Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Laulaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Missä kaikki hyvät rock laulajat ovat?
1 2
Silva2.0
22.01.2013 12:40:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen turhautumiseen asti etsinyt laulajaa bändiimme ilman tulosta. Missä kaikki hyvät rock laulajat on? Miksi kaikki tyytyvät örinä laulamisessa? erityisesti inhoan kun ihmiset sanovat ilmotuksissa "cleanit on vielä hakusessa, mutta örisijä olen!"
 
Itse olen ruvennut käymään complete vocal technique kurssia, koska olen aina rakastanut laulamista sekä ajatusta ammattilaislaulajana olemisesta, ja mussa on potentiaalia. En itse hyväksy itteäni vielä kunnon laulajana, mutta lauluopettajani on sanonut että se mitä osaan tällä hetkellä ylittää monet jo vuoden verran laulutunteja ottaneet
 
Haluaisin kannustaa kaikkia edes vähän potentiaalisia & halukkaita laulajia tarttumaan toimeen. Vaikka jotkut syntyvät vähän parempina laulajina kuin muut, se on MYYTTI ETTÄ HYVÄKSI LAULAJAKSI PITÄÄ SYNTYÄ. Laulajat ei ole supersankareita millä on erilaiset elimet kuin muilla ihmisillä, me ollaan siinä mielessä samanlaisia ja ellei sinulla ole kliinisesti kurkussa jotain vikana, olet laulajamateriaalia. Lähes kaiken pystyy harjoitella
 
Joten laulusta haaveksijat, älkää tyytykö! Harjotelkaa, ja jos tarvitsette opastusta niin etsikää käsiinne hyvä lauluopettaja! Laulajista on aina pulaa ja ihmiset alkavat kyllästyä siihen ettei laulajat täällä taida muuta kuin örinää
 
Timitzii
27.01.2013 21:14:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Raskaampi sointi on oiva lisä lauluun. Itsekin kunnioitan suuresti melodisempaa laulantaa, mutta jumalauta, kyllä uskottavat "orinät ja karjunnatkin" vaativat kosolti omaa osaamistaan.
 
Olen samaa mieltä kanssasi, että melkein kuka tahansa pystyy oppimaan laulamisen taidon. Kasvojen rakenne, keho ja muut pienet nyanssit luovat kuitenkin jokaiselle sen omanlaisen luontaisen soundinsa.
 
Silva2.0
28.01.2013 14:02:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan totta, hyvään örisemiseen tarvitaan taitoa, enkä mollaa tässä death metallia tai muuta sellaista, mutta kun kaikille genreille tarvittaisiin kipeästi laulajia ja melkein ainoa mitä ihmiset viitsii opetella on örinä niin alkaa ottaa aivoon. Puhumattakaan siitä että ne harvat hyvät laulajat on ylimielisiä kusipäitä
 
Oon tehnyt lupauksen itselleni, jos musta tulee tän CVT kurssin kautta hyvä laulaja niin pistän ilmoituksen "vapaa kokeilemaan mitä vaan rock/metal/grunge/hääkeikka projektia". Haluaisin olla nöyrä enkä ajattelisi olevani muiden yläpuolella niinkuin muut laulajat
 
Timitzii
03.02.2013 18:03:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsekin laulajana haluaisin kyllä sanoa, että tuo on jokseenkin yleistämistä. Ymmärrän tavallaan, mitä haet takaa, mutta laulajan instrumentti ON vahingoittuvampi, ja materiaali kannattaa esimerkiksi sävelkorkeudelta tuunata juuri kyseiselle vokalistille sopivaksi.
 
sepisti
03.02.2013 21:36:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kliinit hakusessa tarkoittaa sitä, että ei ole sävelkorvaa ja sen takia pelkkä karjuminen tai örinä käy. Sitä en kiellä, että örinähommissa tarvitaan sellaista tekniikkaa ja taitoa, jota ei kaikilta löydy.
 
Örkinrumilus
03.02.2013 23:07:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

että ei ole sävelkorvaa ja sen takia pelkkä karjuminen tai örinä käy.
 
Paitsi että kun ördäystekniikka on hallussa niin samanlailla senkin saa säveleen osumaan jos vaan niin tahtoo ;)
 
"Miksei kuulu ääntä?!" "Laita signaalipiuha kiinni mikseriin.."
Funkånaut
03.02.2013 23:35:41
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Silva2.0: Olen turhautumiseen asti etsinyt laulajaa bändiimme ilman tulosta. Missä kaikki hyvät rock laulajat on?
 
Keikoilla laulamassa.
 
"Itse vosin opettaa naisille rumpujen soittoa, jos saisin itse vastalahjaksi ala-majavaa." - heikkijarvinen Kuuntelen tämmöistä
Janonen
04.02.2013 10:31:29
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Puhumattakaan siitä että ne harvat hyvät laulajat on ylimielisiä kusipäitä."
 
- En ole tästä ihan varma. Omien havaintojeni mukaan, mitä parempi laulaja, sitä vähemmän tarvetta piiloutua egon taakse.
 
Mutta oikeasti hyvää suomalaista rock-vokalistia en ole kai koskaan kuullutkaan.
 
Humppaa täällä osataan. Ja edukseen erottuvaa ns. iskelmää vielä ainakin 60-luvulla.
 
Nähdäkseni se on vaikutteista paljolti kiinni.
 
Kaipa tuo klassinenkin puoli on myös ihan pätevä, vaikken oopperan suurin ystävä olekaan.
 
Mutta todennäköisesti saisi osakseen lähinnä mätiä tomaatteja, jos John Fogerty, Mark Lindsay tai Elmore James nykypäivänä ensi kertaa astuisi lavalle. Ja uskoisin, että tämä johtuu pitkälti siitä, että mikäli musiikissa on liikaa kiihokkeita, se särähtää pahvipuuroon tottuneeseen korvaan; ja lisäksi musiikille antautuminen aiheuttaa arvon heikkenemistä piparimarkkinoilla, jos se ei ole sosiaalisesti hyväksyttävää. Hauskaa ei siis saa olla; mutta teennäisen hauskaa _täytyy_ olla - vaikka paradoksaalisesti mikään ei ole hauskempaa kuin pipari.
 
Örkinrumilus
04.02.2013 15:18:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mutta oikeasti hyvää suomalaista rock-vokalistia en ole kai koskaan kuullutkaan.
 
Kai toikin nyt sitten on vaan siitä kiinni että miten sen rock-vokalistin määrittelee. Mielestäni esim. J.Ahola on aika perkeleen kova vetelemään millasta musaa vaan.
 
"Miksei kuulu ääntä?!" "Laita signaalipiuha kiinni mikseriin.."
Numb
04.02.2013 15:21:51
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kerhonen: Mutta oikeasti hyvää suomalaista rock-vokalistia en ole kai koskaan kuullutkaan.
 
Kirka oli kova rock-hommissa.
 
Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head
Janonen
04.02.2013 18:07:32
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sitähän en tietenkään väitä, etteikö sivistyksessäni olisi aukkoja.
 
Kirkasta muistelisinkin nyt hämärästi, että siellä olisi ollut jotain. Täytyypä tutkiskella, kun taas löytyy aikatyhjiö.
 
rintapek
04.02.2013 23:04:55
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kerhonen:
Mutta oikeasti hyvää suomalaista rock-vokalistia en ole kai koskaan kuullutkaan..

 
Tommi Läntinen - Boycott
http://www.youtube.com/watch?v=5-H7uBun0_c
 
One kind of music only - the good kind
Janonen
05.02.2013 12:39:55
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eipäs nyt vitsailla. Kamalaahan tuo oli.
 
Pauli Lappalainen
05.02.2013 13:39:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kerhonen: "
Mutta oikeasti hyvää suomalaista rock-vokalistia en ole kai koskaan kuullutkaan.
 

 
Jaska R.I.P oli
 
http://www.aanitearkisto.fi/firs2/s … a.php?Id=Vitikainen+Jaakko+Johannes
 
Janonen
05.02.2013 16:18:20
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Jaska R.I.P oli

http://www.aanitearkisto.fi/firs2/s a.php?Id=Vitikainen+Jaakko+Johannes"
 
- Njoo. Silleen teknisesti pätevältä laulajalta vaikuttaa ja ihan menevää sukkahousupoppia, mutta ainakin niiden biisien perusteella, mitä youtubesta onnistuin löytämään, puuttuu se rockin ehdoton peruselementti: blues. Ilman sitä on turha yrittää muuta kuin tyhmien tyttöjen hameiden alle.
 
Tässä on esimerkki käsityksestäni rock-vokalistista: http://www.youtube.com/watch?v=O0YwiZb5xm4
 
Tellervo
05.02.2013 18:48:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kerhonen:
Tässä on esimerkki käsityksestäni rock-vokalistista: http://www.youtube.com/watch?v=O0YwiZb5xm4

 
Hyvältä kuulostaa. Mitä mieltä olet Marjo Leinosesta? Siinä kaiketi yksi Suomen uskottavimmista rocklaulajista.
 
Janonen
05.02.2013 19:26:34
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tunnustettakoon, ettei nimi Marjo Leinonen soita kelloja minulle. :(
 
rintapek
05.02.2013 19:41:39
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kerhonen: Tunnustettakoon, ettei nimi Marjo Leinonen soita kelloja minulle. :(
 
No, jos sulle ei Läntinen kelpaa, ni en ihmettele.
 
One kind of music only - the good kind
Timitzii
06.02.2013 00:27:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kerhonen: "Mutta oikeasti hyvää suomalaista rock-vokalistia en ole kai koskaan kuullutkaan.
 
Etpä ole siis paljoa kuullut.
 
Kalmo
11.02.2013 23:19:03 (muokattu 11.02.2013 23:19:51)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Älkää aina etsikö niitä parhaita suomalaisia mistään levylistojen kärjestä.
 
Battle Beastin edellinen laulusolisti Nitte Valo on mielestäni aivan dynamiittia.
Uudesta, Noora Louhimosta en vielä osaa sanoa.
 
http://www.youtube.com/watch?v=q2HAi9vkSno
 
Ja Marjo Leinonenhan on tosi vakuuttava.
 
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300, XP, SONAR 8.5 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «