Aihe: Omistan Gibsonin ja kaikki on hyvin
1 2 3 4 577 78 79 80 81300 301 302 303 304
Numb
05.02.2013 13:16:28

Gibson Victorya olisi mukava joskus kopaista.

Näyttää muuten aika lailla Ruokankaan teelmiltä: http://www.webalice.it/valledelvento/victory900front.jpg
Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head
Gabe
05.02.2013 13:18:59
fox: Niin joo, laittelin noita ihan sen takia että kyllähän ne on todella moninaisia malleja markkinoille pukanneet.Vähän muutakin kuin ne muutama, jotka on "kaikille tuttuja". Eikä täällä ole vielä mainittu yhtikäs mitään tuon vapriikin niistä "lippulaivoista" eli jatsilootista, jotka oli hyvin pitkään juuri se "päätuotantoalue". =)

Onhan tuolla vaikka ja mitä. Gibson on niin iso ja vanha merkki että näitä eri malleja on väkisinkin aika tavalla, mutta tylsä ja uudistumishaluton ei kyllä Gibsoniin sovi. Ostajien vikahan se loppupeleissä on jos nämä erikoisemmat mallit eivät sitten menekään, ei niitä huvikseen kyhätä jos kysyntää ei ole.
Numb
05.02.2013 13:20:50

Gabe: Ostajien vikahan se loppupeleissä on jos nämä erikoisemmat mallit eivät sitten menekään, ei niitä huvikseen kyhätä jos kysyntää ei ole.

Ostajien vika on mm. se, että Gibson luopui volutesta, joka olisi ollut ilman muuta järkevä ja nykyistä paremmin toimiva ratkaisu.
fox
05.02.2013 13:35:22

Numb: Gibson Victorya olisi mukava joskus kopaista.

Näyttää muuten aika lailla Ruokankaan teelmiltä: http://www.webalice.it/valledelvento/victory900front.jpg

Katohan, on tallaks vaihdettu three-point Nashville.. Sellasella ei tuu intonaatiovarasta puutetta. Mulla oli "vakioasiakkaana" tuollanen yhen humppakitaristin soitin, kun se kaveri onnistui aika lailla toistuvasti pudottelemaan tavallisen ABR-tallan tallapalat pitkin Suomen tanssipaikkojen lattioita.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
BigPapa
05.02.2013 15:36:56 (muokattu 06.02.2013 20:20:05)

--------------------------
Gafa
05.02.2013 15:38:47
Numb: Gibson Victorya olisi mukava joskus kopaista.

On muuten komeen näkönen..
Numb
05.02.2013 15:39:08

BigPapa: Eipä sitä ollut 50 ja 60-luvullakaan sitä volutea...

Tämähän se pointti oli, että koska ei ollut silloin niin ei pidä olla nytkään.

...mikä olikin parempi ratkaisu, mun mielestä.

Miksi ilman volutea parempi? Mä en ole kokenut volutessa haittoja, mutta hyötyähän siitä on, kun lapataite kestää paremmin.
BigPapa
05.02.2013 15:42:14 (muokattu 06.02.2013 20:20:15)

-------------------------------
mpekkanen
05.02.2013 15:51:06
Taitaa olla niin että aika suuri osa kitaristeista on niin konservatiivisia,että uusien mallien ja innovatiivisten ratkaisujen tulo uusiin malleihin ei suurta ostajakuntaa miellytä. Ainakaan juuri perinteisemmillä merkeillä.
Joees
05.02.2013 16:03:42
BigPapa: Pakkokos niitä kitaroita on kaataa tai pudotella. Mun mielestä asiallinen kohtelu skeboille - eikä lapataitteesta tarvitse tehdä tekosyytä volutelle.

Ei niitä tarvitsekaan pudotella mut jos jonkun asian voi tehdä paremmin niin miksi tehdä asia huonommin? Paitsi tietysti joo, siitä syystähän asiat tehdään huonommin kun asiakkaat ovat tarpeeksi pöljiä vaatiakseen huonompaa ratkaisua.

Sama homma tallojen kanssa. On olemassa kosolti parempia talloja kuin ABR-1 mutta koska niitä parempia ei käytetty 50-luvulla niin ei niitä voi nytkään käyttää.
Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja.
fox
05.02.2013 16:04:41

Numb: Tämähän se pointti oli, että koska ei ollut silloin niin ei pidä olla nytkään.

Miksi ilman volutea parempi? Mä en ole kokenut volutessa haittoja, mutta hyötyähän siitä on, kun lapataite kestää paremmin.

http://www.lehmo.com/fox/lataamo/LPTriumph76.jpg

Tuossa on sekä volute, että pancake-body. Ja vielä kaiken lisäksi Les-sedän lempimikit, joita hän käytti monessa omassa "Les"-kitarassaan. Myös siinä kaikkein viimeisessä ykköskepissä. Joka muuten oli siis noilla matalaimpedanssimikeillä, ja muutenkin modatuilla sähköillä ollut LP Heritage Elite.
fox
05.02.2013 16:07:23

Methis:
Sama homma tallojen kanssa. On olemassa kosolti parempia talloja kuin ABR-1 mutta koska niitä parempia ei käytetty 50-luvulla niin ei niitä voi nytkään käyttää.

Tuossa ylempänä linkitetyssä Victoryssa oleva three-point Nashville esimerkiks.
http://www.webalice.it/valledelvento/victory900front.jpg

Myös se Schallerin harmonica bridge eli "old Nashville" on vallan hyvä. Samoin Ibanezin Gibraltar, sekä ykkönen, että myöskin Gibraltar II.
BigPapa
05.02.2013 16:07:28 (muokattu 06.02.2013 20:20:27)

-----------------------------
Joees
05.02.2013 16:12:20 (muokattu 05.02.2013 16:12:39)
fox: Tuossa ylempänä linkitetyssä Victoryssa oleva three-point Nashville esimerkiks.
http://www.webalice.it/valledelvento/victory900front.jpg

Myös se Schallerin harmonica bridge eli "old Nashville" on vallan hyvä. Samoin Ibanezin Gibraltar, sekä ykkönen, että myöskin Gibraltar II.

Itse pidän kovasti Nashvillestä. Kahdessa kitarassa on Toneprosin moinen ja yhdessä alkuperäinen Gibsonin laittama Nashville.

Noita Gibraltareita mulla ei ikinä itsellä ole ollut kun ei Ibanezeja ole täällä käynyt. Epäilemättä silti toimiva talla.

BigPapa: Just sanoin kai, että ilman volutea parempi, mun mielestä. Miksi tehdä asiat sitten huonommin, kun ne on alunperin tehty paremmin.

Millä järjellä heikompi on parempi kuin vahvempi paikassa jossa stabiilius on hyvä juttu?

E: Muuten kuin siis sun mielestä.
Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja.
Numb
05.02.2013 16:15:08 (muokattu 05.02.2013 16:15:32)

BigPapa: Pakkokos niitä kitaroita on kaataa tai pudotella.

No eijjole ei. Mut välineille sattuu joskus tapaturmia. Silloin on kiva, jos vehjes on ilman haittaa kestävämpi.

Täs ei nyt ole tullut vielä asia-argumentteja sen puolesta, että miten volute olis huonompi. Paitti tietty se, ettei -50 -luvullakaan...

Eli: millä tavalla volute on huonompi kuin ei-volute?
Al Pertti
05.02.2013 16:15:15
BigPapa: Jaa. Jos se sun mielestä on pointti, niin ole hyvä.

Pakkokos niitä kitaroita on kaataa tai pudotella. Mun mielestä asiallinen kohtelu skeboille - eikä lapataitteesta tarvitse tehdä tekosyytä volutelle.

Volute:

http://farm6.staticflickr.com/5097/5442714112_39826a7481_z.jpg

Samanlaista jälkeä teki luvaton kitaranlainaaja (A.Hakala)rakkaalle -74 Essilleni, ei paljoa volute auttanut! :(
Dunga
05.02.2013 16:15:41
Ei volutea = heikompi

Voluten kanssa = vahvempi

En ymmärrä millä vitun logiikalla heikompi olisi parempi. Mikään jeesusratkaisu se ei ole, mutta parantaa kestävyyttä.
War... war never changes.
BigPapa
05.02.2013 16:16:41 (muokattu 06.02.2013 20:20:40)

----------------------------------
Numb
05.02.2013 16:16:56

Al Pertti: Samanlaista jälkeä teki luvaton kitaranlainaaja (A.Hakala)rakkaalle -74 Essilleni, ei paljoa volute auttanut! :(

Ei kai kukaan kuvittele, että se aina auttaisi. Mutta jos joku väittää, että volutellinen kaula katkeaa yhtä helposti kuin ilman volutea oleva, niin mä kaipaisin siitä jotain näyttöä. Sama matsku paksumpana = kestävämpi. Eikö?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)