ÄM 19.01.2013 23:48:18 | |
---|
Anonymous-jazz: Sitten kun keikka alkaa, niin ruudulle ilmestyykin, että "Cannot read pdf files" :) Sit vedetään omasta elämästä, ei se huono oo sekään. Itse asiassa olis tossa kolme viikkoa Tahimaassa ja soittelin sielä paikallisen bändin kanssa. Tällä kertaa olin oikein varautunut ja blokannu laput ittelle, pariin kymmeneen thai-biisiin. No eihän siinä chang-kumarassa ja pimeässä saanu omista raapustuksistaan juuri selvää, ni paremmin meni ku heitti laput helvettiin ja veti vaan. Pari iltaa meni, ni johan rupes olemaan rallit selkärangassa. Kolmantena iltana pölähti jo stemmatkin, joskin sanat tais olla vähän mitä sattuu. Sehän tossa iPadissa on hyvä, että ei tarvii olla huolissaan, onko lavalla valoa, et näkis nuotit; tuolla ei meinaan oikein ollu. Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan! |
ÄM 24.01.2013 18:54:49 (muokattu 25.01.2013 15:58:54) | |
---|
No-nim poijjaat... Täähän skulaa hyvin. Latasin ton forscoren ja sit dropbox appin ja avot. PCltä vaan hinas PDF:t dropbox-kansioon, joka näkyy suoraan myös forscoressa. Ainut vaan, että kun painoi että download kaikki sinne forscoreen, ni herjaa jotain erroria, jonkun fileen siirrossa ja vain osa fileistä siirtyi. Mut yksitellen, kun siirteli loput, niin hyvin ne sit meni. Eiköhän tää tästä lähde. Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan! |
baron 24.01.2013 23:43:31 | |
---|
ÄM: No-nim poijjaat... Täähän suklaa hyvin. Latasin ton forscoren ja sit dropbox appin ja avot. PCltä vaan hinas PDF:t dropbox-kansioon, joka näkyy suoraan myös forscoressa. Ainut vaan, että kun painoi että download kaikki sinne forscoreen, ni herjaa jotain erroria, jonkun fileen siirrossa ja vain osa fileistä siirtyi. Mut yksitellen, kun siirteli loput, niin hyvin ne sit meni. Eiköhän tää tästä lähde. Tänään kai viides keikka iPadilla ja meni ongelmitta! You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
ÄM 25.01.2013 16:04:28 | |
---|
Sanos Barska, ku enempi oot roplannu... Siirsin siis pdf:t forscoreen, hyvä niin. Ne näkyy nyt sielä "all scores"-listassa. Mutta nyt haluaisin siirtää uuden pumaskan pdf:iä, ni nehän menee sinne samaan listaan, sekaan vaan. Mutta kun haluaisin ne totaalisesti erilleen, tässä vaiheessa, kun ne on eri proggikseen ja sen settilistaa kasatessa en haluais joutua selaamaan koko kirjastoa. Mutta onko niin, että siirrettäessä kamaa sinne forscoreen, menee ne aina kaikki siihen kokolistaan ja sit forscoressa saa vasta eroteltua, just settilistoja tehden esim? Forscoressa ei tunnu pystyvän oikein kansioimaan kamaa. Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan! |
baron 25.01.2013 20:07:48 | |
---|
ÄM: Mutta onko niin, että siirrettäessä kamaa sinne forscoreen, menee ne aina kaikki siihen kokolistaan ja sit forscoressa saa vasta eroteltua, just settilistoja tehden esim? Forscoressa ei tunnu pystyvän oikein kansioimaan kamaa. Mun käsityksen mukaan kun sä siirrät forScoreen, ne menee aina siihen kokolistaan ja sen jälkeen sun pitää nähdä se vaiva että teet erikseen genre/keikka/settilistoja, mitä teetkin. Näin mä ainaskin olen tehnyt enkä muuta ole keksinyt mutta en kaivannutkaan. Ei siinä montaa hetkeä mennyt kun mä erottelin mun 40 jazzpiisiä muusta roskasta:-) You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
ÄM 26.01.2013 13:21:14 | |
---|
baron: Mun käsityksen mukaan kun sä siirrät forScoreen, ne menee aina siihen kokolistaan ja sen jälkeen sun pitää nähdä se vaiva että teet erikseen genre/keikka/settilistoja, mitä teetkin. Näin mä ainaskin olen tehnyt enkä muuta ole keksinyt mutta en kaivannutkaan. Ei siinä montaa hetkeä mennyt kun mä erottelin mun 40 jazzpiisiä muusta roskasta:-) Joo, Täytyy ehkä nimetä pdft ensin fiksummin. Nyt kun siis mulla on ensin vajaan 400 blokattua rumpulappua sielä, ni pitäis syökseä lyrikkalappuja aimokasa lisäks. On pitkälti saman suuntaisen nimisiäkin, ni menee aika hakemiseks. Täytyy heittää joku "lyrics"-pääte niihin ensin. Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan! |
sepisti 28.01.2013 22:52:10 | |
---|
Meillä on käytössä systeemi, jossa minä liidaan omalla ipadilla muidenkin soittajien ipadeja. Eli kun mä vaihdan biisiä, sama lappu tulee automaattisesti näkyviin muillekkin soittajille. Syysteemin aivoina on räkissä oleva linux-miniläppäri ja wlan-boksi ja ipadit ovat periaatteessa vaan näyttöinä. Mikäli systeemi kaatuisi, samat laput löytyvät jokaisen padista myös. Mikäli yksi padeista pimenisi, rumpalin padi siirtyy mulle. Eli varajärjestelmä on olemassa. |
EP 28.01.2013 23:01:23 (muokattu 28.01.2013 23:02:12) | |
---|
Sittenhän tohon homman käy vaan pelkkä näyttö esim. USB -liitännällä, tikku kiinni ja pelit soimaan!! HOHO!! Valokuvakehyskin vois olla hyvä ratkasu! : )) |
Klezberg 28.01.2013 23:27:29 | |
---|
EP: Sittenhän tohon homman käy vaan pelkkä näyttö esim. USB -liitännällä, tikku kiinni ja pelit soimaan!! HOHO!! Valokuvakehyskin vois olla hyvä ratkasu! : )) Joku joskus meinasi, että niissä halvoissa valokuvakehyksissä ei ole näytössä riittävästi tarkkuutta. huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta.. siksi siirryinkin haitariin |
EP 28.01.2013 23:33:42 | |
---|
Klezberg: Joku joskus meinasi, että niissä halvoissa valokuvakehyksissä ei ole näytössä riittävästi tarkkuutta. No, vähän vitsillä heitin vaan voihan noita vaihtoehtoja olla, pitää tutkia asiaa.. |
Klezberg 28.01.2013 23:39:32 | |
---|
EP: No, vähän vitsillä heitin vaan voihan noita vaihtoehtoja olla, pitää tutkia asiaa.. Joo, mutta tuosta oli ihan tosimielellä juttua tässä taannoin, siksi mainitsin. huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta.. siksi siirryinkin haitariin |
Einherjar 29.01.2013 01:37:41 | |
---|
EP: Sittenhän tohon homman käy vaan pelkkä näyttö esim. USB -liitännällä, tikku kiinni ja pelit soimaan!! HOHO!! Valokuvakehyskin vois olla hyvä ratkasu! : )) Voin kuvitella tilanteen, jossa on valokuvina rakennettu settilista pyörimässä automaattisena slideshowna. "Elä nyt v**tu laahaa! Nuotit menee jo eellä!" :D "Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja |
baron 29.01.2013 10:10:55 | |
---|
sepisti: Meillä on käytössä systeemi, jossa minä liidaan omalla ipadilla muidenkin soittajien ipadeja. Meillä ei onnistu kun osa bändistä tarvitsee sanasointulaput, jopa instruista, osa nuotit ja osa pelkät sanat:-) You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
Anonymous-jazz 29.01.2013 11:17:32 | |
---|
Mä luin aluks, että "IPOD APUNA KEIKALLA" ja sitten aloin ihmettelemään, että kyllä on jengillä todella kova näkö jos pystyy lukemaan lappuja IPODIN näytöltä. "In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act"
- George Orwell |
Lennu 29.01.2013 11:18:24 | |
---|
Anonymous-jazz: Mä luin aluks, että "IPOD APUNA KEIKALLA" ja sitten aloin ihmettelemään, että kyllä on jengillä todella kova näkö jos pystyy lukemaan lappuja IPODIN näytöltä. Eiku iPodilta tulee musa ja sit vaan aukoo suuta mukana. Total-omb. no is any good musics maked anymore... |
Klezberg 29.01.2013 11:25:53 | |
---|
Lennu: Eiku iPodilta tulee musa ja sit vaan aukoo suuta mukana. Total-omb. Tai 0MB. Siis 0 man band. huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta.. siksi siirryinkin haitariin |
Lennu 29.01.2013 11:27:31 | |
---|
Klezberg: Tai 0MB. Siis 0 man band. Hyvä tarkennus. no is any good musics maked anymore... |
sepisti: Meillä on käytössä systeemi, jossa minä liidaan omalla ipadilla muidenkin soittajien ipadeja. Eli kun mä vaihdan biisiä, sama lappu tulee automaattisesti näkyviin muillekkin soittajille. Syysteemin aivoina on räkissä oleva linux-miniläppäri ja wlan-boksi ja ipadit ovat periaatteessa vaan näyttöinä. Mikäli systeemi kaatuisi, samat laput löytyvät jokaisen padista myös. Mikäli yksi padeista pimenisi, rumpalin padi siirtyy mulle. Eli varajärjestelmä on olemassa. Tämäpä onkin kiinnostava konsepti. Mitäs softia te käytätte tuon tekemiseen, erityisesti siinä miniläppärissä. Ipadille kai on AirDisplay tai joku muu sen kaltainen? Ja millä kuinka sinä sen biisin vaihdat? Mikään ei ole mahdotonta ihmiselle jonka ei tarvitse tehdä sitä itse! |
marpula 05.02.2013 10:39:06 (muokattu 05.02.2013 14:21:24) | |
---|
Viime lauantaina minulla oli Samsungin tabletti ja Cicadan sivunvaihtopedaali ensimmäistä kertaa ihan oikeasti nuottinäyttönä keikalla. Ei tullut minkäänlaisia ongelmia. MobileSheet tekee Android-ympäristössä kai samoja juttuja kuin se ForScore iPadille. Edit: typo Mikään ei ole mahdotonta ihmiselle jonka ei tarvitse tehdä sitä itse! |
sepisti 06.02.2013 13:21:19 | |
---|
marpula: Tämäpä onkin kiinnostava konsepti. Mitäs softia te käytätte tuon tekemiseen, erityisesti siinä miniläppärissä. Ipadille kai on AirDisplay tai joku muu sen kaltainen? Ja millä kuinka sinä sen biisin vaihdat? Systeemi on sinänsä yksinkertainen ja se toimii millä tahansa tietokoneella tai tabletilla. Miniläppärissä pyörii yhden ohjelmoijan tekemä uuden sukupolven web-ohjelma, eli sitä käytetään millä tahansa ipadissa yms. olevalla nettiselaimella. Selaimen on hyvä olla sellainen, jonka saa fullscreen-tilaan. Miniläppäri toimii siis nettiserverinä, joka välittää tietoa wlanin kautta meidän "omassa netissä". Ohjelman päänäkymässä tabletilla näkyy meidän luomat erilaiset setit, jonka nimeä klikkaamalla aukeaa ko. setti, jossa biisit ovat ns. ikoneita ja tätä klikkaamalla aukeaa haluttu biisi. Yhden painikkeen takaa pääsee laittamaan ohjelman joko seurantatilaan tai liideriksi. Seurantatilassa olevat tabletit sitten vahtivat jatkuvasti, että mikä biisi liiderillä on näkyvissä. Sivun vaihtaminen biisin sisällä on jokaisen itse hanskattava, koska esim laulajalla voi olla toisella sivulla ainoastaan toisen ja kolmannen säkeistön sanat, niin tämä on käytännöllisempää. Tällä hetkellä settien hallinointi on mahdollista ainoastaan serverillä, mutta tämän kevään aikana on tulossa uusia ominaisuuksia, jotka mahdollistavat mm. settien kasaamisen myös tabletin kautta. Meidän bändi toimii ohjelman yhtenä testiryhmänä. |