Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Alembic99 ehdottama basistien tapaaminen 2013
1 2
jpr1966
04.02.2013 15:23:11
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täällä on mahdollisuus jatkaa keskustelua aiheesta.
 
J.Nikkanen
04.02.2013 23:36:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä tää juttu ny oikein on?
 
T.Nick
05.02.2013 00:39:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J.Nikkanen: Mikä tää juttu ny oikein on?
 
Jollain on monen tonnin basso, mutta kukaan ei kadehdi sitä, jos ei ole nähnyt. Ei vainen..
 
Toki tällaiset klinikat, tai miksi niitä sitten tahtoo kutsua, olisivat hyviä myös mun kaltaiselle hefelle, jonka vehkeet on sitä tuikitavallisinta bulkkia. Eipä sitä oikein missään muualla pääse tuollaisia härpättimiä käpistelemään, kun ei liiemmin kellään tutulla noita ole myöskään. Siis sillä oletuksella, että tarkoitus on järjestää kaikille avoin tilaisuus.
 
Porihan on Pori. Ei se ole ennen kuulumatonta sinne lähteä Jazzien aikaan. No ni, nyt on yks vastannu ja sekin soittelee vaan halpis-rikulla.
 
It's the swinger, not the dong.
jpr1966
05.02.2013 08:34:34
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hinnasta riippumatta, on olemassa hyviä ja mielenkiintoisia soittimia. Osaa pääsee helpommin testailemaan ja osaa ei. Niitä pitää usein tilata maailmalta kokeilematta. Joskus osuu maaliin joskus ei.
Tällainen tapaaminen palvelee soittimen omistavaa ja soittimen ostoa harkitsevaa. Tarkoituksena on käsittääkseni tehdä puolueettomia havaintoja, mielenkiinnosta soittimiin. Moni tulee huomaamaan, että ei se oma soitin niin huono olekaan ja joku tulee huomaamaan, että tuollahan soitto kulkee entistä paremmin.
Tässä on tarkoituksena yhdistää aina yleensä toisiaan kannustavat soittajien marginaaliryhmä tiiviimmäksi.
Itse ainakin olen oppinut ja saanut paljon hienoa ja hyödyllistä tietoa toisilta soittajilta.
Toivon, että ystäväni jaksaa ja saa toteutettua ideansa. Helppoa se ei näytä olevan.
 
Kefiiri
05.02.2013 08:45:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Idea on ihan hyvä. Spesiaalisoittimien omistajia on vaan sen verran harvassa, että ketju ei ihan heti ota tuulta alleen samalla tavalla kuin yleisempien teemojen puntarointi.
 
"Musiikki on ainut melu josta täytyy maksaa." -Alexandre Dumas
JudeJude
05.02.2013 09:00:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saisiko vielä tuon alkuperäisen ehdotuksen jonnekin näkyville? Nyt tuntuu että pitää arvailla aiheen ympärillä, kun perusideaa ei voi lukea. Hidas basistinaivo yms... :)
 
"Kaikki jotka soittavat bassoviulua tai pasuunaa, ovat useimmiten neuvottomia." -Anton Tsehov, Romaani bassoviulusta http://soundcloud.com/hohka
Kefiiri
05.02.2013 09:24:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=722293
 
Tuossa se.
 
"Musiikki on ainut melu josta täytyy maksaa." -Alexandre Dumas
T.Nick
05.02.2013 09:52:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JudeJude: Saisiko vielä tuon alkuperäisen ehdotuksen jonnekin näkyville? Nyt tuntuu että pitää arvailla aiheen ympärillä, kun perusideaa ei voi lukea. Hidas basistinaivo yms... :)
 
Tostapa. Keskustelu otsikolla "Terve":
 
alembic99: Olen jo torille bassot palstalle laittanut ilmoituksen ja sieltä kommenteista ehdotettiin,että kirjoittaisin tänne asiasta.
Olen miettinyt,että olisiko siinä mitään ideaa jos järjestettäisiin basismista kiinostuneiden kesken tapaaminen vaikka ensi kesänä Porissa. Ideanani oli, että saataisiin hieman harvinaisempia bassoja näytille niin,että niitä voisivat halukkaat myös kokeilla ( harvinaisemmalla tarkoitin esim.Alembic,Nordstrand,Fodera,Dingwall,Wal,Ken Smith,Carl Thompson,Marleaux,kotimaiset soitinrakentajien tuotteet,unohtamatta vintage soittimia).
Tapaamisen yhteyteen voisi kaavailla jotain klinikoita soittamisesta sekä basismista yleensä. Olisi hienoa myös jos saataisiin soitinrakentajat mukaan esittelemään omaa tuotantoaan.
Ja ennen kaikkea hienointa olisi se,että tapaisi saman henkisiä ihmisiä.
Mitä mieltä asiasta?
Minuun voi ottaa yhteyttä jos ilmenee ideoita tai kysyttävää pikaviestillä,e maililla ja perinteisesti puhelimella.
Yhteystietoni:
Puh: 0452591530
Email: mikkoantt@gmail.com
 
It's the swinger, not the dong.
JudeJude
05.02.2013 14:28:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kefiiri: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=722293
 
Tuossa se.

 
Cheers!
 
Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus!
 
"Kaikki jotka soittavat bassoviulua tai pasuunaa, ovat useimmiten neuvottomia." -Anton Tsehov, Romaani bassoviulusta http://soundcloud.com/hohka
sepisti
07.02.2013 03:29:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ideana ihan jees. Tuntuu vaan, että moniko haluaa antaa kalliin soittimensa random nettituttujen kokeiltavaksi... Mä en anna edes mun tonnin ritsaa mielellään kenenkään muun käsiin. Ei silti, saatan mä olla poikkeavakin, koska mä en tykkää muiden koskevan edes mun piuhoihin :)
 
Santukka
07.02.2013 07:11:42 (muokattu 07.02.2013 07:13:17)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sepisti: Ideana ihan jees. Tuntuu vaan, että moniko haluaa antaa kalliin soittimensa random nettituttujen kokeiltavaksi... Mä en anna edes mun tonnin ritsaa mielellään kenenkään muun käsiin. Ei silti, saatan mä olla poikkeavakin, koska mä en tykkää muiden koskevan edes mun piuhoihin :)
 
En näkis siinä mitään ongelmaa, jos oon vierestä kattomassa. Mää annan mun kaikki tonnin ritsat ja vahvistimet tuttujen käyttöön jos tarve vaatii. Tänäänki vahvistinkalusto on Helsingissä tuuraajan käytössä, itellä lainakamat. Yhyy =(
 
E. Paitsi eihän mun bassoista kumpikaan oo varmaan tonnin arvoinen.
 
Zonebs
07.02.2013 20:38:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Zon 5 möbel basson vois tuoda kuolattavaksi...
 
Peli on siinä vaiheessa jo hävitty jos eturivin kuumien misujen katseyhteys taitelijan haaroväliin on katkaistu jollain mappivirityksellä.
alembic99
08.02.2013 01:29:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve
No kyllä tää juttu sai aluksi melkoiset mittasuhteet:) Ajatus tosiaan olis se,että saataisiin hieman harvinaisemmat soittimet saman katon alle ja niitä sais myös vapaasti kokeilla. Lähinnähän tässä on kysymys hankkia ja jakaa omaa ja muiden tietämystä soittimista ja soittamisesta. Jpr1966 jo tuossa aiemmin sanoi todella hyvin sen,että lähes ainoa keino saada tietoa on ostaa ulkomailta (joskus hyvinkin kallis) soitin (tässä tapauksessa basso) kokeilematta ja joskus osuu nappiin ja usein ei. Siinä mielessä näkisin tällaisen tapaamisen kaikille hyvinkin hyödylliseksi. Niin ja eihän soittimen hinta määritä käyttöarvoa. Eli siinä mielessä olisi hienoa,että soittimia olisi mahdollisimman monesta hintaryhmästä. Itse olen mm. omistanut erittäin hyvän Harley Bentonin ja hyvinkin hengettömän MTD-535'sen. Mutta se missä tapaaminen järjestetään(jos järjestetään) olisi ehkä hyvä miettiä tällä palstalla. Tuo Pori Jazz tuli vaan ensimmäisenä mieleen. Eli asiallisia ehdotuksia vaan tänne. Ja se ulosteiden vertailutilaisuus voidaan järjestää vaikka sitten seuraavana päivänä sitä haluaville jos asiaa ehdottanut (jäsen Siemenlinko) sen välttämättä haluaa järjestää;)
Ps. Sähköposteihin yritän vastailla mitä pikimmiten.
 
Alembic 99
pehko
09.02.2013 00:24:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

meitiä ainaki noinniin kiinnostaa tulla hipelöimään, varsinki jos joltain Fodera löytyy. En tiedä, miksi olen saanut jostain jonkun obsession niitä kohtaan.
 
Oonki halannu Anneke van Giersbergeniä. Repikää siitä! | I'm a Wizard Now | untitled-projeKt |
alembic99
09.02.2013 02:00:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yksi Fodera ainakin tällä hetkellä löytyy:)
 
Alembic 99
kallefuture
09.02.2013 13:35:27
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

alembic99: Yksi Fodera ainakin tällä hetkellä löytyy:)
 
- ?
 
Perhoslogolla?
Mun pitas teettaa tohon mpu m 85 bassoon logo. alembic ja fodera tyyliin lukemattomilla helmiaisvarisavyilla.
 
Amazoniin tulee kullitetut puskurit vapuks.
 
Hifistelyterveisin, Kalle
 
"kananpaskaalahkeillaja jatkettuviskikaatukun kompastuinpihallakiikkutuoliin"-osastoa
alembic99
10.02.2013 01:25:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Perhosella kyllä. Imperial.
 
Alembic 99
kallefuture
10.02.2013 19:55:04
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

alembic99: Perhosella kyllä. Imperial.
 
Jes.
 
Kalle
 
"kananpaskaalahkeillaja jatkettuviskikaatukun kompastuinpihallakiikkutuoliin"-osastoa
markop
10.02.2013 23:20:11
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ois kyllä kiva juttu jos vaan mahdollisimman monen aikataulut sattuisi yksiin. Epäilen kyllä että tulee tynkä tapaaminen koska milloin ois kaikille H-hetki samaan aikaan...
 
What exactly is a Carl Thompson bass? It is the Stradivarius of the electric bass guitar.
alembic99
11.02.2013 18:14:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo Carl Thompson olis aivan pakko nähdä! Mikä siinä on mensuuri? Ja mistä kaukaa löysit sen?
 
Alembic 99
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «