Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ikäloppu soittaja?
1 2 3
yanera
04.02.2013 14:15:23
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sepisti: Herää kysymys, että miksi soittohommia pitäisi tehdä oman ikäisten kanssa? Vai onko kyse siitä, että haluaisit tehdä omaa matskua tosissaan ja vanhempien soittajien kanssa ei mene musiikkimaut yksiin?
 
Ei soittohommia tarvitse pelkästään oman ikäisten kanssa tehdä. Eikä tarvitse tehdä omaa matskua. Soitan tosin bassoakin.
 
Tässä on yritetty jo pidempään etsiä bändiä/ soittajia. Ei tunnu mistään löytyvän. Vähiten oman ikäisiä tai vanhempi. Nuorempia kyllä mutta niihin porukoihin (nuorempien mukaan) on jo liian vanha...
 
Toiset menee toiset tulee, mutta minä tärisen.
Numb
04.02.2013 14:23:04
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuodaan tää mun peruslista tännekin:
 
Miten saa bändin:
 
- Ole hyvä tyyppi
- Asu isossa kaupungissa
- Tunne paljon soittajia
- Omista tai vuokraa treenis
- Omista PA tai vähintään laulukamat
- Omista paku
- Tee biisit
- Ole laulaja tai basisti
 
Mitä useampi näistä täyttyy, sen todennäköisempää on, että bändi syntyy ja pyörii.
 
Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head
Räkkipeli
04.02.2013 14:38:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Numb: Tuodaan tää mun peruslista tännekin:
 
Miten saa bändin:
 
- Ole hyvä tyyppi
- Asu isossa kaupungissa
- Tunne paljon soittajia
- Omista tai vuokraa treenis
- Omista PA, laulukamat tai vähintään kunnon kitarakamat
- Omista paku
- Tee biisit
- Ole laulaja tai basisti
 
Mitä useampi näistä täyttyy, sen todennäköisempää on, että bändi syntyy ja pyörii.

 
Tuossapa nuo tuli. Ehkä lisäyksenä, että mitä enemmän panostat harrastukseen, sitä todennäköisempää on, että bänditoiminta myös jatkuu tulevaisuudessakin ja saattaa kantaa hedelmää.
 
yanera
04.02.2013 15:02:34
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Totta.
 
(vastaukseni suluissa.)
 
Numb: Tuodaan tää mun peruslista tännekin:
 
Miten saa bändin:
 
- Ole hyvä tyyppi (joidenkin mielestä olen)
- Asu isossa kaupungissa (lähellä isoa kaupunkia)
- Tunne paljon soittajia (mielestäni)
- Omista tai vuokraa treenis (joo)
- Omista PA tai vähintään laulukamat (omista PA:n)
- Omista paku (ei ole)
- Tee biisit (teen omia biisejä)
- Ole laulaja tai basisti (soitan myös bassoa)
 
Mitä useampi näistä täyttyy, sen todennäköisempää on, että bändi syntyy ja pyörii.

 
Soittaminen on parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa...
 
Toiset menee toiset tulee, mutta minä tärisen.
Numb
04.02.2013 15:11:33
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

yanera: Totta.
 
Sit ei muuta kuin ilmoa Wantediin, siihen tiedot treeniksestä, PA:sta yms. ja demoja biiseistä, joita on tarkoitus soittaa.
 
Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head
Hynkel
04.02.2013 16:41:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

yanera: Soittaminen on parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa...
 
Kyllä, eikä paskantaminenkaan aina niin nautinto ole, joten usein soittaminen nousee jopa ohi.
 
Varmista aina että nakissa on kaksi päätä. Jos näin ei ole, kyseessä on rinkeli.
tender.insanity
04.02.2013 17:18:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hynkel Belzepop: Kyllä, eikä paskantaminenkaan aina niin nautinto ole, joten usein soittaminen nousee jopa ohi.
 
Nautit siis välillä kun paskannat housut jalassa?
 
Hynkel
04.02.2013 18:00:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tender.insanity: Nautit siis välillä kun paskannat housut jalassa?
 
En nauti aina. Sanotaan näin :D
 
Varmista aina että nakissa on kaksi päätä. Jos näin ei ole, kyseessä on rinkeli.
Kampela77
04.02.2013 19:47:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

antnis: Missaat siis ihan tyhmyyttäs parhaan ajan lapsiesi elämästä. Vaimos vissiin aika lujilla.
 
Atnis taitaa käyttää tätä palstaa oman pahan olonsa purkuun. Melkoinen vinkuna sinustakin lähtee.
 
Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?" Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?"
Jucciz
04.02.2013 20:25:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Räkkipeli: Harvemmin siltä mitään hirveän fiksua tuleekaan.
 
"Paikkakunta: Turku"
 
Mitä odotit? ;)
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
antnis
04.02.2013 21:27:40 (muokattu 04.02.2013 21:29:16)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihme ongelmointia kun sanoin, että pikkulapset ovat tärkeämpiä kuin joku kitaran rämpytys. Ja Turussa minua pidetään ulkopaikkakuntalaisena.
 
Kampela77
04.02.2013 21:31:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

antnis: Ihme ongelmointia kun sanoin, että pikkulapset ovat tärkeämpiä kuin joku kitaran rämpytys. Ja Turussa minua pidetään ulkopaikkakuntalaisena.
 
Syytä putkiaivoista kommenttiasi sekä aikaisempia kirjoituksiasi ja olet ongelman alkulähteillä.
 
Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?" Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?"
Räkkipeli
04.02.2013 23:04:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

antnis: Ihme ongelmointia kun sanoin, että pikkulapset ovat tärkeämpiä kuin joku kitaran rämpytys. Ja Turussa minua pidetään ulkopaikkakuntalaisena.
 
Jos et tiennyt, niin kovimmat hc-tiluttajat syö kiinalaisia pikkulapsia aamiaiseksi.
 
yanera
04.02.2013 23:13:59
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voisimmeko useat meistä perustaa bändin tällä tuttavuudella. Minäsoitan kitaran ja toiset mitä huvittaa. Kunhan saisi sen bädin kasaan. Me kaikki ole kaukaa toisitamme, Mutta yritystä on. Ainahan voi yrittää....
 
Toiset menee toiset tulee, mutta minä tärisen.
Hynkel
05.02.2013 00:13:39 (muokattu 05.02.2013 00:16:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

antnis: Ihme ongelmointia kun sanoin, että pikkulapset ovat tärkeämpiä kuin joku kitaran rämpytys. Ja Turussa minua pidetään ulkopaikkakuntalaisena.
 
Et sanonut. Oikaisit kaikki mutkat suoriksi, vedit ihmeellisiä johtopäätöksiä ilmeisen hatarin perustein ja vieläpä menit sohimaan tuntemattomien ihmisten yksityisasioita. Jos et sitä tajua niin olet kyllä aika tapaus. Kaikki muut tuntuvat ymmärtäneen yskän.
 
Varmista aina että nakissa on kaksi päätä. Jos näin ei ole, kyseessä on rinkeli.
kekkuliheikki
05.02.2013 11:27:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

antnis: Ihme ongelmointia kun sanoin, että pikkulapset ovat tärkeämpiä kuin joku kitaran rämpytys. Ja Turussa minua pidetään ulkopaikkakuntalaisena.
 
Hohhoijjaa.
 
Johann Onn
05.02.2013 12:12:05 (muokattu 05.02.2013 12:15:16)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tee biisit Tämä. Tunne paljon soittajia tietysti myös auttaa.
 
En jaksa edes miettiä, moneenko bändiin en olisi päässyt, jos en olisi ollut se, joka kirjoitti biiseistä 50 - 95 prosenttia. Kun esim. bändillä on
yksi oma biisi + sulla muutama sata = Ei siinä tartte edes olla kovin ihmellinen soittajana, että ovat halukkaita, ottamaan bändiinsä mukaan.
 
Kauniimman sukupuolen edustajia, ei kannatta unohtaa näissä kuvioissa.
 
Jucciz: "Paikkakunta: Turku" Mitä odotit? ;)
 
"Muusikoiden.netin tarina alkoi Turussa vuonna 1997..."
 
= En ehkä mitään muuta, tamperelaiselta: Vi**uillaan turkulaisille, turusta peräisin olevalle keskustelufoorumilla. "Vau"...
 
pappasfin
05.02.2013 12:39:02 (muokattu 05.02.2013 12:58:52)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun mielestä asuinpaikalla ei ole väliä, ihan sama mistä se ihminen on kotoisin kuhan vaan osaa käyttäytyä.
 
Mulla äiti on syntyisin Turusta ja isä Jyväskylästä, ite olen syntyny Helsingissä ja täällä aina asunu.
 
Mukavia ihmisiä on joka paikassa ja ikäväkyllä niitä ei niin mukaviakin, mutta olisi kyllä ihan kiva ja toivottavaa, että osaisimme arvostaa sekä kunnioittaa toisiamme riippumatta siitä missä paikkakunnalla me itsekukin vaikutamme.
 
Oishan se bändi ihan kivakin juttu, tosin soittajakunta hajaantuu melkoisesti ja laajalle alueelle, mutta voihan sitä tehdä musiikkia ihan netinkin välityksellä eli sellaisia yhteisproggiksia jossa kitaristi(t) soittaa osuutensa, basisti(t) ja rumpali(t) ja pianisti(t) omansa ja tuloksena voi jopa olla varsin hyvääkin musiikkia.
 
Toki hyviä kappaleita ei joka oksalla kasva eli jokin pohja pitäisi aina olla mistä lähteä liikkeelle mutta onhan jokaisella varastossa kaikenmaailman riffejä ym. joihin muut voivat lisätä osuutensa ja sitten hommaa hiotaan lopulliseen kuntoon :D
 
PappaSFin
Dundee
05.02.2013 13:07:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pappasfin: Mutta nyt kun tämä kirjoittelu on näinkin off topikin niin kertokaa mistä tämä ilmiö johtuu, että tosia niputetaan asuinpaikan suhteen?
 
Turkulaisena tähän kyllä on jo ajan kanssa tottunut, enkä muutenkaan kauhian helposti mistään yleiskettuilusta provosoidu, mut ihmetyttää kyllä miten tosissaan jotkut ottaa sen ulkopaikkakuntalaisten morkkaamisen. Kepeä huulenheitto näissä paikkakunta-asioissa nyt on ominaista varmaankin lähes jokaisen maan kulttuurille, ainakin oman kokemuksen mukaan (Kiinalaiset ne vasta provinssien ja suurkaupunkien kesken toisiaan suolaavatkin..)
 
"Kitarat ovat perkeleen kalliita ja meluisia instrumentteja."
Arkka
13.02.2013 01:55:17
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No siis meikäki on jo vuosia asunut Turussa ja pakko sanoa että nää turkulaisjutut menee vähän liian pitkälle. Oon syvästi loukkaantunut aina. Tottahan ne kyllä on.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «