Aihe: 88-koskettiminen, jossa hinta-laatu kohdallaan?
1 2 3
Petronome
01.05.2004 11:33:31
Hellas-piano taitaa maahantuoda Kawaita, jos en ihan väärin muista. Vuosia sitten ainakin testasin jotain K5000:sta niiden kellarissa.

No täytyypi ottaa sitten sinne yhteyttä.
En ole äänestänyt yhdessäkään gallupissa!
baron
01.05.2004 12:05:52

No täytyypi ottaa sitten sinne yhteyttä.

Viime syksynä mä ainakin testailin Kawaita siellä.
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy
Petronome
01.05.2004 13:22:37
Joop, kunhan kesäloma alkaa niin pääsee kunnolla kiertelemään putiikkeja.
LJ
04.05.2004 16:13:00
Baronille: kertoisitko vähän enemmän kokemuksiasi P-90:stä. Olen ostamassa keikkapianoa ja olen hieman kahden vaiheilla. Olen testannut Rolandin RD-170:aa ja se tuntui kohtalaisen hyvältä. Mutta myös Yamahan P-90 kiinnostaa.
Petronome
04.05.2004 16:29:29
Postaan nyt tähänkin ketjuun tämän saman viestin, eli:

Kävin tänään testailemassa tuon hintaluokan keikkapianoja, koska itsekin ajattelin ostoa. Meni hanke nyt tosin jäihin: yksikään testaamani soitin (kartoitin ja kokeilin oikeastaan kaikki hintaluokan pelit) ei vakuuttanut. Joko tatsi oli mitä oli, tai sitä ei ollut ollenkaan. Tai sitten äänet olivat huonot. Ymmärrettäväähän on, että halvimman hintaluokan soittimet eivät ole huippitasoa, mutta luulisi 1000€:lla jo saavan sentään laatua. Ehkäpä parhaaksi osoittautui Yamahan P90. Kannattaa ehdottomasti testata myös se, muistaakseni sen saa thomannilta reilulla 1000€:lla.

Niin, ja siis tietysti se "laatu" on kiinni ihan omista mieltymyksistä, eteenkin jossei ole niin tiukka tämän laadun suhteen.
baron
04.05.2004 20:42:17

Baronille: kertoisitko vähän enemmän kokemuksiasi P-90:stä. Olen ostamassa keikkapianoa ja olen hieman kahden vaiheilla. Olen testannut Rolandin RD-170:aa ja se tuntui kohtalaisen hyvältä. Mutta myös Yamahan P-90 kiinnostaa.

Mulla on se ongelma, että en ole kokeillut Rolandia eli en osaa vertailla.

Mä tykkään P-90 kosketuksesta, mä tykkään sen grand-pianosoundeista ja kun olosuhteiden pakosta joudun muutakin soittamaan, niin sen sen Hammond ja Rhodes-jäljitelmät kelpaa mulle. Näissä suhteissa en ole perfektionisti.

(PS Myös Church organ soundi on hyvä, jos joudut virsiä säestämään)

Kyllähän se totta on, mitä moni muukin on sanonut, että nää on makuasioita, kokeile itse, mikä susta tuntuu hyvältä.

Kiva soitella sellaisella, mistä itse tykkää
mr.muzak
05.05.2004 00:15:15
Kiva soitella sellaisella, mistä itse tykkää

Aamen.
Tupuna
05.05.2004 14:28:54
http://www.rolandus.com/Multimedia/Flash/fantomx/index.html

Useamman vuoden olen Steinwayn flyygeliä soitellut musiikkiopistolla (+monia eri pystypianoja) ja mielestäni nykyiset Rolandit alkavat pianosoundiltaan kuulostaa jo varsin aidoilta.

Pakko tarttua tähän.

Miten voi olla näin suuri mielipide-ero Yamahan ja Rolandin soundien kesken? Mä olen ollut lähiaikoina sitä mieltä, että Rolandin sähköpianot ovat auttamatta soundeiltaan huonompia kuin jopa Yamahan keikkapianot. Ei ole oikeastaan Yamahan sähkö/keikkapianoiden voittanutta... ilmeisesti Yamahalla on muutenkin edistyneempi mallinnusteknologia ja äänitutkimus, joten soundit kulkevat pitkälti Rolandia edellä. Kun olen itse vertaillut kyseisiä soitinmerkkejä keskenään, ovat erot huomattavat. Yamahan hyväksi. Valitettavasti ;)
ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT!
assassin
05.05.2004 14:47:48
Miten voi olla näin suuri mielipide-ero Yamahan ja Rolandin soundien kesken?

Oman viestini tarkoitus ei ollut "Roland on paras ja Yamaha on surkea"-ylistys, vaan tarkoitus oli esittää oma mielipiteeni väittämään, että Rolandin pianosoundit ovat edelleen auttamattoman surkeita.
I don't have an attitude problem. You have a perception problem.
Tupuna
05.05.2004 20:06:21
Oman viestini tarkoitus ei ollut "Roland on paras ja Yamaha on surkea"-ylistys, vaan tarkoitus oli esittää oma mielipiteeni väittämään, että Rolandin pianosoundit ovat auttamattoman surkeita.

Niin. No eiväthän ne surkeita ole, mutta huonompia kuin Yammuilla.
ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT!
baron
05.05.2004 22:43:02

Niin. No eiväthän ne surkeita ole, mutta huonompia kuin Yammuilla.

Tupuna, sovitaan, että nää on makuasioita, sulla ja mulla on hyvä maku ja muilla on erilainen, niin ei tuu riitaa.
mr.muzak
05.05.2004 23:56:27
Tupuna, sovitaan, että nää on makuasioita, sulla ja mulla on hyvä maku ja muilla on erilainen, niin ei tuu riitaa.

Eikä sovita ku te ootte väärässä! Toiset tyttärestä, toiset äidistä... mut roland on kyllä se tytär. Ehkä vähän kokematon, mutta uudempaa sisältöä ja helpommin käsiteltävissä!
Anonymous-jazz
15.05.2004 03:24:29

Elikkäs, taas ollaan hakemassa täyspitkää soitinta. Mutta kriteerinä olisi halvahko hinta, eli maksimi 1000€. Soittimesta tulisi löytyä mahdollisimman hyvällä ja aidolla (siis pianomaisella) tatsilla varustettu 88 koskettimen koskettimisto. Laitteessa tulisi myös olla mahdollisimman hyvä piano soundi. Muilla soundeilla ei ole väliä, millään syna-soundeilla en tee mitään, ne tulevat toisesta synasta. Ja jos kunnon soitinta ei tuolla hinnalla saa, voi ehdottaa hieman kalliimpiakin, koska mitään puoli-villaista en aio ostaa. Mutta mitä halvempi, sen parempi.

YAMAHA P-90 Henkeen ja vereen. Itse omistan P-120S:n siinä on samat soundit kuin P-90:ssä mutta siinä on vain lisänä ne sisäänrakennetut kaiuttimet eli voi soittaa ilman kuulokkeita aktiivikajareilla. Periaatteessa pienen keikan voi tehdä näillä sisäänrakennetuilla kaiuttimilla.

Suosittelen tätä YAMAHA P-90:stä. Näissä yamahan sähköpianoissa on aivan huippu Grand sample. Siinä samplessa on todella monta layeria päällekäin ja sen myös kuulee hyvänä tatsina.
Teemujazz
Eddy
15.05.2004 04:17:42
Siinä samplessa on todella monta layeria päällekäin ja sen myös kuulee hyvänä tatsina.

?!!???
Koskettelen soittimia...
mr.muzak
15.05.2004 15:56:48
?!!???

Vähän terminologia sekaisin..ehkä..
M.i.k.key
17.05.2004 21:04:14
sen myös kuulee hyvänä tatsina.

tuokin sanavalinta vaatisii jotain jazz-suomi käännöstä...
My name is Baron, M.i.k.key Baron. Oho, melkein musiikkia!?
baron
17.05.2004 21:15:30

tuokin sanavalinta vaatisii jotain jazz-suomi käännöstä...

Et sä oo kuullut mun soittoa? Sen kuulee hyvänä tatsina!
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy "mulla on korvat sulla ei"
Petronome
19.05.2004 13:32:34
Miten tatsin voi kuulla? Napinaa koskettimilla?
baron
19.05.2004 13:51:28

Miten tatsin voi kuulla? Napinaa koskettimilla?

Yamaha P-90 grand piano soundiin on sämplätty se (pieni) ääni, joka syntyy akustisen flyygelin koskettimen painamisesta, jotta saataisiin mahdollisimman autenttisen kuuloinen soundi.

Sen voi kuulla.
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy "mulla on korvat sulla ei"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)