Vladi 02.02.2013 11:03:01 | |
---|
Gabe: Hinta lienee varmaan 1700-2000e paikkeilla. Mikit, rauta, puuvalinnat ja viimeistelyhän siihen lopulliseen hintaan vaikuttaa jonkin verran. Kysy piruuttasi arviota vaikka Korpi Instumentsilta ja Finlandia Instrumentsilta, molemmat kohtuuhintaisia mutta laadukkaita pajoja joissa asiakaspalvelu toimii. e. Warmothin laatu on myös ihan ok. Pari teleä olen kasaillut heidän osistaan ja suunnilleen USA Standardin laatua ovat olleet pääosin. Pitääpä kysellä. Mähän oon tällä hetkellä Korpi Instrumentsin Peten vetämällä kitaranrakennuskurssillakin ja ainakin herran ammattitaito on vakuuttanut heti ensimmäisestä kerrasta alkaen. Mitä Warmothiin tulee, niin kyselen juuri tästä syystä. Jotkut sanoo, että pärjää 2000e kitaroiden kanssa vertailuissa ja toisaalta löytyy tarinoita, joissa jonkun soitin muuttui täysyin tumpuksi esim. Warmoth-kaulan lisäämisen jälkeen. Ota nyt sitten selvää... :) Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka. |
jniska 02.02.2013 11:08:30 (muokattu 02.02.2013 11:19:53) | |
---|
Vladi: Näin asuntolainaneuvotteluja käyvälle... Jucciz: Jaha. Meidän yhteiset puheenaiheet eivät siis ainakaan ole vähenemään päin. Täälläpäin alkaa olla ajatuksia että talosta pitäisi päästä eroon. No onneks se on 90% maksettu jo.... Warmotheista sen verran, että muutamalla olen soitellut ja laadukkailta tuntuivat. Luottaahan noihin Warmotheihin moni huippukitaristikin, esim Tuomo Dahlblom. Kai sitä saa jonkinlaiset kitarakamat omistaa sentään !! |
slapvete 02.02.2013 15:33:08 (muokattu 02.02.2013 15:36:37) | |
---|
MusikMan: Toki otin yhteyttä CustomShopin kavereihin ja pyysin faktoja. Ja otin yhteyttä Norjaan GodLyd:iin kuullakseni heidän versionsa, ja verratakseni selityksiä toisiinsa. Hieman selittelyn maku jäi. Mutta joo, kyllä mä olen tainnut fyrkkani tuon episodin jälkeen Pajalle tai manner-Eurooppaan lähettää, jollei sitten arvon kollegoilla erityisesti T:reen suunnalle ole ollut mielenkiintoisia investointikohteita tarjolla. Aika vempulointia liikkeeltä! No, käsittääkseni Custom Soundsilla vaihtui viime vuonna omistajat. Ainakin omalla kohdalla siellä homma on ollut aina suoraselkäistä ja palvelu hyvää, "vanhoina aikoina" en tosin siellä ole asioinutkaan. Stratohommissahan yksi vaihtoehto on metsästää käytettynä joku hyvältä soundaava ja -tuntuva nykytuotantostrato jolla ei keräilyarvo vielä rasita (EJ, JM, SRV, '57 vintage reissue tms.) ja tylysti routata siihen vaikka Lollarin humppari. Hinta pysyy varmaankin kevyesti alle 1500 €. "There's something both hysterically funny and totally great about SUCKING at something and REFUSING TO GIVE UP... It really irritates the fuck outta some people."
- Slipperman |
Gabe 02.02.2013 18:22:06 | |
---|
Vladi: Pitääpä kysellä. Mähän oon tällä hetkellä Korpi Instrumentsin Peten vetämällä kitaranrakennuskurssillakin ja ainakin herran ammattitaito on vakuuttanut heti ensimmäisestä kerrasta alkaen. Mitä Warmothiin tulee, niin kyselen juuri tästä syystä. Jotkut sanoo, että pärjää 2000e kitaroiden kanssa vertailuissa ja toisaalta löytyy tarinoita, joissa jonkun soitin muuttui täysyin tumpuksi esim. Warmoth-kaulan lisäämisen jälkeen. Ota nyt sitten selvää... :) Kysy ihmeessä, oikein pätevä kaveri. Ei nuo Warmothin tuotteet missään nimessä tumppuja ole, mutta ei ne minusta parin tonnin kitaroita kyllä pese. |
Kontiak 02.02.2013 18:30:22 | |
---|
Stratossahan saa kaikki osat vaihdettua. http://www.truthinshredding.com |
Vladi 02.02.2013 18:42:31 | |
---|
Gabe: Kysy ihmeessä, oikein pätevä kaveri. Ei nuo Warmothin tuotteet missään nimessä tumppuja ole, mutta ei ne minusta parin tonnin kitaroita kyllä pese. Juu en mä odota 1300e:llä saavani 2000e vastinetta. Tässä kun on vaan tulossa kaikenlaisia "pikkuhankintoja", niin voisi miettiä, jos sitä pärjäis hieman "huonommalla" kitaralla... :) Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka. |
kimurantti1 02.02.2013 19:24:45 | |
---|
Vladi: Juu en mä odota 1300e:llä saavani 2000e vastinetta. Tässä kun on vaan tulossa kaikenlaisia "pikkuhankintoja", niin voisi miettiä, jos sitä pärjäis hieman "huonommalla" kitaralla... :) Tai sitten otat sitä pätkää kitaran verran enemmän, ei se siinä konkurssissa enää tunnu. Eiku... :-D |
Vladi 02.02.2013 19:27:06 | |
---|
kimurantti1: Tai sitten otat sitä pätkää kitaran verran enemmän, ei se siinä konkurssissa enää tunnu. Eiku... :-D Joo tai toinen kova vois olla pikavippi, nehän on melkeen ilmaisia yli 400% koroillaan! Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka. |
kimurantti1 02.02.2013 19:37:06 | |
---|
Vladi: Joo tai toinen kova vois olla pikavippi, nehän on melkeen ilmaisia yli 400% koroillaan! Siinä sais oikeasti hyvän syyn nauttia uudesta kitarasta. |
Jii-Gee 02.02.2013 19:46:20 | |
---|
Vladi: Eilen käytin aikaani hyödyllisesti Warmothin stratoa kasaten ja Suhr-henkisillä spekseillä oleva loimuvaahterakantinen strato Wilkinson-tallalla ilman mikkejä + verot + tullit oli noin 1300e paikkeilla. Tossa yks näkemys aiheesta "Monipuolinen ja modernihko stratojohdannainen, HSS-mikitys" ja siis just by Warmoth: https://www.dropbox.com/sh/gsqzor5i4g84l55/TuF6etD6NO Warmoth puut. Suhr sähköt. Gotoh virivehkeet. Callaham rosteritalla sun muut raudat. Kasaus + nauhojen Plek -hionta by Charlie Chandler London UK. Tollaseen maksaa tällä hetkellä palikat about 1500€ nurkilla. mutta Warmothin laadusta en tiedä mitään. Ton perusteella itse tiedän sen verran että ainakin mun on helkkarin vaikea ymmärtää mitä tollasessa vois tehdä vieläkin paremmin. |
pappasfin 02.02.2013 20:08:19 (muokattu 03.02.2013 16:12:34) | |
---|
Vladi: Juu en mä odota 1300e:llä saavani 2000e vastinetta. Tässä kun on vaan tulossa kaikenlaisia "pikkuhankintoja", niin voisi miettiä, jos sitä pärjäis hieman "huonommalla" kitaralla... :) Niin tai odotat vähän aikaa ja lykkäät kitaran hankintaa ja samalla teet perusteellisen hankintatestauksen eri vaihtoehdoista, tällä tavalla saa jaettua rahavarat, saat aikaa harkintaan ja varmistat, että hankinta kohtaa tarpeesi parhaiten. PappaSFin |
Vladi: Juu en mä odota 1300e:llä saavani 2000e vastinetta. Tässä kun on vaan tulossa kaikenlaisia "pikkuhankintoja", niin voisi miettiä, jos sitä pärjäis hieman "huonommalla" kitaralla... :) Kyllähän tuon tasoisella kitaralla vaikka kuka pärjäisi. :) Tai sit lyöt siihen talolainan perään vielä muutaman satasen lisää kitarabudjettiin, ei se enää siinä tunnu missään. :) Huh huh.. onneksi en ole kämppää laittamassa. Eiköhän sulle kuitenkin hyvä soitin näistä löydy, päädyt sitten mihin tahansa. Pistä juttua kun jotain keksit. Vaikuttaa specksiensä puolesta oikein mielenkiintoiselta soittimelta. |
Vladi 03.02.2013 12:44:49 | |
---|
Gabe: Kyllähän tuon tasoisella kitaralla vaikka kuka pärjäisi. :) Tai sit lyöt siihen talolainan perään vielä muutaman satasen lisää kitarabudjettiin, ei se enää siinä tunnu missään. :) Huh huh.. onneksi en ole kämppää laittamassa. Eiköhän sulle kuitenkin hyvä soitin näistä löydy, päädyt sitten mihin tahansa. Pistä juttua kun jotain keksit. Vaikuttaa specksiensä puolesta oikein mielenkiintoiselta soittimelta. Ehkä mä en kuitenkaan ala asuntolainoja sotkemaan kitaraostoksiini... :D Mutta joo, hyviä vaihtoehtoja alkaa olla aika mainiosti eikä mikään kovin huonolta vaikuta. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka. |
Laulava Kylätohtori 03.02.2013 14:14:42 | |
---|
Vladi: Ehkä mä en kuitenkaan ala asuntolainoja sotkemaan kitaraostoksiini... :D Päinvastoin. Sinnehän se hukkuu vähän paremmankin skeban hinta asuntolainaan. Vähän tekosyitä ja ripaus itsepetosta, niin sulla on tavallaan ilmainen kitara... ;) Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
Vladi 03.02.2013 15:26:55 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Päinvastoin. Sinnehän se hukkuu vähän paremmankin skeban hinta asuntolainaan. Vähän tekosyitä ja ripaus itsepetosta, niin sulla on tavallaan ilmainen kitara... ;) Musta tuntuu, että on ihan hyvä, että meidän asuntolainajärjestelyt kattaa juuri sen tönön hinnan, ei muuta. Muuten sitä keksis äkkiä vähän muutakin hankittavaa, kuten pari pedaalia, kaappi, uus äänikortti, parit rumpusoftat ja mitä kaikkea... :D Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka. |
Gabe 03.02.2013 15:44:20 | |
---|
Vladi: Musta tuntuu, että on ihan hyvä, että meidän asuntolainajärjestelyt kattaa juuri sen tönön hinnan, ei muuta. Muuten sitä keksis äkkiä vähän muutakin hankittavaa, kuten pari pedaalia, kaappi, uus äänikortti, parit rumpusoftat ja mitä kaikkea... :D Ehkä se on tosiaan tie mille ei kannata lähteä.. :D |
jii.haanpaa 03.02.2013 16:31:13 | |
---|
Vladi: Musta tuntuu, että on ihan hyvä, että meidän asuntolainajärjestelyt kattaa juuri sen tönön hinnan, ei muuta. Muuten sitä keksis äkkiä vähän muutakin hankittavaa, kuten pari pedaalia, kaappi, uus äänikortti, parit rumpusoftat ja mitä kaikkea... :D Menee äbsölyytli offariksi, mutta kyllä siihen könttiin kannattaa neuvotella ainakin 10% vara päälle. Tai sitten lainan rinnalle esim luottolimiittitili, jonka soppari ainakin meille irtosi hämmentävän halvalla kun se neuvoteltiin asuntolainan yhteydessä. Siis eihän sitä myönnettyä lainaa tarvi nostaa, mutta onpa mistä nostaa, jos on tarvis. Itselläni on ainakin hieman rauhallisempi fiilis, jos tuo suurin piirtein 10% on helposti käytettävissä, olkoon se sitten nostamattomana lainana, kultaharkkoina, käteisenä... tai miksipä ei markkinoiden arvostamissa kitarakamoissa ;) |
Lancelot 03.02.2013 16:59:21 | |
---|
|
DrGreenegg 03.02.2013 17:05:11 | |
---|
|
Kontiak 03.02.2013 17:21:00 | |
---|
http://www.truthinshredding.com |