Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Uudet mikit Squierille
1
hoyo
01.02.2013 19:34:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi,
 
ostin taannoin käytetyn Squier Modified Vintage Jazz nauhattoman ja olen nyt miettimässä (kun on vähän välineurheilijan vikaa..) että voisko joku kokeneempi basisti neuvoa millaiset mikit tähän soittimeen kannattaisi hankkia kun nykyiset (Duncan) sitä paitsi sirisee hieman häiritsevästi.Tai muita hyviä neuvoja kyseisen soittimen "virittelyyn"?
 
Janno
 
jperala
01.02.2013 19:42:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sama laite itsellä ja olen tällä hetkellä ihan tyytyväinen mikkeihin, ne sirisee jos käytät vain toista mikkiä (yksikelaiset). Saahan tuohon vaikka mitä mikkiä, joku oli vaihtanut fenderin mikit (uudet) ja oli kuulostanut samalta :)
 
Eli jotku äänettömä varmaan jos se särinä häiritsee.
 
Jazz Bass Fretless
Antti K.
01.02.2013 20:43:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaikki yksikelaiset surisee jonkun verran.
 
Duncan hot stack, bartolinit tai aktiiveista EMG:t eivät hurise. Fenderillä on noiseless-mikkejä
 
...
 
Pikkutassu
01.02.2013 23:21:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Särisemiseen ja muuhun häiriöihin jatsibassossa auttaa oikeastaan vaan armoton häiriösuojaus. Tosin nuo EMG:n ym. aktiivimikit ovat rakenteensa takia jo valiiksi häiriöttömiä, mutta niillä samalla menettää osa sitä "oikeaa" soundia...
 
Googleen ku laittaa hakusanaksi "jazz bass shielding" niin löytyy tarinaa ja kuvaa useasta lähteestä. Ja Jazz bassoja itse omistavana voin kertoa että ei ole turhaa hommaa tuo häiriösuojaus. Kyllä ne hurinat helpottaa huomattavasti kun huolellisesti tekee.
 
cthulhu98
02.02.2013 00:21:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti K.: Kaikki yksikelaiset surisee jonkun verran.
 
Duncan hot stack, bartolinit tai aktiiveista EMG:t eivät hurise. Fenderillä on noiseless-mikkejä
 
...

 
Itse käytän stk-j2 tallamikkinä... Hyvä mutta jos raha riittää osta Bartolinit.
Bassossani on ollut emgeet jotka olivat surkeat. Silleen paistettavan kananmunan tai pekonin tyyliset treblet, ontot keskialueet ja BOOMBOOM-bassot.
 
Respect my authoritah!
hoyo
02.02.2013 12:23:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti K.: Kaikki yksikelaiset surisee jonkun verran.
 
Duncan hot stack, bartolinit tai aktiiveista EMG:t eivät hurise. Fenderillä on noiseless-mikkejä
 
...

 
Valistakaa nyt vielä sen verran... onko näin että single coil (yksikelainen?) surisee ja split coil (kaksikelainen?) ei surisee? Ja miten aktiivisuus siihen vaikuttaa?
 
T.Nick
02.02.2013 20:52:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hoyo: Valistakaa nyt vielä sen verran... onko näin että single coil (yksikelainen?) surisee ja split coil (kaksikelainen?) ei surisee? Ja miten aktiivisuus siihen vaikuttaa?
 
Kaksi yksikelaista kumoaa toistensa hurinat. Yhden kaksikelaisen mikin kelat kumoavat toistensa hurinat.
 
Hyvä perusmalli dual coilista on DiMarzio Ultra Jazz. Edullinen eikä kukaan ole valittanut.
 
It's the swinger, not the dong.
cthulhu98
03.02.2013 08:35:52 (muokattu 03.02.2013 14:49:09)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hoyo: Valistakaa nyt vielä sen verran... onko näin että single coil (yksikelainen?) surisee ja split coil (kaksikelainen?) ei surisee? Ja miten aktiivisuus siihen vaikuttaa?
 
Toinen hurinaton vaihtoehto on stacked coil. Siinä on kaksi kelaa päällekkäin esim. Seymour Duncan stk-j1 tai 2.
Minun tietääkseni aktiivimikki hurisee, muttei niin kuuluvasti koska siinä on niin vahva output. Korjatkaa jos olen väärässä.
 
Eli Singlecoil hurisee, ei aina haittaavasti kun taas split coil ei ollenkaan.
 
Respect my authoritah!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «