Ziggy Bubba 01.02.2013 21:23:49 (muokattu 01.02.2013 21:25:55) | |
---|
Stone: Sehän on yleensä unelmatilanne, jos vaan pystyy käyttämään hyvä soundisen vahvistimen omaa säröä ilman, että db taso on siinä vaiheessa jo liikaa. Se on tietysti lähinnä ongelma vahvistimissa missä ei mastervolumea ja siinä vaiheessa pedaalit astuvat kuvaan. Yleensä ne purkit toimivat parhaiten kun pohjalla on ihan vähän särötetty pohjasoundi. Jotkut putkarit tekevät tämän jutun jopa hiljasella, mutta se on kai eri keskustelu. Ton laadukkaan pikkumuron päälle voi sitten rakennella tosi vapaasti. Esim. useamman OD-purkin lykkääminen kerralla päälle voi kuulostaa höntiltä, mutta sekin voi hyvin toimia. Tätä kunnon testaamista ajan kanssa - ilman ennakkoluuloja - tunnutaan tekevän aika vähän. Vahvarin eteen voi mun kokemusten mukaan laittaa tosi monta särölähdettä, varsinkin jos niistä on säröt nollissa (tai melkein) ja boostit pienellä. Useasta särölähteestä se rikkain särömurina monesti lähtee, miusta. Mutta tärkein on aina se vahvarin oma soundi. Jos se on huono, niin turha sitä on purkilla korjata. E: Jos vahvarisärö kuulostaa muhjulta, tunge eteen overdrive (tai jopa kaksi) - ihan vaan päälle. särön määrä ei juuri muutu, mutta purasua ja erottuvuutta tulee reilusti. |
Stone 01.02.2013 22:34:25 (muokattu 01.02.2013 22:38:30) | |
---|
Ziggy Bubba: E: Jos vahvarisärö kuulostaa muhjulta, tunge eteen overdrive (tai jopa kaksi) - ihan vaan päälle. särön määrä ei juuri muutu, mutta purasua ja erottuvuutta tulee reilusti. Omassa tapauksessani sanoisin, että vahvistinsärö on kuin mittatilauksena omiin mieltymyksiini suunniteltu, mutta en sitä kuitenkaan joka genreen tunkisi sellaisenaan (enkä muutenkaan desibelien puitteissa pystyisi sitä käyttämään, että laulukin vielä kuuluisi) eli kuten ilmaisit, niin overdrive tai jopa kaksikin (itselläni toinen boostaa tarvittaessa toista overdrivea), niin sieltähän sitä lisäerottelevuutta sitten löytyy. "If you want heavy metal, talk to John Lee Hooker...that's heavy metal. That's armour!"
-Keith Richards |
Gabe 01.02.2013 23:54:27 | |
---|
AngieRainbow: Mulle tuli hiljattain Bluetone Princeton Reverb combo ja meinasin, että pitäisiköhän kokeilla jonkun laadukkaan pedaalin kanssa boostata säröä. Mad Professorin Sky Blue OD voisi olla kova. Tai Sweet Honey tai LGW... Toisaalta Princetonin oma säröytyminen on niin maukas, että en tiedä kannattaako sitä mennä sörkkimään. Sweet Honeyta voisit kokeilla tuohon, kuulostaa tosi hyvältä kun vahvistin alkaa olla jo vähän säröllä. Eikä minusta muuta vahvistimen omaa soundia juurikaan. |
Ziggy Bubba 02.02.2013 00:06:23 | |
---|
Gabe: Sweet Honeyta voisit kokeilla tuohon, kuulostaa tosi hyvältä kun vahvistin alkaa olla jo vähän säröllä. Eikä minusta muuta vahvistimen omaa soundia juurikaan. Sweet Honey on ehkä se paras OD mitä oon testannut. Tuo purasua, mutta säilyttää spedujen ja vahvarin oman soundin. Toimii oikeestaan joka välissä, vähän kuin vibe-purkki :) |
Ziggy Bubba: Sweet Honey on ehkä se paras OD mitä oon testannut. Tuo purasua, mutta säilyttää spedujen ja vahvarin oman soundin. Toimii oikeestaan joka välissä, vähän kuin vibe-purkki :) Samaa mieltä. :) Enpä ole tämän jälkeen OD purkkeja katsellut. |
AngieRainbow 02.02.2013 00:13:23 (muokattu 02.02.2013 00:13:55) | |
---|
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
Swan 02.02.2013 00:14:32 | |
---|
Sweet Honeyn vertaaminen minkäänlaiseen vibeen on verinen loukkaus, mutta äärimmäisen hyvästä pikkumuropedaalista on kyse. Toimii itsenäisesti ja stäkättynä toisten säröjen kanssa jopa samoilla asetuksilla, ja on dynaamisesti reaktiivisimpia pedaaleita, mitä olen kokeillut. Yksi kahdesta lautaan jääneistä ruttupurkeista, jotka ei ole ihan saman tien vaihtumassa. "Once Lady Yuna fixes her hair, we leave!" >-)))> S.M.A.K. |
Ziggy Bubba 02.02.2013 00:38:23 | |
---|
Swan: Sweet Honeyn vertaaminen minkäänlaiseen vibeen on verinen loukkaus, mutta äärimmäisen hyvästä pikkumuropedaalista on kyse. Toimii itsenäisesti ja stäkättynä toisten säröjen kanssa jopa samoilla asetuksilla, ja on dynaamisesti reaktiivisimpia pedaaleita, mitä olen kokeillut. Yksi kahdesta lautaan jääneistä ruttupurkeista, jotka ei ole ihan saman tien vaihtumassa. En mä sitä Vibeen verrannut, sä vaan ymmärsit mut ihan väärin. Se on vaan harvinainen spedu, jota voi pitää päällä about aina... Vähän kuin hyvä vibe. Niissä on sama ominaisuus - toimii aina. EI TARTTE ottaa pois päältä. |
Swan 02.02.2013 00:46:13 | |
---|
Ziggy Bubba: Se on vaan harvinainen spedu, jota voi pitää päällä about aina... Vähän kuin hyvä vibe. Tämä on vertaamista, mutta älä nyt takerru sivuseikkoihin. "Once Lady Yuna fixes her hair, we leave!" >-)))> S.M.A.K. |
Illu 02.02.2013 00:46:18 | |
---|
Swan: Sweet Honeyn vertaaminen minkäänlaiseen vibeen on verinen loukkaus, mutta äärimmäisen hyvästä pikkumuropedaalista on kyse. Toimii itsenäisesti ja stäkättynä toisten säröjen kanssa jopa samoilla asetuksilla, ja on dynaamisesti reaktiivisimpia pedaaleita, mitä olen kokeillut. Yksi kahdesta lautaan jääneistä ruttupurkeista, jotka ei ole ihan saman tien vaihtumassa. Juuri tuo dynaamisuus on loistavan saundin lisäksi se, mihin erityisesti SHOD:ssa ihastuin. Pitopeli siitä tuli tuon Colorsound Overdriver-kloonin kaveriksi. |
Ziggy Bubba 02.02.2013 00:54:02 | |
---|
Illu: Juuri tuo dynaamisuus on loistavan saundin lisäksi se, mihin erityisesti SHOD:ssa ihastuin. Pitopeli siitä tuli tuon Colorsound Overdriver-kloonin kaveriksi. Itellä on yleensä kaikki klo kymmenessä - tulee kiva purasu esim. fuzziin ton perässä. |
Illu 02.02.2013 00:57:33 | |
---|
Ziggy Bubba: Itellä on yleensä kaikki klo kymmenessä - tulee kiva purasu esim. fuzziin ton perässä. Heh, mulla näyttäis olevan yhessätoista... |
Gabe 02.02.2013 10:07:56 | |
---|
Illu: Juuri tuo dynaamisuus on loistavan saundin lisäksi se, mihin erityisesti SHOD:ssa ihastuin. Pitopeli siitä tuli tuon Colorsound Overdriver-kloonin kaveriksi. Sama täällä, en ole dynaamisempaa OD:ta tavannut. Tuo SHOD:n hyvä soundi on oikeastaan oman kitaran ja vahvistimen hyvä soundi, minusta ei tuhansien kitara- ja vahvistin panostuksen jälkeen ole mitään järkeä ostaa purkkeja jotka muuttavat sen soundin ihan toiseksi. :) |
Laulava Kylätohtori 02.02.2013 11:14:40 | |
---|
Itse en tuosta SHODista niin paljon lämmennyt. Siis onhan se toki loistava ja dynaaminen od, mutta siinä on myös jotain, mistä en niin kovasti välitä. Loistava, mutta ei mikään tajunnan räjäyttäjä tai lopullinen Graalin Malja... Sama pätee Sky Blue OD:hen. Loistava joo, mutta ei mielestäni hintansa arvoinen. Halvemmalla saa yhtä hyviä tai parempia... Kivitystä odotellessa... Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
Illu 02.02.2013 11:18:20 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Itse en tuosta SHODista niin paljon lämmennyt. Siis onhan se toki loistava ja dynaaminen od, mutta siinä on myös jotain, mistä en niin kovasti välitä. Loistava, mutta ei mikään tajunnan räjäyttäjä tai lopullinen Graalin Malja... Sama pätee Sky Blue OD:hen. Loistava joo, mutta ei mielestäni hintansa arvoinen. Halvemmalla saa yhtä hyviä tai parempia... Kivitystä odotellessa... ....Tuo SHOD:n hyvä soundi on oikeastaan oman kitaran ja vahvistimen hyvä soundi... ;)
|
AngieRainbow 02.02.2013 11:18:55 (muokattu 02.02.2013 11:22:05) | |
---|
Laulava Kylätohtori: Itse en tuosta SHODista niin paljon lämmennyt. Siis onhan se toki loistava ja dynaaminen od, mutta siinä on myös jotain, mistä en niin kovasti välitä. Loistava, mutta ei mikään tajunnan räjäyttäjä tai lopullinen Graalin Malja... Sama pätee Sky Blue OD:hen. Loistava joo, mutta ei mielestäni hintansa arvoinen. Halvemmalla saa yhtä hyviä tai parempia... Kivitystä odotellessa... Mulla kiinnostaisi kokeilla tuota rockboxia... No kait näistä aina suunnilleen saa omansa pois, jos ei sit tykkääkään. What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
Laulava Kylätohtori 02.02.2013 11:36:32 (muokattu 02.02.2013 11:56:28) | |
---|
Illu:....Tuo SHOD:n hyvä soundi on oikeastaan oman kitaran ja vahvistimen hyvä soundi... ;) Hmmm.... Kyllä tuossa Tokaissa on hyvä soundi ja vahvarina on ollut Bassman '59. Täytyy vielä kokeilla Bluetonen kanssa ja pistää pohjalle vahvarin pikku rosoa... edit. siis onhan tuo loistava, ei siinä mitään, mutta itselle se ei ollut "se" pedaali, joka lopettaisi torin lukemisen. Tosin ei sellaista taida olla olemassakaan... ;) AngieRainbow: Mulla kiinnostaisi kokeilla tuota rockboxia... No kait näistä aina suunnilleen saa omansa pois, jos ei sit tykkääkään. Jotain tuollaista tekisi itsekin mieli kokeilla, jotain "erilaista" eli jotain muuta kuin näitä Mnetin standardeja. Eikä noista pahasti takkiin tule, kun torilta ostaa... Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
Stone 02.02.2013 12:25:08 (muokattu 02.02.2013 12:29:12) | |
---|
Laulava Kylätohtori: edit. siis onhan tuo loistava, ei siinä mitään, mutta itselle se ei ollut "se" pedaali, joka lopettaisi torin lukemisen. Tosin ei sellaista taida olla olemassakaan... ;) Se on loputon suo :D Se on vaan jossain vaiheessa vihellettävä peli poikki, että tällä setupilla mennään, mutta hauska sitten taas aina silloin tällöin testata "uusia tuulahduksia" ainakin itselleen. Uusien pedaalien testaaminen on minullakin ollut 1 osa tätä harrastusta, jos se ei nyt tekniikkaa mitenkään pönkitäkkään suoranaisesti eteenpäin, mutta parhaimmillaan voi antaa uutta inspiraatiota kylläkin. edit. SHOD on edelleen itselleni myös se, joka ainakin mielenkiinnosta pitäisi koestaa. "If you want heavy metal, talk to John Lee Hooker...that's heavy metal. That's armour!"
-Keith Richards |
Ziggy Bubba 02.02.2013 12:27:46 (muokattu 02.02.2013 12:31:10) | |
---|
Swan: Tämä on vertaamista, mutta älä nyt takerru sivuseikkoihin. On sullakin huvit. Ei hyvää päivää mitä pilkun nussimista. |
Illu 02.02.2013 12:37:31 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Hmmm.... Kyllä tuossa Tokaissa on hyvä soundi ja vahvarina on ollut Bassman '59. Täytyy vielä kokeilla Bluetonen kanssa ja pistää pohjalle vahvarin pikku rosoa... edit. siis onhan tuo loistava, ei siinä mitään, mutta itselle se ei ollut "se" pedaali, joka lopettaisi torin lukemisen. Tosin ei sellaista taida olla olemassakaan... ;) Ei kai tota torin lukemista mikään lopeta... ;)
Jotain tuollaista tekisi itsekin mieli kokeilla, jotain "erilaista" eli jotain muuta kuin näitä Mnetin standardeja. Eikä noista pahasti takkiin tule, kun torilta ostaa... Se oma juttu saattaa löytyä hyvinkin yllättävistä vempeleistä. |