Aihe: Anonyymit GASiläiset pt.2
1 2 3 4 570 71 72 73 74343 344 345 346 347
Jeszse
05.02.2013 20:37:02
Charvel-kaasu ei kauaa kestäny, mut nyt kuumottelee aivan kyrpänä Deanin Modifier-ML 25,5" skaalalla ja eebenilankulla.

Vittu ku on siistiä olla työtön.
RekoS: Ihan normaali mnettiläinen varustettuna keskimääräistä mnettiläistä huomattavasti paremman näköisellä tyttöystävälläm.
Muovinen
09.02.2013 11:54:56

Eihän tässä saa kaasulle helepotusta kun wanhat kamat ei liiku mihinkään! AARGH!! Edelleen siis semiakustinen ostoslistan kärjessä, mutta merkki ja malli vaihtuu päivittäin, hoho. Tyypillisiä pohdintoja kuluneilta viikoilta: "jos ostan yhden hyvän, niin sehän on sitten siinä" tai "jos ostankin vähän halvemman semiakustisen, niin voin ostaa vielä jonku SG:n vaikkapa, uuh!"

Kuulostaako tutulta? ;)
-General Petrovsky
klobasa
12.02.2013 12:04:22
Tilanne 12.2.2013: yksi kitara, yksi vahvari, yksi lisäkaappi, kaksi kitarajohtoa, 9 metriä kaiutinkaapelia, n. 15 pakettia kieliä, yksi ylimääräinen kaiutin.

Tähän kotiin ei tule tänä vuonna mitään kitarakamaa, muuta kuin mahdolliset varaosat jos jotain menee rikki. Jos tavaraa liikkuu, niin ylimääräinen kaiutin ja lisäkaappi menee uudelle omistajalle, mutta mitään ei tule tilalle.

Siinä samassa kaikkien kamasivustojen bookmarkit roskiin. Ei kamarunkuttelua, ei torin selausta, ei enää mitään ostoja "sijoitusmielessä".
Laulava Kylätohtori
12.02.2013 12:24:16
klobasa: Tilanne 12.2.2013: yksi kitara, yksi vahvari, yksi lisäkaappi, kaksi kitarajohtoa, 9 metriä kaiutinkaapelia, n. 15 pakettia kieliä, yksi ylimääräinen kaiutin.

Tähän kotiin ei tule tänä vuonna mitään kitarakamaa, muuta kuin mahdolliset varaosat jos jotain menee rikki. Jos tavaraa liikkuu, niin ylimääräinen kaiutin ja lisäkaappi menee uudelle omistajalle, mutta mitään ei tule tilalle.

Siinä samassa kaikkien kamasivustojen bookmarkit roskiin. Ei kamarunkuttelua, ei torin selausta, ei enää mitään ostoja "sijoitusmielessä".

State of denial...
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Krice
12.02.2013 12:29:49

Tein sellaisen säännön itselleni, että voin ostaa kitarakamaa vasta sitten kun olen tehnyt yhden kappaleen valmiiksi. Nerokasta jos toimii.
Jeszse
12.02.2013 13:11:15
Krice: Tein sellaisen säännön itselleni, että voin ostaa kitarakamaa vasta sitten kun olen tehnyt yhden kappaleen valmiiksi. Nerokasta jos toimii.

Tällä logiikalla mä voisin ostaa kitarakamaa jotain 2-3 kertaa kuussa.
RekoS: Ihan normaali mnettiläinen varustettuna keskimääräistä mnettiläistä huomattavasti paremman näköisellä tyttöystävälläm.
ReBeat
12.02.2013 13:29:53

Gabe
12.02.2013 14:31:49
klobasa: Tilanne 12.2.2013: yksi kitara, yksi vahvari, yksi lisäkaappi, kaksi kitarajohtoa, 9 metriä kaiutinkaapelia, n. 15 pakettia kieliä, yksi ylimääräinen kaiutin.

Hyvä tilanne jos tuolla pärjää. Mikä kitara ja vahvistin sinulla sitten valikoitui pitopeleiksi?
elsewhere
12.02.2013 14:45:15 (muokattu 12.02.2013 14:45:52)

Tämä on hieno asia, arvostan. Itse pyrin vielä vähän aikaa sitten tilanteeseen, jossa olisi yksi kitara treeniksellä, yksi kotona ja yksi mökillä sitten kesällä. Vahvistin jokaiselle ja treeniksellä ja kotona peruspedaalit. Nyt noita kitaroita on kotona neljä (!) ja treeniksellä kaksi. Ei mennyt ihan niin kuin piti, voisi myydä osan :p
~ Love broke out and I forgot it's war.
ibnz
12.02.2013 16:38:12 (muokattu 12.02.2013 18:26:20)
Oho tuo uusi ENGL Ironball ei olekaan aivan tuhottoman kallis - 888e Thomannilla. Taitaa jäädä mini-Rectot hyllylle (1333e). Taitaa mennä sokko-ostokseksi, mutta eiköhän tuo lunasta odotukset.

EDIT: Oikeastaan tuo Rectifier olisi vain jostain nostalgia-/hypesyystä GAS-listalla tuolla hinnalla. Eikö niitä kiinnosta Euroopan markkinat vai mikä mahtaa olla hinnoittelun idea? Jenkkilöistä tuollaisen saa tonnilla (USD), jolloin sen myyntihinta olisi aika sama tuon Ironballin kanssa.
klobasa
12.02.2013 20:43:24
Gabe: Hyvä tilanne jos tuolla pärjää. Mikä kitara ja vahvistin sinulla sitten valikoitui pitopeleiksi?

Periaatteessa nämä valikoitui itselle jo vuosi sitten. Supermodattu Baja telecaster ja Rikstonen C5-P combo. Tämä oli loistava yhdistelmä jo vuosi sitten, mutta GAS / sijoitusmielessä tuli hankittua muutakin roinaa. Eipä siitä muusta tavarasta ollut kuin haittaa... Kivaa laatutavaraa, mutta oikeasti itselleni tarpeettomia. Helpotus kun päässyt viimeisen parin viikon aikana lähes kaikesta pienestäkin sälästä eroon. Ei tarvitse enää miettiä millä kitaralla tai vahvarilla soittaisi, kun on vain yksi vaihtoehto.

Tämä toimii minulle, koska itselläni on lähes tasan 1-2 erilaista soundia millä tykkään soitella. Jos pitäisi soittaa kaikkea humpasta heviin, niin eipä tällä siinä tapauksessa ehkä pärjäisi.
Muovinen
12.02.2013 21:30:05

klobasa: Ei tarvitse enää miettiä millä kitaralla tai vahvarilla soittaisi, kun on vain yksi vaihtoehto.

Sä oot mun sankari :) Just sain taloon kauan himoitsemani semiakustisen, mutta jossain takaraivossa jo jyskyttää ajatus siitä, että vielä tarttis sen oikeasti hyvän P90-skitan. Ja senhän minä vielä hankin! Täytyy vaan taas ensin realisoida muuta omaisuutta pois tieltä :P

No, minä en ihan yhdellä soundilla pärjäiskään.
-General Petrovsky
Gabe
12.02.2013 22:02:40
klobasa: Periaatteessa nämä valikoitui itselle jo vuosi sitten. Supermodattu Baja telecaster ja Rikstonen C5-P combo. Tämä oli loistava yhdistelmä jo vuosi sitten, mutta GAS / sijoitusmielessä tuli hankittua muutakin roinaa. Eipä siitä muusta tavarasta ollut kuin haittaa... Kivaa laatutavaraa, mutta oikeasti itselleni tarpeettomia. Helpotus kun päässyt viimeisen parin viikon aikana lähes kaikesta pienestäkin sälästä eroon. Ei tarvitse enää miettiä millä kitaralla tai vahvarilla soittaisi, kun on vain yksi vaihtoehto.

Tämä toimii minulle, koska itselläni on lähes tasan 1-2 erilaista soundia millä tykkään soitella. Jos pitäisi soittaa kaikkea humpasta heviin, niin eipä tällä siinä tapauksessa ehkä pärjäisi.

Eipä tuossa setissä mitään valittamista olekaan, ja onhan tuo oikeastaan aika moneen taipuvainen. Toimii myös aika hyvänä pohjana erilaisille virityksille, pedaaleja vain kylkeen jos haluaa vaihtelua. Itsekin olin hilkulla tilata C5-P:n mutta päädyin loppumetreillä C6:seen. Miten olet tuota Bajaasi modaillut?
klobasa
12.02.2013 22:24:34
Gabe: Eipä tuossa setissä mitään valittamista olekaan, ja onhan tuo oikeastaan aika moneen taipuvainen. Toimii myös aika hyvänä pohjana erilaisille virityksille, pedaaleja vain kylkeen jos haluaa vaihtelua. Itsekin olin hilkulla tilata C5-P:n mutta päädyin loppumetreillä C6:seen. Miten olet tuota Bajaasi modaillut?

C6 varmasti myös kova peli!

Bajan modauksista tulee mieleen: uudet mikit, johdot, konkka, potikat, potikannupet, jakki, jakkikuppi, tallapalat. Kaulasta takaa hiottu lakka mataksi, otelaudasta lakat kokonaan pois. Rungosta maali pois. Lopuksi runko ja otelauta käsitelty okran värisellä Tru-Oililla "vintage" kellertävän sävyiseksi...mitäs muuta... Ai niin, 250K potikka oli liian tumma ja 500K liian kirkas, joten viritin 500K potikan vastuksella sopivasti tohon välimuotoon.

Noita jos ei lasketa, niin toi Baja on ihan stock :)
Krice
12.02.2013 22:26:57

Jeszse: Tällä logiikalla mä voisin ostaa kitarakamaa jotain 2-3 kertaa kuussa.

Taidat olla joku biisinikkari. Itse tässä pohdin, että kun saisi ensimmäisenkin kappaleen tehtyä.
Gabe
12.02.2013 23:06:14
klobasa: C6 varmasti myös kova peli!

Bajan modauksista tulee mieleen: uudet mikit, johdot, konkka, potikat, potikannupet, jakki, jakkikuppi, tallapalat. Kaulasta takaa hiottu lakka mataksi, otelaudasta lakat kokonaan pois. Rungosta maali pois. Lopuksi runko ja otelauta käsitelty okran värisellä Tru-Oililla "vintage" kellertävän sävyiseksi...mitäs muuta... Ai niin, 250K potikka oli liian tumma ja 500K liian kirkas, joten viritin 500K potikan vastuksella sopivasti tohon välimuotoon.

Noita jos ei lasketa, niin toi Baja on ihan stock :)

Eli puut jäi jäljelle? :D Voitko pistää pikaviestillä ohjetta miten hoidit tuon Tru-Oilin sävytyksen? C6 täytti kyllä odotukset monta kertaa, ensimmäinen vahvistin johon olen jo kiintynyt yhtä paljon kuin kitaroihin.
Jeszse
12.02.2013 23:09:01
Krice: Taidat olla joku biisinikkari. Itse tässä pohdin, että kun saisi ensimmäisenkin kappaleen tehtyä.

Toisen bändin sävellysvastaava joo.

Ja GASin kohteet vaan vaihtelee, tällä kertaa tuli aika raaka ku menin pöliänä roplaileen uutta pro-sarjan Jackson KV:ta...
ReBeat
12.02.2013 23:20:52

Krice: Taidat olla joku biisinikkari. Itse tässä pohdin, että kun saisi ensimmäisenkin kappaleen tehtyä.

Hikiurheilua, syöt hyvin ja nukut hyvin. Itseä niskasta kiinni ja introsta liikkeelle. Ei ole mitään biisinteko-masennusta.
Laulava Kylätohtori
13.02.2013 09:03:50
klobasa: Periaatteessa nämä valikoitui itselle jo vuosi sitten. Supermodattu Baja telecaster ja Rikstonen C5-P combo. Tämä oli loistava yhdistelmä jo vuosi sitten, mutta GAS / sijoitusmielessä tuli hankittua muutakin roinaa. Eipä siitä muusta tavarasta ollut kuin haittaa... Kivaa laatutavaraa, mutta oikeasti itselleni tarpeettomia. Helpotus kun päässyt viimeisen parin viikon aikana lähes kaikesta pienestäkin sälästä eroon. Ei tarvitse enää miettiä millä kitaralla tai vahvarilla soittaisi, kun on vain yksi vaihtoehto.

Kadehdin sinua. ;) Itse ajattelin pyrkiä samaan. Turhat spedut myyntiin ja oikeasti tarpeellisista kompakti pedaalilauta, jossa kaikki kulkee näppärästi mukana.

Itse en tarvitse 10 eri soundia, joten miksi tehdä lauta, jossa on 7 erilaista od-purkkia. Yksinkertaisuus on kaunista - feng shuin hyvä energia pääsee virtaamaan ja mieli vapautuu turhan materian kahleista...
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)