Wolfheart 30.04.2004 10:26:22 | |
---|
Minulla on tuo englin screamer 50 combo. Onkohan tuossa vahvistimessani jotakin vikana, kun se kiertää erittäin helposti vähän kovemmalla voluumilla? Gaini ei ole edes puolessa välissä särökanavalla ja muutkaan säätimet eivät ole yli puolenvälin. Olen kokeillut myös muilla kitaroilla ja niilläkin kyseinen ilmiö esiintyy. Miten on muilla kyseisen laitteen omistajilla? |
msm40 30.04.2004 12:11:57 | |
---|
Juu mulla on toi sama ongelma. Mulla on kylläkin Thinline Tele joka saattaa vaikuttaa asiaan. Pitäs vissiin kokeilla putkien vaihtoa, tai jotain... Viisaammat antakoon lisävinkkejä. |
superfly 30.04.2004 12:17:02 | |
---|
Juu mulla on toi sama ongelma. Mulla on kylläkin Thinline Tele joka saattaa vaikuttaa asiaan. Pitäs vissiin kokeilla putkien vaihtoa, tai jotain... Viisaammat antakoon lisävinkkejä. Eikös Thinlinessa ole humbuckeritkin? Ei pitäis kovin helposti vingahtaa... Harppu on alaston piano |
msm40 30.04.2004 12:21:20 | |
---|
Eikös Thinlinessa ole humbuckeritkin? Ei pitäis kovin helposti vingahtaa... Juueipä ole kun on se 69' malli mikä on kahella singlellä. |
vale 30.04.2004 12:26:58 | |
---|
Kyllä mun 5150:kin vingahtaa kun on volat vähän kovemmalla... Musta tuntuu, että se johtuu siitä, kun treeneissä ollaan vähän niinku sillit purkissa, niin se alkaa sen takia kiertään todella helposti. Joku voi sitten kertoa tarkemmin, mutta olen huomannut tätä ilmiötä putkivahvistimien kanssa, trankut eivät ainakaan mulla ole tehnyt tälläistä. Täytyis koittaa suuressa tilassa jossa olis pitkä piuha ja kävelis kauas siitä vaffarista. Rock n' Roll is the only way to DIE |
JuSu 30.04.2004 12:41:38 | |
---|
Minulla on tuo englin screamer 50 combo. Onkohan tuossa vahvistimessani jotakin vikana, kun se kiertää erittäin helposti vähän kovemmalla voluumilla? No nyt kun asiaa ajattelee, niin kyllähän tuo ulvahtelee, tosin selkeästi riippuu kitarasta ja mikeistä, miten helposti. Esim. stratolla kun heittää talla'buckerista single coilille, niin ulinaa löytyy. Myös wah päällä kiertokynnys alenee. Nämä on kaikki ihan normaaleja ilmiöitä, ehkä se Screamerin perussoundi vaan on jotenkin se laatuista, että kiertoa syntyy herkästi. En tiedä. Mulla tosin varmasti helpottaa kierron syntymistä, että bändikämpällä combon ämyri on n. 1,5-2 metrin päässä, vatsan korkeudella, ja osoittaa minua kohti (lisäkaappi heittää tökyä muulle orkesterille). Hiukkasen ehkä kiertoaltis jo asetelmankin puolesta... JuSu Ooostakaa ooostakaa, hyvejä kitaroita, Ibanez, Charvel, Falcon... Katso tori. |
Wolfheart 30.04.2004 13:08:38 (muokattu 30.04.2004 13:41:00) | |
---|
Mulla on kitarassa EMG-81 ja silti kiertää koko ajan, vaikka vasemmalla kädellä koskee kieliinkin. Todella rasittavaa, kun pitäisi olla hiljainen kohta jossakin biisissä, niin alkaa se infernaalinen vinkuminen. EDIT: Niin ja isossakin tilassa olen kokeillut, mutta sielläkin kiertää... |
Mulla on kanssa EMG-81 + 5150 yhdistelmä, mutta käytän efektiloopissa Rocktronin Super Hush C:ta. Se leikkaa aika tehokkaasti mahdollisen vinkumisen pois. Ei se kyllä ilman tota Rocktroniakaan ole mun mielestä ihmeemmin kiertänyt, tosin olen käyttänyt myös Boss NS-2:sta. |
Wolfheart 02.05.2004 09:33:32 | |
---|
Joku noisegate voisi toisiaan olla hyvä idea, mutta eikös ne syö myös soundia jonkun verran? Mikähän malli olisi hinta/laatusuhteeltaan hyvä? |
Jormaz 02.05.2004 09:37:52 (muokattu 02.05.2004 09:38:56) | |
---|
Kylläjän signaaliketjun jokainen masiina syö saundia mutta gatea pitää käyttää varovasti, silleen ettei sentään nuotit leikkaannu. Kierron tappamiseen ei kannata gatea käyttää koska silloin joutuu usein säätämään liian tiukalle sen gaten. Kyllähän se gate hurinat syö että sikäli on hyötyä. Ootteko testannut mitään Feedback destroyeria, onko niistä oikeasti hyötyä? LIS: Tota Benin laitetta en oo koittanut että en tiiä miten toimii kierron suhteen.. So the second guitar maestro turned out to be Andrey Bolshakov. |
Ben_D 02.05.2004 10:05:31 | |
---|
Kylläjän signaaliketjun jokainen masiina syö saundia mutta gatea pitää käyttää varovasti, silleen ettei sentään nuotit leikkaannu. Kierron tappamiseen ei kannata gatea käyttää koska silloin joutuu usein säätämään liian tiukalle sen gaten. Kyllähän se gate hurinat syö että sikäli on hyötyä. Ootteko testannut mitään Feedback destroyeria, onko niistä oikeasti hyötyä? LIS: Tota Benin laitetta en oo koittanut että en tiiä miten toimii kierron suhteen.. Rocktroni on efektiloopissa ja aina kun soitto on seis mä polkasen vahvarin efektiloopin päälle jolloin myös Rocktroni aktivoituu. 5150 II-mallissa on jalkapedaalissa Effect, josta saa efektiloopin on/off. |
skebajaba 02.05.2004 10:28:12 | |
---|
itelläni kans tuo laney tuppaa kiertämään vähän kovemmilla volilla, mut otin vähän trebleä ja midleä pois jolloinka myös vinkuminen hiukan katosi. sitten laitto enään käden päälle niin ei vingu....warpigsiä on nimittäin paska soittaa jos kuuluu kokoajan törkee kierto sieltä taustalta... -mikä olisikaan v****maisempaa kuin epävireinen tinnitus?- |
päänahka 02.05.2004 12:13:45 | |
---|
Musta noi Englit (Screamer, Fireball, Powerball) kiersi aika herkästi kun kaupassa testasin. Oman kitaran lisäksi soitin jollain ESP:n LP-mallilla hirmusäröillä, kaulamikillä, tone nollassa, ja silti alko vinkumaan. Kai sen Englin ominaissoundissa on jotain sellaista. Onhan se särösoundi sen verran raaka, että ihmehän se olisi jos ei kiertäisi. Mutta että Musamaailmavolyymeillä, on ne aika herkkiä kiertämään juu. Soolot on perseestä. |
Dr. Muff 02.05.2004 12:59:07 | |
---|
Miten on muilla kyseisen laitteen omistajilla? Minulla ei ainakaan ole ollut kierron kanssa sen suurempia ongelmia kuin vanhan Mesa/boogien kanssakaan. Ne samat kiertoherkät mikit ovat olleet kumpaisenkin vahvarin kanssa kiertoherkkiä. Ja normaalia feedbackiä on samalla lailla paljon kun gi-gain vahvareita ovat. En sitten kyllä tiedä millaisesta kierrosta te muut kärsitte, ulvahteleeko mikit vai mitä. Johan siinä nyt tokkiinsa on paljon säroä jos gainia kääntää yli klo 12, ja sillonkin, että ei tavallaan ihmekkään jos hiukan kiertelee. Irtileikatusta sukkahousun kärkiosasta saat
kätevän kuonokopan erittäin heikkoleukaiselle koiralle. |