Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Macci vai Wintoosa?
1 2 3 4 5 6
Master Of The Universe
29.01.2013 16:31:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarkoitus olis siirtyä nykyaikaan. Tähän asti äänitelly Yamaha Aw2816:lla. CD-asema meni rikki, eikä tunnu huolivan näitä uusia.
 
Tai oikeestaan kaiketi vain Mac. (otsikko) Sen verran hirvee tuo windows kasi. Vai onko näin äänityshommissa?
 
Olettaen että Applen tuotteita niin mikä riittäis max. 8-raitaa kerralla sisään kuhan sopiva interface löytyis? (usb, vai fireface?). Kaikkien raitojen määrä pysynee 24:n sisällä, enkä mitään midi-juttuja käytä yms. turhaa..
 
Tämmöstä katellu:
http://www.thomann.de/fi/focusrite_liquid_saffire_56.htm
 
Joku Mac: Mikä?
 
Pro Tools vai Logic?
 
All I know is that any marriage where the female is allowed to speak and wear clothing is doomed to failure. -Quark-
lasal
29.01.2013 16:47:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

perinteisesti kolmas vaihtoehto (Linux) on ajateltu soveltuvan vain Ardourin käyttäjille, mutta jossain nettifoorumilla mainostettiin jonkin DAW-softan toimivan kivasti Wine-emulaattorilla, olisko Reaper
 
anapena
29.01.2013 17:39:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko sulla muuta kalustoa, esim. mikseriä?
Miksaatko kaiken koneen sisällä?
Käytetty konekin menisi, macci tai windows 7.
Läppäri vai pöytäkone?
 
Istu ja pala!
Master Of The Universe
29.01.2013 18:54:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

anapena: Onko sulla muuta kalustoa, esim. mikseriä?
Miksaatko kaiken koneen sisällä?
Käytetty konekin menisi, macci tai windows 7.
Läppäri vai pöytäkone?

 
On mikseri, mutta ajattelin tehdä ja opetella kaiken ens alkuun koneella. Niin tylsää kun se vain onkin kun tottunut Yamahan kans että fyysiset faderit samassa.
Mieluiten läppäri mut Mac Book Pro on aika kallis, jos iMacillä pärjäis?
 
All I know is that any marriage where the female is allowed to speak and wear clothing is doomed to failure. -Quark-
lasal
29.01.2013 20:42:07 (muokattu 29.01.2013 20:44:40)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jos euroilla on sananvaltaa, voisi asetelma olla samaan tyyliin kuin minulla vuodenvaihteeseen asti
- Thomannilta Tascam US-1800, 14 raitaa ilman lisälaitteita, Cubase 5 LE tulee mukana
- ennestään vanha win-läppäri Dell Latitude D520 (passmark=1200, ram=1GB, vapaa hdu=20GB)
 
Cimos myi suunnilleen samaa käytettyä läppäriä 220€:lla.
Rahanarvoisempi olisi ollut erään putiikin käytetty Fujitsu, 245€ (passmark=1500, ram=4GB, hdu=320GB)
 
oksatboys
29.01.2013 20:45:39
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Master Of The Universe: Mieluiten läppäri mut Mac Book Pro on aika kallis, jos iMacillä pärjäis?
 
Eiköhän noi speksit ole melko samat näissä muistin ja prossun osalta. iMacin isompi näyttö on kiva miksaushommissa. Oliks noilla 100e hintaeroa, et eihän se enää noissa lukemissa tunnu :D Applen plussana on 150e maksava Logic9, jolla tekee jo vaikka mitä.
 
"Itseasiassa Bugeran tunnus on BE. Bugera kertoo määritelmän mukaan laitteen ongelmien (Bug) määrän ajanjaksossa (Era)." - mattim
oksatboys
29.01.2013 20:45:39 (muokattu 29.01.2013 20:46:36)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuplat tai kuitti?
 
Tuplat.
 
"Itseasiassa Bugeran tunnus on BE. Bugera kertoo määritelmän mukaan laitteen ongelmien (Bug) määrän ajanjaksossa (Era)." - mattim
L.Ruoska
29.01.2013 20:51:00
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lasal: perinteisesti kolmas vaihtoehto (Linux) on ajateltu soveltuvan vain Ardourin käyttäjille, mutta jossain nettifoorumilla mainostettiin jonkin DAW-softan toimivan kivasti Wine-emulaattorilla, olisko Reaper
 
Reaperin forumilla sanottiin homman olevan tuskaista ja kankeaa, vaikka linux-versio onkin olemassa. Interfacet ja plugarit huonosti tuettuja ja isomnat projektit vetää Winen kanssa koneen polvilleen. Ei kokemusta, mutta isot pojat sanoo :-)
 
Do you want your possessions identified? (y/n)
lasal
29.01.2013 21:00:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Leo Lindgren: Reaperin forumilla sanottiin homman olevan tuskaista ja kankeaa, vaikka linux-versio onkin olemassa. Interfacet ja plugarit huonosti tuettuja ja isomnat projektit vetää Winen kanssa koneen polvilleen. Ei kokemusta, mutta isot pojat sanoo :-)
 
eli oli sit' tosiaan Reaper? Jonka pitäisi olla "cpu-kevyt". Joo, plugaritkin voivat homman kaataa. Linuxilaiset yhä sen Ardourin varassa?
 
Master Of The Universe
29.01.2013 21:31:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos vastauksista. Semmonen "kinastelu" ois hyvä. :)
 
All I know is that any marriage where the female is allowed to speak and wear clothing is doomed to failure. -Quark-
anapena
30.01.2013 13:06:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vanhan penninvenyttäjän valinta voisi olla Pearc. Siihen saa molemmat käyttikset, ja miksei sen kolmannenkin.
Tai sitten Silentrig tai Carillon. Ne olis hiljaisia.
Eikä näistä oikeen enää jaksa kinastella:)
 
Istu ja pala!
Niq
30.01.2013 13:47:21
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sunhan ei oo pakko luopua kokonaan noista fadereista ja "käsin miksaamisesta" kun siirryt tietokonemaailmaan. Yamahaa voi käsittääkseni käyttää kontrollerina softalle MIDIn kautta. En tiedä kuinka hyvin käytännössä toimii, mutta pikaisella googletuksella ainakin Cubaseen löytyi jotain preset-tiedostoa jolla saa toimimaan.
 
Ihan näin vinkkinä vaan. Itse vääntöön en lähde sen enempää osallistumaan, mutta jos budjetti on tiukka, saat samat hommat aikaiseksi Windowsin puolella puolet halvemmalla (ja helpommalla, jos windows on muuten tuttu jo valmiiksi ja mäkkipuoli taas ei). Ja sit kun menee sormi suuhun, on aina kaveripiirissä se yks tietokonenero joka osaa jeesata ja neuvoa.
 
Mäkki toki sitten jos on ylimääräistä valuuttaa ja hipster-kavereita jotka jeesaa kun et osaakaan sitä mäkkiä käytellä.
 
JAV
30.01.2013 13:59:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaikki mac koneita mainostavat saavat maceistä hyvän mielikuvan, kun se tulee 10 vuotta vanhan paskan pc koneen tilalle. Ylihintaisia ja liian hypetettyjä sanon minä. Ennen kyllä käsitin macit, kun osx pystyi käsittelemään enemmän keskusmuistia kun sen ajan 32bit windows. Macin suosio graafikkojen ja muusikkojen keskuudessa on jäänne noilta ajoilta. Jos budjetti on rajaton, niin osta mac, jos se on work flown kannalta paras vaihtoehto. Itse ostaisin pc:n ja käyttäisin loput rahat akustointiin ja kuunteluun.
 
miffe
30.01.2013 14:10:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JAV: Kaikki mac koneita mainostavat saavat maceistä hyvän mielikuvan, kun se tulee 10 vuotta vanhan paskan pc koneen tilalle. Ylihintaisia ja liian hypetettyjä sanon minä.
 
Ovathan nämä nyt sentään raudan osalta viimeistä huutoa (lupaa pitkää käyttöikää), hyvin suunniteltuja, erinomaiset näytöt, sekä tärkeimpänä toimiva käyttis ilman virittelyjä.
 
Ennen kyllä käsitin macit, kun osx pystyi käsittelemään enemmän keskusmuistia kun sen ajan 32bit windows. Macin suosio graafikkojen ja muusikkojen keskuudessa on jäänne noilta ajoilta.
 
Ovat tottuneet hyvään työkaluun. Miksi vaihtaa? Suurin osa Appleen vaihtaneista, ovat olleet edellisen koneensa ja sen käyttöjärjestelmän toimimattomuuteen.
 
Jos budjetti on rajaton, niin osta mac, jos se on work flown kannalta paras vaihtoehto. Itse ostaisin pc:n ja käyttäisin loput rahat akustointiin ja kuunteluun.
 
Jos haluaa kerralla toimivan paketin, on ihan ok maksaa vähän extraa. Mua ei ainakaan kiinnosta tapella käyttiksen kanssa. Ja mun käyttämät ohjelmistot ovat pääsääntöisesti Macille suunniteltuja.
 
turkulainen
JPQ
30.01.2013 14:12:24 (muokattu 30.01.2013 14:21:32)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ongelmaton pc illuusio joka syntyy siitä että itsellä ollut tuuri luulin minäkin että pc mukava mutta omaa käyttöaikaa kohti se pc joka minulla oli (eka mäkkini vain 50% nopeampi prossuna) hidastui epämukavaksi. Tietysti raivostuttavaa mäkissäkin nimittäin tämä mac mini (i5 2.5ghz middle 2011) ei ole mitenkään hiljainen isolla kuormalla. Joten molempi parempi ja Logicin plugareille annan itse arvoa budjetti tarkkana. Sanoisin kummallakin siis puolensa.
 
ps. tämä mac mini josta kerron on uudempoi kuin se mihin tuota pceetä vertaisin. Tämä noin 50% nopeampi kait. ja munkin softa kattuas pääosin mäkki voittoinen ja eräät kutenkin Linuxisita kotoisn kuten Gimp.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Esp
30.01.2013 15:48:01
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JAV: Kaikki mac koneita mainostavat saavat maceistä hyvän mielikuvan, kun se tulee 10 vuotta vanhan paskan pc koneen tilalle. Ylihintaisia ja liian hypetettyjä sanon minä. Ennen kyllä käsitin macit, kun osx pystyi käsittelemään enemmän keskusmuistia kun sen ajan 32bit windows. Macin suosio graafikkojen ja muusikkojen keskuudessa on jäänne noilta ajoilta. Jos budjetti on rajaton, niin osta mac, jos se on work flown kannalta paras vaihtoehto. Itse ostaisin pc:n ja käyttäisin loput rahat akustointiin ja kuunteluun.
 
Tämä ei nyt hirveästi liity aiheeseen, mutta Mac on pc. Jostain syystä mua nyppii aina kun ihmiset käyttää näissä Windows vs. OSX väännöissä Windows koneesta nimitystä pc, kun ne molemmat ovat kuitenkin pc.
 
Ja aiheeseen, osta se kumpi itseäsi miellyttää. Tämän päivän koneilla tehot muodostavat aika harvoin pullonkaulan, jos et tee Wintersunin levyä. Molemmilla vaihtoehdoilla pääsee maaliin, kyse on vain käyttäjän preferensseistä ja tottumuksista. Itse teen tällä hetkellä OSX:llä, mutta voisin ihan hyvin vaihtaa käyttistä jos siitä olisi etua work flow mielessä.
 
Täh?!?
JAV
30.01.2013 18:40:16 (muokattu 30.01.2013 18:47:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Esp: Tämä ei nyt hirveästi liity aiheeseen, mutta Mac on pc. Jostain syystä mua nyppii aina kun ihmiset käyttää näissä Windows vs. OSX väännöissä Windows koneesta nimitystä pc, kun ne molemmat ovat kuitenkin pc.
 
PC oli aikoinaan IBM yhtiön kehittämä standardi, jolla markkinoiden useimmat koneet ja laitteet saatiin yhteensopiviksi. Apple ei tuohon kelkkaan lähtenyt vaan alkoi kilpailijaksi. Tämän vuoksi on perusteltua puhua PC ja Mac koneista, joskin molemmat ovat personal computereja. Tällä logiikalla PC = avoimen ympäristön kone ja Mac suljetun.
 
Mikael
30.01.2013 18:50:50 (muokattu 30.01.2013 18:53:18)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä oon vuosia tehnyt musahommat mäkillä, mutta viimeaiset huhuilut applen mahdollisesta feidaamisesta macpro-osastolla sekä softapuolella ovat alkaneet mietityttämään... Onneksi omassa macprossa on vielä joitain vuosia käyttöikää jäljellä.
 
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
CarlosJones
30.01.2013 19:37:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun suositus on Presonus Studio One. Mac vakautta PC maailmassa. Niin ja toimii se Macilläkin :)
 
Jaava
30.01.2013 20:28:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JAV: PC oli aikoinaan IBM yhtiön kehittämä standardi, jolla markkinoiden useimmat koneet ja laitteet saatiin yhteensopiviksi. Apple ei tuohon kelkkaan lähtenyt vaan alkoi kilpailijaksi. Tämän vuoksi on perusteltua puhua PC ja Mac koneista, joskin molemmat ovat personal computereja. Tällä logiikalla PC = avoimen ympäristön kone ja Mac suljetun.
 
PowerPC aikana, maceillä ja pc:llä oli oikeasti eroa rakenteellisesti. Nykyään erona on enää käytöjärjestelmä.
 
Silloin ymmärsin, että kansan suurin riemu on saada huutaa yhdessä eikä ole paljon väliä sillä, minkä vuoksi huudetaan, vaan huutaessaan muiden kanssa jokainen tuntee itsensä väkeväksi ja asian, jonka vuoksi huutaa, ainoaksi oikeaksi asiaksi. - M. Waltari
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «