Aihe: Eleven Rack (11R) presetit, kysymykset jne.
1 2 3 4 519 20 21 22 2333 34 35 36 37
Michi
16.01.2013 18:24:36
Grugi: Sori kun osaan olla taas vähän epäselvä, eli Amp Out ei kadota kaappeja vaan Rig Out No Cab. Eli kaappi simulaatiota ei saa pois jos tahtoopi ajella Amp Outista vaffariin ja samalla koko settiä Main Outista.

Niin ja käsittääkseni Amp Out valinnalla vahvistimen jälkeen olevat efektit jää pois. Amp Outista.

Ok, suurkiitos selvennyksestä! Pitää testiä tuo huomenna, viimeistään viikonloppuna kun pääsee treenikselle. Harmi jos Amp Out-valinnalla jää vahvarin jälkeen olevat effut pois. Toisaalta saa kai sen dilsan laitettua sinne eteenkin ;-).
-Up The Irons!-
JuSu
16.01.2013 22:49:11 (muokattu 16.01.2013 22:49:25)
Michi: Ok, suurkiitos selvennyksestä! Pitää testiä tuo huomenna, viimeistään viikonloppuna kun pääsee treenikselle. Harmi jos Amp Out-valinnalla jää vahvarin jälkeen olevat effut pois. Toisaalta saa kai sen dilsan laitettua sinne eteenkin ;-).

Jatketaas nyt vielä tätä vääntöä...

Tässä videossa väitetään, että XLR:t tuuppaa aina ulos koko paketin kaiutinsimulaatioineen päivineen, riippumatta siitä, mitä nuo 'output to amp1' ja 'output to amp2' on säädetty... Jotka nekin voi ilmeisesti vielä itsenäisesti säätää ulostamaan signaalia eri kohdista ketjua... =)

http://www.youtube.com/watch?v=0tPgAtQ_i4A

Kommentteja?

JuSu
Michi
17.01.2013 06:51:11
JuSu: Jatketaas nyt vielä tätä vääntöä...

Tässä videossa väitetään, että XLR:t tuuppaa aina ulos koko paketin kaiutinsimulaatioineen päivineen, riippumatta siitä, mitä nuo 'output to amp1' ja 'output to amp2' on säädetty... Jotka nekin voi ilmeisesti vielä itsenäisesti säätää ulostamaan signaalia eri kohdista ketjua... =)

http://www.youtube.com/watch?v=0tPgAtQ_i4A

Kommentteja?

JuSu

Joo, niin se Sean siinä selostaa, että pitis onnistua, minä vaan en onnistunu (pika)testaillessani tota. Ja rehellisesti sanottuna olen melko tyytyväinen tohon omaan "kompromissisoundiini", ainakin toistaiseksi.

Pitää käydä ajan kans säätämässä ja kuuntelemassa viikonloppuna kunnon volumeilla :-).
-Up The Irons!-
Karhukoira74
29.01.2013 18:14:43

Voi sääh...mie haluun tuon vehkeen kans. Prkl ku näitä asioita tutkii aina hutkimalla hätähousuna...eli ostaa kaikkee uutta kivaa, ja sitte hoksaa että täähän mun ois pitäny alunperin. Sama raha työnnetty jo kuitenkin pedaaleihin sun muihin. Aika vakuuttavia nuo joutuupiklipitkin, vaikka taso niissä varmaan on sitä tasoa mitä nyt joutuupissa on noin laadullisesti. Ite tykkään kyllä Mesan Dualin helppoudesta ja soundista, mutta oishan kiva saada muutakin pihalle. Tuostahan nuo löytyy kaikki. Efektit tarvittaessa jne, ja oikeesti miun korvaan eka multimulinex joka kuullostaa ainakin melko aidolta. PRKL. Pitääköhän pistää uudet spedet ja mesat torille ja tilata 11R, lankut, chipit, matrixit sun muut...*HUOKAUS*
-So many assholes, so few bullets-
Neponen
29.01.2013 22:13:46

Karhukoira74: Voi sääh...mie haluun tuon vehkeen kans. Prkl ku näitä asioita tutkii aina hutkimalla hätähousuna...eli ostaa kaikkee uutta kivaa, ja sitte hoksaa että täähän mun ois pitäny alunperin. Sama raha työnnetty jo kuitenkin pedaaleihin sun muihin. Aika vakuuttavia nuo joutuupiklipitkin, vaikka taso niissä varmaan on sitä tasoa mitä nyt joutuupissa on noin laadullisesti. Ite tykkään kyllä Mesan Dualin helppoudesta ja soundista, mutta oishan kiva saada muutakin pihalle. Tuostahan nuo löytyy kaikki. Efektit tarvittaessa jne, ja oikeesti miun korvaan eka multimulinex joka kuullostaa ainakin melko aidolta. PRKL. Pitääköhän pistää uudet spedet ja mesat torille ja tilata 11R, lankut, chipit, matrixit sun muut...*HUOKAUS*

Lyhyesti, kyllä.
pappasfin
30.01.2013 11:06:05
Kyllä kannattaa tilata ja uskallan suositella.
Soundaa hyvältä, on kiva käyttää, dynamiikka kuin putkarissa eli hyvin putkivehkeiden tyylistä soundia tuosta irtoaa ja vastaa soittajan tatsiin erinomaisen hyvin ja bonuksena tietysti protools 10 ohjelma.

Meikä soittelee tuon kautta niin sähkiksillä, akustisilla sekä bassollakin. Akustisissa yleensä vieläpä yhdistän kitaran oman elektroniikan / 2 ulkoista shuren mikkiä ja tuon ne mikserin kautta 11R:ään ja sekoitan näiden soundeja, tai sitten vaan suoraan kitarn omalla tai ulkoisilla.

Joka tapauksessa soundi on tuossa kohdillaan ja muutenki hyvä vehje.
PappaSFin
Rikardo
30.01.2013 11:11:00
Saakos kuulokkeisiin kuulumaan äänen sekä Eleven Rackistä ja PC:stä, jos 11R on USB:llä kiinni tietokoneessa ja kuulokkeet tietokoneen äänikortissa? Luulisi kyllä toimivan noin?
Grugi
30.01.2013 11:15:55
Rikardo: Saakos kuulokkeisiin kuulumaan äänen sekä Eleven Rackistä ja PC:stä, jos 11R on USB:llä kiinni tietokoneessa ja kuulokkeet tietokoneen äänikortissa? Luulisi kyllä toimivan noin?

Melkein kannattaa laittaa niin että kuulokeet on 11R:ssä ja sitä kautta monitoroit koko homman. 11R on kuitenkin äänikorttina parempi kuin koneen oma.
The only true wisdom is in knowing you know nothing.
pappasfin
30.01.2013 11:46:30
Grugi: Melkein kannattaa laittaa niin että kuulokeet on 11R:ssä ja sitä kautta monitoroit koko homman. 11R on kuitenkin äänikorttina parempi kuin koneen oma.

Juurikin näin kannattaa tehdä mitä Grugi tuossa sanoi ja kun homma hoidetaan käyttämällä yhtä äänikorttia niin homma toimii paremmin ongelmitta kuin että hommaa yritetään pyörittää useammalla laitteella jotka vieläpä käyttää eri ajuria.
PappaSFin
Rikardo
30.01.2013 13:41:17 (muokattu 30.01.2013 14:01:07)
Ok, järkevämpäähän tuo tosiaan taitaa olla.

Tarkennan vielä käyttötarkoitusta, eli tarkoitus olisi siis soitella Guitar Pron mukana 11R:n soudeilla. Tietokone on myös päivittäisessä netti- ja pelikäytössä, miten 11R sitten tuollaisen käytön handlaa? Vai harrastanko vain kuulokejumppaa?

EDIT: Pikainen googletus kertoi, että ilmeisesti Eleven Rackia olisi mahdollista käyttää äänikorttina kaikille tietokoneen äänille?
Karhukoira74
30.01.2013 14:58:50

Pitänee kahtoa jos luopuis Dualista -siitä jonka ei pitänyt koskaan lähteä- Mutta nuo Dieselinkin soundit tuntu niin korvanamilta, että aijai. Hitto =)

Oottekos soitellu muut Mesan kaapin kautta tuolla...miltä kuulostaa? Vai pitäskö tosiaan laitella vielä erillinen päätevahvain ja aktiivimonitori?
Neponen
30.01.2013 15:49:32

Rikardo: Ok, järkevämpäähän tuo tosiaan taitaa olla.

Tarkennan vielä käyttötarkoitusta, eli tarkoitus olisi siis soitella Guitar Pron mukana 11R:n soudeilla. Tietokone on myös päivittäisessä netti- ja pelikäytössä, miten 11R sitten tuollaisen käytön handlaa? Vai harrastanko vain kuulokejumppaa?

EDIT: Pikainen googletus kertoi, että ilmeisesti Eleven Rackia olisi mahdollista käyttää äänikorttina kaikille tietokoneen äänille?

Näin se toimii. Meikäläisellä koneen kaikki äänet tulee 11R:n kautta.
Pelaan, katon leffoja, kuuntelen musiikkia, soitan kitaraa. Kaikki 11R:n kautta.
Ainoa mihin en käytä 11R:ää on kuulokemikrofoni, koska headsetissä on USB-liitäntä.
pappasfin
30.01.2013 17:24:59
Karhukoira74: Pitänee kahtoa jos luopuis Dualista -siitä jonka ei pitänyt koskaan lähteä- Mutta nuo Dieselinkin soundit tuntu niin korvanamilta, että aijai. Hitto =)

Oottekos soitellu muut Mesan kaapin kautta tuolla...miltä kuulostaa? Vai pitäskö tosiaan laitella vielä erillinen päätevahvain ja aktiivimonitori?

En ole Mesan kaapin kautta soitellu tuolla mutta studiomonitorien kautta sekä kuulokkeiden kautta + HK 50W switchblade combon kautta ja kytkien tuota hieman eri tavalla, en voi moittia soundia millään tapaa vaan ne on kyllä kohdillaan, tottakait jonnin verran pitää soundia säätää riippuen mistä se ulos ottaa mutta esim. mulla kuullokkeiden Shure SRH440 sekä Adam A5X studiomonitorien kautta tulevat äänet on aikas samanlaisia, vähän säätelin tuon Adam A5X monitorien säätimistä aluksi, mutta siis ajan äänet ulos ihan samoilla asetuksilla 11R:stä eikä tarvi kikkailla.

Jos äänet otan tuon vahvarin kautta niin vahvarista joutuu tietysti hieman säätämään ääntä siten ettei vahvarin oma sävytys vaikuttaisi mutta kyllähän tuonkin saa kohdilleen.

En usko että äänen ulostulemisen suhteen on kauheen isoja ongelmia soundin suhteen kuhan vaan huomio sitten sen seikan, että tuollaisen tavallisen kitarakaapin väliin pitää laittaa jokin päätevahvari mutta esim. helppo ratkaisu tähänkin on esim. Techin 21 Power Engine 60 jossa on se oma vahvistus mukana ja näin ollen ei tarvi sitten päättäriä väliin (oikaiskaa jos olen väärässä)

http://tech21nyc.com/products/powerengine/powerengine60.html
http://www.youtube.com/watch?v=1Z2MHc7tStc

Mutta jos soittaa ihan himassa eikä tee keikkaa niin hyvät Studiomonitorit riittää tai sitten ne korvakuulokkeet.

Niin ja voihan tuota yhdistää vaikka mikseriin ja PA:n (mäkin esim. akustisia kitaroita käytettäessä tuon äänet mikserin kautta kun yleensä sekoitan kitaran oman elektroniikan ja ulkoisten mikkien tuomaa soundia ja tuon mikseristä ne sisään Line L / R kautta.

Niin kyllähän tuosta pitäis irrota Mesankin soundia ja ainakin omissa korvissa on tuon 11R vahvarimallinnukset hyviä olleet (ainakin kuulostavat mun korviin hyviltä). Jotkut ovat moittineet tuon 11R kaappimallinnuksia mutta ei mun milestä niissä mitään vikaa ole ja tämä perustuu vaan siihen mun korviin kuultavaan ja olen todennu että tykkään, onhan asiat myös käyttäjän säätämisestä kiinni osittain.

http://www.youtube.com/watch?v=8jfEjY_75Io (vaisatchatrucci video Mesa vs Eleven Rack)

11R:n Mesa soundia toisessa videossa http://www.youtube.com/watch?v=Z2B1ouTcV40

Onhan noita muitakin esimerkkejä kuin Mesa mutta hakee sitten ken haluaa netistä lisää :-)
PappaSFin
Karhukoira74
30.01.2013 17:51:11

Jonkun klipin katoin missä oli Diezel-mallinnos...ja se kuulosti kyllä pirun hyvältä, ja noista Mesan vastaavista soundin kans tunnistin :-) Jos tässä yhtään enää hehkutetaan niin pistän Dualin torille ja tilaan sitte tämän ja vaikka sen Matrixin päättärin ja ajan Mesan Rectokaapin kautta. Tarkoitus saada ihan kovaa soitettava setti kasaan ;-)
Rikardo
30.01.2013 18:08:45
pappasfin: 11R toimii vallan mainiosti tietokoneen äänikorttina ja kaikille tietokoneen äänille.

Olen asian todennu mm. pelaamalla BF3:sta ja muitakin pelejä. Olen katellut leffoja tiesikalta, netistä Youtubea jne. eli ihan kaikkea ja 11R on aina toiminut ja antanut hyvät äänet, äänet olen joko ottanu 11R:ään kytketystä Shuren kuullokkeista tai sudiomonitoreista Adam A5X. Eli aina toimii.

Tuossa kun puhuin pelikäytöstä niin kuitenkin enemmän mä pelaan tietokoneen äänikortilla ihan sen takia kun Headsetin mikki on mulla tietokoneen Line In/Mic In liitännässä kiinni ja ihan hyvät äänet siitäkin lähtee niin pelikäytössä näin yleensä mulla, mutta siis on tullut 11R:nkin kautta pelattua ja asian toimivuus todettua.

Kiitos vastauksista. Alan vahvasti olemaan sitä mieltä 11R on mulle sopiva laite.
Karhukoira74
30.01.2013 23:36:25

pappasfin: http://www.youtube.com/watch?v=8jfEjY_75Io (vaisatchatrucci video Mesa vs Eleven Rack)

11R:n Mesa soundia toisessa videossa http://www.youtube.com/watch?v=Z2B1ouTcV40

Onhan noita muitakin esimerkkejä kuin Mesa mutta hakee sitten ken haluaa netistä lisää :-)

Khyl noi clipit munkin korvaan kuulostaa ihan hyvältä =)

Ja tää =) http://www.youtube.com/watch?v=zeyZ0z7Xh0c

Pannaas Mesa torille ;) Ihan kokeeksi...
Karhukoira74
05.02.2013 11:13:40

Mesa on torilla ja kaasu valtava. Ei vaan näytä tekevän Mesat kauppaansa....ilmasex kun ei viittis poiskaan antaa. Mutta tässä suunnitellessa ja haaveillessa, mikäslaisia räkkejä olette tuon 11R:n ympärille kasailleet? Ite aattelin sen Matrixin varmaan jossain vaiheessa hankkia...kunhan nyt sais edes 11R:n. Mutta esim. millainen viritysmittari tuossa itsessään on, vai oisko mieltä hankkia erillinen racktuner vielä? Muutenhan tuohan ei tarvii juuri ympärilleen mitään...korkeintaan sen päätteen.
Antti1
05.02.2013 11:17:40 (muokattu 05.02.2013 11:21:15)
Karhukoira74: Mutta esim. millainen viritysmittari tuossa itsessään on, vai oisko mieltä hankkia erillinen racktuner vielä?

Mun mielestä ei oo erilliselle tarvetta, ei ainakaan räkissä. Lattiavirittimen ehkä pidän mukana, sillä käy kivasti äänen katkaisu tarvittaessa. En tiedä onko tää maailman absoluuttisesti tarkin mittari, mutta toiminta on erittäin hyvä nopeaa virittämistä varten. Viisari ei pompi turhia, muttei tunnu kyllä kusettavankaan liian kaunistelun kanssa.

Eilen aloin vähän hakemaan uutta rokkenrollisoundia, jos moinen sua kiinnostaa: http://dl.dropbox.com/u/23696254/pimeys.mp3 :)
"Bodybuilding is for men who wax their bodies and traipse around in bikinis. I train." -Henry Rollins
pappasfin
05.02.2013 11:37:23 (muokattu 05.02.2013 12:13:35)
Karhukoira74: Mesa on torilla ja kaasu valtava. Ei vaan näytä tekevän Mesat kauppaansa....ilmasex kun ei viittis poiskaan antaa. Mutta tässä suunnitellessa ja haaveillessa, mikäslaisia räkkejä olette tuon 11R:n ympärille kasailleet? Ite aattelin sen Matrixin varmaan jossain vaiheessa hankkia...kunhan nyt sais edes 11R:n. Mutta esim. millainen viritysmittari tuossa itsessään on, vai oisko mieltä hankkia erillinen racktuner vielä? Muutenhan tuohan ei tarvii juuri ympärilleen mitään...korkeintaan sen päätteen.

Räkkiviritintä ei varmaan ehkä kannata ostaa koska tuossa on tuo viritin, melkeinpä sanoisin, että kandee katsoa tuon 11R:n oma ja jos ei tykkää niin sitten vasta hankkii toisen virittimen.

Mä kun aina kehun tuota 11R niin tuosta virittimestä sen verran että ainakin mulla se on hieman rauhaton ja siitä syystä ite tykkää virittää ihan Seiko SAT-501 chromatic virittimellä, se on rauhallisempi/tasaisempi ja kuitenkin tarpeeksi tarkka ja sen kautta kivempi virittämiseen.

Kyllä kitaran saa vireeseen tuolla 11R omalla ja jonnin verran silläkin viritän mutta siis hieman rauhaton se on, liekö liian tarkka vai mistä lie.

Mulla ei ole itellä räkkitelinettä tai muuta räkkilaitetta vaan pelkästään 11R ja samalla hyllytaolla vieressä Fostexin mikseri/tallennin.
PappaSFin
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)