Aihe: Bluetone-vahvistimet
1 2 3 4 58 9 10 11 12215 216 217 218 219
AngieRainbow
30.01.2013 11:27:34 (muokattu 30.01.2013 11:28:00)
Mun Bluetone Princeton Reverb tuli tänään. Huh huh... Ei jättänyt Bluetone taaskaan kylmäksi.

Alkaa olla kamoista vahvistinosasti pikkuhiljaa kunnossa: http://muusikoiden.net/dyn/users/108306.jpg
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
Confidentum
30.01.2013 11:40:39
AngieRainbow: Mun Bluetone Princeton Reverb tuli tänään. Huh huh... Ei jättänyt Bluetone taaskaan kylmäksi.

Alkaa olla kamoista vahvistinosasti pikkuhiljaa kunnossa: http://muusikoiden.net/dyn/users/108306.jpg

Hyvältä näyttää. Ois hienoo, jos tuo Princeton olis nimeltään Redtone.
Hyvät vehkeet, parempi mieli
Hynkel
30.01.2013 11:45:52
AngieRainbow: Alkaa olla kamoista vahvistinosasti pikkuhiljaa kunnossa

Skebaosastossa toki reklamoitavaa sitten senkin edestä? öhhhhh... takki ->
Varmista aina että nakissa on kaksi päätä. Jos näin ei ole, kyseessä on rinkeli.
Vladi
30.01.2013 11:46:46
AngieRainbow: Mun Bluetone Princeton Reverb tuli tänään. Huh huh... Ei jättänyt Bluetone taaskaan kylmäksi.

Ihan ok, mut Spider III:ssä on enemmän efektei!
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
Laulava Kylätohtori
30.01.2013 12:39:05
iec: Nyt kun sulla on ollut tuo jo yli viikon verran, niin mitkä on tunnelmat nyt tuon Dusty Roadin kanssa? Säröpuolta kehuit jo aiemmin vuolaasti, mutta pärjääkö cleanit Bassmanille? Speksien puolesta tuossa pitäisi olla myös mahtavat cleanit. Voitko vielä vinkata millä ominaisuuksilla teetit tuon (kaiutinelementti, VVR, PPIMV jne jne ?)

-iec

Luvattoman vähän olen ehtinyt soittaa, vain muutaman kerran, mutta hyvältä vaikuttaa edelleen. Kyllä pärjää cleanit Bassmanille. Mietin jo vähän Bassmanin myymistä, mutta en taida sittenkään. Erilaisia ovat soundiltaan, mutta loistavia molemmat. Ja Dustyn elementit ovat kuitenkin vielä soittamatta sisään.

Säröpuolella vasta totuttelen tuohon vahvarin omaan säröön, kun olen tottunut pedaaleja käyttämään. Sellaisen huomion tein, että vahvistimen oma särö on jotenkin selkeämpi ja puhtaampi kuin pedaalista otettu särö. Eli Dusty Crunch-kanava vs Dustyn Clean + MP:n HW Sweet Honey OD . Eli ei pitäisi olla pedaalistakaan kiinni. Saman huomasin tosin muillakin efekteillä, kun nopeasti testailin - vahvistimen oma särö on jotenkin ilmavampi ja hengittävämpi. Hankala kuvailla kuulostamatta viininmaistelijalta...

Speksit ovat 4x6V6 puolitusmahdollisuudella (20/40 w), PPIMV, efektilooppi, 2x12" kaappi, jossa Taydenin True Britt ja Smooth Alnico (kaapin saa suljetuksi tai osittain avoimeksi). Tuohon käy myös 6L6:t, EL34:t ym. Crunchille on boost-kytkin sekä cleanille hi/lo-kytkin, joka vaikuttaa clean kanavan säröytymiseen. Bias rate -mittarin otin myös, niin pääsee helposti testaamaan eri putkia pääteasteessa...
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
iec
30.01.2013 13:01:09

Laulava Kylätohtori: Luvattoman vähän olen ehtinyt soittaa, vain muutaman kerran, mutta hyvältä vaikuttaa edelleen. Kyllä pärjää cleanit Bassmanille. Mietin jo vähän Bassmanin myymistä, mutta en taida sittenkään. Erilaisia ovat soundiltaan, mutta loistavia molemmat. Ja Dustyn elementit ovat kuitenkin vielä soittamatta sisään.

Säröpuolella vasta totuttelen tuohon vahvarin omaan säröön, kun olen tottunut pedaaleja käyttämään. Sellaisen huomion tein, että vahvistimen oma särö on jotenkin selkeämpi ja puhtaampi kuin pedaalista otettu särö. Eli Dusty Crunch-kanava vs Dustyn Clean + MP:n HW Sweet Honey OD . Eli ei pitäisi olla pedaalistakaan kiinni. Saman huomasin tosin muillakin efekteillä, kun nopeasti testailin - vahvistimen oma särö on jotenkin ilmavampi ja hengittävämpi. Hankala kuvailla kuulostamatta viininmaistelijalta...

Speksit ovat 4x6V6 puolitusmahdollisuudella (20/40 w), PPIMV, efektilooppi, 2x12" kaappi, jossa Taydenin True Britt ja Smooth Alnico (kaapin saa suljetuksi tai osittain avoimeksi). Tuohon käy myös 6L6:t, EL34:t ym. Crunchille on boost-kytkin sekä cleanille hi/lo-kytkin, joka vaikuttaa clean kanavan säröytymiseen. Bias rate -mittarin otin myös, niin pääsee helposti testaamaan eri putkia pääteasteessa...

Oijoijoi että käyp katteeks... :) Onko tuo boosti vielä poljinswitchillä vaihettavissa? Tuo Dusty Road olis kyllä kova sana. Noh, tyhjällä lompakolla kun pätkii itseä otsaan, niin muistaa että jospa nyt vaan keskittyis soiton harjoitteluun ja ostaa paremman vahvarin sitten kun osaa soitella vähän paremmin (tai voittaa lotossa) :)

Sulla tais nyt sitten vähäksi aikaa loppua tuo pedaalirumba ;)

Alkaa vaikuttaa siltä, että yhä useammalla vahvarit ja pedaalit vaihtuvat, kunnes hommataan Bluetone tai Rikstone ja se on sitten siinä, kun ei tarvitse tehdä kompromissejä.

-iec
Ja niin päin pois...
AngieRainbow
30.01.2013 13:32:34
Hynkel Belzepop: Skebaosastossa toki reklamoitavaa sitten senkin edestä? öhhhhh... takki ->

Siellä on uusi tele postissa tulossa...
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
Hynkel
30.01.2013 13:38:48
AngieRainbow: Mulla on kans Bluetone Bias Rate mittari. Se on itse asiassa ollut mulla mun ekasta Bluetone Black Face nupista asti. Mittarihan on siitä kätevä, että se toimii myös kaikkien tulevien Bluetone vahvistimien kanssa ;)

Miten toi pelittää?
Varmista aina että nakissa on kaksi päätä. Jos näin ei ole, kyseessä on rinkeli.
Vladi
30.01.2013 13:47:59
Hynkel Belzepop: Miten toi pelittää?

Bluetoneissa on ulkoinen mittauspiste ja biastrimmeri. Jos haluat biasoida vahvistimen uusille putkille, avaa vahvari, uudet pääteputket sisään, kytke mittari mukana tulevalla johdolla mittausliitäntään, vahvari päälle, anna lämmetä hetki, valitse mittarista oikea putkityyppi, säädä trimmeristä oikeat arvot ja valmista on.

Tuossa prosessi tiivistettynä, pari vaihetta jäi välistä, mutta antanee kuvan prosessin helppoudesta. Ei tuossa montaa minuuttia mene. :)
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
julkke
30.01.2013 14:01:26 (muokattu 30.01.2013 15:41:01)

Vladi: Bluetoneissa on ulkoinen mittauspiste ja biastrimmeri. Jos haluat biasoida vahvistimen uusille putkille, avaa vahvari, uudet pääteputket sisään, kytke mittari mukana tulevalla johdolla mittausliitäntään, vahvari päälle, anna lämmetä hetki, valitse mittarista oikea putkityyppi, säädä trimmeristä oikeat arvot ja valmista on.

Tuossa prosessi tiivistettynä, pari vaihetta jäi välistä, mutta antanee kuvan prosessin helppoudesta. Ei tuossa montaa minuuttia mene. :)

Hä, mittaako se anodijännitteetkin ulkopuolelta?
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
Laulava Kylätohtori
30.01.2013 14:40:07
iec: Oijoijoi että käyp katteeks... :) Onko tuo boosti vielä poljinswitchillä vaihettavissa? Tuo Dusty Road olis kyllä kova sana. Noh, tyhjällä lompakolla kun pätkii itseä otsaan, niin muistaa että jospa nyt vaan keskittyis soiton harjoitteluun ja ostaa paremman vahvarin sitten kun osaa soitella vähän paremmin (tai voittaa lotossa) :)

Sulla tais nyt sitten vähäksi aikaa loppua tuo pedaalirumba ;)

Alkaa vaikuttaa siltä, että yhä useammalla vahvarit ja pedaalit vaihtuvat, kunnes hommataan Bluetone tai Rikstone ja se on sitten siinä, kun ei tarvitse tehdä kompromissejä.

-iec

Käsittääkseni sen olisi saanut myös jalkakytkimelle, mutta tuossa se on vain etupanelin kytkimestä. Efektilooppi toimii myös boosterina, jota saa ohjattua jalkakytkimestä. Laskin vähän sen varaan, koska mulla ei ole koskaan ollut mitään efektejä efektiloopissa.

Joo, nyt rumba helpottaa, kun perussoundi on kunnossa. Toki sitä aina muutama säröpedaalikin täytyy olla, mutta ei enää sellaista vaihtorumbaa kuin aikaisemmin, kun ei niitä välttämättä edes tarvita - paitsi tietysti Bassmanin kanssa, joka on toisaalta hyvä syy ostaa ja vaihtaa säröpedaaleita edelleen... ;)
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Kuha
30.01.2013 14:42:06

Hieno, onnittelut!
AngieRainbow
30.01.2013 16:05:38
Hynkel Belzepop: Miten toi pelittää?

Kun ostit multa sen Bluetone Black Face nupin, niin annoin sulle mukaan ohjekirjan. Muistatko sellaisen nivaskan papereita? Siinä on selkeästi ja yksinkertaisesti selostettu, miten mittaria käytetään.

Jos jää epäselväksi, niin Harry varmasti auttaa. Kun käytin ensimmäistä kertaa mittaria, niin mulla oli varmuuden vuoksi puhelinyhteys Harryyn koko tapahtuman ajan :)
Hynkel
30.01.2013 16:34:18 (muokattu 30.01.2013 16:34:32)
AngieRainbow: Kun ostit multa sen Bluetone Black Face nupin, niin annoin sulle mukaan ohjekirjan. Muistatko sellaisen nivaskan papereita? Siinä on selkeästi ja yksinkertaisesti selostettu, miten mittaria käytetään.

Jos jää epäselväksi, niin Harry varmasti auttaa. Kun käytin ensimmäistä kertaa mittaria, niin mulla oli varmuuden vuoksi puhelinyhteys Harryyn koko tapahtuman ajan :)

No niinpä onkin! Hittohemmetti! Bluetone rules!
harryk
30.01.2013 16:44:57

julkke: Hä, mittaako se anodijännitteetkin ulkopuolelta?

Bluetone Bias Rate-mittari mittaa sekä katodijännitteen/-virran (max. 100 mV/mA) ja sadasosaan skaalatun pääteputken anodijännitteen, jolloin se on maksimissaan 4-5 V. Ulkoiseen bias-pisteeseen ei tuoda korkeita ja vaarallisia jännitteitä. Putkityypin vaihto vaikuttaa anodijännitteeseen ja putken biasoitumiseen. Meidän tapamme mitata ja säätää pääteputkien biakset poikkeaa tässä mielessä aika paljon yleisistä bias-mittaustavoista.
Suomalaisia käsintehtyjä putkivahvistimia kaikille soittajille www.bluetone.fi
julkke
30.01.2013 17:02:11

harryk: Bluetone Bias Rate-mittari mittaa sekä katodijännitteen/-virran (max. 100 mV/mA) ja sadasosaan skaalatun pääteputken anodijännitteen, jolloin se on maksimissaan 4-5 V. Ulkoiseen bias-pisteeseen ei tuoda korkeita ja vaarallisia jännitteitä. Putkityypin vaihto vaikuttaa anodijännitteeseen ja putken biasoitumiseen. Meidän tapamme mitata ja säätää pääteputkien biakset poikkeaa tässä mielessä aika paljon yleisistä bias-mittaustavoista.

Nostan hattua, kuullostaa oikein hyvältä ja turvalliselta tavalta säätää bias avaamatta vahvistinta!
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
Kuha
02.02.2013 15:41:17 (muokattu 02.02.2013 15:41:53)

jniska: Hieno klippi, mukava ihan pieni roso mukana. Mutta ennenkaikkea HIENOA SOITTOA. Kiitos

Tattis vaan, tässä vielä tremolo-testi samalla Bluetonella, jousikaikua hieman mukana (Tele):

http://www.saunalahti.fi/mavartia/Princeton_tre_rev.mp3
Tawsky
02.02.2013 16:22:33
Kitarakuussa ois näköjään 16.2 Bluetone-esittelypäivä klo 11-14. Kai sitä vois mennä katsastamaan.
"Odotin sellaista Tony Halmeen näköistä kaveria sieltä ilmaantuvaksi, joten shokki oli kova kun mielikuvat romahti." -DM
TTV
03.02.2013 13:39:51 (muokattu 03.02.2013 13:40:16)
TTV Even Louder tilannekatsaus: puutyöt ja sähkötyöt valmiit, grillien ja kotelon sisäpinnan spreijaus ja tolexointi uupuu vielä. Viikon päästä tulee pienokainen kotiin :-)
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)