Aihe: Suositelkaa hyvää säröpedaalia rokkikomppaukseen
1 2 3
PJS
29.01.2013 13:19:32

kaikenlaset amp-in--box henkiset pedaalit (OCD, vatalinbreadin eri vermeet, tec21 pedaalit yms.) toimii tosi hyvin kliinin vahvarin päälle.

Itellä tällä hetkellä käytössä just OCD ja aiemmin ollut Catalinbread WIIO.
Peace!
Putti Possu
29.01.2013 15:00:03
Midrange: Paras mitä itellä on tullut vastaan on Blackstar HT-DUAL.

Siellä on yksi putki jota ajetaan kunnon jännitteellä ja soundissa on sitä aitoa putkimaista mureutta. Säätömahdollisuudet on myös loistavat.

Ei tosin sieltä halvimmasta päästä, taitaa uutena olla jotain 200 euroa.

Tuon jälkeen täystransistoripedaalit on kuullostaneet lähinnä halvoilta leluilta.

Oon harkinnut Dualin hankkimista. Miten tuo purnukka toimii cleani-kanavan läpi?
Tarkoituksena olisi ajaa tuota Laneyn Tubefusionin läpi. OD-kanava on mitä on eli
en mielellään sitä sotkisi mukaan...
jniska
29.01.2013 15:03:10 (muokattu 30.01.2013 17:42:04)
Katso tämä demo, kuuntele kuulokkeilla tai kunnon kaiuttimilla.
Siinä sulle rokkikomppaukseen sopivia pedaaleita.

http://www.youtube.com/watch?v=2TolmmTn36Y

"vanhalta unohtuu linkit"
Kai sitä saa jonkinlaiset kitarakamat omistaa sentään !!
iec
29.01.2013 15:08:25

jniska: Katso tämä demo, kuuntele kuulokkeilla tai kunnon kaiuttimilla.
Siinä sulle rokkikomppaukseen sopivia pedaaleita.

Tais jäädä se linkki sulta laittamatta viestiin...

-iec
Ja niin päin pois...
Lancelot
29.01.2013 15:11:28
Vieläkö Bad Monkey on kova sana? Mä ainakin käytän sitä vieläkin:)
Numb
29.01.2013 15:18:46

Lancelot: Vieläkö Bad Monkey on kova sana? Mä ainakin käytän sitä vieläkin:)

Ei noi TS-tyyppiset mun mielestä kovin hyvin toimi itseäisinä säröinä puhtaan soundin päälle. BM on kiva boosterina, jos sen tapaisesta ylipäätään tykkää.

Paitsi Barberin LTD Silveristä sai hienot Jailbreak -kauden Lizzy -soundit :)
Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head
julkke
29.01.2013 15:19:13

iec: Tais jäädä se linkki sulta laittamatta viestiin...

-iec

Arvaisin, että kuitenkin tarkoitti svilon demoa Wampler pedaaleista... Eikö? ;)
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
Stone
29.01.2013 15:19:59 (muokattu 29.01.2013 15:33:45)

Sammo: Mulla on käytössä komppispeduna Joyon Ultimate Drive ... hinta/hupi/laatu -suhteelta tuo on aivan timanttia just komppihommissa. Mulla on bändivahvarina nyt käytössä Hot Rod Deluxe III ja sitä ennen käytin Fuchsia. Toimii mun mielestä sekä rock- että hevimmissäkin hommissa. Veikkaisin että vastaavaan tai parempaan pääsee myös Fulltonen OCD:lla, joskin rahaa menee siihen ainakin viisikertaisesti.

Nuo molemmat purkit ovat käyneet setupissani ja loistavia ovat olleet, mutta valitettavasti nekin ovat kiertoon lähteneet muiden "kokeilujen" rahoittamiseksi. Joyon hinta/laatu on kyllä aivan käsittämätön.

Tilanne sinänsä kuitenkin hallinnassa, kun minulla on mainio TG-music 57' Overdrive (Teppo Gustaffsonin rakentama 5E3 tweed amp-in-box), joka on sittemmin osoittautunut eräänlaiseksi luottosäröksi, jolla kyllä pärjää. Se aiemmin mainittu Lovepedal Tchula kyllä kuitenkin aiheutti melkoisen kiinnostuksen itsessäni.
"If you want heavy metal, talk to John Lee Hooker...that's heavy metal. That's armour!" -Keith Richards
RrRailo
29.01.2013 18:30:15

Rockett Pedalsin Animal on kova, vieläkin tavallaan harmittaa, kun siitä luovuin. Plexihtävä on tuon soundi. VFE Pedalsin Alpha Dog myös erittäin monipuolinen ja räyhäkkä vehje, Rat-pohjainen.
Kuolo korjaa
Midrange
29.01.2013 18:55:53 (muokattu 29.01.2013 19:00:20)
Putti Possu: Oon harkinnut Dualin hankkimista. Miten tuo purnukka toimii cleani-kanavan läpi?
Tarkoituksena olisi ajaa tuota Laneyn Tubefusionin läpi. OD-kanava on mitä on eli
en mielellään sitä sotkisi mukaan...

Vaikea sanoa. Omassa Tech 21 trankussa ei ole varsinaisesti erillistä clean kanavaa, vaan myös cleanillä pystyy säätämään drivea eli gainia. Käytän tuota itse niin, että pistän cleanillä drivea n. 20% vahvarista ja loput otetaan HT-Dualista.

Säröpedaalit kuullostaa tosiaan joidenkin vahvareiden puhtaiden kanavien kautta aivan kamalilta savuverhoilta siinä soundin päällä, ja tuskin tuo HT-Dual tuossa on poikkeus. Eli kyllä sulla pitää se vahvarin perussoundi olla kohdallaan myös siinä OD-kanavassa jotta saat täyden hyödyn purnukoista.

Mainittakoon vielä että HT-Dual on runsailla gaineilla kova tuottamaan kohinaa. Eli jos et voi elää noisegaten/supressorin kanssa niin en suosittele hankkimaan. Mutta nupit kaakossa tuosta dualin toisesta distortionkanavasta irtoaa niin hurjat gainit että sustainia on vaikka naapureille jakaa. Hyvältä kuullostavat hallitut feedbackit irtoaa myös kivasti (asia, jossa en tavallisilla 9V transistoripurnukoilla ole ikinä onnistunut kunnolla)
How many guitarist does it take to screw in a light bulb? Answer 50, one to screw it in, and 49 to stand back and say I could do that better
hallu
30.01.2013 08:09:33
jl_76: Miljoonaan kertaan tätä on täällä väännetty, mutta tästä kirjoitusten/hakujen sekamelskasta ei meinaa löytyä vastausta etsimääni
Eli laitteisto huutaisi kipeästi laadukkaan säröpedaalin perään. Onko kokemuksia mm. seuraavista speduista: Radial Tonebone classic, bjf dyna red ja H&K Tube factor.
Haen monipuolista pedaalia, jolla ensijaisesti olis saatava tanakka komppisärö. Eli mitä pedaaleja kannattas testailla/metsästää?? Hyvä neuvohan olis vaihtaa vahvistinarsenaalia, mutta tällä hetkellä en ole ajatellut siihen lähteä.

Jekyll&Hyde mulla jo on, mutta olen aika tympääntynyt tuohon hyden kohinaan

No itselläni Fender BluesDeVille, joka on lähisukulainen tuolle sinun käyttämällesi vahvistimelle. Itse olen saanut säröosaston kuntoon Koch Pedaltonella, joka on pedaali mutta se on kokonainen etuvahvistin ei pelkkä säröpurkki. Siitä saa joka tapauksessa tanakat säröt melkoseen sirkkelimeininkiin saakka. Tuota on ryydittämässä vielä kompressoripedaali jolla voi ajaa atusia yli tai sitten vain tiivistää sitä soundia (etse tosin käytän sitä myös ihan efektinä). Kochin kliinikanava on aika erilainen kuin Fenderin oma ja itse tykkään enemmän Fenderistä. Tämän olen vain itselleni huomannut sopivaksi ratkaisuksi saada liitetyksi Fenderin kauniisti soivaan vahvistimeen monipuolisempaa säröosastoa.

Toki kokonainen särövahvistin on kompaktimpi ratkaisu ja eikä hinnaltakaan tule välttämättä tämän kalliimmaksi, mutta mielestäni tämän setupin tarjoamaan monipuolisuuteen harva vahvari yltää, koska vahvistimet ovat yleensä hyviä jommallakummalla osa-alueella (toki niitäkin on jotka hanskaavat molemmat, mutta Fenderin kliineihin aika harva vahvari yltää).

Tuolla torilla on nytkin yksi pedaltone kolmella satkulla saatavana. Se että tilanne fenderin kanssa olisi toivoton, ei siis onneksi ole ihan totta. Tosin en ole varma hoituuko asia pelkällä säröpurkilla, mutta tällä se hoituu. Näitä etusiahan on myös muilta valmistajilta jos Kochin soundit ei miellytä, mutta H&K, MesaBoogia, tms. etuset ovat suunnilleen yhtä kalliita jos ei kalliimpiakin joten ihan edullisin ratkaisu tämä etuen ei ole (ei kyllä uuden vahvarinkaan ostaminen). Se kuitenkin toimii.
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
Numb
30.01.2013 09:30:54

hallu:

Aloitushan onkin vasta seitsemän vuoden takaa... :D

Mutta tämä on hyvä esimerkki siitä, että vanhoihinkin avauksiin voi vastata, jos on niistä jotakin sanottavaa. Tonebonet ja Tubefactorit pyörivät edelleen siellä kitaroiden ja vahvistimien välissä. Itsellänikin ovat molemmat käväisseet, vaan eivät jääneet. Tuo Blackstarin HT-Drive olisi jäänyt, jos yksikanavainen vahvistin olisi jäänyt.
Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head
hallu
30.01.2013 10:00:16 (muokattu 30.01.2013 10:01:44)
Numb: Aloitushan onkin vasta seitsemän vuoden takaa... :D

Mutta tämä on hyvä esimerkki siitä, että vanhoihinkin avauksiin voi vastata, jos on niistä jotakin sanottavaa. Tonebonet ja Tubefactorit pyörivät edelleen siellä kitaroiden ja vahvistimien välissä. Itsellänikin ovat molemmat käväisseet, vaan eivät jääneet. Tuo Blackstarin HT-Drive olisi jäänyt, jos yksikanavainen vahvistin olisi jäänyt.

Heh (punastuu), enpä huomannut katsoa kun keskustelu ilmaantui tähän etusivulle niin jotenkin jäi huomiotta moinen seikka. Kaveri on varmaan laittanut rokkisäröt kondikseen jo aikapäiviä sitten. Ihmettelinkin vähän kun niissä alkupään viesteissä puhuttiin kuvauksen kamoista eikä sen aloittajan kuvauksessa kuitenkaan ollut mitään. No, tulipahan tass mainostettua tuota omaa setuppia, vaikka ei tuota mun Kochia taida olla uutena enää edes myynnissä (tosin seitsemän vuotta sitten sitä sai kaupastakin:-)) joten mitä sitä mainostamaan.
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
Stone
30.01.2013 11:46:22

hallu: Heh (punastuu), enpä huomannut katsoa kun keskustelu ilmaantui tähän etusivulle niin jotenkin jäi huomiotta moinen seikka. Kaveri on varmaan laittanut rokkisäröt kondikseen jo aikapäiviä sitten. Ihmettelinkin vähän kun niissä alkupään viesteissä puhuttiin kuvauksen kamoista eikä sen aloittajan kuvauksessa kuitenkaan ollut mitään. No, tulipahan tass mainostettua tuota omaa setuppia, vaikka ei tuota mun Kochia taida olla uutena enää edes myynnissä (tosin seitsemän vuotta sitten sitä sai kaupastakin:-)) joten mitä sitä mainostamaan.

Ei tarvitse häpeillä ollenkaan, kun minä olen "se syypää", kun en viitsinyt aloittaa uutta ketjua ja kysymykseni sopi juuri tähän aihepiiriin, joten hyödynsinpä siten vanhaa hyvää ketjua ;)
"If you want heavy metal, talk to John Lee Hooker...that's heavy metal. That's armour!" -Keith Richards
joku muu sikko
30.01.2013 11:58:25
slapvete
30.01.2013 12:14:20
Custom Sounds kun on kartalla, niin niillä on myös Wamplerin speduja, joista löytyy varsin toimivaa soundia.
"There's something both hysterically funny and totally great about SUCKING at something and REFUSING TO GIVE UP... It really irritates the fuck outta some people." - Slipperman
Stone
30.01.2013 12:28:28 (muokattu 30.01.2013 13:36:29)

erty: Hotcake sopis myös Stonen käyttötarkotukseen loistavasti. Ainakin Voxin (AC15 heritage) kanssa kuulostaa lähes samalta puhtaan päälle kuin mitä Voxi yksinään kränkättynä. Tottelee myös soittodynamiikkaa loistavasti - puhdistuu särö täysillä pelkällä tatsin himmaamisella.

Vielä kun itselläni oli fender blues junior, niin kaikesta hypetyksesta huolimatta tuo Hot Cake oli kyllä melkoinen pettymys (clean soundin kaverina). Soundi oli liian löysän muhju, ei erottelevuutta. Sen sijaan boostina mukava vehje.

Tilanne sinänsä hyvin hanskassa tuon TG-music 57' Overdriven kanssa, mutta ainahan sitä voi testailla muitakin tuulahduksia, jos kokee jonkin särön toimivaksi omaan setuppiin. mm. tämä voisi vaikuttaa varsin mielenkiintoiselta omaan soundimaailmaani vedoten ja kun stratolla/telellä muutenkin pelaan: http://www.rockettpedals.com/pro-series/chicken-soup-od/
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)