Aihe: EBS-klubi
1 2 3 4 525 26 27 28 29 30 31 32
Jooba
27.05.2012 20:12:41
Seba: Kuten poppis mainitsi, mutta lisätään vielä että älä nyt sitten ala pyörittämään lamppua irti, ihan nostamalla vaan.

Tämä pitää pitää mielessä niin ei mene komponentit rikki. Onko kokemuksia putkista mitenkä vaikuttaa soundiin? Onko sama mikä merkkisen 12AX7 sinne iskee kiinni? Vrt. Sovtek/Groove Tubes.
Heikki L.
27.05.2012 23:28:41

Jooba: Tämä pitää pitää mielessä niin ei mene komponentit rikki. Onko kokemuksia putkista mitenkä vaikuttaa soundiin? Onko sama mikä merkkisen 12AX7 sinne iskee kiinni? Vrt. Sovtek/Groove Tubes.

Tungsolia kannatta kokeilla, hyvä ja edullinen. Itse olen tykännyt siitä enemmän verrattuna JJ:n ja Sovtekin putkiin. Erot eri valmistajien putkissa liittyvät mielestäni enemmän 'tatsiin' kuin saundiin, joten kauhean radikaalia muutosta ei kannata odottaa.
Basso sanoo pum pum ja pitää suunsa kiinni.
Keny
28.05.2012 20:47:19
Johannes_t: Kyllä sillä 1500W moottorisahaa käyttää :D
http://www.youtube.com/watch?v=Frm_sn3G0As

Ei helvetti:D Kuinkahan luja toi saha pyöris TC:n Blacksmith nupilla?

Tuli taas pitkän tauon jälkeen hommattua EBS Microbass II.On vaan hiton hyvä ja monipuolinen DI/etusboxi.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
osmonen
01.06.2012 16:41:59

Pitääpä liittyä klubiin, kun tuli Reidmar hankittua tänään. Kohta pääsee treenikselle testailemaan! Kaupassa kokeilun ja vertailun perusteella parhaimman soundinen nuppi omassa hintaluokassaan. Aika kova mökä myöskin, jos watteina vertaa muiden valmistajien laitteisiin. Ei tarvinnut kaupassa avata 4x10 kaiuttimen kanssa volumea edes kello yhdeksään asti ja jo oltiin melko kovalla. Tietty rumpalin kanssa treeniksellä tai keikalla ollaan aivan eri tilanteessa. Keikkatesti nupille onkin jo huomenna :)
Prian
04.06.2012 14:14:47
Liitytään mukaan EBS Drome-kombon kanssa..
osmonen
04.06.2012 16:59:10

Keikalla keskikokoisessa rokkikuppilassa Reidmarin volume alle kello yhdeksässä ja vahvistimen linjalähdöstä pöytään. Soundi oli mielestäni erittäin hyvä ja eq toimii. Tosi monipuolinen vahvistin. Olen tyytyväinen hankintaan.
Jura
13.10.2012 17:51:44
Klubiin Fafner II nupilla ja neo 115 ja 210 kaapeilla.
Vessajono
17.12.2012 02:21:07
Micro Bass II on ostoslistalla ja aikomuksena ois siirtyä lopulta yhdistelmään pedaalilauta ja päättäri, kuhan saa kaikki tarpeelliset saippuapalat hankittua.

Luin kuitenkin tuolta maailman eli Amerikan foorumeilta että MB:ssa ei piisais mehut päättärin ajamiseen, onko näin? Mites sit Valve Driven tapauksessa, koska etusenahan sitäkin on mainostettu.
"Jazzi jos mikä on pelkkää vehkeilyä todellisten musiikin ainesten kustannuksella. Muusikerit, jotka ovat antautuneet swing-musiikin pettävälle polulle, eivät ainoastaan petä tempuillaan yleisöä, he pettävät lopulta itsensä."
pardy
17.12.2012 18:49:28

Vessajono: Micro Bass II on ostoslistalla ja aikomuksena ois siirtyä lopulta yhdistelmään pedaalilauta ja päättäri, kuhan saa kaikki tarpeelliset saippuapalat hankittua.

Luin kuitenkin tuolta maailman eli Amerikan foorumeilta että MB:ssa ei piisais mehut päättärin ajamiseen, onko näin? Mites sit Valve Driven tapauksessa, koska etusenahan sitäkin on mainostettu.

Linjaetusissa on tuo juissin määrä joltisenkin vähäisempi kuin päättärietusissa, joten ääntä varmasti tulee, muttei välttämättä joka tilanteeseen tarpeeksi ja päättärille optimaalisella tasolla.
KunnonKeikkaBasisti
19.12.2012 11:27:57
Joo nyt kävi niin että mun octabas ku kytkee päälle, niin se menee hiljaseks vaikka patteri on sisällä... Eilen kaadoin vesilasin pälle ku purkasin sitä mutta pesin sen hanan alla ja se toimi vielä sen jälkeen moitteettomasti, mutta tänään ku kokeilin niin ei kuulu ääntä ku kytkee päälle... Epäilisin oiko sulkua mutta kuivasin sisuskalu kyllä perusteellisesti niin missähän on vika ?
hollstro
19.12.2012 11:51:29

KunnonKeikkaBasisti: Joo nyt kävi niin että mun octabas ku kytkee päälle, niin se menee hiljaseks vaikka patteri on sisällä... Eilen kaadoin vesilasin pälle ku purkasin sitä mutta pesin sen hanan alla ja se toimi vielä sen jälkeen moitteettomasti, mutta tänään ku kokeilin niin ei kuulu ääntä ku kytkee päälle... Epäilisin oiko sulkua mutta kuivasin sisuskalu kyllä perusteellisesti niin missähän on vika ?

Otapa yhteyttä EBS:ään, heidän asiakaspalveluun. Lähetävät uuden kytkimen, joka on tunnetusti vikaantuva ja aiheuttaa juuri tämän ilmiön. Älä suotta kerro heille tuota vesilasiepisodia.
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
SuperMiäs
19.12.2012 12:38:19
Terve vaan ja heipähei, EBS maistuu hyvältä, mullakin kävi toi vesilasihomma ja pesin sen saippualla->hyvin toimii!
Basismi
19.12.2012 15:52:27
hollstro: Otapa yhteyttä EBS:ään, heidän asiakaspalveluun. Lähetävät uuden kytkimen, joka on tunnetusti vikaantuva ja aiheuttaa juuri tämän ilmiön. Älä suotta kerro heille tuota vesilasiepisodia.

No perskuta, mulla särössä sama. Kiitti vinkistä.
Basso murisee kuin voissa paistettu pantteri.
pardy
19.12.2012 21:45:36

Basismi: No perskuta, mulla särössä sama. Kiitti vinkistä.

Joo, kytkin on tosiaan aika herkkä vikaantumaan. Mulla meni kans aikanaan Multidrivesta nappi huonoksi, joten vaihdoin sen päittäin Multicompin kanssa, se kun on mulla koko ajan signaaliketjussa päällä jos se on ylipäätään mukana.
Keny
11.01.2013 17:06:49
hollstro: Otapa yhteyttä EBS:ään, heidän asiakaspalveluun. Lähetävät uuden kytkimen, joka on tunnetusti vikaantuva ja aiheuttaa juuri tämän ilmiön. Älä suotta kerro heille tuota vesilasiepisodia.

Joo toi kandee tehä.Mulle pari kertaa jo lähettäny noita kytkimiä.Tietyn aikakauden EBS speduissa on tota ongelmaa kun alihankkia oli jotain skeidoja kytkimiä toimittanu.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
ötzi
21.01.2013 19:56:29
Puhukaas Reidmarin omistajat minut sisään semmoseen. Kovasti jo meinaa GAS iskeä, kokemuksia?
https://www.facebook.com/callidusband
Jura
25.01.2013 00:26:14 (muokattu 25.01.2013 10:39:42)
Tuossa alempana kokemuksia Reidmarista.

Näin käy kun ei oikein osaa käyttää tätä. Piti lisätä pari juttua, mutta koko kirjoitus tuplaantui, joten poistin toisen ja jätin päivitetyn version... Että schillälailla...
Jura
25.01.2013 00:39:15 (muokattu 25.01.2013 00:51:29)
Joo. Ebs Reidmar. Ostin kokeeksi tuon Fafner II:sen rinnalle, kun ei millään jaksanut sitä edestakaisin roudailla ja kävi sillälailla, että tykästyin Reidmarin soundiin niin paljon, että Fafneri sai lähteä. Päädyin sitten ostamaan toisenkin Reidmarin, kun nuo Ebs:sän Neo-kaapit tuuttaa 4 ohmia, niin nyt on sitten oma nuppi sekä 115, että 410 kaapeilla.

Mielestäni soundi on erittäin lähellä Fafneria, läheskään yhtä monipuolinen se ei ole mutta hinta-laatusuhde on loistava. Soundiltaan tämä on selkeämpi ja kirkkaampi kuin Fafner, alapää on Fafnerissa jonkin verran tiukempi, mutta uskon, että sitäkään ei normivireessä huomaa. itsellä kun tuossa 6-kielisessä on matalimpana kielenä F#. Myös eq on tehokkaamman tuntuinen kuin Fafnerissa. Säröjen ym efektien kanssa näyttäisi toimivan loistavasti. Kompurakin vaikuttaa "luonnollisemmalta" kuin Fafnerissa mutta ymmärtääkseni näissä samanlainen ruttaaja kummassakin.

Pääasia on se, että tästä saan ulos just sitä mitä haluan.

Mökää lähtee niin paljon, että en ikinä uskoisi sitä "vain 250W" nupiksi. Ei ole tarvinnut missään avata yli klo 9:ää volumea 4 ohmin kaapin kanssa ja hyvin on pärjännyt.

Se, että ne on Kiinan vehkeitä näkyy laaduntarkkailussa. Tässä toisessa Reidmarissa nimittän tuuletin piti sellaista sirinää, että takaisin se piti viedä. Onneksi sain samantien uuden tilalle.

Mutta erittäin tyytyväinen olen ollut, mielestäni en nyt ainakaan huonompaan vaihtanut.

Fafnerin ovh on jotain 2500€:n ja 17 kg:n luokkaa ja Reidmar alle 500€ ja 3.2 kg.

Varauksetta suosittelen... Omasta mielestä todella loistava pikku paholainen.

Ja nämä ovat siis kokemukset Ebs Neo kaappien kanssa.
laitinar
25.01.2013 09:04:19
Moro klubilaiset! Kai minäkin kerhoon pääsen nyt kun hiljattain hommasin Dromen. Ja sitten asiaan myyjä kertoi, että laite on hiljattain huollettu jossain Tamperelaisessa liikkeessä. Epäilyttää hieman koska kotona huomasin ettei verme täysin terve ole, nimittäin välillä ääni häipyy!! Onko jolla kulla saman suuntaisia kokemuksia ja missä mahtaa vika piillä? Käsittääkseni mistään suuren suuresta viasta ei tarvise olla kysymys, mutta ei ton kanssa nyt keikalle voi lähteä!! Neuvoista kiitollinen.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)