Aihe: Suositelkaa hyvää säröpedaalia rokkikomppaukseen
1 2 3
manto
10.08.2006 04:57:48
Niin, eli mikä on vahvistin!?

edit. siis mitä meinaat ajaa?
Tarvitko suomenkielistä kitararokkia "kinkereillesi": www.panadoll.co.nr
ministeri
10.08.2006 17:39:12

Barber direct drive on maltillisen hintainen ja mainio..Mielenkiintoinen halppis on FAB overdrive danelectrolta...sitä on jotkut kehuneet ja clipit kuulostaneet hyvältä.
Usein se ei ole kiinni siitä mitä soittaa, vaan siitä mitä malttaa jättää soittamatta
jl_76
14.08.2006 10:46:43 (muokattu 14.08.2006 10:48:04)
t. siis mitä meinaat ajaa?
Ajaa??? Vahvistin on hot rodi. Tosin parin soittotestin jälkeen ajatukset lähteneet etenemään paremman "särö"-vahvistimen hankinnan suuntaan.
Eli pois tästä pedaalisäätämisestä...
masterhat
15.08.2006 01:47:23 (muokattu 15.08.2006 01:48:08)
moni on kehunut HOT CAKEa ja just BARBELLIN DIRECT DRIVE. Itselläni ei (vielä) kokemusta noista ole.

Omasta kokemuksesta voin ylistää Catalinbreadin SuperchargedOverdrivea. Dynamiikkaa löytyy oikein mukavasti, ja soundi on silkkaa hunajaa, ainakin omaan korvaan. Siis erittäin hyvä rokkiin ja bluesiin jne. tunnelmallisiin leadeihin. eihän tällä purkilla mitään Slayerin uutta levyä nauhoiteta, mutta ulottuvampaan rok-menoon sopii kuin..noh, tiedätte kyllä

Edit: ja Big Muffilla höystettynä löytyy oikein sumea stoner-soundi
Tehotyttö95
käsi
15.08.2006 08:31:34

marshallin guv´noir on pirun hyvä ja monipuolinen
Mitä oikeasti toivon, olisipa edes hetken ajan elämässä aika jolloin ei tarvisi pelätä sitä että jostain päin alkaa valumaan paskaa niskaan. Aina ei vaan jaksa
Simppa75
15.08.2006 10:02:06

Mulla oli aikanaan HotRod sarjan Deville 410 josta lähti ihan hyvät komppisäröt Carl Martinin Rock Drivellä ;) Kokeile sitä.
t.Simppa
Elämä on ihmisen parasta aikaa! - M.Nykänen
ReBeat
15.08.2006 10:09:24

Carl Martin heavy drive, saa ainakin mun fenderin jytisemään.

Heavy Drive on antanut paljon ilon hetkiä täälläkin. Se toimi Koch Twintonen + EMG:n aktiivien kanssakin hyvin. Antaa erottelevan ja tiukan hard rock särön. Rock Driveä ja Crunch Driveä pitäisi joskus varmaan testata.
Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole.
Jackie
15.08.2006 12:47:54
Xotic AC-booster
When I woke up, mom and dad are rolling on the couch. Rolling numbers, rock and rolling, got my Kiss records out.
Stone
28.01.2013 16:37:06

Vanha ketju, mutta hyödynnänpä siis tätä..

Minulla on Traynor Ygm-3 (vm -73) putkistyrkkari, jossa on lämmin puhdaas-soundi ja särösoundi olisi oivallinen esim. bluesiin, mutta kun kyseisessä laiteessa ei ole mastervolumea, niin ei voi avata styrkkaa niin paljon treeniksellä, koska desibelejä on silloin liikaa kokonaisuuteen nähden.

Puhtaan kanavan päälle olen yrittänyt siten rakentaa komppisoundia (rockiin, poppiin, bluesrockiin jne.), jossa olisi dynamiikkaa ja säröä ripaus, mutta niin että komppi pysyisi hyvin nipussa/ soinnut erottelevina. Voodoo Lab Sparkle Drive (= TS-808 tone) särkijää olen yrittänyt hyödyntää tässä, mutta enpä tiedä onko se sitten liian löysä komppailuun (TS9 parempi tällaiseen?) tai en vaan ole osannut etsiä siitä parhaita asetuksia, että olisin täysin vakuuttunut. Toisaalta olen aika pienillä drive asetuksilla sitä käyttänyt, kun aina varoitellaan, että ei tuhota niitä "headroomeja + dynamiikkaa" liiallisilla pedaalin gain annostuksilla. Mietin vaan, että jos vahvistin on kokolailla clean muutenkin, niin se kaiketi silloin vaatisi enemmän sitten pedaalista trebleä + drivea, että siitä tulisi leikkaavampi muun bändisoiton seasta... yhä puhun vain ja ainoastaan siis komppisoundista. Väärää tietoa ja "puuta heinää" saattoi tulla, joten valaiskaa siis minua!
"If you want heavy metal, talk to John Lee Hooker...that's heavy metal. That's armour!" -Keith Richards
Numb
28.01.2013 16:38:50

Stone: Vanha ketju, mutta hyödynnänpä siis tätä..

Mulla oli Hiwattin kanssa käytössä Blackstar HT-Drive. Tykkäsin. Kaikenmoista pulikkaa ehti pyöriä siinä kitaran ja vahvistimen välissä ennen kuin tuo Blackstar kuulosti siltä miltä pitikin.
Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head
jii.haanpaa
28.01.2013 16:42:53
Stone: Vanha ketju, mutta hyödynnänpä siis tätä..!

Lovepedal Tchula: http://www.youtube.com/watch?v=apP5hfXjf3w
Midrange
28.01.2013 16:46:11 (muokattu 28.01.2013 16:51:38)
Paras mitä itellä on tullut vastaan on Blackstar HT-DUAL.

Siellä on yksi putki jota ajetaan kunnon jännitteellä ja soundissa on sitä aitoa putkimaista mureutta. Säätömahdollisuudet on myös loistavat.

Ei tosin sieltä halvimmasta päästä, taitaa uutena olla jotain 200 euroa.

Tuon jälkeen täystransistoripedaalit on kuullostaneet lähinnä halvoilta leluilta.
How many guitarist does it take to screw in a light bulb? Answer 50, one to screw it in, and 49 to stand back and say I could do that better
Stone
28.01.2013 17:11:49

jii.haanpaa: Lovepedal Tchula: http://www.youtube.com/watch?v=apP5hfXjf3w

Hyvältähän se kuullosti, kun hyvät soittajat sen vetävät ;) Haluaisin kyllä kuulla, miltä kuullostaa vahvistimen puhdas tone ja sen jälkeen Tchula siihen päälle. Ilmainen ei tuokaan purkki liene? Haluan kyllä siltikin antaa Sparkle Drivelle mahdollisuuden, että jos sopivalla ruuvaamisella se oikea tone löytyisi jos on sillä ylipäätään löytyäkseen..
Vahvistimen Clean on kyllä "just right for me".
"If you want heavy metal, talk to John Lee Hooker...that's heavy metal. That's armour!" -Keith Richards
slapvete
28.01.2013 17:36:03
Bognerin Ecstasy-spedu. Tsekkaa svilon youtube-kanava.
"There's something both hysterically funny and totally great about SUCKING at something and REFUSING TO GIVE UP... It really irritates the fuck outta some people." - Slipperman
Stone
28.01.2013 17:50:46

slapvete: Bognerin Ecstasy-spedu. Tsekkaa svilon youtube-kanava.

Tsekataan. Kysyisi ihan sellaisen, että miten koette tubescreamerin puhtaaseen kanavaan? Minulla on vaan pieni epäilys, että mielummin joku rouheampi särö toimii komppina paremmin ja tubescreamer, jos vahvistimesta itsestään saa edes hitusen rupea, jossa screamer olisi silloin omimmillaan. Minun mutufiilis vaan ei minkään sortin fakta tämäkään.
Laulava Kylätohtori
28.01.2013 18:37:22
Stone: Tsekataan. Kysyisi ihan sellaisen, että miten koette tubescreamerin puhtaaseen kanavaan? Minulla on vaan pieni epäilys, että mielummin joku rouheampi särö toimii komppina paremmin ja tubescreamer, jos vahvistimesta itsestään saa edes hitusen rupea, jossa screamer olisi silloin omimmillaan. Minun mutufiilis vaan ei minkään sortin fakta tämäkään.

Samaa mieltä. Omien kokemusten mukaan TS:t toimivat paremmin valmiin särön päälle kuin aivan puhtaalle vahvarille. Toki TS:llä voi boostata myös toista säröpedaalia...
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
slapvete
28.01.2013 19:40:17
Stone: Tsekataan. Kysyisi ihan sellaisen, että miten koette tubescreamerin puhtaaseen kanavaan?

Masentavana.
"There's something both hysterically funny and totally great about SUCKING at something and REFUSING TO GIVE UP... It really irritates the fuck outta some people." - Slipperman
kekehe
28.01.2013 20:00:42
Numb: Mulla oli Hiwattin kanssa käytössä Blackstar HT-Drive. Tykkäsin. Kaikenmoista pulikkaa ehti pyöriä siinä kitaran ja vahvistimen välissä ennen kuin tuo Blackstar kuulosti siltä miltä pitikin.

Minustakin Blackstar HT-Drive on mainio peli, myös Fenderin vahvistimen kanssa.
Sammo
29.01.2013 12:11:31
Mulla on käytössä komppispeduna Joyon Ultimate Drive ... hinta/hupi/laatu -suhteelta tuo on aivan timanttia just komppihommissa. Mulla on bändivahvarina nyt käytössä Hot Rod Deluxe III ja sitä ennen käytin Fuchsia. Toimii mun mielestä sekä rock- että hevimmissäkin hommissa. Veikkaisin että vastaavaan tai parempaan pääsee myös Fulltonen OCD:lla, joskin rahaa menee siihen ainakin viisikertaisesti. Kasarihevikomppispeduna mulla toimisi myös Ibanezin Metal Charger. Ja rocksärönä olen käyttänyt Fulltonen BassDrive 2:a.

Bognerin punainen Ecstasy tulee varmaan hankittua tulevaisuudessa kun niitä alkaa liikkua käytettynä !!
"Just swimming in the sea of rubato"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)