Aihe: Miten soitetaan Black Magic Woman?
1
Mustang Sally
28.01.2013 11:56:52
Aloitettiin viime vuonna parin kolmen kaverin kanssa harrastaa yhteissoitantaa. Bändiksikin sitä kai voisi kohta kutsua. Minulle huonompana kitaristina lankesi basistin osa. Ostin 4-kielisen basson ja vahvistimen ja aloin harjoittelun.

Nyt meillä on kitaristin kanssa lievää erimielisyyttä mistä sävellajista Black Magic Woman pitäisi soittaa! Kitaristi on treenannut soolot A-mollista. Minusta bassokuvio menee D-mollissa luontevasti (sama kuvio kuin Santanan levytyksessä). Korjatkaa jos sävellajituntemukseni on pielessä. Tuo lauluosuuden bassokuvio alkaa siis D-nuotilla. A-mollissa pitäisi soittaa melkein kaulan juuresta. Tai hommata 5-kielinen basso?

Mistä sävellajista biisi yleensä vedetään?
jon1
28.01.2013 12:02:40
Mustang Sally: Minulle huonompana kitaristina lankesi basistin osa.

Ei ehkä paras mahdollinen aloitus bassopalstalle kirjoitettaessa.. :D
Mustang Sally
28.01.2013 13:18:08
Sorry! Jäi mainitsematta, että olen erittäin innostunut basson soitosta. Sen takia kyselenkin kokeneemmilta neuvoa. En haluaisi pilata hyvää biisiä epäonnistuneella basson soitolla!
Danny_fox
28.01.2013 13:51:19
Mustang Sally: Aloitettiin viime vuonna parin kolmen kaverin kanssa harrastaa yhteissoitantaa. Bändiksikin sitä kai voisi kohta kutsua. Minulle huonompana kitaristina lankesi basistin osa. Ostin 4-kielisen basson ja vahvistimen ja aloin harjoittelun.

Nyt meillä on kitaristin kanssa lievää erimielisyyttä mistä sävellajista Black Magic Woman pitäisi soittaa! Kitaristi on treenannut soolot A-mollista. Minusta bassokuvio menee D-mollissa luontevasti (sama kuvio kuin Santanan levytyksessä). Korjatkaa jos sävellajituntemukseni on pielessä. Tuo lauluosuuden bassokuvio alkaa siis D-nuotilla. A-mollissa pitäisi soittaa melkein kaulan juuresta. Tai hommata 5-kielinen basso?

miksi pitää soittaa kaulanjuuresta? mikset e-kielen 5.nauhasta?
Kun ihmisiä ei syödä, on niitä turha teurastaa.
J.Nikkanen
28.01.2013 14:03:45
Mustang Sally: Mistä sävellajista biisi yleensä vedetään?

Laulajan ehdoilla, soittimet mielellään samasta säviksestä. Ei kai siinä sen kummempaa, siitä vedetään mistä aita on matalin!
markus16
28.01.2013 14:40:33
Pistät vaan muhjua saundiin etkä häiritse komppia, niin voit soittaa mistä kohdasta haluat.
Kirka saatana!
matmal01
03.09.2013 10:05:49
D:stä minä ainaki oon sitä soittanu ja myös meidän bändin kitaristi...
mondo
03.09.2013 12:26:02
Saapi kitaristi reenata sitte uudestaan ja Dmollista.
jukkajylli
03.09.2013 15:19:43
Mustang Sally: Aloitettiin viime vuonna parin kolmen kaverin kanssa harrastaa yhteissoitantaa. Bändiksikin sitä kai voisi kohta kutsua. Minulle huonompana kitaristina lankesi basistin osa. Ostin 4-kielisen basson ja vahvistimen ja aloin harjoittelun.

D: sta.............
I'm not the one to blame
J.Hollström
03.09.2013 15:48:46 (muokattu 03.09.2013 15:51:37)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)