Juho L 25.01.2013 17:00:00 | |
---|
Rennosti elän elämäni tään, lemmin jos missä heiloja nään. Surra ompi suotta, elän sata vuotta, jollen sitä ennen kuole "Follow your voice, not mine! Drink your tea and start to climb! Leave your body back where you come." |
arauramo 25.01.2013 17:03:56 (muokattu 25.01.2013 17:04:50) | |
---|
"mini keys similar to that of the microkorg" (1) -- kyllä, se on soitettavuudeltaan lelu, vaikkei muuten oliskaan. En tiedä olenko minä ainut joka haluaa oikeasti soittaa syntikkaa eikä vaan väännellä soundeja? MicroKORGin soundista tykkäsin tosi paljon, mutta sillä ei vaan voinut oikeasti soittaa. Yksinään sitä tuijottaen ehkä joo, mutta toinen käsi normaaleilla koskettimilla, toinen minikoskettimilla oli liikaa mun koordinaatiokyvylle. Eihän tää olis mikään ongelma pelkässä studio/twiikkailukäytössä, mutta livesetupissa aiheutti kaikenlaisia kontrolleriviritelmäsuunnitelmia, mikä on ihan tyhmää. (1) http://waveformz.com/korg-confirm-new-mini-ms-20-reissue-winter-namm/ Edit: MUUTEN olen sitä mieltä, että tämä trendi on JUST se oikea! |
tepposal 25.01.2013 17:06:40 | |
---|
cyberiad2001: Jos tulee myyntihitti (mitä en yhtään ihmettelisi), jääkin tosi kiinnostavaksi kysymykseksi alkaako muut valmistajat samalle linjalle... ois aika mahtava saada markkinoille miniversiot vaikkapa Arp Odysseysta, Minimoogista, Minikorgista, SH-101:stä, jos laatu ois tuota luokka... No Arp tuskin rupeaa tekemään mitään kun lafka meni nurin jo vuonna 1981.. Minimoogistahan on jo nykyversio Voyager. Minikorgi kelpais, pienempikokoisena sen nimi olisi Minikorg Mini...? No sehän on, niinkuin myös SH-101, jo muutenkin tarpeeksi pieni. Miten olisi joku Yamaha CS-80 uusintaversio, ja hintaa vaikka tonni ;) No ei mutta oikeasti luulisi että tämä MS-20 mini myy kuin leipä, ja varmasti tulee tähänkin osoitteeseen yksi. En panisi pahitteeksi jos muitakin legendoja tehtäisiin näin. Roland sen sijaan on lähinnä raiskannut omien legendojensa nimet tekemällä niistä uusia digisynttyjä jotka ulkoisesti etäisesti muistuttavat esikuviaan.... the-wsproject.com |
tepposal 25.01.2013 17:17:21 | |
---|
Sen mitä olen tuosta lukenut niin MS-20 minissä ei ole samat (eikä yhtä pienet) koskettimet kuin microkorgissa ja kotelo ei ole sama kuin legacy-kontrolleri. the-wsproject.com |
Juho L 25.01.2013 17:24:07 | |
---|
tepposal: Sen mitä olen tuosta lukenut niin MS-20 minissä ei ole samat (eikä yhtä pienet) koskettimet kuin microkorgissa ja kotelo ei ole sama kuin legacy-kontrolleri. Juu. Ilmeisesti jotain siltä väliltä. Tuota pitäisi kyllä päästä hypistelemään ennen viimeistä tuomiota ja maailmanloppua. Vaikka tuo on ilmeisesti pääosin metallia, niin tuo pieni koko edelleen epäilyttää rajusti. Rennosti elän elämäni tään, lemmin jos missä heiloja nään. Surra ompi suotta, elän sata vuotta, jollen sitä ennen kuole "Follow your voice, not mine! Drink your tea and start to climb! Leave your body back where you come." |
Leikari 25.01.2013 17:34:39 | |
---|
Juho L: Juu. Ilmeisesti jotain siltä väliltä. Tuota pitäisi kyllä päästä hypistelemään ennen viimeistä tuomiota ja maailmanloppua. Vaikka tuo on ilmeisesti pääosin metallia, niin tuo pieni koko edelleen epäilyttää rajusti. pienempi koko ärsyttää - pienemmät plugit (samoin kuin eurorack-moduleissa - ei kyllä vastaa 6,3 mm plugia) - tuohon hintaan todennäköisesti potikat kiinni suoraan piirilevyssä yms. -- vai mikäköhän Voyagerissa maksaa?? ei pelkkä nimi vaan on katetta laadussa kauttaaltaan vs. Dave Smithin myös mekaanisesti heppoisan oloiset laitteet. (ainakin polyevolver ja prophet 08 - pot-editioneista ei tosin kokemusta) |
Casse 25.01.2013 21:53:18 | |
---|
Todella mielenkiintonen julkaisu! Ehdottomasti pitää tällanen hankkia jos hintaki tasottuu tuohon 600 euron pintaan. Korg julkisti samalla myös analogimallintavan kiipparin, KingKorgin: http://korg.com/KingKORGJostain lukaisin että tämän arvioitu katuhinta olis $1299. |
maza 25.01.2013 22:46:07 | |
---|
Leikari: pienempi koko ärsyttää - pienemmät plugit (samoin kuin eurorack-moduleissa - ei kyllä vastaa 6,3 mm plugia) - tuohon hintaan todennäköisesti potikat kiinni suoraan piirilevyssä yms. Kyllä ne on piirilevyllä alkuperäisessäkin. Ei tuossa ole ongelmaa, kunhan vaan ovat kunnolla kohdillaan ja kiinni suoraan etulevyssä, eikä pelkän piirilevyn varassa. |
Leikari 25.01.2013 22:56:56 | |
---|
maza: ..., kunhan vaan ovat kunnolla kohdillaan ja kiinni suoraan etulevyssä, eikä pelkän piirilevyn varassa. tuota juuri tarkoitin |
JPQ 26.01.2013 09:27:37 | |
---|
tepposal: No Arp tuskin rupeaa tekemään mitään kun lafka meni nurin jo vuonna 1981.. Minimoogistahan on jo nykyversio Voyager. Minikorgi kelpais, pienempikokoisena sen nimi olisi Minikorg Mini...? No sehän on, niinkuin myös SH-101, jo muutenkin tarpeeksi pieni. Miten olisi joku Yamaha CS-80 uusintaversio, ja hintaa vaikka tonni ;) No ei mutta oikeasti luulisi että tämä MS-20 mini myy kuin leipä, ja varmasti tulee tähänkin osoitteeseen yksi. En panisi pahitteeksi jos muitakin legendoja tehtäisiin näin. Roland sen sijaan on lähinnä raiskannut omien legendojensa nimet tekemällä niistä uusia digisynttyjä jotka ulkoisesti etäisesti muistuttavat esikuviaan.... Rolandin nimi juttu ei mene kaaliin koska Roland ilmeisesti itse ilmaissut että ovat konseptin nimiä toki surullista että johtaa se perehtymätöntä ihmistä harhaan. ja onhan yamahakin CS sarjansa tyyliin CS2x ja Cs1x. ja siksi Cs2x ensin että mitä youtubessa molempia olen kuullut (ja jälkimäisen omistanut) Cs1x soundissa oli jotain johonkin käyttöön. ps. cs-800 jota joku ehdotteli mannekiiniksi sille Vangelis ei Steve Wonder. on ainakin ihminen jonka minä liitän siihen enemmin. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
Krice 26.01.2013 12:12:13 | |
---|
tepposal: Roland sen sijaan on lähinnä raiskannut omien legendojensa nimet tekemällä niistä uusia digisynttyjä Minusta tuo on lähinnä puristien ongelma. Mutta muille esimerkiksi tämä uusi MS20 Mini on todella mielenkiintoinen vaihtoehto VA-syntikoille. Kompaktisti suunniteltu analoginen syntikka ja hintalappu kohdallaan. Fiksusti tehty Korgilta, melkein voi kuvitella että tästä tulee pienimuotoinen myyntihitti. |
Exhausted 26.01.2013 12:43:19 (muokattu 26.01.2013 12:43:36) | |
---|
Krice: Minusta tuo on lähinnä puristien ongelma. Mutta muille esimerkiksi tämä uusi MS20 Mini on todella mielenkiintoinen vaihtoehto VA-syntikoille. Juno-G vs. Juno-6 on kuitenkin pikkuisen eri asia kuin tämä uusi MS20 vs originaali MS20 |
Krice 26.01.2013 12:53:31 | |
---|
Exhausted: Juno-G vs. Juno-6 on kuitenkin pikkuisen eri asia kuin tämä uusi MS20 vs originaali MS20 Ehkä, mutta jotenkin ärsyttää aina kun joku kommentoi, että "tämä ei ole sama kuin.." Niin, aivan. Se ei ole sama laite. |
Wolf Rami 26.01.2013 12:59:08 | |
---|
Jännää kyl tämä dumaaminen ennenkuin laitetta on edes nähty saati koskettu. Mulla on ollut "oikea" MS-20 eikä sekään nyt rakenteeltaan mikään panssarivaunu ollut ja etupaneelin potikoiden varassa se piirilevy siinäkin roikkui. Ei se mikään syntikoiden Cadillac ollut. Eikä tule olemaan tuo Minikään, mutta todella tervetullut synauutuus ainakin meikän studioon. Mä oon suorastaan helvetin innoissani tosta ministä, mutt niin oon ollu myös iMS-20:stä ja iPolysixistä. Musta Korg on isoista valmistajista ainoa, jolla on jonkinlainen käsitys siitä, että mitä synanörtit haluaa rahoillaan tehdä. Minikoskettimet on joillekin ongelma, ei mulle. Paremmat luritukset mulla lähtee tolla MicroKontrol-midikiipparilla kuin mun täyskokosella Polysixillä. Kait se on pitkälti tottumiskysymys. Ei mua myöskään synassa kiinnosta painotetut koskettimistot tai koskettimien tatsi ylipäänsä. En oo koskaan soittanu pianoa enkä aio soittaakaan. Mua kiinnostaa synassa sen soundi ja MS-20 on mun kirjoissani se kaikkien aikojen suosikki-monosyna ja holy grail. Oon omistanut myös SH-101:n ja monia muita, mutt ei oo Korgin tuplafiltterin ja patchbayn voittanutta. Body by Fisher Price, brains by Mattel |
Juho L 26.01.2013 13:34:33 | |
---|
Wolf Rami: Minikoskettimet on joillekin ongelma, ei mulle. Paremmat luritukset mulla lähtee tolla MicroKontrol-midikiipparilla kuin mun täyskokosella Polysixillä. Kait se on pitkälti tottumiskysymys. Itselläni tulee pienten koskettimien kanssa se ongelma, että kun on normikiipparin itnervallit, yms selkärangassa, niin pienellä kiipparilla soittelu on sellaista hapuilua ja helposti tulee paineltua ohi. Ei mua myöskään synassa kiinnosta painotetut koskettimistot tai koskettimien tatsi ylipäänsä. En oo koskaan soittanu pianoa enkä aio soittaakaan. Tuollaisessa pikkusynassa nyt kiipparin ei tarvitse olle mikään painotettu. Löysempikin tatsi on ok, kunhan se kiippari on jämerää tekoa. Se on viheliästä, jos soittaessa kuuluu muovin natina ja saa pelätä, että milloin jotain sieltä hajoaa. Se juuri näissä halpisjutuissa ja "mini"-kiippareissa epäilyttää, että usein ne ovat monesti erittäin heikkoa tekoa ja ihan studiokäytössäkin voi paiakt hajota. Mua kiinnostaa synassa sen soundi ja MS-20 on mun kirjoissani se kaikkien aikojen suosikki-monosyna ja holy grail. Oon omistanut myös SH-101:n ja monia muita, mutt ei oo Korgin tuplafiltterin ja patchbayn voittanutta. Tässä olet kyllä erittäin oikeassa. Omissa kirjoissa soundillisesti parhaat klassikkosynat ovat ehkä 1. Korg MS-20, 2. ARP 2600 ja 3. Moog Minimoog. MS-20:ssä on todella persoonallinen soundi, samoin kuin ARP 2600:ssa, mikä ehkä on osaltaan syynä siihen, että ne ovat vähän aliarvostettuja klassikoita. Lisäksi se soundipaletti on helkkaristi laajempi kuin esin Minimoogissa juurikin mielenkiintoisempien filttereiden ansiosta. Mainioita koneita. Rennosti elän elämäni tään, lemmin jos missä heiloja nään. Surra ompi suotta, elän sata vuotta, jollen sitä ennen kuole "Follow your voice, not mine! Drink your tea and start to climb! Leave your body back where you come." |
JPQ 26.01.2013 14:34:03 | |
---|
Juho L: Itselläni tulee pienten koskettimien kanssa se ongelma, että kun on normikiipparin itnervallit, yms selkärangassa, niin pienellä kiipparilla soittelu on sellaista hapuilua ja helposti tulee paineltua ohi.
Tuollaisessa pikkusynassa nyt kiipparin ei tarvitse olle mikään painotettu. Löysempikin tatsi on ok, kunhan se kiippari on jämerää tekoa. Se on viheliästä, jos soittaessa kuuluu muovin natina ja saa pelätä, että milloin jotain sieltä hajoaa. Se juuri näissä halpisjutuissa ja "mini"-kiippareissa epäilyttää, että usein ne ovat monesti erittäin heikkoa tekoa ja ihan studiokäytössäkin voi paiakt hajota.
Tässä olet kyllä erittäin oikeassa. Omissa kirjoissa soundillisesti parhaat klassikkosynat ovat ehkä 1. Korg MS-20, 2. ARP 2600 ja 3. Moog Minimoog. MS-20:ssä on todella persoonallinen soundi, samoin kuin ARP 2600:ssa, mikä ehkä on osaltaan syynä siihen, että ne ovat vähän aliarvostettuja klassikoita. Lisäksi se soundipaletti on helkkaristi laajempi kuin esin Minimoogissa juurikin mielenkiintoisempien filttereiden ansiosta. Mainioita koneita. Netti videossa MS-20 basso jota kuuntelin kuulosti siltä että tykkään kovasti samoin Roland SH-101 synasta jälkimäinen itse kokeiltuna. Niiden bassoissa just jotain mistä minä pidän. siis omiin sovelluksiini levyllä jne monikin kuulostaa erinomaiselta. ja nyt puhun raudasta vain softat softissakin on erinomaisia jota ei tässä ketjussa mainita koska ne ei liity asiaan. Tuo MS-20 just minusta synan kuuloinen syna tarkoitan jotain mitä en voi määritellä joka makuasia vieläpä eli eri mieltä saa olla. synan viittaa tässä eli soundi jotenkin todella tekninen. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
CPU 26.01.2013 17:17:35 | |
---|
tepposal: Miten olisi joku Yamaha CS-80 uusintaversio, ja hintaa vaikka tonni ;) Heh heh, ois kyllä kova, vaikkakin sellanen relistinen hintalappu ois about kymmenkertainen. Tästä huolimattaa varaukseton kannatus cs-80 uusimiselle. http://www.therepublicofdesire.net/
http://www.myspace.com/protectorateindustrial |
|
Leikari 28.01.2013 10:10:43 | |
---|
arauramo: ...ai niinku näin vai? B) http://www.thomann.de/fi/korg_ms_20_mini.htm kunhan ensin niitä saavat niin epäilemättä eivät kauaa varaston hyllyllä vanhene - - miten muuten on so. onko kukaan nähnyt speksejä, että toimiiko oskillaattorien ohjaus jännite (V) vai taajuus (Hz) periaatteella - miten yleensä liitännät in/out yms. yhteensopivuus yleisten modulaarilaitteiden kanssa? Tuon ympärillehän olisi luontevaa alkaa eurorack-modulisysteemiä rakentelemaan. |
JPQ 28.01.2013 10:34:18 | |
---|
Leikari: kunhan ensin niitä saavat niin epäilemättä eivät kauaa varaston hyllyllä vanhene - - miten muuten on so. onko kukaan nähnyt speksejä, että toimiiko oskillaattorien ohjaus jännite (V) vai taajuus (Hz) periaatteella - miten yleensä liitännät in/out yms. yhteensopivuus yleisten modulaarilaitteiden kanssa? Tuon ympärillehän olisi luontevaa alkaa eurorack-modulisysteemiä rakentelemaan. Tuo harvinaisen hyvä kysymys sitä mietin itsekkin. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |