Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Hevikeppi 500e
1 2
n1k0u
27.01.2013 20:01:52 (muokattu 01.02.2013 20:58:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä olis paras kitara tossa hintaluokassa vähän raskaamman musiikin soittoon? Itte oon kattellu tämmöstä http://www.themusicfarm.com/p-1063- … ame-ml-electric-guitar-w-floyd.aspx ja tämmöstä http://www.thomann.de/fi/epiphone_1984_explorer_ebony.htm Noihin kitaroihin oon päätyny pitkän haun seurauksena, mutta oon kyllä avoin muillekin kitaroille ja jos jollakin sattuu oleen jompikumpi noista kitaroista, niin haluaisin mieluusti kuulla vähän mielipidettä niistä.
 
Bosambo
27.01.2013 21:06:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olin samanmoisella budjetilla etsimässä keppiä tanakkaankin tärinään.
 
Tarkkaan harkittuna hätärinä tuli poimittua torilta kätetty Esp ltd ec-1000.
 
Valinta oli onnistunut ja hyvin mättöönkin on istunut . Suosittelen.
 
n1k0u
27.01.2013 21:32:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan pätevältä toikin vaikutti, mutta pikkusen on liikaa hintaa mun lompakolle :(
 
JaaGeRMaisTeR
27.01.2013 21:33:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Uutena näytti ec1000 olevan melkeen mallinumeronsa hintanen... tällä ltd linjalla jos jatketaan niin ite taas olen tykänny tuosta mh-100jotain... elikkäs floikallinen "super"strato... ohut kaula ja vire pysyy vaikka tällänenkin urpo ku ite välillä vääntää kampea... uutena vajaan 400ernon kepakko
 
n1k0u
27.01.2013 21:47:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miltäs noi esp:n omat mikit soundaa?
 
ancci
27.01.2013 21:55:36 (muokattu 27.01.2013 21:59:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.thomann.de/fi/jackson_slxt_soloist_bk.htm
 
Noi jacksoneitten kaulat on kyllä tosi hyviä ja kevyitä soittaa. Sitten jälkeenpäin vaikka vaihtaa jonkun tehokkaamman mikin tallaan niin on sitten iloa pitkäksi aikaa.
 
E: tuossa on vielä necthru kaula eli se menee läpi rungon joka tekee ylänauhoille pääsyn helpommaksi. Tuo on aika harvinaista tuon hintaluokan kitaroista. Tuo maalattu kaula tekee myös tuosta erittäin miellyttävän soittaa.
 
JaaGeRMaisTeR
27.01.2013 22:32:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

n1k0u: Miltäs noi esp:n omat mikit soundaa?
 
Ihan jees... perus humpuuttimet... eihän nuo mitään sd mikkien tasoa ole mutta pärjää mainiosti... ja säröillä ne mikkien erot tuntuu häviävän... eli aika perus mikit :)
 
ruikku20
27.01.2013 22:59:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miten luokittelet jonkin kitaran hevikepiksi?
 
Aina täytyy muistaa, että saundi ei tule vain siitä kitarasta ja mikeistä, vaan siihen vaikuttavaa tosi moni muukin asia. Puut, talla, Satula, ne mikit ja monet muut asiat. Heviäkin on niin monenlaista, että pitäs vähä tietää minkä tyylistä sun soitto tarkalleen tulee olemaan ja minkä tyyppinen sen saundin pitäs olla. Eli, mikä vahvistin sulla on? Vaikuttaa kitaran ohella Tietysti tosi paljon. Oikeastaan se juttu mitä tässä haen on se, että sä saat vaikka millä kitaralla ne hevit saundit, jos sulla vaan on taipuvainen vahvistin. :)
 
Itse suosittelisin FLOIKKAKEPIKSI Ibanez s-sarjasta jotain mallia. Itselläni on s570 hyvin toimii monessa tyylissä. Mutta, jos haet kiinteätallaista niin ilmanmuuta joku muu sitten.
 
Oon kännykällä joten en nyt jaksa hirveesti kirjotella. Linkit ei myöskään mulla auennut. (puhelin?)
 
Guitar playing is my life.
JaaGeRMaisTeR
27.01.2013 23:42:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ruikku20: Miten luokittelet jonkin kitaran hevikepiksi?
 
Aina täytyy muistaa, että saundi ei tule vain siitä kitarasta ja mikeistä, vaan siihen vaikuttavaa tosi moni muukin asia. Puut, talla, Satula, ne mikit ja monet muut asiat. Heviäkin on niin monenlaista, että pitäs vähä tietää minkä tyylistä sun soitto tarkalleen tulee olemaan ja minkä tyyppinen sen saundin pitäs olla. Eli, mikä vahvistin sulla on? Vaikuttaa kitaran ohella Tietysti tosi paljon. Oikeastaan se juttu mitä tässä haen on se, että sä saat vaikka millä kitaralla ne hevit saundit, jos sulla vaan on taipuvainen vahvistin. :)
 
Itse suosittelisin FLOIKKAKEPIKSI Ibanez s-sarjasta jotain mallia. Itselläni on s570 hyvin toimii monessa tyylissä. Mutta, jos haet kiinteätallaista niin ilmanmuuta joku muu sitten.
 
Oon kännykällä joten en nyt jaksa hirveesti kirjotella. Linkit ei myöskään mulla auennut. (puhelin?)

 
Eiköstä se mene että terävät kulmat ja hieno väritys tekee hevikepin... tässä vahvistin asiassa sen verran että onpa niitäkin nähty jotka saa han hevi meteli äänet halvoillakin vehkeillä mutta jostain sen verran saatu kolehtia että efektipuoli oli kunnossa... bläkkis soundit saa vetämällä säröt kaakkoon..
 
Käsittäisin että haetaan terävät kulmat tai muuten liekkikuvion omaavaa ns. Uskottavaa hevi kitaraa.... kyllä stratokin taipuu kivasti mättöön mutta kyllä sellanen vie särmät immortaliltakin.. :D
 
Ketjun alottaja saa korjata jos olen väärässä.
 
bfoc
27.01.2013 23:42:32 (muokattu 27.01.2013 23:47:16)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei oo ihan 500€ tuo Deani. Jenkkilästä kun ostat niin ALV+tullit pitää maksaa, eli siihen euroiksi muunnettuun taalahintaan voi laskee 24% ALV:tä ja muutaman pinnan tullia päälle.
 
-> e näyttäis tulli olevan 3,7% http://www.tulli.fi/fi/yksityisille … llit_ja_verot/esimerkkeja/index.jsp
-> e2 jäis kyllä silti alle 600€ + mahdolliset toimituskulut elleivtä tännekin toimita ilmatteeks. Deaneja oli ainakin ennen Tampereen DLX:ssä, että sinne mars namiloimaan...
 
Euroopan ostoksista hinta on sama kuin netti näyttää. Kotimaasta ja suht läheltä asumusta kun ostaa niin pääsee kokeilemaan. Se on itselleni tärkeä juttu.
 
sutiojrikellA
Laulava Kylätohtori
28.01.2013 09:18:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

bfoc: -> e2 jäis kyllä silti alle 600€ + mahdolliset toimituskulut elleivtä tännekin toimita ilmatteeks. Deaneja oli ainakin ennen Tampereen DLX:ssä, että sinne mars namiloimaan..
 
Ihan tarkennuksena (pilkun nussintana), että tullit ja alvit maksetaan myös toimituskuluista. En tiedä onko niin merkitystä, mutta voihan kitaroissa toimituskustannukset nousta melko suuriksikin. Kannattaa kuitenkin ottaa huomioon...
 
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
joku muu sikko
28.01.2013 09:48:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Torilla on 2 Dean Mustaine VMNT:tä. Erittäin hyvä hankinta 500 euron pintaan. Tykkään itse erityisesti niistä mikeistä. Aktiivit, mutta kuitenkin perinnehenkiset rouheat soundit. Paras kitara muutenkin mitä olen 500:lla koskaan ostanut.
 
RaskasMielinen
28.01.2013 22:18:45
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tee itsellesi palvelus äläkä osta uutta kitaraa vaan täältä m-netin torilta käytetty!!!
 
Voisin kanssa suositella esimerkiksi juuri tuota LTD EC-1000:a. Itse olin aikanaan tyhmä ja ostin sen uutena. Tuossa syksyllä sitten ostin m-netin torilta aidon ja hyväkuntoisen ESP Eclipsen täsmälleen samalla summalla kuin mitä olin maksanut tuosta LTD:stä uutena...
 
On tullut ostettua täältä 200-500 € keppejä ja myös 800-1100 keppejä. Pari (muistinvaraista) esimerkkiä "hevimmästä" päästä noista halvemmista mutta ei todellakaan huonoista:
- Jackson Dinky 90-l puolivälistä mutta lähes käyttämätön, made in Japan, 320 €
- Jackson Dinky JS32RT, made in India mutta sähköt uusittu ja EMG HZ-mikit, 200 €
- Schecter Hellraiser 7-kielinen, made in Korea, 480 €
- Dean ML79F, made in Korea, hyvä kunto, dimebucker-tallamikillä, 280 €
- ESP Edwards Sugizo signature LP orkkisfloikalla, täydellinen kunto, 500 €
- Epiphone Zakk Wylde signature LP, made in Korea, parempi kuin uusi (virheetön plus teetetty hirvenluusatula), kalliin maun ja pitkän soittokokemukset omaavat kaverinikin ihmettelevät laatua ja soitettavuutta, 450 €
 
Kun teet hyvän diilin, niin saat helposti omasi takaisin. Jos ei ole mahdollisuutta ostaa kasapäin kitaroita, niin voi ainakin vaihdella niitä usein ja samalla hiljalleen ehkä upgreidatakin. Parhaimmillaan olen maksanut uutta vastaavassa kunnossa olevasta kitarasta käytettynä noin reilun kolmasosan siitä mitä listahinta uutena. Kaikki käytetyt eivät kuitenkaan ole edullisia eli tsekkaa m-netin keskustelu-palstan kitarakamat-osiosta Turvonneet hintapyynnöt -niminen topicci.
 
n1k0u
28.01.2013 22:21:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En noista v-kitaroista niin perusta, vaikka "hevikitaraa" etinkin ja tosiaan tosta deanistä, niin jos se hinta tosiaan noin paljon kasvaa, niin taidan kyllä tyytyä ihan euroopan markkinoihin ja toi dean oli vaan esimerkkinä kitarasta, jossa on dimebucker ja toi näytti pikasen haun seurauksena olevan halvin sellainen.
 
n1k0u
28.01.2013 22:27:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

RaskasMielinen: Tee itsellesi palvelus äläkä osta uutta kitaraa vaan täältä m-netin torilta käytetty!!!
 
Voisin kanssa suositella esimerkiksi juuri tuota LTD EC-1000:a. Itse olin aikanaan tyhmä ja ostin sen uutena. Tuossa syksyllä sitten ostin m-netin torilta aidon ja hyväkuntoisen ESP Eclipsen täsmälleen samalla summalla kuin mitä olin maksanut tuosta LTD:stä uutena...
 
On tullut ostettua täältä 200-500 € keppejä ja myös 800-1100 keppejä. Pari (muistinvaraista) esimerkkiä "hevimmästä" päästä noista halvemmista mutta ei todellakaan huonoista:
- Jackson Dinky 90-l puolivälistä mutta lähes käyttämätön, made in Japan, 320 €
- Jackson Dinky JS32RT, made in India mutta sähköt uusittu ja EMG HZ-mikit, 200 €
- Schecter Hellraiser 7-kielinen, made in Korea, 480 €
- Dean ML79F, made in Korea, hyvä kunto, dimebucker-tallamikillä, 280 €
- ESP Edwards Sugizo signature LP orkkisfloikalla, täydellinen kunto, 500 €
- Epiphone Zakk Wylde signature LP, made in Korea, parempi kuin uusi (virheetön plus teetetty hirvenluusatula), kalliin maun ja pitkän soittokokemukset omaavat kaverinikin ihmettelevät laatua ja soitettavuutta, 450 €
 
Kun teet hyvän diilin, niin saat helposti omasi takaisin. Jos ei ole mahdollisuutta ostaa kasapäin kitaroita, niin voi ainakin vaihdella niitä usein ja samalla hiljalleen ehkä upgreidatakin. Parhaimmillaan olen maksanut uutta vastaavassa kunnossa olevasta kitarasta käytettynä noin reilun kolmasosan siitä mitä listahinta uutena. Kaikki käytetyt eivät kuitenkaan ole edullisia eli tsekkaa m-netin keskustelu-palstan kitarakamat-osiosta Turvonneet hintapyynnöt -niminen topicci.

 
Kiitos laajasta vastauksesta ja täytyy tosiaan käydä läpi noita heti, kun ehin, jos 280e:llä saa kitaran, jossa on dimebucker, koska oon tykästyny siihen ja emg:hin
 
Gabe
29.01.2013 00:26:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

RaskasMielinen: Tee itsellesi palvelus äläkä osta uutta kitaraa vaan täältä m-netin torilta käytetty!!!
 
Erittäin hyvä vinkki. Jos on 500e budjetti niin käytetyistä löytyy huomattavasti enemmän valinnan varaa jo hyvinkin laadukkaista kitaroista.
joku muu sikko
29.01.2013 09:17:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostaako joku jostain muualtakin soittimia kuin torilta? :)
 
n1k0u
01.02.2013 14:34:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ohan noita kitaroita vaikka kuinka täälläkin myynnissä, mutta en tajunnu tossa alussa ilmottaa, että ittellä on rajotteena kitarassa se ettei skaala olis enempää kun 24,75' ja ei xj frettejä, kun satun omistaan semmotteet "nakkisormet". Eli jos joku tietää jonkun hyvän noihin spekseihin sopivan "hevikitaran", josta on mieluusti itsellään kokemusta, niin kuulisin mielelläni ja kaikkein mieluiten, jos jollain olisi kokemusta tosta Epiphonesta ja Deanista, jotka linkkasin alussa.
 
ruikku20
01.02.2013 18:00:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei kummastakaan kokemusta oo mulla, mutta vastaan silti.
 
Ei edelleenkään mulla toimi tuo toinen linkki joka on Ilmeisesti siihen Epiin. Onko sama? http://www.thomann.de/fi/epiphone_1984_explorer_ebony.htm
Tuon kitaran hyvänä puolena ois kiinteä talla. Jos et floikkaa tarvii niin turha siitä on sitten maksaa lisähintaa. Toisekseen mulla ei oo mitään hajua minkä laatunen tuossa deanissa on tuo floikka. Lisenssifloikka se ainakin on, eli ei VÄLTTÄMÄTTÄ kovin hyvä.
Jos jollakin on kokemusta niin kertokoon hän.
 
En tiiä paljo sulla on soittoa takana ja tiedätkö miten säädöistä, mutta ainakaan ensimäiseen kitaraan en suosittele mitään kurafloikkaa, jos sitä siis aijotaan myös käyttää. Itse ostin ekaan kitaraan floikan ja kyllä mä sillä oon pärjänny, mutta se on tosiaan aikatavalla erilainen kuin tuo floikka. Jos on kätevä käsistään niin sillonhan tietty onnistuu vaikka minkälaiset modaukset, mutta niistä ei oo kyllä tässä ketjussa puhuttu mitään joten menee vähän tämäkin nyt ohi :D
 
Lopulta, jos itse joutuisin valinnan tekemään, ottaisin Epiphonen, tallan ja mikkien takia. Mutta, koska sä olet ostamassa kitaraa niin sun täytyy myös itse tehdä päätös. Voijaanhan me sulle suositella vaikka minkälaisia kitaroita, mutta se ei silti takaa, että sä niistä tykkäisit itse. Tuskin kummallakaan metsään menet, on nuo kuitenkin jo sen verran arvoikkaita pelejä.
 
Niin ja muista tsekkailla sitä toria!
 
Guitar playing is my life.
AngieRainbow
01.02.2013 20:16:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joku muu sikko: Ostaako joku jostain muualtakin soittimia kuin torilta? :)
 
Kitarapajalta ja Kitarakuusta.
 
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «