jhlamm 25.01.2013 10:41:29 | |
---|
Gabe: Tulipa mieleen kun olen itse tosi surkea määrittämään esineiden arvoa, että miten paljon modailut mielestänne voivat vaikuttaa käytetyn tuotteen arvoon? Tuli mieleen tämä torille ilmestynyt Les Paul Junior: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=718656 onhan siihen laitettu vaikka mitä parannuksia ja hyväkuntoinen yksilö muutenkin. Eli onko tuo 900e mieletänne kohtuullinen hintapyyntö tästä paketista? Mielestäni kyllä kitaraan laittamalla sen arvoa saa myös nostettua ylöspäin. Jos 300e hintaan myytävään soittimeen on lyöty 150e mikit niin kait tuosta 400 rohkenee pyytää. Tapauskohtaisesti kuitenkin eli tästä kyseisestä yksilöstä en osaa kyllä sano sen enempää. Toisinaan ne osatkin ovat turvonneen hintaisia... Kitarassa oli laitettu zack wylde setti aikonaan ja joku sanoi sen lisäävän 250e arvoa kun mikit oli 170e ja asennustyö 80 -.-'' Ei näin... "Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so." |
joukov 25.01.2013 10:49:43 | |
---|
jhlamm: Mielestäni kyllä kitaraan laittamalla sen arvoa saa myös nostettua ylöspäin. Jos 300e hintaan myytävään soittimeen on lyöty 150e mikit niin kait tuosta 400 rohkenee pyytää. Tapauskohtaisesti kuitenkin eli tästä kyseisestä yksilöstä en osaa kyllä sano sen enempää. Toisinaan ne osatkin ovat turvonneen hintaisia... Kitarassa oli laitettu zack wylde setti aikonaan ja joku sanoi sen lisäävän 250e arvoa kun mikit oli 170e ja asennustyö 80 -.-'' Ei näin... Ei mikkien vaihtamisen pitäisi juurikaan nostaa kitaran hintaa ellei alkuperäisiä mikkejä tule mukana. Kalliit mikit kannattaisi myydä erikseen ja kitara alkuperäisenä. Vice President of KISS Army Finland
KAF-jäsenkortilla On The Rocksin hanajuomista -50%. Liity -> www.kissarmyfinland.com |
Gabe 25.01.2013 12:18:31 | |
---|
jhlamm: Mielestäni kyllä kitaraan laittamalla sen arvoa saa myös nostettua ylöspäin. Jos 300e hintaan myytävään soittimeen on lyöty 150e mikit niin kait tuosta 400 rohkenee pyytää. Tapauskohtaisesti kuitenkin eli tästä kyseisestä yksilöstä en osaa kyllä sano sen enempää. Toisinaan ne osatkin ovat turvonneen hintaisia... Kitarassa oli laitettu zack wylde setti aikonaan ja joku sanoi sen lisäävän 250e arvoa kun mikit oli 170e ja asennustyö 80 -.-'' Ei näin... Jep, aika hankalahan se on määrittää. Kuten Joukov sanoi tuossa yllä niin pitää kuitenkin muistaa että ne alkuperäiset osat, kuten mikrofoni ei tule yleensä kuitenkaan mukaan. |
Hynkel 25.01.2013 12:24:56 | |
---|
joukov: Ei mikkien vaihtamisen pitäisi juurikaan nostaa kitaran hintaa ellei alkuperäisiä mikkejä tule mukana. Kalliit mikit kannattaisi myydä erikseen ja kitara alkuperäisenä. Juuri näin. Joskus originaalien puuttuminen saattaa jopa alentaa hintaa. Varmista aina että nakissa on kaksi päätä. Jos näin ei ole, kyseessä on rinkeli. |
Antti1 25.01.2013 12:25:30 (muokattu 25.01.2013 12:26:00) | |
---|
Mä oon aina noudattanut noissa päivityksissä seuraavaa kaavaa: kitaran hinta - alkuperäisten osien myyntihinta + uusien osien hinta käytettynä. Tehty työ on voivoi ja perushuollot eivät nosta hintaa mitenkään. Enemmänkin huoltamattomuus on laskuperuste. Samaten myös noi "uudet" osat ovat sitä samaa käytettyä romua siitä hetkestä, kun ne kaupasta kotia kannetaan. Siksi niistäkään ei siis voi pyytää uuden hintaa ja myös vanhoista osista saatu voitto vähennetään kokonaishinnasta, jos ne eivät mukaan tule. Tällä kaavalla vaikka kitara 500€, vanhat osat myydessä 100€, uusien osien hinta kaupasta 350€: 500€*0,7-100€+250€*0,7=425€. Noi kertoimet ja hinnat nyt aivan hatusta heitettynä, tää oli vaan esimerkki. E: Ei toki päde mihinkään keräilyarvoa sisältävään, vaan nykyajan bulkkituotteisiin. "Bodybuilding is for men who wax their bodies and traipse around in bikinis. I train."
-Henry Rollins |
Gabe 25.01.2013 12:58:14 | |
---|
Antti1: Mä oon aina noudattanut noissa päivityksissä seuraavaa kaavaa: kitaran hinta - alkuperäisten osien myyntihinta + uusien osien hinta käytettynä. Tehty työ on voivoi ja perushuollot eivät nosta hintaa mitenkään. Enemmänkin huoltamattomuus on laskuperuste. Samaten myös noi "uudet" osat ovat sitä samaa käytettyä romua siitä hetkestä, kun ne kaupasta kotia kannetaan. Siksi niistäkään ei siis voi pyytää uuden hintaa ja myös vanhoista osista saatu voitto vähennetään kokonaishinnasta, jos ne eivät mukaan tule. Tällä kaavalla vaikka kitara 500€, vanhat osat myydessä 100€, uusien osien hinta kaupasta 350€: 500€*0,7-100€+250€*0,7=425€. Noi kertoimet ja hinnat nyt aivan hatusta heitettynä, tää oli vaan esimerkki. E: Ei toki päde mihinkään keräilyarvoa sisältävään, vaan nykyajan bulkkituotteisiin. Tämä kuullostaa hyvin fiksulta. Taidanpa itsekin noudattaa tätä jos menen enää mitään myymään. Ainakin ostaessa olisi tällä kaavalla vähän helpompi hahmottaa onko hinta turvonnut vai ei. Mitenkäs satulan uusiminen tms.? Onko normaalia huoltoa vai päivitys? |
Antti1 25.01.2013 13:01:46 (muokattu 25.01.2013 13:02:38) | |
---|
Gabe: Tämä kuullostaa hyvin fiksulta. Taidanpa itsekin noudattaa tätä jos menen enää mitään myymään. Ainakin ostaessa olisi tällä kaavalla vähän helpompi hahmottaa onko hinta turvonnut vai ei. Mitenkäs satulan uusiminen tms.? Onko normaalia huoltoa vai päivitys? Satulan uusiminen... Hmm, tää on vaikea. Käytettyä ei useimmiten voi myydä, joten se ei sovellu. Vähän tapauskohtaisesti siis ehkäpä mietittävä. Mä en välttämättä maksaisi, koska pystyn tekemään homman itsekin. Joku muu taas ei välttämättä pysty. Työstä en ainakaan maksaisi mitään, sen maksaminen on työn tilaajan oma ongelma ja käytettyä ostaessa en todellakaan ole sitä duunia pyytänyt tekemään. Kyllä satulan päivitys useimmiten on ehkä huoltoa vain, eikä niinkään päivitys. "Bodybuilding is for men who wax their bodies and traipse around in bikinis. I train."
-Henry Rollins |
MikaHekkanen 25.01.2013 13:04:34 | |
---|
Gabe: Tämä kuullostaa hyvin fiksulta. Taidanpa itsekin noudattaa tätä jos menen enää mitään myymään. Ainakin ostaessa olisi tällä kaavalla vähän helpompi hahmottaa onko hinta turvonnut vai ei. Mitenkäs satulan uusiminen tms.? Onko normaalia huoltoa vai päivitys? Luusta, messingistä tai vaikka lukkosatulasta voisin harkita maksavani jonkin verran extraa, JOS olisin juuri sellaista hakemassa. Jos taas en, niin tuollainen yksityiskohta voisi kääntää katseeni johonkin toiseen soitinyksilöön. Jokotai, sanoisin. Päiväni murmelina? burgerina? hurmurina? |
Krice 25.01.2013 14:12:03 (muokattu 25.01.2013 14:12:31) | |
---|
Tuskinpa ostaja alkaa laskemaan osien hintaa. Riippuu ehkä vähän myös kitarasta. Esimerkiksi minun on ihan turha laskea SD-mikkien hintaa tohon ML:n, joka on myynnissä melkein mikkien hinnalla;) |
Antti1 25.01.2013 14:55:47 (muokattu 25.01.2013 14:56:03) | |
---|
Krice: Tuskinpa ostaja alkaa laskemaan osien hintaa. Riippuu ehkä vähän myös kitarasta. Esimerkiksi minun on ihan turha laskea SD-mikkien hintaa tohon ML:n, joka on myynnissä melkein mikkien hinnalla;) Kyllä mä lasken, jos tiedän jotain olevan vaihdettu. Saahan sitä tietty tehdä huonojakin kauppoja, jos ei oo rahasta kiinni. Aika mielenkiintoisen kalliit mikit sulla, vitsi tai ei, niitä saisi käytettynä ainakin 8kpl tohon hintaan. ;) "Bodybuilding is for men who wax their bodies and traipse around in bikinis. I train."
-Henry Rollins |
jhlamm 25.01.2013 18:12:41 | |
---|
joukov: Ei mikkien vaihtamisen pitäisi juurikaan nostaa kitaran hintaa ellei alkuperäisiä mikkejä tule mukana. Kalliit mikit kannattaisi myydä erikseen ja kitara alkuperäisenä. Totta tämäkin. Itsellä oli vaan mielessä tapaus, jossa halppis tokaista oli korvattu se alkuperäinen tuhnu setti zack wylde setillä. Mielestäni pienen korotuksen tuosta ansaitsee, mutta tosiaan harvemmin alkuperäisiä tulee mukaan. Ei niille varmaankaan käyttöä olisi, mutta rahanarvoisia kuitenkin. Yksittäin myytävien mikkien ongelmana toisaalta on se pieni työ ja suurempi odotus, joka voi seurata mikkien kauppaamisesta torilla. "Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so." |
Nazareth 26.01.2013 09:24:15 (muokattu 26.01.2013 09:24:35) | |
---|
Sitkeä rotta. Aina ei voi voittaa. |
Laulava Kylätohtori 26.01.2013 09:32:01 | |
---|
Nazareth: Fender Blues Junior 900e http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=718678 Mulla itelläni ei oo hölkäsen aavistusta, et mitenkä paljon noi modaukset on tullu maksamaan. Mut huhhuh, joka tapauksessa. Ainakin itseä häiritsee, ettei näistä tiedä kuka ne on modannut ja millaisella ammattitaidolla tai osaamisella. Ja "veikeemmät konkat" ei vakuuta ainakaan minua suorilta käsin maksamaan mitään huimia summia lisää. En siis tiedä tästä kyseisestä vahvarista mitään, mutta ihan yleisellä tasolla. Jos haluaa, että modaukset eivät suoraan laske arvoa, niin kyllä niistä pitäisi jotain dokumenttia olla, kuka on tehnyt ja tarkalleen ottaen mitä... Tämä on mielestäni ollut todella kauan myynnissä.. Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
Gabe 26.01.2013 10:04:10 | |
---|
Nazareth: Fender Blues Junior 900e http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=718678 Mulla itelläni ei oo hölkäsen aavistusta, et mitenkä paljon noi modaukset on tullu maksamaan. Mut huhhuh, joka tapauksessa. Ohoh.. tuolla hinnalla saisi melkein kaksi uutta. |
balanced1 26.01.2013 11:44:01 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Ainakin itseä häiritsee, ettei näistä tiedä kuka ne on modannut ja millaisella ammattitaidolla tai osaamisella. Ja "veikeemmät konkat" ei vakuuta ainakaan minua suorilta käsin maksamaan mitään huimia summia lisää. En siis tiedä tästä kyseisestä vahvarista mitään, mutta ihan yleisellä tasolla. Jos haluaa, että modaukset eivät suoraan laske arvoa, niin kyllä niistä pitäisi jotain dokumenttia olla, kuka on tehnyt ja tarkalleen ottaen mitä... Tämä on mielestäni ollut todella kauan myynnissä.. Nyt pisti mietityttämään, miksi minun vahvistimissani ei ole veikeempiä konkkia ja miksei kukaan ole sanonut, että siihen voisi laittaa veikeemmät konkat? :P |
Jucciz 26.01.2013 15:56:49 (muokattu 26.01.2013 15:58:15) | |
---|
Nazareth: Fender Blues Junior 900e http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=718678 Mulla itelläni ei oo hölkäsen aavistusta, et mitenkä paljon noi modaukset on tullu maksamaan. Mut huhhuh, joka tapauksessa. Melkoista onnenongintaa. Hintaa on joka tapauksessa ainakin puolet liikaa. Ei tommosen nykypäivän piirilevyliukuhihnavahvarin modaaminen kyllä vaikuta jälleenmyyntiarvoon mitenkään, vaikka soundi olisi miten paljon parempi kuin modaamattomassa. Ei tuon vehkeen arvo ole yhtään sen suurempi kuin minkä tahansa käytetyn Blues Juniorin, ts. 400 euroa maksimissaan. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
mattim 26.01.2013 19:35:00 | |
---|
Jucciz: Melkoista onnenongintaa. Hintaa on joka tapauksessa ainakin puolet liikaa. Ei tommosen nykypäivän piirilevyliukuhihnavahvarin modaaminen kyllä vaikuta jälleenmyyntiarvoon mitenkään, vaikka soundi olisi miten paljon parempi kuin modaamattomassa. Ei tuon vehkeen arvo ole yhtään sen suurempi kuin minkä tahansa käytetyn Blues Juniorin, ts. 400 euroa maksimissaan. Modaus ei kaiketi nosta arvoa myöskään muilla teknologioilla toteutetuissa kamppeissa ? |
|
JaaGeRMaisTeR 27.01.2013 19:47:20 | |
---|
vilpor79: Onko tässä ny jotakin mistä en tiedä vai onko näiden hinnat tuplaantunut vimosen viiden vuoden aikana? http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=719486 Mitä ultimate guitarin sivuilta katteli mitä porukka on omistaan maksanu.. niin joo on... muutamaa hunttia keskiarvon yläpuolella. |
TTV 27.01.2013 20:05:20 (muokattu 27.01.2013 20:07:10) | |
---|
vilpor79: Onko tässä ny jotakin mistä en tiedä vai onko näiden hinnat tuplaantunut vimosen viiden vuoden aikana? http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=719486 Heh, ilmavaa todellakin :-) Ehkäpä tyyppi on ostanut "tietämättään" ton ensin uutena/käytettynä kiskurihintaan ja lisänny siihen vaihdettujen mikkien kalleimman ovh hinnan ja soveltanut sitten jotain mielestään sopivaa skaalauskerrointa :-) Verrokiksi voisi ottaa vaikkapa tämän, jossa ollaan jo tontilla: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=706213 "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) |