Aihe: Kosketinsoittimen ostajille!
1 2 3 4 544 45 46 47 4851 52 53 54 55
AnteroJokinen
12.01.2013 12:50:28 (muokattu 12.01.2013 12:51:23)

VaanJapi: Itsellänikin olisi peli hakusessa. Painotetulla koskettimistolla oleva keikkapiano olisi hakusessa. Ensisijaisesti pianonpimputukseen, mutta alkaneiden bänditoimintojen myötä soundikirjaston tulisi olla myös vähän kirjavampi (laatu urut ja viulut...?).

Mielessä olisi pidempiaikainen hankinta, joten laadun tulisi olla taattu. Mutta kuten opiskelijalta voi olettaa, hinnan ei täydy olla kovin suuri! Musiikkikauppaan en ole vielä ehtinyt lähteä testailemaan eri malleja ja merkkejä. Digipianoista kokemuspisteitä on täys nolla, joten kokemuksen esimerkit olisi toivottavia. Terminologiakaan ei ole kovin vakuuttava kyseisestä aiheesta.

Clavian soittimet ovat herättäneet syvästi mielenkiintoa, olisiko näistä kokemusta? Siis hintaluokan alle 2000€ soittimista....

Itse lähtisin testaamaan (ja lähdinkin) Korgin ja Rolandin eroja. Claviasta en osaa sanoa oikein mitään. Itse ostin tuon Korg Krome 88:n ja se on enemmän kuin keikkapiano - workstation. Siinä on painotetut koskettimet ja älytön määrä synamaisia ominaisuuksia, kuten ääniä.

Korgin ja Rolandin (esim Roland FP-7F) kosketintuntuma on täysin erilainen. Ensimmäistä kertaa kokeillessani Korgin koskettimet tuntuivat vähän jähmeiltä, ihan kuin olisi ollut sulanutta juustoo koskettimien välissä. Rolandin koskettimet taas olivat kolisevat eikä jähmeät. Soitin molemmilla päälle vartin liikkeessä ja päädyin Korgiin, koska sen koskettimiin tottui nopeasti ja juustoinen mielikuva katosi mielestä. Sen monipuoliset workstation ominaisuudet ja selkeä iso kosketusnäyttö oli myös plussaa.

Mielestäni se on selkeä, monipuolinen, tykkään sen koskettimista ja sen hinnasta. 1630e ei ole tuon tasoisesta soittimesta yhtään liikaa.

Eli liikkeeseen kokeilemaan käyttöliittymää ja ominaisuuksia sekä kosketintuntumaa.

EDIT: Ihan samat jutut tietty Claviasta.. Siitä vaan ei juuri ole kokemuksia. Toivottavasti jollain muulla on, kun nimenomaan siitä olit kiinnostunut.
www.anterown.blogspot.com www.anterolegato.blogspot.com
0202401
20.01.2013 12:32:06 (muokattu 20.01.2013 12:37:52)
Olisin kiinnostunut Casion ja Yamahan uusista malleista Casio PX-350 ja Yamaha P-105. Casion hinta on 850 eur ja Yamahan 670 eur suunnilleen. Näistä on jotain englanninkielisiä arvioita ja ovat saaneet ihan hyvää palautetta. P-105 on Yamahan P-95 sarjan jatke. P-95 on ilmeisesti myös aivan pätevä peli.

Onko kenelläkään näistä vertailua tai laajempaa kokemusta? Lähinnä kotikäyttöön ja omaksi iloksi soitteluun tulisi. Tärkeimmät kriteerit ovat tavallinen pianosoundi ja soittotuntuma. Muistakin ominaisuuksista kuulisin mielelläni.

Löytyykö alle tonnin hintaisista digitaalipianoista muita varteenotettavia vaihtoehtoja?
musamies
20.01.2013 13:38:52
Quru: Soundille en pistäisi kauhean isoa painoarvoa jos on uutta digipianoa hankkimassa, ovat todella lähellä toisiaan ja niin realistisia ettei soundin pitäisi juurikaan soittokokemusta häiritä. Kyse on enemmän samankaltaisista yksilöeroista kuin erilaisten akustisten pianojen kohdalla kuin siitä, että jokin soundaisi merkittävästi aidommalta kuin toinen.

Kylhän ainakin Clavia on panostanut siihen, että saa erilaisia pianosaundeja.
Saundejen ero on päivänselvä ainakin jos hyödynnetään myös pystypianosaundeja:
http://www.nordkeyboards.com/main.asp?tm=Sound_Libraries

Yksi mikä itseä on ärsyttänyt menneiden vuosien digipianoissa, ne ovat niin persoonattomia.

Tietynlaista ilmaa ja tilantuntua on joihin soittimiin ja softiin osattu tehdä paremmin kuin toisiin. Paremmat ikäänkuin hengittää jos ääni toistetaan stereona...

Joissain on tehty sustainpedaaliin enemmän asentoja kuin on ja off. Ainakin softapohjaisissa pianoissa yleinen on toiminto, jossa tilantuntu määritetään siten kuinka kaukana soittimesta ollaan. Ero saundissa on ihan selvä.

Monissa keikkapianoissa saa nykyisin valita miten auki tai kiinni pianon kansi on. Sekin on ihan hyvä ominaisuus.
ppcw
21.01.2013 13:24:12
0202401: Olisin kiinnostunut Casion ja Yamahan uusista malleista Casio PX-350 ja Yamaha P-105. Casion hinta on 850 eur ja Yamahan 670 eur suunnilleen. Näistä on jotain englanninkielisiä arvioita ja ovat saaneet ihan hyvää palautetta. P-105 on Yamahan P-95 sarjan jatke. P-95 on ilmeisesti myös aivan pätevä peli.

P-95:ssä ei ole kuin kuulokeliitäntä audiolle ulospäin, mikä rajoittaa kaiuttimiin/mikseriin/PA:han kytkemistä. Kotikäytössä ei välttämättä haittaa.

Itselläni on ollut P-105 lokakuusta lähtien. Mielestäni sen hinta/laatu-suhde on suorastaan erinomainen. Todella musikaalinen peli ja hyvä soittaa. Sisäiset kaiuttimetkin ovat mukiinmenevät, mutta kannattaa silti kyllä liittää parempiin kaiuttimiin että saa täyteläisemmän soundin. Perinteisten MIDI-liitäntöjen puute harmittaa vähän, mutta peruskotikäytössä tälläkään ei varmaan ole väliä. USB-liitäntä tuossa on. Itse tykkään sotkea varsinaisia tietokoneita soittohommiin niin vähän kuin mahdollista.

Kotikäytössä saattaa kannattaa hankkia soittimelle tarkoitettu teline, jos tällaisesta tyylistä pitää:

http://usa.yamaha.com/products/musi … essories/kb-stands/l-85/?mode=model

jolloin saa monipuolisimmat pedaalit soittimeen kiinni

http://usa.yamaha.com/products/musi … sories/footpedals/lp-5a/?mode=model

Tietenkin tavallisella irrallisella sustain-pedaalilla pärjää erittäin hyvin myös. Tällöin suositeltava ostos on FC-3 jolla saa portaattoman toiminnon käyttöön pianonsoittoon. Soittimen mukana tulee läpyskämallinen FC-5 joka ei ole kovin käytännöllinen.

T. Mustakorppi
== Psykedeelinen tunnelma, hyvin énekdallamok, Hammond tasaisesti kainalosauvat ontuu hirviö. Antiikin rock rikkomaton teho paholainen, kun hän meni kirkkoon, kolkko hiljaisuus sisällä. (Palautetta Unkarista Google-kääntäjän läpi)
0202401
21.01.2013 14:11:46
ppcw: P-95:ssä ei ole kuin kuulokeliitäntä audiolle ulospäin, mikä rajoittaa kaiuttimiin/mikseriin/PA:han kytkemistä. Kotikäytössä ei välttämättä haittaa.

Itselläni on ollut P-105 lokakuusta lähtien. Mielestäni sen hinta/laatu-suhde on suorastaan erinomainen. Todella musikaalinen peli ja hyvä soittaa. Sisäiset kaiuttimetkin ovat mukiinmenevät, mutta kannattaa silti kyllä liittää parempiin kaiuttimiin että saa täyteläisemmän soundin. Perinteisten MIDI-liitäntöjen puute harmittaa vähän, mutta peruskotikäytössä tälläkään ei varmaan ole väliä. USB-liitäntä tuossa on. Itse tykkään sotkea varsinaisia tietokoneita soittohommiin niin vähän kuin mahdollista.

Kiitos asiallisesta vastauksesta. Olenkin ollut epätietoisuudessa, onko P-105:seen mahdollista liittää ulkoiset kajarit. Ilmeisesti siis on. Onnistuuko perinteisen stereovahvistimen + kohtalaisen laadukkaitten hifikaiuttimien liittäminen suoraan RCA:lla? Näinkin saisi varmaan hyvää ääntä ulos. PA-kamoja/mikseriä en kuitenkaan aio hankkia.

Verrattuna akustiseen pianoon, onko tuota siedettävän hyvä soittaa?

Asunnossamme vallitsee tilanpuute, joten juuri tästä syystä ajatuksena olisi hankkia digipiano ja tukeva metallinen X-teline. Saisi koottua tarpeen tullen pois tieltä. Olen ajatellut hankkia juurikin tuollaisen lusikkamallisen portaattoman Yamaha FC 3-pedaalin tai vastaavan, muille pedaaleille ei ole oikein käyttöä.

Ilmoittautukaa, jos joku on uskaltanut hankkimaan uuden Casion (Privia PX-350). Yamaha merkkinä vakuuttaa enemmän, mutta tuosta olen lukenut myös erittäin hyvää palautetta muualta.

Toki aion jossain vaiheessa mennä liikkeeseen kokeilemaan näitä molempia, mutta siltikin on mukava kuulla puolueetonta taustatietoa. Mahtaakohan Rolandilla olla järkevää vastaavaa soitinta alle tonnilla?
ppcw
21.01.2013 15:09:53
Tarvitset plugi-RCA-kaapelin tämän esimerkin tavoin:

http://www.thomann.de/fi/cordial_cfu_3_pc.htm

Verrattuna akustiseen pianoon, onko tuota siedettävän hyvä soittaa?

Mielestäni tuntuma on varsin OK. Varmasti kalliimmissa sähköpianoissa tuntuma on vielä realistisempi. Hankintaa tehdessäni en niitä juurikaan tyypännyt vaan näitä budjettiluokan laitteita. Valitettavasti ei ole oikein muistikuvaa muista laitteista. En ole kauhea hifistelijä tuntuman suhteen kun omista akustisen pianon aktiivisoittoajoista on todella kauan; voihan olla että klassinen huippupianisti kauhistuisi P-105:n tuntuman edessä :-) Minulle parannus pianojutuissa oli kyllä todella dramaattinen, kun aiemmin jouduin synakoskettimistolla soittamaan. Dynaamiset jutut ja nopeakin soitto onnistuvat mielestäni kyllä hyvin. Varsinkin duo-keikka oli nautinnollinen soittaa. Tällä perusteella en osaa tämän tarkemmin eritellä tuntumaa, mutta omalla kohdalla se on toiminut erittäin hyvin. Äänen suhteen mikään ei korvaa sointikenttää joka tulee akustisesta pianosta, mutta hyvillä kaiuttimilla voi päästä hyvin miellyttävään lopputulokseen kuitenkin. P-105:n suhteen paransi kokonaiskuvaa kun laitteen sisäisen reverb-kaiun laittoi päälle.

Toki aion jossain vaiheessa mennä liikkeeseen kokeilemaan näitä molempia, mutta siltikin on mukava kuulla puolueetonta taustatietoa. Mahtaakohan Rolandilla olla järkevää vastaavaa soitinta alle tonnilla?

Kannattaa ehdottomasti mennä tyypittämään ja ajan kanssa. Toiselle jonkun laitteen tuntuma voi olla erinomainen, toiselle taas ei toimi.

T. Mustakorppi
== Psykedeelinen tunnelma, hyvin énekdallamok, Hammond tasaisesti kainalosauvat ontuu hirviö. Antiikin rock rikkomaton teho paholainen, kun hän meni kirkkoon, kolkko hiljaisuus sisällä. (Palautetta Unkarista Google-kääntäjän läpi)
VaanJapi
27.01.2013 16:29:20
Kävin liikkeessä vähän pimputtelemassa ja hakemassa tatsia soittimiin. Rolandin fp-4f ja Krome SV-1 tuli soiteltua. Näistä SV-1 tuntui tatsiltaan paremmalle minusta. Mutta mitään päätöksiä ei vielä tullu tehtyä. Mutta kyseisessä kaupassa ei ollu ihan niin kattava tarjonta kuin oletin, joten vielä kiinnostaisi jos jollain olisi täällä käyttökokemuksia niistä Clavian tuotteista. Nord Electro 3 kiinnostas hintansa puolesta ja mitä videoita olen netistä katsellu ja kuunnellu. Mitä mieltä tämän käytöstä ja käyttökokemuksista löytyy? Eikös tässäkin ole "täys"painotetut koskettimet? Ja mitä mieltä siitä että menisikö se sellaisesta yleissoittimesta keikalla ja kotona (eli hyvät saundit niin urku, piano ja muissa synä saundeissa). Ajatus uudesta soittimesta polttelee jo pirusti....!
VaanJapi
27.01.2013 19:11:09 (muokattu 27.01.2013 19:12:12)
Mutta mitenkäs, eikös nuihin Clavian tuotteisiin saa niitten nettisivuilta sitten kuitenkin ladattua mahdollisia saundeja? Myös esim. ne viulut?

ps. Niin kuin aiemmin mainitsin, minulla ei juuri ole tuo terminologia kovin hallussa... :D
ppcw
27.01.2013 20:12:28 (muokattu 27.01.2013 20:30:13)
VaanJapi: Mutta mitenkäs, eikös nuihin Clavian tuotteisiin saa niitten nettisivuilta sitten kuitenkin ladattua mahdollisia saundeja? Myös esim. ne viulut?

Saa ja käsittääkseni ovat hyvälaatuisten soundien maineessa (ei omakohtaista kokemusta koska minulla vanha Electro 2 johon ei pysty kuin pianoja latailemaan). Mutta näitä soundeja ei pysty vapaasti muokkaamaan. Jos valmiit soundit miellyttävät niin ei tarvitsekaan muokata. Ja soundeja on kieltämättä todella mahtava valikoima. Itsekin innostun kun selailen mitä kaikkea on tarjolla.

Kuitenkin varsinaisten syntikkasoundien (pörinöiden sun muiden) käyttäminen on jossain määrin rajoitettua koska soundia ei pysty lennosta muokkaamaan ja ääntä taivuttava pitch/bend-kontrolleri puuttuu. Eli siis äänenkorkeutta ei pysty tikkua liikuttamalla muuttamaan, mikä voi olla oleellista. En osaa muotoilla tätä paremmin. Viulujen kanssa varmasti ei tule ongelmia :-)

T. Mustakorppi
jenske
11.02.2013 15:46:03

Auttakkee auttakkee!

Oon ettiny keskusteluaiheita asiaani liittyen, enkä kehtaa ainakaan vielä omaa keskustelua pykätä pystyyn ja ajattelin että tästä ois helpoin lähestyä.

Ostin muutamia vuosia sitten Korg Triton Le 61 huokeaan hintaan ja alkuun kyseinen peli vaikutti vallan mukavalta kerrostaloon pianonpimputteluun. Nyt kun on tullut tuota bänditoimintaa enemmänkin kohalleen (pääasiassa olen rumpali, mutta välillä tulee heitettyä myös keikkaa kiipparin takana), olen huomannut, että sopivien soundien etsiminen ja käyttäminen on ihan tuskallisen vaikeata. Myös se, että saa vaihdeltua saundista toiseen (esim. pianosta viuluun ja takaisin yhden biisin aikana) on aina kamalan räpeltämisen takana. Sen lisäksi tuosta vehkeestä löytyy se x miljoonaa saundia, jotka ovat käyttööni melko kehnoja, tarvitsen kuitenkin vain sen kymmenen hyvää saundia, millä pärjään varmaan hautaan asti tällä soitolla (piano, jouset, metallisyna, huilu, hammond-tyyppinen, kirkkourut, children of bodom/Tean tytöt tykkää-soundi yms).

Jotta päästään asiaan, niin kysynkin seuraavaa: Löytyykö semihuokeasta hintaluokasta mitään toiveitani vastaavaa peliä. Käytettynä ensisijaisesti tietysti yritän metsästää.
Lyhyesti:
- less is more, hyviä saundeja, niitä ei oikeasti tarvitse olla miljoonaa erilaista
- helppo käytettävyys myös keikalla (esim. saundien vaihtaminen lennossa)
- oon kuitenkin ensisijaisesti rumpali, eli miulla ei oo huikeita suunnitelmia kiipparistin uralla, eikä innostusta löydy opettelemaan monimutkaisen tietokoneen käytön saloja

Jotenkin tuntuu, että kaikki syna/kiippari/kosketinsoitinvehkeet on aina täynnä pelkkiä nappuloita ja namiskoja sekä saundeja, en mie herranjestas tarvitse niitä kaikkia tällä käytöllä mitenkään.
Synastikki
11.02.2013 17:19:04

jenske: Auttakkee auttakkee!

Oon ettiny keskusteluaiheita asiaani liittyen, enkä kehtaa ainakaan vielä omaa keskustelua pykätä pystyyn ja ajattelin että tästä ois helpoin lähestyä.

...

Jotenkin tuntuu, että kaikki syna/kiippari/kosketinsoitinvehkeet on aina täynnä pelkkiä nappuloita ja namiskoja sekä saundeja, en mie herranjestas tarvitse niitä kaikkia tällä käytöllä mitenkään.

Löytyykö nuo kaikki mieleiset saundit jo valmiiksi siitä Le:stä? Mikäli näin on niin siitä vaan tallennat ne peräkkäisille paikoille niin ei tarvitse hirveesti etsiskellä. Lisäksi tuosta muistaakseni löytyy 10's hold toiminto eli jos tarvitset max. 10 eri saundia niin tallennat ne esim. Paikoille A000-A009 ja sen jälkeen jos laitat 10's holdin päälle niin voit painamalla yhtä numeronäppäintä vaihtaa saundia.
Music is an agreeable harmony for the honor of God and the permissible delights of the soul.
jenske
12.02.2013 13:38:18 (muokattu 12.02.2013 14:52:23)

Synastikki: Oi, kiitos näistä vinkeistä! Olen pläräillyt käyttöohjekirjaa eessuntaassun ja yrittänyt ymmärtää siitä jotain, vaikka se onkin suomeksi ja samoin koittanut netin syövereistä kaivaa jotain jelppistä tuon käyttöön. Saahan tuosta itsekkin muokattua noita saundeja ja olenkin onnistunut luomaan ihan kelvonkuuloisen pianosaundin.

Tosissaan, mulla ei ihan heti ole varaa uutta vehjettä hankkia, mutta pitkällä tähtäimellä mulla on joka tapauksessa tarvis hankkia enemmän omia tarpeita vastaavan vekottimen. Eli siihen jos vielä löytyis vinkkiä :D

edit: olen myös miettinyt, että sopisiko joku keikkailumallinen digipiano tarpeisiini? Arvostan kuitenkin vähän raskaampaa tatsia. En kuitenkaan mikään hevitiluttaja ole, lähinnä se jousitausta/pianosäestys keikoilla. Niissä kun tuntuu myös olevan ihan riittävästi soundeja. Roland RD-300 on aika kehuttu (?), mutta millainen tuo RD-500 sitten on? Semmoisen myynti-ilmoituksen löysin ainakin torilta.
NeliX4
09.04.2013 20:43:26 (muokattu 09.04.2013 21:52:14)
Vinkkiä kaivataan.

Tarkoitus olisi ostaa syna 70-2000 luvun covermusaan, enemmän soul/bile/pop henkistä. Tuosta pitäis saada ulos sirinät ja perus sämplet "Jump" tyyliin. Mitään teko torvisektiota tai rumpukonetta en tarvitse. Tärkeämpi olisi hyväsoudiset jutut kuin piiruntarkka orkkis samplejen kopioiminen.

Tavoite olis löytää monipuolosesti patcattava, helppokäyttöinen ja kevyt syna.

Olen kokeillut:
- Nord electro 2
- Roland Juno G / Vsynth
- Microkorgxl
- Jotain yamahan peruspelejä

Rolandien käyttölogiikka ei oikein sytyttänyt, mutta noista korgeista on jääny ihan kiva maku. Oonkin mietinyt Korg x50:stä tai R3:sta.

Kumpi noista vaiko joku muu?

Toisaalta jos hommais tuon R3:sen ja sen rinnalle jonkun perus sähköpianon.
Mr Yami
14.04.2013 10:23:38 (muokattu 14.04.2013 10:24:03)
Perusstagepieno olis hakusessa hintahaitariin 600-800€ Olen itse kattellut Yamahan P-105 vs. Korg SP-280. Onko kellään kokemuksia tai suosituksia, olen enemmän käyttänyt suoranaisesti syntikoita ja noista stagepianoista ei ole juuri kuin mututuntuma.
kiitän ja olen miehissäni.
Bring us love, Let us see, Set us Free!!!
tommiot
14.04.2013 23:20:47
NeliX4: Vinkkiä kaivataan.

Tarkoitus olisi ostaa syna 70-2000 luvun covermusaan, enemmän soul/bile/pop henkistä. Tuosta pitäis saada ulos sirinät ja perus sämplet "Jump" tyyliin. Mitään teko torvisektiota tai rumpukonetta en tarvitse. Tärkeämpi olisi hyväsoudiset jutut kuin piiruntarkka orkkis samplejen kopioiminen.

Tavoite olis löytää monipuolosesti patcattava, helppokäyttöinen ja kevyt syna.

Olen kokeillut:
- Nord electro 2
- Roland Juno G / Vsynth
- Microkorgxl
- Jotain yamahan peruspelejä

Rolandien käyttölogiikka ei oikein sytyttänyt, mutta noista korgeista on jääny ihan kiva maku. Oonkin mietinyt Korg x50:stä tai R3:sta.

Kumpi noista vaiko joku muu?

Toisaalta jos hommais tuon R3:sen ja sen rinnalle jonkun perus sähköpianon.

Nord Electro 3 + joku virtuaalianalogi?
NeliX4
14.04.2013 23:34:42
Ostin korg ps60:sen ja r3 sen. Lisäksi löytyy yamaha P70 sähköpiano.

Joskohan noilla pääsis maaliin :) toi ps 60 ainakin on ihan ok soundinen ja supersimppeli käyttää. R3 on vielä postissa.
hegetti
16.04.2013 12:05:39
Morjesta!

Elikkäs nyt oisi tullu aika pistää kiippari uusiksi. Entinen Yamahan ypt-400 ei enää tunnosta riittävän ja tilalle olisin miettinyt joko täysmittaista tai 73 koskettimista peliä.

Soitin tulee lähinnä kotikäyttöön mutta olen ajatellut, että laittaisin jolla voisi jo jonkun keikanki käydä heittää. Kokemusta ei oikein ole nuista kiippareista paljoa mutta olen soittanut muutaman keikan Roland XP-80;sellä ja Nord Electro 3 (73); sella.

Molemmat tuntuvat ihan hyviltä mutta tuo nordin tuntuma on mielestäni mahtava mutta sen soundi puolta en oikein tunne koska siihen ei ole ollut mahottomasti aikaa perehtyä. Taisin lukea tältä palstalta että tuohon ei saa kahta soundia soimaan päällekkäin??? pitääkö paikkansa? (esim. piano ja stringi taustalla). Mielestäni tämä ollisi varteen otettava ominaisuus tulevassa soittimessani!

Kertoilkaapa te jotka olette oikeasti soittaneet ja tiedätte hyviä kiippareita, että mitkä olisi hyviä vaihtoehtoja! Siitä pitäisi ehkä löytyä juuri tuo kaks soundia päällekkäin toiminto sekä painotetut koskettimet kuten Nordissa. (ei ehkä välttämätön), hyvät pianot sekä stringit ja urut pitäsi olla kondiksessa.

Hinta ei saisi nousta pilviin joten mielellään siinä alle alle tonnin tuntumassa pyöritään mutta esimerkiksi tuon Nordin hinta nousee jo reilusti yli tuon budjetin mutta sitä olen vahvasti miettinyt itsekseni. Ehkä budjetti kuitenkin yltäisi siihen tonniin ja ylikin hikisesti.

Kiitoksia jo etukäteen vastauksistanne jos nyt ei tule erikseen sitä teille osoitettua!!
Exhausted
16.04.2013 12:27:33

hegetti:Taisin lukea tältä palstalta että tuohon ei saa kahta soundia soimaan päällekkäin??? pitääkö paikkansa? (esim. piano ja stringi taustalla)

Kyllä vain. Halvoista vaihtoehdoista en valitettavasti osaa kertoa suosituksia.
hegetti
16.04.2013 15:12:25
Exhausted: Kyllä vain. Halvoista vaihtoehdoista en valitettavasti osaa kertoa suosituksia.

Kiitos! Muuten tuo Nordi kyllä tuntuisi oivalliselta ratkaisulta. Onko sulla kokemusta tuosta nordista eli satutko tietämään mistä siitä löytyy stringi soundii vai löytyykö ollenkaa? pitäsi keikalle lähtee mutta kun tuo nordi ei ole oma soitin niin en pääse sitä tutkimaan. muuten pitäisi kulettaa toine kiippari mutta ei yhen soundin takia sitä kehtaisi tehdä sillä keikka ei ole iso.

Millaista soitinta itse suosittelisit jos kalliimpia otettaisiin huomioon?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)