Aihe: Keskustelua Roots-skabasta Vol V
1 2 3 4 5151 152 153 154 155267 268 269 270 271
BigPapa
20.01.2013 21:04:44

Onnittelut Krk:lle!
Jucciz
20.01.2013 21:09:58
No helevetti, just sillon oon puhelimessa ja sit kun puhelu loppuu, tajuan että kello meni yli ysin.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
krk
20.01.2013 21:17:49

Onnittelut "Aina ajoissa" -Juccizelle!

- Sehän olisi teoriassa kenties mahdollista alkaa harkita sitä äänestämistä jopa ennen 20:50 sunnuntai-iltana, mutta vain teoriassa... :)
- So it was fun when I finally got to suck... that was a big moment... the suck level, that was a big moment for me... Joel Paterson
Jucciz
20.01.2013 21:24:56
krk: Onnittelut "Aina ajoissa" -Juccizelle!

- Sehän olisi teoriassa kenties mahdollista alkaa harkita sitä äänestämistä jopa ennen 20:50 sunnuntai-iltana, mutta vain teoriassa... :)

Heh. Mulla itse asiassa oli kännykässä muistutus jo puoli tuntia etuajassa, mutta sehän ei sit piipannu, koska oli puhelu menossa samaisessa kännykässä.

Pahoittelut kaikille. Eipä sen puoleen, luovutan kyllä mielelläni työt sulle. :D
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
krk
20.01.2013 21:27:15 (muokattu 20.01.2013 22:06:09)

Jucciz: Heh. Mulla itse asiassa oli kännykässä muistutus jo puoli tuntia etuajassa, mutta sehän ei sit piipannu, koska oli puhelu menossa samaisessa kännykässä.

Pahoittelut kaikille. Eipä sen puoleen, luovutan kyllä mielelläni työt sulle. :D

Varrotaan ny mitä kilpailun johtaja sanoo, sulla on eniten pisteitä ja äänestit sitten kuitenkin.

E. Menen tästä nukkumaan, hyvää yötä ja palataan asiaan.
- So it was fun when I finally got to suck... that was a big moment... the suck level, that was a big moment for me... Joel Paterson
MadMatt
21.01.2013 05:44:18

Hmm... Tämä oli jo toinen kerta peräkkäin.

Periaatepäätös. Opiksi ja ojennukseksi tällä kertaa mennään virallisten sääntöjen mukaan. Koko viikonloppu oli aikaa äänestää eikä vain ne viimeiset puolituntia. Vähän rotia touhuun. Alkuperäiset tulokset jäävät voimaan.

-Kilpailun Jury-
krk
21.01.2013 08:06:47

Kiitoksia kannatuksesta, siä on uutta ny.
Jucciz
21.01.2013 11:42:23 (muokattu 21.01.2013 11:48:56)
Käy oikein hyvin näin. Ei täällä veren maku suussa olla tai pisteiden perässä, vaan soittamisen takia.

Ja kiitokset täältäkin kannatuksesta.
sickboy
21.01.2013 21:26:13 (muokattu 21.01.2013 21:28:54)

Uusi tausta on oikein oivaa musiikkia, mutta ei sovellu mun mielestä soolotaustaksi ehkä parhaalla mahdollisella tavalla. Toi on nyt jo tosi täyteen soitettu ku toi kitara vetää tollasta Hendrix-filliä koko ajan. Mun mielestä taustavalinnoissa kannattaa kelata siltä kantilta, että sinne mahtuu soolokin johonkin väliin. Kai tohon jotain superfuzzilla voi tietty tykittää.

Edit: Toi ois itseasiassa tosi jees tausta, jos tossa ei olis tota kitaraa ollenkaan. Vois ite leikkiä sit Hendrixiä tau Vaughania.
Jucciz
21.01.2013 21:29:24
sickboy: Uusi tausta on oikein oivaa musiikkia, mutta ei sovellu mun mielestä soolotaustaksi ehkä parhaalla mahdollisella tavalla. Toi on nyt jo tosi täyteen soitettu ku toi kitara vetää tollasta Hendrix-filliä koko ajan. Mun mielestä taustavalinnoissa kannattaa kelata siltä kantilta, että sinne mahtuu soolokin johonkin väliin. Kai tohon jotain superfuzzilla voi tietty tykittää.

Kerran oli jossain sooloskabassa (ei roots-puolella) tausta niin täynnä melodialinjaa, että mää tyydyin suosiolla komppaamaan sointuja siihen. :D
J.Hollström
21.01.2013 21:45:29
sickboy: Uusi tausta on oikein oivaa musiikkia, mutta ei sovellu mun mielestä soolotaustaksi ehkä parhaalla mahdollisella tavalla. Toi on nyt jo tosi täyteen soitettu ku toi kitara vetää tollasta Hendrix-filliä koko ajan. Mun mielestä taustavalinnoissa kannattaa kelata siltä kantilta, että sinne mahtuu soolokin johonkin väliin.

Sillon jos tuntee ettei saa sekaan mahtumaan niin kandee jättää soittamatta. Ihan kivasti tonne mun mielestä mahtui puukottamaan.

Hyvä ja laadukas taustahan toi.
krk
21.01.2013 21:58:35

Hyvä se on välillä haarukoida täydempääkin soppaa niin että sekaan vaan - ja onhan siinä se himmailukohta missä pääsee jo vähän niskan päälle... :)
Kabel
25.01.2013 22:39:45
Moi,

harmittaa kun taas meni toi osallistuminen "yliastutuksi". Kiitokset kierroksen vetäjälle luvasta osallistua!

Nää skabat onkin meikälle uus juttu, mutta hauskaa ja mielenkiintoista.

En ollut oikeen tyytyväinen omaan hätäisesti säädettyyn soundiin viime viikolla, mistä jotkut mainitsivatkin äänestyksessä. Joten väsäsin uuden version samasta vedosta, löytyy täältä: http://maihinnousu.net/s/18797

Muuten, saakohan noita menneiden skabojen taustoja käyttää soittonäytteissä? Siellähän on moinenmoista hauskaa vetoa ollut tyrkyllä..
krk
26.01.2013 08:20:10 (muokattu 26.01.2013 09:46:42)

Myös WW lisätty. Taustojen käytöstä: käyttöoikeus riippuu varmaankin alkuperästä ja käyttötarkoituksesta. Omalta osaltani voin antaa luvan vain itse laatimieni taustojen käyttöön, joita on tuolla muutamia. Jos tulee tiukka paikka niin kysymällä selviää.
latuska90
26.01.2013 11:57:37

Kabel: En ollut oikeen tyytyväinen omaan hätäisesti säädettyyn soundiin viime viikolla, mistä jotkut mainitsivatkin äänestyksessä. Joten väsäsin uuden version samasta vedosta, löytyy täältä: http://maihinnousu.net/s/18797

Mä diggaan kyllä kybällä. Hieno soundi, todella hyvä tatsi, ideat ja vibrato. Kyllä kelepaa, ainakin meikäläiselle. :)

Pitäs itekin osallistua taas niin usein kuin kerkiän. Tuppaa palveluspaikka olemaan vähän kotoa kauempaa työsuhdeasunnolla, niin ei pääse koneelle kuin perjantaisin viikonlopuksi. Yleensä sen verran väsynyt, että menee ilta melkein nukkuen ohi skabaan osallistumisaikarajan.

No, aina kun kerkiää ja jaksaa, niin sitten.
"Ihminen on sekin akustinen instrumentti, kun sen virittää niin se soi kuin enkeli." - Albert Järvinen
sickboy
26.01.2013 21:32:13

Muuten, saakohan noita menneiden skabojen taustoja käyttää soittonäytteissä? Siellähän on moinenmoista hauskaa vetoa ollut tyrkyllä..

Siinähän ei ole mitään estettä, että käyttää omaa skabavetoaan soittonäytteessä. Linkki vaan siihen sakbavetoon mihin on linkki itse skabaketjussakin. Suurin osa taustoista on guitarbackingtrack.com tms. sivustolta otettu ja niiden käytössä ei varmasti ole mitään ongelmia.
krk
27.01.2013 15:38:15

sickboy: Uusi tausta on oikein oivaa musiikkia, mutta ei sovellu mun mielestä soolotaustaksi ehkä parhaalla mahdollisella tavalla. Toi on nyt jo tosi täyteen soitettu ku toi kitara vetää tollasta Hendrix-filliä koko ajan. Mun mielestä taustavalinnoissa kannattaa kelata siltä kantilta, että sinne mahtuu soolokin johonkin väliin. Kai tohon jotain superfuzzilla voi tietty tykittää.

Edit: Toi ois itseasiassa tosi jees tausta, jos tossa ei olis tota kitaraa ollenkaan. Vois ite leikkiä sit Hendrixiä tau Vaughania.

No, miltä kuulostaa noi vedot tohon "täyteen" taustaan? Mun mielestä sinne on moni mahtunut sekaan oikeinkin hyvin.
latuska90
27.01.2013 16:07:40 (muokattu 27.01.2013 16:07:57)

Jotta taustojen monipuolisuus tulevissa skaboissa ei loppuisi kesken vähään aikaan, niin tässä olisi neljä löytämääni laadukasta taustaa tarjolla. Ottakaa talteen!

I: http://maihinnousu.net/s/18814

II: http://maihinnousu.net/s/18815

III: http://maihinnousu.net/s/18816

IV: http://maihinnousu.net/s/18817
"Ihminen on sekin akustinen instrumentti, kun sen virittää niin se soi kuin enkeli." - Albert Järvinen
krk
27.01.2013 19:56:35

Jaaha, nyt olis kaikki osallistujat jo äänestäneet - mitäs ollaan mieltä, laitanko jo homman pakettiin?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)