Aihe: Seuraatko "Tartu mikkiin" ohjelmaa? II
1 2 3 4 580 81 82 83 8491 92 93 94 95
artope
18.01.2013 21:47:54

Tänään oli melkosta karaokemeininkiä... Ainakin sen mustatakkisen "laulajanpojan" osalta.. Määkin osaan paremmin,...
"Pelimanni kolmannessa polvessa. Toisessa polvessa kuluma"
blaekie
18.01.2013 21:49:36

Isabella ja Bettina, loistavaa ...
Jätkät ? ... aika onnetonta ...
Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ... ja mitä se sulle kuuluu.. ja jos kuuluukin , niin syytön mä siihen oon.
Jucciz
18.01.2013 22:09:03
Likat veti hienosti! "Sattuneesta syystä" äänet soivat myös aika hienosti yhteen. Stemmatkin pölähtivät ihan pyytämättä paikoin mageesti.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
EP
19.01.2013 07:59:21 (muokattu 19.01.2013 08:00:05)
Sami Saari on kyllä monipuolinen kaveri!
Kyllä noita molempia poiiikia mieluumin kuunteli.

E: Näin tamperelaisena pitää mainita, että olipa aneeminen ja ponneton Tammerkoski ..paitsi lauluhan tietenkin toimi! : )
Muuten muissa biiseissä pändi toimi hyvin!
WanhaWetäjä
19.01.2013 14:27:17

Tutkailin eilen koneen sisältöä muuten vaan ja sieltä löytyi TM-jakso vuodelta 2009, taisin säillyttää tuon koska keskimmäinen tyttäristäni oli luokkansa kaa yleisössä...laulajat olivat kyllä melko karuja, varsinkin Maria Lund kiekui siihen malliin notta huh huh...

Mitä tulee bandeihin niin tuosta jaksosta kuulee hyvin ne 2 selkeintä ja korvinkuultavaa eroa wanhan ja uuden bandin välillä, kitaraosastot varsinkin soolo-osuuksissa ja soundien puolesta menee vanhalle bandille ns 6-0 ja sellanen tietty kokonaisvaltainen rauhallisuus ja ilmavuus joka oli Mäkisen bandilla, eritoten kiipparityöskentelyssä, se jää uupuun uudelta bandilta = moni paikoin liikaa tavaraa nimeomaan kiippariosastolta, ja tuon naiskapun hytkyminen pianonsa kera on aika rasittavaa myös silmille ;-)
Nin joo, tuossa vanhassa jaksossa MM veti todella rapsakan rokkisoolon pianolla, biisi oli "Jerry Cotton".
Mutta ettei mene vain vanhan bandin kehumiseksi niin pientä miinusta tulee bassonsoitosta, siinä missä nykyinen basisti vetää (lähes) virheittä, vanha putosi joskus helpoissakin biiseissä hetkeksi kartalta...tosi harvoin mutta kuitenkin sen verran että hyväkorvaisena tuota ei voinut olla huomaamatta.

Yksi oikeen hyvä ja silmiinpistävä homma uudessa bandissa on, toinen kiipparisti soittaa ihan hatusta, sillähän on hattu päässä;-)

Mitä tulee eiliseen jaksoon...soul-osasto oli parasta antia, ei nuo mimmit muuten mitenkään ihmeemmin säväyttäneet, toinen kundeista oli ok, toinen ei ihan... tosi mallikas urkusoolo yhessä biisissä jäi mieleen, tais vetää lähes hatusta.
Jucciz
19.01.2013 15:53:47
Bassonsoittoa oon tässä uudessa bändissä tykännyt kuunnella oikein mielelläni - ihan oikeaa tavaraa ja hyvällä tatsilla. Selvästi nuotinlukutaitoinen basisti, jolla on myös korvat päässä. Ja kyllähän Thompsoni hoitaa rumpuosaston varmasti ja tyylikkäästi, ei oikeen huteja tuntuis tulevan.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
isojussi
22.01.2013 17:51:21 (muokattu 22.01.2013 17:51:32)
WanhaWetäjä: ... varsinkin Maria Lund kiekui siihen malliin notta huh huh...

Tää on semmonen asia, mikä mulle ei oo koskaan oikein selittyny - eli Marian iskelmäosaston laulanta on melko ... erikoista kuultavaa, kun taas taannoin Tampere-talon Soundissa Maria oli suorastaan loistava.
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
humppahanuristi
22.01.2013 19:46:58

EP: Sami Saari on kyllä monipuolinen kaveri!

Missäs Sami Saari oli laulamassa?
Humpasta rautalankaan... http://www.myspace.com/tanssiorkesterigalaxie
EP
22.01.2013 19:59:08 (muokattu 22.01.2013 20:00:39)
isojussi: Tää on semmonen asia, mikä mulle ei oo koskaan oikein selittyny - eli Marian iskelmäosaston laulanta on melko ... erikoista kuultavaa, kun taas taannoin Tampere-talon Soundissa Maria oli suorastaan loistava.

Eri genressä vähän eri tyyli, ei muuta, ihan jees!

humppahanuristi: Missäs Sami Saari oli laulamassa?

Tais olla viime viikon tiistain uusinnassa?
isojussi
23.01.2013 16:46:24
EP: Eri genressä vähän eri tyyli, ei muuta, ihan jees!

No ... ei se soundi nyt niin kaus iskelmästä enää mene...
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
EP
26.01.2013 13:54:44 (muokattu 26.01.2013 14:01:31)
Naiset parempia laulajia tässä jaksossa.
Biiseistä johtuen aika vähän normipändin soitinvalikoimasta poikkeavia soittimia ..huilu sentään yhdessä biisissä.

E: Pitää kattoo/ kuunnella loppuun asti.. Ei sentään ihan loppuun asti.. : ))
Jucciz
26.01.2013 22:31:24
Tahdotko mut tosiaan -biisin bassolinja. Aina yhtä hyvä.
pekkajau
26.01.2013 23:10:39
Kun Paula Koivuniemi joskua vetaytyy niin Teräsniska perii kyllä viran!
eino mutku
27.01.2013 09:08:03
Jucciz: Tahdotko mut tosiaan -biisin bassolinja. Aina yhtä hyvä.

Kyllä! Se on niin hyvä että oli pakko hakea tyttärenhuonesta Landola ja soitella mukana! :) Juuri sen enempää en jaksosta nähnytkään.

Bändistä on keskusteltu paljon, jos tämä olisi ollut alkuperäinen bändi niin se olisi varmaan mennyt meikäläiselle ihan läpi, mutta se Mäkisen bändi vaan oli niin suvereeni ja virtuoosimainen sekä yksilötasolla, soundien puolesta, tyylitajultaan, yhteissoiton tiukkuudessa ym. että ei vaan oo mitään jakoa.
Mitä opimme tästä? Emme yhtään mitään!
karikko
27.01.2013 11:12:27
Kertokaas viisaammat mulle,mihin perustuu Olli Lindholmin suosio? Perjantaisessa TM:ssä ei tainnu ykskään biisi mennä oikein,ei edes ko.herran oma.Saati sit,että ei osaa duo-kappaleessa edes sanoja.
Sääliksi kävi Suvi Teräsniskaa,hän kun osaa laulaa oikein.
EP
27.01.2013 11:18:43 (muokattu 27.01.2013 11:46:23)
karikko: Kertokaas viisaammat mulle,mihin perustuu Olli Lindholmin suosio? ..

Varmaan samoihin asioihin kun jonkin E.N :n?

E: Sillä erolla, että mä pystyn kyllä edellistä ihan kuuntelemaan kuitenkiin.
..ja onhan se tehny muutaman ihan kelpo biisinkin!
karikko
27.01.2013 11:58:00
EP: Varmaan samoihin asioihin kun jonkin E.N :n?

E: Sillä erolla, että mä pystyn kyllä edellistä ihan kuuntelemaan kuitenkiin.
..ja onhan se tehny muutaman ihan kelpo biisinkin!

E.N. ?
Toki O.Lindholm on tehny hienoja biisejä,en kiistä sitä ollenkaan,ja YÖ:n toiset biisit ovat aivan hienoja,mut nyt tarkoitinkin herran laulutaitoja. Omissa biiseissää viel menettelee,joskus,mutta.....
Eikä tämä ole O.L:n haukkumista tahi muuta semmoista.
Jucciz
27.01.2013 13:55:28
karikko: Kertokaas viisaammat mulle,mihin perustuu Olli Lindholmin suosio?

Ehkäpä vastaus löytyy kansan syvistä riveistä ja suomalaisesta musiikkimausta - laatutietoisuudesta tai sen puutteesta.

Totta puhuen, en minäkään tähän osaa vastata.
Kyllikki
27.01.2013 15:20:26
karikko: Kertokaas viisaammat mulle,mihin perustuu Olli Lindholmin suosio?

Tätä olen itsekin usein pohdiskellut. Miehen ääni on karu, ja laulutaito ovat alle keskiverto karaokelaulajan.

Jokin päivä sitten kuulin radiovastaanottimesta kappaleen "Rakkaus on lumivalkoinen", mutta esittäjänä taisi olla Suvi T-niska. Pysähdyin kuuntelemaan, kuinka kappale sai kokonaan uuden sävyn, kun se lauletaan hyvin ja puhdasvireisesti.

Pidin kuulemastani ja ajattelin, että Yö/Lindholm -tuotannossa on paljon hienoja ja koskettavia kappaleita, jotka päästäkseen oikeuksiinsa tarvitsisivat vain arvoisensa esittäjän.
Helvetti kun mieli tekis laulaa, mutta kun ei osaa sanoja eikä säveltä...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)