Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Paul Reed Smithin emämunaus
1 2 3 4 5
Hynkel
25.01.2013 11:32:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minua kestokaasuttaa PRS Singlecut. Olen testannut aktiivisesti, vertaillut, ja todennut jokaisen toistaiseksi vastaan tulleen yksilön loistavaksi soittimeksi. PRS-GAS on yleinen sairaus, ja johtunee yleisesti kyseisen merkin laadukkuudesta, kitaroiden kauneudesta ja niihin näistä syistä liitetystä jonkinlaisesta premium-maineesta.
 
Sitten tuli SE-mallisto. Nyt kun näen PRS:n, vilkaisen automaattisesti lapaa ja varmistan, ettei kyseessä ole SE. Olen kokeillut niitäkin ja todennut niiden olevan ihan ok. "Ihan ok" ei vain ole sitä, mitä olen yleensä PRS:ltä tottunut saamaan. Miksi Rolls-Roycesta on pitänyt tehdä kansalle Corolla-versio? Miksei fenderien ja espien anneta keskittyä näihin? Eikö Jacksonin rapamallien epäonnistumisesta, sekä LTD:n täälläkin, etenkin myynti-ilmoituksissa, nähdystä sotkusta ole haluttu ottaa opiksi?
 
Mielestäni PRS on tehnyt emämunauksen ottamalla mallistoonsa kansanmallin. PRS ei ole enää sama. Brändi on silmissäni mennyttä, enkä usko että olen ainoa.
Eihän PRS yksin tässä ole tietenkään, Suhrilla on Rasmus jne. Hyi olkoon.
Eläköön Rickenbacker, joka ei ole vielä lähtenyt kouhotukseen mukaan!
 
Häpeä Paul Reed Smith! Kansa ajakoon Mossella!
 
Varmista aina että nakissa on kaksi päätä. Jos näin ei ole, kyseessä on rinkeli.
sarkain
25.01.2013 11:36:21
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ok.
 
Ei virhettä.
 
joukov
25.01.2013 11:38:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kääntäen SE-sarja on Paulin loistoidea. Nyt useampi pystyy ostamaan PRS:n kun jenkkikeppien hinnat ovat karanneet täysin käsistä. SE-sarjalaisen ostava saa itselleen osan siitä kyseisen merkin laadukkuudesta, kitaroiden kauneudesta ja niihin näistä syistä liitetystä jonkinlaisesta premium-maineesta.
 
Veikkaisin, että useampi SE-sarjalaisen ostanut valitsee myöhemmin jenkki-PRS:n kuin jos olisi aloitellut vaikka Epiphonella.
 
Jos SE-sarja ei olisi taloudellisesti kannattava niin se olisi lopetettu jo aikoja sitten.
 
Vice President of KISS Army Finland KAF-jäsenkortilla On The Rocksin hanajuomista -50%. Liity -> www.kissarmyfinland.com
Decadetroll
25.01.2013 11:40:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kummasti Paul Reed Smithkin pitää rahasta. Ja sitähän liikkuu näissä ala/keskihintaisissa luokissa todella paljon. Tavan prs on ikään kuin luksustuote, jollaiseen monella ei ole varaa. Keskiluokan kitara, joka näyttää suunnilleen samalta, myy taatusti tavan ihmisten keskuudessa huomattavissa määrin enemmän.
 
Letku-omena. Tuo kasvimaailman peenis... -Delorean
Hynkel
25.01.2013 11:40:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joukov: Jos SE-sarja ei olisi taloudellisesti kannattava niin se olisi lopetettu jo aikoja sitten.
 
Tämä on ilman muuta simmonsilainen näkemys asiasta, enkä kyseenalaista taloudellista puolta. Silti tässä on menty mielestäni pilaamaan brändi.
 
Varmista aina että nakissa on kaksi päätä. Jos näin ei ole, kyseessä on rinkeli.
Vladi
25.01.2013 11:41:06 (muokattu 25.01.2013 11:42:18)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Äläs nyt hölmöjä höpöttele!
 
PRS SE-sarja on mielestäni aivan loistava taidonnäyte siitä, miten tehdä "halpamallisto" halventamatta alkuperäistä brändiä. Kaikki testaamani SE-sarjalaiset ovat olleet loistavia kitaroita, joiden viimeistely ja työnjälki pärjää vertailuissa monelle "Made in USA"-kitaralle. Ne ovat mielestäni kaikkea muuta, kuin halpakamaa ja edustavat mielestäni hienosti Paulin perusperiaatetta, eli laadusta ei tingitä. Monet artistit soittavat aktiivisesti omilla SE-nimikkomalleillaan kiertueillakin, hyvänä esimerkkinä Opethin herrat.
 
En siis ymmärrä, millä tapaa moinen vähentää alkuperäisten PRS:ien arvoa tai mojoa millään tapaa. Ärsyttääkö sua, että PRS-logolla varustettu kitara on myös tavallisen pulliaisen (muidenkin, kuin sen Esan) ulottuvissa? Vai onko sitä aloitettu perjantain vietto jo ennen puoltapäivää?
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
Hynkel
25.01.2013 11:44:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vladi: Ärsyttääkö sua, että PRS-logolla varustettu kitara on myös tavallisen pulliaisen (muidenkin, kuin sen Esan) ulottuvissa?
 
Hieman kärjistettynä: ärsyttää. Olen itsekin tavallinen pulliainen (en Esa, vaikka ihailen miehen soundia ja tatsia), eikä minulla ole toistaiseksi ollut varaa kunnon PRS:ään.
 
Ei se vain ole sama asia enää. Ihan niin kuin Porsche, joka meni tekemään maasturin, vaikka Carrera.
 
Varmista aina että nakissa on kaksi päätä. Jos näin ei ole, kyseessä on rinkeli.
ibnz
25.01.2013 11:56:18 (muokattu 25.01.2013 11:57:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nythän tavisjengi pääsee tutustumaan luksusbrändiin jo soittouran alkuvaiheessa - miten se voisi olla huono juttu? Siitähän ne sitten jatkavat kohti kalliimpia soittopelejä.
 
Ei Jacksoninkaan maine tiettävästi ole mennyt siksi, että niiltä saa sekä halpoja että kalliita, vaan siitä että Fender ei siihen pahemmin satsaa ja ovat antaneet artistien valua ESP:lle jo vuosia. Nyt tosin ESP tasoittaa tilannetta ihan oma-aloitteisesti.
 
Taitaa kyseessä olla enemmänkin ns. halpismerkkien aliarvointi kuin varsinaisten bränditunnusten vesittyminen. Epiphonekin lykkää ihan ok kitaraa ulos, mutta paraskin nyky-Epi jäänee vähemmälle arvostukselle kuin halvin Gibson. Ei kaikkien mielestä tokikaan, mutta Torillakin näkee sen brändinimipreemion. Se on tärkeä pointti tässä bisneksessä ja toivoisin että suuntaus olisi pois noista stigmatisoituneista "halpismerkeistä"* kohti selkeämpää tuotemallistoa jokaisen valmistajan taholta.
 
*Toki sallin ja ymmärrän tuollaisen tarkennuksen mallin kohdalla, kuten SE tai Prestige - se helpottaa kuluttajan päätöstä asettamalla jonkinlaisen järjestyksen tuotteille laatumielessä. Sen voi tehdä myös väärin, kuten esim näytönohjainmarkkinoilla tehdään. Vai mihin järjestykseen menevät Deluxe, Pro, GTX, GTS, SE, LE tai HD? Tähän soppaan vielä useampi alabrändi ja sotku on valmis ;)
 
Hynkel
25.01.2013 12:06:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ibnz: ESP tasoittaa tilannetta ihan oma-aloitteisesti
 
Kyllä. Tietääkö kukaan pakottaako ESP Musamaailman myymään/markkinoimaan LTD:tä nimenomaan ESP:nä? Todella ärsyttävää se ainakin on, ja itse asiassa riittää minulle syyksi jättää kaupparundilla Musamaailma väliin.
 
Epiphone
 
Tokain kohdalla sama juttu, parhaatkin Tokait saavat toreilla ja turuilla kärsiä "halpiskopiomaineesta", vaikka sielläkin on hinta- ja laatuhaitaria melkoisesti.
 
Varmista aina että nakissa on kaksi päätä. Jos näin ei ole, kyseessä on rinkeli.
Laulava Kylätohtori
25.01.2013 12:17:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onhan se selvää, että jos todellinen premium-merkki alkaa tehdä kansanmallia, johon jokaisella on varaa, niin se brändi menettää osan luksusmielikuvastaan. Jos aikasemmin pelkkä PRS teksti lavassa kertoi, että kyseessä on todella kallis ja laadukas kitara, niin jos nyt täytyy tarkistella mallia, että onko se kallis vai ei, niin kyllähän siitä seuraa, että aikasempi maine menetetään.
 
Onko se hyvä vai huono asia on tietysti jokaisen oma asia. Itse en sano mitään, kun PRS ei kiinnosta halpana eikä kalliina...
 
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Objectif Lune
25.01.2013 12:21:39
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä väittäisin, että muusikolle soitin on soitin. Jos brändistä tulee noin tärkeä, jossain mättää. Jos Ferrarin omistajaa häiritsisi se, että Ferrareita myytäisiin myös köyhemmille ihmisille, musta vaikuttaisi siltä, että sille on noussut oma varallisuus hattuun. Juuri taisi olla jossain hyvä artikkeli siitä, miten rikkaille raha ja mitä sillä saa, on statussymboli. Mua ei ainakaan tippaakaan kiinnosta omistaa mitään meiningillä: "Hähää, teillä ei oo varaa tähän! Lällällää!"
 
Hopeakala: https://www.facebook.com/Hopeakala // http://hopeakala.bandcamp.com/
Hynkel
25.01.2013 12:41:17 (muokattu 25.01.2013 12:42:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Objectif Lune: Mä väittäisin, että muusikolle soitin on soitin. Jos brändistä tulee noin tärkeä, jossain mättää.
 
Sinulle ehkä voi olla. Eipä ole kovinkaan outoa se, että brändi vaikuttaa kaikessa, soittimissakin, ainakin mielikuvatasolla. Mutta ehkä en olekaan oikea muusikko, jolle "soittimessa" ei ole mitään abstraktia, vaan se on nimetön työkalu.
 
Ferrarilta katoaisi ilman muuta alkuperäinen maine, jos alkaisivat tehdä kansanmallia. Tai kyllähän FIAT tekee, muttei sitä Ferrarina voi myydä.
 
Varmista aina että nakissa on kaksi päätä. Jos näin ei ole, kyseessä on rinkeli.
Wradlin
25.01.2013 12:44:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aloitusviesti oli kai ironinen, olihan?
 
balanced1
25.01.2013 12:55:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hynkel Belzepop: Minua kestokaasuttaa PRS Singlecut. Olen testannut aktiivisesti, vertaillut, ja todennut jokaisen toistaiseksi vastaan tulleen yksilön loistavaksi soittimeksi. PRS-GAS on yleinen sairaus, ja johtunee yleisesti kyseisen merkin laadukkuudesta, kitaroiden kauneudesta ja niihin näistä syistä liitetystä jonkinlaisesta premium-maineesta.
 
Sitten tuli SE-mallisto. Nyt kun näen PRS:n, vilkaisen automaattisesti lapaa ja varmistan, ettei kyseessä ole SE. Olen kokeillut niitäkin ja todennut niiden olevan ihan ok. "Ihan ok" ei vain ole sitä, mitä olen yleensä PRS:ltä tottunut saamaan. Miksi Rolls-Roycesta on pitänyt tehdä kansalle Corolla-versio? Miksei fenderien ja espien anneta keskittyä näihin? Eikö Jacksonin rapamallien epäonnistumisesta, sekä LTD:n täälläkin, etenkin myynti-ilmoituksissa, nähdystä sotkusta ole haluttu ottaa opiksi?
 
Mielestäni PRS on tehnyt emämunauksen ottamalla mallistoonsa kansanmallin. PRS ei ole enää sama. Brändi on silmissäni mennyttä, enkä usko että olen ainoa.
Eihän PRS yksin tässä ole tietenkään, Suhrilla on Rasmus jne. Hyi olkoon.
Eläköön Rickenbacker, joka ei ole vielä lähtenyt kouhotukseen mukaan!
 
Häpeä Paul Reed Smith! Kansa ajakoon Mossella!

 
Kyllä tuossa pointtia on tuossa kirjoituksessa vaikkakin sarkastisia piirteitä voi havaita :)
On minuakin ärsyttänyt, kun itse omistat jonkun arvokkaan ja loistavan soittimen ja sitten huomaat, että siitä on tehty halpisversio, joka näyttää suht samalta, mutta kuitenkin kyseeessä on budjetti-versio ja kompromissi puitten ja rautojen osalta.
Se ikäänkuin syö alkuperäisten mallien mainetta tai näin tahdon ajatella :D
Oikeasti se on niin, että minua korpeaa se, että olen itse maksanut paljon rahaa soittimesta jota naapurin Pertillä ei ole varaa ostaa ja nyt se Pertti luulee soittavansa samanlaisella kitaralla kuin minä vaikkei ole maksanut kuin alle puolet mitä minä omastani ja se on kasattukin ties missä vinku-intiassa :P
 
nikovirtala
25.01.2013 13:02:13
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

balanced1: Oikeasti se on niin, että minua korpeaa se, että olen itse maksanut paljon rahaa soittimesta jota naapurin Pertillä ei ole varaa ostaa ja nyt se Pertti luulee soittavansa samanlaisella kitaralla kuin minä vaikkei ole maksanut kuin alle puolet mitä minä omastani ja se on kasattukin ties missä vinku-intiassa :P
 
No, mutta täähän onkin se paras kohta .. voit vain myhäillä tyytyväisenä tietäen asian todellisen laidan ja antaen Pertin kuvitella mitä ikinä haluaa. ;) Toimii muuten aika hyvin ihan yleisesti elämän eri osa-alueilla.
 
Lähes tyhjä. - http://ikon.name
Joees
25.01.2013 13:02:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

balanced1: On minuakin ärsyttänyt, kun itse omistat jonkun arvokkaan ja loistavan soittimen ja sitten huomaat, että siitä on tehty halpisversio, joka näyttää suht samalta, mutta kuitenkin kyseeessä on budjetti-versio ja kompromissi puitten ja rautojen osalta.
Se ikäänkuin syö alkuperäisten mallien mainetta tai näin tahdon ajatella :D

 
Tekeekö se halvempi versio siitä kalliimmasta sitten jostain syystä huonomman ja vähemmän loistavan soittimen?
 
Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja.
Hynkel
25.01.2013 13:23:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Methis: Tekeekö se halvempi versio siitä kalliimmasta sitten jostain syystä huonomman ja vähemmän loistavan soittimen?
 
Huonomman, ei. Vähemmän loistavan, kyllä.
 
Varmista aina että nakissa on kaksi päätä. Jos näin ei ole, kyseessä on rinkeli.
nikovirtala
25.01.2013 13:29:29
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hynkel Belzepop: Huonomman, ei. Vähemmän loistavan, kyllä.
 
Eli kallis kitara ei ole hintansa arvoinen, jos saatavilla on halvempia ja hyvälaatuisia vaihtoehtoja?
 
Lähes tyhjä. - http://ikon.name
MikaHekkanen
25.01.2013 13:36:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

wirtala: Eli kallis kitara ei ole hintansa arvoinen, jos saatavilla on halvempia ja hyvälaatuisia vaihtoehtoja?
 
Mojo vähenee heti.
 
Päiväni murmelina? burgerina? hurmurina?
Gabe
25.01.2013 13:42:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

wirtala: Eli kallis kitara ei ole hintansa arvoinen, jos saatavilla on halvempia ja hyvälaatuisia vaihtoehtoja?
 
Ehkä nämä edullisemmat mallit heikentävät sen kalliimman mallin merkitystä statussymbolina? Ainakin näin ymmärsin itse aloittajan viestin. Onhan se varmasti noinkin ja monia asia varmasti ottaa pannuun. Itselleni kitara on käyttöesine (hyvin rakas ja tärkeä sellainen) enkä jaksa niin paljon miettiä sen arvoa tai merkitystä muiden silmissä, kunhan se vain on minulle hyvä niin se riittää. Kyllä minuakin silti ärsyttää monen tapa sekoittaa kalliimpi ja edullisempi versio keskenään, niinkuin nyt tämän ESPin tapauksessa. Ja onhan tuo PRS:n ratkaisu ihan ymmärrettävää. Näissä edullisimmissa malleissa liikkuu kuitenkin paljon rahaa.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «