Aihe: I killed GAS!!
1 2 3 4 58 9 10 11 1216 17 18 19 20
AngieRainbow
25.01.2013 10:29:18
Gabe: en ole ehkä senkään takia pyörinyt torilla mitenkään aktiivisesti.

Torilla pyöriminen on kyllä lompakon kannalta vihoviimeistä hommaa.
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
Gabe
25.01.2013 10:41:04
AngieRainbow: Torilla pyöriminen on kyllä lompakon kannalta vihoviimeistä hommaa.

On todellakin, menee helposti enemmän rahaa illassa kuin baarissa.
Broadcaster
25.01.2013 10:54:17 (muokattu 27.01.2013 16:54:36)
Uusi akustinen houkuttelisi pahasti. Tarvii varmaan laitaa muutama pedaali lihoiksi ja sijoittaa akkariin.
Hynkel
25.01.2013 12:22:22
Gabe: On todellakin, menee helposti enemmän rahaa illassa kuin baarissa.

Mutta kyllä jää käteenkin enemmän. Baari-illan jälkeen suussa maistuu kusi, setelit ovat muuttuneet kolikoiksi, lähetettyjä viestejä/soitettuja puheluita ei kehtaa vilkaistakaan, auringonvalo tekee pahaa, paskalla käydessä tuntuu ettei koko UPM-Kymmenen tuotantovolyymi riittäisi pyyhkimään sitä kuumaa siirappia, joka jokaisen raapaisun jälkeen tuntuu edelleen lymyilevän pannikoiden välissä, sohvatyynyjen välistä löytyy meetvurstia, uunista palaneet ranskalaiset, kynnenaluset ovat likaiset (mistä tämä muuten johtuu aina dokaamisen jälkeen?), hengityksessä hohkava näräliemi ylittää Sosnovyi Borin jätejunan hälytysrajat, vituttaa, hävettää ja masentaa.

Tori-illan jälkeen tili on tyhjä tai miinuksella, mutta sinulla on omistuksessasi parhaassa tapauksessa jälleenmyyntiarvonsa säilyttävä tai sitä kasvattava soitin, eikä mitään yllä mainituista oireista. Lisäksi soittotaitosi on kehittynyt, itsetuntosi parantunut ja fiilis on erinomainen. Eikö siitä kannatakin maksaa?
Varmista aina että nakissa on kaksi päätä. Jos näin ei ole, kyseessä on rinkeli.
balanced1
25.01.2013 12:58:26
Hynkel Belzepop: Mutta kyllä jää käteenkin enemmän. Baari-illan jälkeen suussa maistuu kusi, setelit ovat muuttuneet kolikoiksi, lähetettyjä viestejä/soitettuja puheluita ei kehtaa vilkaistakaan, auringonvalo tekee pahaa, paskalla käydessä tuntuu ettei koko UPM-Kymmenen tuotantovolyymi riittäisi pyyhkimään sitä kuumaa siirappia, joka jokaisen raapaisun jälkeen tuntuu edelleen lymyilevän pannikoiden välissä, sohvatyynyjen välistä löytyy meetvurstia, uunista palaneet ranskalaiset, kynnenaluset ovat likaiset (mistä tämä muuten johtuu aina dokaamisen jälkeen?), hengityksessä hohkava näräliemi ylittää Sosnovyi Borin jätejunan hälytysrajat, vituttaa, hävettää ja masentaa.

Tori-illan jälkeen tili on tyhjä tai miinuksella, mutta sinulla on omistuksessasi parhaassa tapauksessa jälleenmyyntiarvonsa säilyttävä tai sitä kasvattava soitin, eikä mitään yllä mainituista oireista. Lisäksi soittotaitosi on kehittynyt, itsetuntosi parantunut ja fiilis on erinomainen. Eikö siitä kannatakin maksaa?

Hienosti kuvailtu krapula-aamu :D Samaistuin heti.
jniska
25.01.2013 13:56:53
AngieRainbow: Torilla pyöriminen on kyllä lompakon kannalta vihoviimeistä hommaa.

Tätä mä en kyllä allekirjoita. Mulle ei tavaran omistaminen ole se pääasia, vaan niitten käyttäminen. Erittäin harvoin ostan mitään hetken mielijohteesta, päinvastoin hankinnat tulee tehtyä useimmiten niin, että olen viikkojen ajan lukenut hankittavasta tuotteesta kaiken, testaillut moista ja muutenkin ihmetellyt asioita.
Hankintavimmaan auttaa seuraava metodi. Jos tuntuu että on jotain pakko ostaa, niin hankinta kahdeksi viikoksi jäihin. Jos kahden viikon jälkeen tuntuu siltä että on pakko ostaa, niin odotetaan toiset kaksi viikkoa. Jos sen jälkeen tuntuu että tuote on pakko saada, ostetaan se hetimmiten.
Kai sitä saa kunnon kitarakamat omistaa sentään !!
AngieRainbow
25.01.2013 14:16:48
jniska: Tätä mä en kyllä allekirjoita. Mulle ei tavaran omistaminen ole se pääasia, vaan niitten käyttäminen. Erittäin harvoin ostan mitään hetken mielijohteesta, päinvastoin hankinnat tulee tehtyä useimmiten niin, että olen viikkojen ajan lukenut hankittavasta tuotteesta kaiken, testaillut moista ja muutenkin ihmetellyt asioita.
Hankintavimmaan auttaa seuraava metodi. Jos tuntuu että on jotain pakko ostaa, niin hankinta kahdeksi viikoksi jäihin. Jos kahden viikon jälkeen tuntuu siltä että on pakko ostaa, niin odotetaan toiset kaksi viikkoa. Jos sen jälkeen tuntuu että tuote on pakko saada, ostetaan se hetimmiten.

Toimii vain itsehillintään kykenevän ihmisen kohdalla.
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
jii.haanpaa
25.01.2013 14:29:10
Hynkel Belzepop: Mutta kyllä jää käteenkin enemmän. Baari-illan jälkeen suussa maistuu kusi, setelit ovat muuttuneet kolikoiksi, lähetettyjä viestejä/soitettuja puheluita ei kehtaa vilkaistakaan, auringonvalo tekee pahaa, paskalla käydessä tuntuu ettei koko UPM-Kymmenen tuotantovolyymi riittäisi pyyhkimään sitä kuumaa siirappia, joka jokaisen raapaisun jälkeen tuntuu edelleen lymyilevän pannikoiden välissä, sohvatyynyjen välistä löytyy meetvurstia, uunista palaneet ranskalaiset, kynnenaluset ovat likaiset (mistä tämä muuten johtuu aina dokaamisen jälkeen?), hengityksessä hohkava näräliemi ylittää Sosnovyi Borin jätejunan hälytysrajat, vituttaa, hävettää ja masentaa.

Mistä Hynkelin pakinakokoelmia voi ostaa? :D
hallu
25.01.2013 14:30:21 (muokattu 25.01.2013 14:32:23)
Gabe: Ehdottomasti kannattaa. Tori-iltoja tuleekin vietettyä baari-iltoja useammin nykyään. Tähän viittasinkin aiemmin kun sanoin että saa sitä isompiakin summia tuhlattua paljon turhempaan.

No tuo minun viieisin kauppani oli valaiseva ja mielenkiintoinen kokemus. Se oli vasta elämäni kolmas torikauppatapahtuma (yksi myynti ja kaksi ostoa ja jälkimmäiseen ostoon liittyi vaihto). Ensinnäkään ostamista ei edeltänyt minkäänlainen GAS ja kitara jonka ostin on minulle muutenkin varsin neutraali kun ei ole aikaisempaa kokemusta eikä mitään käsitystä.

Itse ostotapahtuma oli jännittävä kaikkine neuvotteluineen ja pikaviestien vaihteluineen ja jännittämiseineen, että tuleeko tästä mitään. Velimies antoi vinkkiä, että tällaisessa torikaupassa pitää koko ajan olla valmis hylkäämään koko kauppatapahtuma joten yritin pitää pään kylmänä. Kuitenkin kaupanteon imu veti mukaansa hktiselle matkalle tuntemattomaan. ymmärrän hyvin että tällaiseen saattaa joku jäädä koukkuunkin.

Kaikki sujui onnellisesti ja molemmat osapuolet lienevät tyytyväisiä. Itse ainakin olen. Tuolla aikaisemmin julistin gassini jo voitetuksi, mutta näköjään näitä höpähdyksiä vielä tulee. Soittoväline paletti alkaa tällä taholla olemaan kuitenkin sellainen että aika vaikea enää perustella yhtään mitään hankintaa järjellä. Ainakin kamat taipuukaikkeen siihen mihin soittajakin.
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
powertrip
25.01.2013 14:45:35
Viimeisin oma ostos oli kyllä nopeudessaan omaa luokkaansa. Kaupassa meni n. 24 h. siitä kun kitaran Torilla näin siihen, kun soittelin kotona ensimmäiset tyypit.
Tuo Strato sitten osoittautui kaikin puolin niin loistavaksi, että parempaa tuskin mistään tarvitsee etsiä.......
hallu
25.01.2013 15:02:33
powertrip: Viimeisin oma ostos oli kyllä nopeudessaan omaa luokkaansa. Kaupassa meni n. 24 h. siitä kun kitaran Torilla näin siihen, kun soittelin kotona ensimmäiset tyypit.
Tuo Strato sitten osoittautui kaikin puolin niin loistavaksi, että parempaa tuskin mistään tarvitsee etsiä.......

Joo, strato on loistava ja sitten kun sulla hyvä sellainen on, niin sun ei tarvitse enää koskaan ajatella stratoa, koska soittamalla sitä ei saa loppuun;-). Orkkiskotelot on vaan perhanan kalliita musafasulla.
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
Gabe
25.01.2013 17:13:38
hallu: No tuo minun viieisin kauppani oli valaiseva ja mielenkiintoinen kokemus. Se oli vasta elämäni kolmas torikauppatapahtuma (yksi myynti ja kaksi ostoa ja jälkimmäiseen ostoon liittyi vaihto). Ensinnäkään ostamista ei edeltänyt minkäänlainen GAS ja kitara jonka ostin on minulle muutenkin varsin neutraali kun ei ole aikaisempaa kokemusta eikä mitään käsitystä.

Seurasinkin tätä ostostasi mielenkiinnolla. Kun olen saanut sinusta sellaisen kuvan että olet vahvasti tunne ihmisiä, niinkuin itsekin olen. Tämän vuoksi tämä valinta oli aika hauska. :) On mielenkiintoista nähdä vaikuttaako tämän ostostapahtuman neutraalius siihen, jääkö kitara kokoelmaan vai ei, tai kuinka kovin siihen kiinnyt. Ainakin sinulla on nyt monipuolinen kattaus, niinkuin itsekin sanoit. Ei jää siitä kyllä kiinni.
Laulava Kylätohtori
04.03.2013 13:30:49
No niin, Bassman '59 ja Bluetonen Dusty Road lopettivat vahvariruletin tällä erää tähän. Toisaalta joku pieni kotivahvari olisi vielä ok, mutta ehkä myöhemmin...

Kitarat ovat kunnossa tällä erää. Ainahan sitä tekisi mieli vaihtaa sitä tai ostaa vaikka kokonaan uusi, mutta sekään ei ole ajankohtaista juuri nyt...

Pedaaleissa olen od-purkkien kohdalla saavuttanut pisteen, että soundi ei oikeastaan enää parane, vaan ainoastaan muuttuu purkkia vaihtamalla. Tämä taas tuo ongelmia päättää, mikä pistetään lautaan ja mikä ei. Toisaalta od-purkkien vaihto ei muutenkaan kiinnosta tällä hetkellä, vaan ennemminkin perinpohjainen tutustuminen nykyisiin. Jos ei niillä lähde, niin ei lähde millään muullakaan.

Mutta tästä on seurannut tavallaan uusi, ennen pinnan alla uinunut, kiinnostuksen kohde: fuzzit. Pitkän pitänyt noihin tutustua paremmin, mutta vasta nyt aika taitaa olla oikea... Aika pitkältä tosin vaikuttaa tämäkin polku... ;)
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Gabe
04.03.2013 15:45:16
Laulava Kylätohtori: No niin, Bassman '59 ja Bluetonen Dusty Road lopettivat vahvariruletin tällä erää tähän. Toisaalta joku pieni kotivahvari olisi vielä ok, mutta ehkä myöhemmin...

Kitarat ovat kunnossa tällä erää. Ainahan sitä tekisi mieli vaihtaa sitä tai ostaa vaikka kokonaan uusi, mutta sekään ei ole ajankohtaista juuri nyt...

Päätit jättää Bassmanin taloon? :) Teikäläisen GAS on näköjään enemmän vahvistin/pedaali painotteinen, tuolla sinun kalustolla ei sikäli ole ihme jos se vähän alkaa hiipumaan. Vaikea enää pistää paremmaksi. :) Vaan odotas kun se GAS siirtyy kitaroihin, siitä se sitten lähteekin.

Minulla GAS on ollut aina enemmän kitarapainotteinen, katsotaan käykö uuden kitaran myötä sama kuin sinulle Bluetonen kanssa. :) Olisi kiva olla haikailematta uusia keppejä. Ensi viikonloppuksi sen pitäisi olla valmis, miten muutama päivä voikin tuntua pitkältä. GAS vahvistinten osalta näyttää lopahtaneen Rikstone C6:n myötä liki täydellisesti, vähän vielä hienosäätöä putkien ja kaiuttimen kanssa ja se on sitten siinä. Myös pedaali osasto alkaa olla hyvin kasassa, joku hyvä kaiku ja Jaskan kyhäämä Texas Ranger vielä mahtuu lautaan.
Laulava Kylätohtori
04.03.2013 16:01:15
Gabe: Päätit jättää Bassmanin taloon? :) Teikäläisen GAS on näköjään enemmän vahvistin/pedaali painotteinen, tuolla sinun kalustolla ei sikäli ole ihme jos se vähän alkaa hiipumaan. Vaikea enää pistää paremmaksi. :) Vaan odotas kun se GAS siirtyy kitaroihin, siitä se sitten lähteekin.

Näillä näkymin on jäämässä, on se vaan sekin niin hienosoundinen vahvistin. Saisihan siitä rahaa ja hetken voisi tuhlata torilla, mutta kyllä sen myyminen lopulta harmittaisi... Joo, ei ole pahemmin nuo kitarat koskaan GASsitellut, enemmän juuri nuo vahvarit ja pedaalit. Ja toivon todella, ettei mikään akuutti kitaraGAS iske missään välissä. Sitä tässä viimeiseksi kaivatan. ;)

Minulla GAS on ollut aina enemmän kitarapainotteinen, katsotaan käykö uuden kitaran myötä sama kuin sinulle Bluetonen kanssa. :) Olisi kiva olla haikailematta uusia keppejä. Ensi viikonloppuksi sen pitäisi olla valmis, miten muutama päivä voikin tuntua pitkältä. GAS vahvistinten osalta näyttää lopahtaneen Rikstone C6:n myötä liki täydellisesti, vähän vielä hienosäätöä putkien ja kaiuttimen kanssa ja se on sitten siinä. Myös pedaali osasto alkaa olla hyvin kasassa, joku hyvä kaiku ja Jaskan kyhäämä Texas Ranger vielä mahtuu lautaan.

Onhan se toisaalta pidemmän päälle raskasta vaihdella romuja koko ajan. Kyllä itsekin suunnittelen pientä putkitestiä Bluetonen kanssa. Mielenkiintoista nähdä eri putkityyppien vaikutus soundiin vahvistimen pysyessä muuten täysin samana. Toisaalta tyytyväisyys on taantumusta, joten onhan se hyvä olla aina jotain pientä työn alla...
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Sarko
04.03.2013 18:33:31
Itselle tehokkain GASin tappaja on kyllä niiden himoitsemieni vehkeiden testaus. Internetissä seilatessa kehittää itselleen outoja GASin kohteita, taannoin kaasutti Rickenbackerit ja varsinkin ne leuhkat 12-kieliset. Kitarapajalla 660/12 kokeilessa kaasuttelu lopahti totaalisesti, ei istunut käteen millään. Kauhistutti ajatus että ihanat 330- ja 360-sarjalaiset olisivat vieläkin sirommilla kauloilla varustettuja. Ojasta allikkoon, nyt kaasuttaisi Gretsch ja Fender Twin Reverb...
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
PIM
04.03.2013 20:39:58

Ajattele se ihan säästämisen muotona. Mä oon tänäkin vuonna säästäny soittimiin jo monta tonnia, mitkä muuten olis mennyt ties mihin turhuuteen.

PS: Koskas tuut käymään meidän uudella treeniksellä? Voitas vähän testailla ristiin uusia hankintoja.
AngieRainbow
04.03.2013 22:10:40
PIM: Ajattele se ihan säästämisen muotona. Mä oon tänäkin vuonna säästäny soittimiin jo monta tonnia, mitkä muuten olis mennyt ties mihin turhuuteen.

PS: Koskas tuut käymään meidän uudella treeniksellä? Voitas vähän testailla ristiin uusia hankintoja.

Tuolla toisessa keskustelussa Jucciz jo ehdottikin sessioita. Kokoontukaamme joko Jucciczen tai sinun uudelle treenikselle laitetestailuun sekä yleiseen jamitteluun. Mun uusi Bluetone Princeton Reverb on luultavasti teikäläisen mieleen.
Gabe
04.03.2013 22:11:31
Laulava Kylätohtori: Näillä näkymin on jäämässä, on se vaan sekin niin hienosoundinen vahvistin. Saisihan siitä rahaa ja hetken voisi tuhlata torilla, mutta kyllä sen myyminen lopulta harmittaisi... Joo, ei ole pahemmin nuo kitarat koskaan GASsitellut, enemmän juuri nuo vahvarit ja pedaalit. Ja toivon todella, ettei mikään akuutti kitaraGAS iske missään välissä. Sitä tässä viimeiseksi kaivatan. ;)

Hyvä vahvistinhan tuo on. :) Odottelet vaan rauhassa, nyt kun vahvistimet ja pedaalit alkaa olla kasassa niin kyllä se GAS siitä hiipii kitaroihin. ;) Vaikka ovathan nuo Tokait kaikin puolin kelpo soittimia, omakin MIJ Fender Tele taitaa samoilta tehtailta olla peräisin ja enpä keksi mitä muuta Telecasterilta keksisin vaatia.

Onhan se toisaalta pidemmän päälle raskasta vaihdella romuja koko ajan. Kyllä itsekin suunnittelen pientä putkitestiä Bluetonen kanssa. Mielenkiintoista nähdä eri putkityyppien vaikutus soundiin vahvistimen pysyessä muuten täysin samana. Toisaalta tyytyväisyys on taantumusta, joten onhan se hyvä olla aina jotain pientä työn alla...

Minulle kitarakamoista, varsinkin kitaroista luopuminen on hyvin stressaavaa. Kuitenkin sen valinta testauksineen ym. tutkimuksineen ja yhdessä vietetty aika muodostaa siihen ihan tunnesiteen, vaikka käyttöesine onkin. Minulla muutenkaan päämääränä ei ole ollut ostaa ja vaihdella noita vain kokeilemisen riemusta, vaan kyseessä on ollut jonkinlainen etsintäretki minulle parhaiten sopivaan kitaraan. Omia mieltymyksiään ei oikein voi tietää jos ei kokeile erilaisia vaihtoehtoja. Pari vuotta tässä on nyt aika ahkeraan kama kiertänyt ja nyt toivon todella että pääosin nämä ovat pitopelejä. Ainahan kaikkea pientä on kuitenkin tekeillä, ja se ES-335 kutkuttelee tulevaisuuden hankintana... ehkäpä vielä jonkun suomalaisen mestarin kyhäämänä.

Sanohan sitten miltä eri putket kuulostaa. :)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)