Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Boss sd-1 vs. EHX LPB-1 boosti vertailu?
1
Stone
25.01.2013 11:02:01 (muokattu 25.01.2013 11:09:15)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarvitsen edullisen perusboostin, jolla saan tarvittavat leadit/ riffit/soolot riittävästi leikkaamaan bändin ylitse, jotta kuuluvat. Tarkoitus polkaista se tarvittaessa komppisärön päälle, jonka otan myös pedaalista.
Kiikarissa lähinnä jompikumpi yllä mainituista, koska 50,- on budjettini. Tiedän, että löytyisi xoticia, mad proffaa jne. isommalla budjetilla, mutta keskitytäänpä näihin nyt. Tietysti sit ovat vielä olemassa Duncanin pickup booster ja Mxr micro amp halpis kategoriassa.
En ole ronkeli, joten ei tarvitse olla täysin clean boost vaan kumpi ajaa paremmin asiansa eli leikkaa bändin seasta?
 
Vahvistin on Traynor YGM-3 (Eminence Private Jack elementti), jonka perussoundi on suht' puhdas (koska vahvistinta itseään ei voi säätää särölle ilman, että db:t nousisivat treeniksellä liikaa) ja komppisäröt otan pedaaleista + kitaramikkeinä 1-kelaiset.
 
Ensisijaisesti ajattelin tuota bossia, kun siitä lähtee sitä middleä ja senhän luulisi silloin leikkaavan hyvin? Sitten muistin vielä jonkun maininneen tuon EHX LPB-1 boostin, joka on kanssa ilmeisen pätevä hintaisekseen?
 
Mielipiteitä, kokemuksia, vertailua?
 
"If you want heavy metal, talk to John Lee Hooker...that's heavy metal. That's armour!" -Keith Richards
calluna
25.01.2013 11:21:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselläni juuri kyseiset käytössä. Tosin boostina tuo LPB-1 lähinnä ja SD-1 sitten joko boostina tai itsekseen.
 
On tuo LPB-1 aika "läpinäkyvä" verrattuna SD-1:een, eli SD-1 tosiaan muuttaa soundia. Tosin sehän on vaan hyvä asia ainakin omassa tapauksessani.
 
Joten:
puhdas boosti: LPB-1
middleboosti: SD-1
 
Molemmat särkevät kyllä tarvittaessa signaalia myös. SD-1 toki paljon enemmän.
 
"B.B. King can make one note count for a million Malmsteen notes" -Yngwie Malmsteen
Rubuinen
25.01.2013 11:30:45
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

SD-1 on kyllä hyvä. Kalliimpiakin mulla on ollut, mutta harrastusinnon vähenemisestä johtuen myin pois ja kyllä tolla vetää siinnä missä niillä "paremmilla", siis ainakin mun mielestä erot on niin pieniä että enää en missään nimessä tuhlaisi turhaa rahojani niihin kalliimpiin...
 
iec
25.01.2013 11:49:21 (muokattu 25.01.2013 12:08:23)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

calluna: Itselläni juuri kyseiset käytössä. Tosin boostina tuo LPB-1 lähinnä ja SD-1 sitten joko boostina tai itsekseen.
 
On tuo LPB-1 aika "läpinäkyvä" verrattuna SD-1:een, eli SD-1 tosiaan muuttaa soundia. Tosin sehän on vaan hyvä asia ainakin omassa tapauksessani.
 
Joten:
puhdas boosti: LPB-1
middleboosti: SD-1
 
Molemmat särkevät kyllä tarvittaessa signaalia myös. SD-1 toki paljon enemmän.

 
Komppaan jäsen Callunaa. LPB-1:n ostin juuri itselleni tuohon boostaustarkoitukseen. Mulla tosin LPB-1 on efektiloopissa, jolloin boostauksessa on lähes rajattomasti varoja. Aiemmin käytiin SD-1 -pedaalia kitaran ja inputin välissä, mutta siinä boostausta rajoitti jo se, että inputti menee "tukkoon" kun signaali on jo sen verran isolla tasolla että käytännössä vain särö ja keskitaajuudet lisääntyivät. Tosiaankin LPB-1 puhtaaseen boostiin ja SD-1 jos haluaa middleä ja boostia. SD-1:stä en kyllä edes viitsinyt kokeilla efektiloopissa kuin ehkä kerran ja muistikuva on että se lisäsi häiriöitä selvästi tuota LPB-1:stä enemmän (vähän hatara muistikuva kylläkin sillä en kokeillut tuota SD-1:stä enää kun ostin EHX:n kamppeen).
 
Mulla olis SD-1 muuten myytävänä (mainos mainos, vink vink :) EDIT: Ai niin Stonehan jo kyselikin tätä, mutta ei päästy hinnasta ainakaan vielä yhteisymmärrykseen. Jatkanpa tätä asiaa sitten pikaviestien kautta :)
 
-iec
 
Ja niin päin pois...
Stone
25.01.2013 12:14:24 (muokattu 25.01.2013 12:22:21)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

iec: Komppaan jäsen Callunaa. LPB-1:n ostin juuri itselleni tuohon boostaustarkoitukseen. Mulla tosin LPB-1 on efektiloopissa, jolloin boostauksessa on lähes rajattomasti varoja. Aiemmin käytiin SD-1 -pedaalia kitaran ja inputin välissä, mutta siinä boostausta rajoitti jo se, että inputti menee "tukkoon" kun signaali on jo sen verran isolla tasolla että käytännössä vain särö ja keskitaajuudet lisääntyivät. Tosiaankin LPB-1 puhtaaseen boostiin ja SD-1 jos haluaa middleä ja boostia. SD-1:stä en kyllä edes viitsinyt kokeilla efektiloopissa kuin ehkä kerran ja muistikuva on että se lisäsi häiriöitä selvästi tuota LPB-1:stä enemmän (vähän hatara muistikuva kylläkin sillä en kokeillut tuota SD-1:stä enää kun ostin EHX:n kamppeen).
 
Minulla ei sinänsä pitäisi olla tukkoon menemisen vaaraa, kun vahvistimen oma vola n. 4/10 ja pedaalista myös volume n. klo 10-13 tienoilla. Tubescreamer tyyppinen tone ei kyllä ole huono juttu itselleni. LPB-1 on kyllä myös puolensa.
 
Mulla olis SD-1 muuten myytävänä (mainos mainos, vink vink :) EDIT: Ai niin Stonehan jo kyselikin tätä, mutta ei päästy hinnasta ainakaan vielä yhteisymmärrykseen :)
 
-iec

 
Well, tuolta sivulta pukkas myös tarjousta, mutta tätä pitä vielä "pyöritellä",kun tulee uusia näkökulmia asiaan. Sehän olisi, että molempi parempi, mutta kyllä 1 boosti saa itselleni riittää tai kohta taas on purkkeja nurkat pullollaan;)
 
"If you want heavy metal, talk to John Lee Hooker...that's heavy metal. That's armour!" -Keith Richards
ibnz
25.01.2013 17:31:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nipsautin justiin SD-1:stä C6-kondensaattorin irti ja perhana että onkin kiva treble-middle -buusti nyt. Juuri sopiva ton mun pikku-DA5:n kanssa metallitouhuihin, sillä se vakiona meinaa jäädä aika tummaksi isomman kaapin kanssa. Parin minuutin homma ja tosi hyvä tuli.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «