Noll_a 23.01.2013 18:03:25 | |
---|
...Siinä ei nimittäin ilmeisesti toimi tuo uusi Scenes-ominaisuus lainkaan.. Kyllä tuo mulla futaa. Käytän 9 ja 10 polkimia scene-polkimina. CC:t ohjelmoi vaan niiden nappien paikalle. En tosiaan kyllä enempää ole tuota tutkaillut, koska jos tarvetta monimutkaisemmalle systeemille on niin olen yleensä tehnyt suosiolla uuden presetin. "Rock 'n Roll: The most brutal, ugly, desperate, vicious form of expression it has been my misfortune to hear." -Frank Sinatra |
Samuel P. 23.01.2013 18:32:51 | |
---|
Janne28: Olen tässä kovasti pohtinut tuota live-setupin kasaamista axelle, FRFR-setuppiin olisi aikomus. Vaihtoehtoina: - jotkut hyvät frfr-monitorit esim. RCF sma12 - Matrix Q12a skopet - Atomicin uutuudet... Tai sitten tuo matrixin GT1000 vahvari--> normi kitarakaappi, tässä jää kyllä nu IR- ominaisuudet pois Onko kokemuksia aiheeseen liittyen? Mä päädyin itse tuohon Matrix Gt1000FX vaihtoehtoon. Ensin soittelin marsun 4X12 kaapin kautta, mutta viime viikolla mulle tuli RCF:n Art 312 monitori. Ensi alkuun tuossa frfr hommassa oli aika opettelu, kaikki kuulosti ihan kuralta. Netistä vinkkejä selailtuani laitoin kaappimallinnuksen perään parametrisen equn, jolla leikkasin yläpään kihinöitä ja alapään kuminoita pois. Päädyin sellaiseen asetukseen että yläpään leikkaaminen alkaa jo tuolla 2 kilon hujakoilla aluksi loivasti, korkeampiin taajuuksiin mentäessä jyrkentyen. Nyt en enää osaa sanoa kuulostaako kitarakaappi vai monitori paremmalta. Omasta mielestä tosi hyvältä kuulostavaan tulokseen pääsen kun kytken molemmat rinnan. Teen presetit niin, että säröttimen jälkeen linja jakautuu kahdeksi. Toisessa on kaappimallinnukset sun muut, toisessa kaappiblokki puuttuu ja linja päättyy efektilenkin ulosmenoon. Tuon jaon voisi varmaan laittaa myös vahvistinblokin perään, mutta haluan että voin säätää vahvistinnuppeja molemmissa linjoissa itsenäisesti. Molemmat linjat menevät Matriksiin, toinen A ja toinen B-kanavaan. Siitä sitten päivän ja fiiliksen mukaan annostelen molempia yhtä paljon, tai maun mukaan laitan joko kitarakaapin tai monitorin kovemmalle. Tuota RCF SMa12 monitoria on kovasti kehuttu, sillä tuskin myöskään menee vikaan. |
Noll_a 23.01.2013 23:58:02 (muokattu 23.01.2013 23:58:51) | |
---|
... Demonstroisitko dynamiikkaa kitaran volumea käsittelemällä, esim plexi tmv isotsäröt-puhtaat-siistitään-roiskitaan-meininkiä.. Tuli vähän roiskittua JCM800:lla. Kaikki muutokset soundissa on siis mikinvaihtoja ja volapotikan kääntelyä. Toneihin ei edes vielä koskettu. :) (Soitosta ei kannata välittää, en osaa soittaa) https://dl.dropbox.com/s/jg4c2otah8mjwlv/JCM%20800%20AFX2.mp3 "Rock 'n Roll: The most brutal, ugly, desperate, vicious form of expression it has been my misfortune to hear." -Frank Sinatra |
Norppa78 24.01.2013 08:08:25 | |
---|
|
LaXu 24.01.2013 11:37:00 | |
---|
Samuel P.: Mä päädyin itse tuohon Matrix Gt1000FX vaihtoehtoon. Ensin soittelin marsun 4X12 kaapin kautta, mutta viime viikolla mulle tuli RCF:n Art 312 monitori. Ensi alkuun tuossa frfr hommassa oli aika opettelu, kaikki kuulosti ihan kuralta. Netistä vinkkejä selailtuani laitoin kaappimallinnuksen perään parametrisen equn, jolla leikkasin yläpään kihinöitä ja alapään kuminoita pois. Päädyin sellaiseen asetukseen että yläpään leikkaaminen alkaa jo tuolla 2 kilon hujakoilla aluksi loivasti, korkeampiin taajuuksiin mentäessä jyrkentyen. Eikös tuolloin kannattaisi ennemminkin käyttää Axen globaalia EQ:ta? Minulla on käytössä Atomic FR ja siinä on mielestäni vähän turhan paljon botnea (kuten 6L6-putkilla varustetuissa vahvareissa mielestäni usein muutenkin) joten leikkaan globaalilla EQ:lla alimpia taajuuksia jokusen desibelin. Yläpään leikkaamista en ole ainakaan tämän vehkeen kanssa tarvinnut. Jos FRFR laite mielessä, odottelisin, että Atomicin uusi CLR saapuu G66:n valikoimiin. Hinta varmaan samaa luokkaa kuin nykyiset Atomicit, mutta laite on käsittääkseni suunniteltu juurikin Axe-Fx:n kanssa käytettäväksi. Itse olen ollut kovin tyytyväinen Atomic FR:n kanssa ja en ole törmännyt samanlaiseen säätöruljanssiin kuin foorumien perusteella joidenkin muiden FRFR-skobejen kanssa. |
Janne28 24.01.2013 12:33:02 | |
---|
Näyttäisi olevan Matrixiltakin uutuuksia tulossa, Fractalin foorumilta: New Matrix gear The guys from Matrix asked me to stop by their NAMM booth as they set up. They showed me some new , exciting gear. Show starts tomorrow... |
Samuel P. 24.01.2013 15:41:11 | |
---|
LaXu: Eikös tuolloin kannattaisi ennemminkin käyttää Axen globaalia EQ:ta? Minulla on käytössä Atomic FR ja siinä on mielestäni vähän turhan paljon botnea (kuten 6L6-putkilla varustetuissa vahvareissa mielestäni usein muutenkin) joten leikkaan globaalilla EQ:lla alimpia taajuuksia jokusen desibelin. Yläpään leikkaamista en ole ainakaan tämän vehkeen kanssa tarvinnut. Joo tuo globaali EQ on varmasti myös oiva vaihtoehto, mä en vain ole oikein oppinut säätämään sillä. Toisaalta mä olen myös säästellyt tuota vaihtoehtoa sitä varten, josko tulee joskus keikalla kytkettyä Axe suoraan keikkapaikan laitteistoon ja siinä tarvitaan EQ:ta. |
Kyselin Matrixilta Q12:ta passiiviversiosta ja tällainen vastaus tuli: We will have more info on the Q12 passive, including shipping dates and price after the namm show. We have Q12 built awaiting final testing so they are not far away now. Jos jotain muutakin kiinnostaa... |
askomiko 24.01.2013 17:09:18 | |
---|
Noll_a: Tuli vähän roiskittua JCM800:lla. Kaikki muutokset soundissa on siis mikinvaihtoja ja volapotikan kääntelyä. Toneihin ei edes vielä koskettu. :) (Soitosta ei kannata välittää, en osaa soittaa) https://dl.dropbox.com/s/jg4c2otah8mjwlv/JCM%20800%20AFX2.mp3 Kiva, mikä IR käytössä? Tai laita patchi jakoon, :) kun ite en oo jaksanu vielä JCM-malliin juuri koskea. On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash |
Janne28 24.01.2013 17:18:38 | |
---|
penatuna: Kyselin Matrixilta Q12:ta passiiviversiosta ja tällainen vastaus tuli: We will have more info on the Q12 passive, including shipping dates and price after the namm show. We have Q12 built awaiting final testing so they are not far away now. Jos jotain muutakin kiinnostaa... Okei hyvä tietää |
Noll_a 24.01.2013 17:29:34 (muokattu 24.01.2013 17:30:35) | |
---|
askomiko: Kiva, mikä IR käytössä? Tai laita patchi jakoon, :) kun ite en oo jaksanu vielä JCM-malliin juuri koskea. Tuosta. Vahvistinblockin edessä on Eternal Love, jossa mix kytketty EXT11 kontrolleriin. Taitaa olla oletuksena nollassa. Kaappiblockki stereona, jossa taitaapi olla 25w Basketweave 57:lla ja sitten toisena iiärränä on joku Fractalin foorumilta napattu mix, jossa muistaakseni U87 edessä. Pitäis löytyä linkistä. Muuten ei ole mitään ihmeellistä, delayta ja reverbiä käytän samaan tyyliin, kuten esim. Fractalin foorumilla pyörivä nimimerkki Fremen ( http://axefremen.blogspot.fi/). Ovat siis 100% wet (en sano märkänä) ja ohjailen määrää input gainilla. https://www.dropbox.com/sh/q7wv2j6br7ck8bp/PWAQkKyt_0 "Rock 'n Roll: The most brutal, ugly, desperate, vicious form of expression it has been my misfortune to hear." -Frank Sinatra |
Janne28 24.01.2013 19:42:24 | |
---|
Katselin tuota Fremenin blogia ja yritin ladata tuon Fremen_Axe-Fx_V9.02.rar tiedoston axe edittiin mutta en saa sitä onnistumaan... kun se ei ole normi syx-file |
Noll_a 24.01.2013 20:02:53 | |
---|
Mulla toimii ainakin ihan ongelmitta. Käytin itseasiassa ohjeista huolimatta AE:ta bankkien lataamiseen. Samalla tavalla meni kuin normaalit bankit. "Rock 'n Roll: The most brutal, ugly, desperate, vicious form of expression it has been my misfortune to hear." -Frank Sinatra |
askomiko 24.01.2013 20:25:33 (muokattu 24.01.2013 20:27:41) | |
---|
Se on bank file eli sisältää 384 presettiä. Bankin presetit voi kuunnella yksitellen mutta sen siirtäminen axeen kirjoittaa kyselemättä yli kaikki presetit siltä alueelta jonka lataa, eli vaikka 1-128. Tämän päivän rämpytyksissä varmistin sen minkä jo tiesin - V30:lla ladattu 4x12" -> nyt säröt on napakat niinkun kuuluu, mutta joka särökone kuulostaa samalta, ja ruttuiset puhtaat on perseestä, enkä pidä V30:n kirkkaasta piikistä. Eipä se kai auta kun ruveta säästämään kunnon aktiivikaappiin. (Eli ottaa pankista lainaa hullunkiilto silmissä... Mun säästäminen on tämmöistä takaperoista!) On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash |
Janne28 24.01.2013 20:42:20 | |
---|
No niin... tämä tietokoneeni on sen verran tuore tapaus että eihän tässä ollut tuota WinRAR purkuohjelmaa... ilmankos en saanut tiedostoa auki! Sitten kun on vielä sen verran uuno näiden koneiden kanssa niin tällaista tämä on.. tuossa muuten uutta videopätkää frfr-monitoreista, mukana uusi Atomic clr |
Janne28 24.01.2013 20:43:01 | |
---|
|
efunkelist 24.01.2013 21:38:09 (muokattu 24.01.2013 21:38:35) | |
---|
Noll_a: Tuli vähän roiskittua JCM800:lla. Kaikki muutokset soundissa on siis mikinvaihtoja ja volapotikan kääntelyä. Toneihin ei edes vielä koskettu. :) https://dl.dropbox.com/s/jg4c2otah8mjwlv/JCM%20800%20AFX2.mp3 Nam että mikä soundi :) Kiitos tästä! (tosin dilsaa oli minusta liikaa tähän aiheeseen - dilsa kun aina parantaa mitä tahansa soundia niin se ei minusta palvele ääninäytteissä) "Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008) |
askomiko 24.01.2013 21:46:26 | |
---|
Hihi, Scott on ihan ku minä: hirvee kamarunkkari ja aika kehno soittaja. :) Onneks mulla on vähemmän rahaa! On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash |
LaXu 25.01.2013 10:10:03 | |
---|
Samuel P.: Joo tuo globaali EQ on varmasti myös oiva vaihtoehto, mä en vain ole oikein oppinut säätämään sillä. Toisaalta mä olen myös säästellyt tuota vaihtoehtoa sitä varten, josko tulee joskus keikalla kytkettyä Axe suoraan keikkapaikan laitteistoon ja siinä tarvitaan EQ:ta. Joo, tuota vartenhan se on juuri tehty, eli saa korjattua huoneen ja äänentoiston mukaan soundia ilman, että tarvii säätää jokaista patchia uusiksi. Olisi kyllä kiva, jos tuohonkin saisi X/Y moodin, niin voisi tehdä eri asetukset vaikka treenikselle ja kotikäyttöön. |
Janne28 25.01.2013 10:34:42 | |
---|
Kyselin tuolta G66:delta milloin uudet Atomic CLR:ät tulevat heidän listoille niin vastaus oli että eivät aijo ottaa niitä myyntiin. Eli ilmeisesti tilaus/varaus täytyy pistää suoraa Atomicille jo näitä haluu. |