Aihe: Miten Suojaatte kalliit laitteenne?
1 2
tender.insanity
13.12.2012 13:52:50
Kalmo: Eihän se vempain, mutta jos on muutaman vuoden musiikkiprojektit uhattuna...
Ellet sitten aina muista irrottaa turvakopiokovoa piuhoista.

Otsikossa kysytään kalliiden laitteiden suojauksesta. Musiikkiprojektien varmuuskopiointi ei liity tähän mitenkään.
rintapek
13.12.2012 14:35:41

tender.insanity: Otsikossa kysytään kalliiden laitteiden suojauksesta. Musiikkiprojektien varmuuskopiointi ei liity tähän mitenkään.

Tää nimenomaan ei me näin.

Mä duunikseni koulutan aikas paljon ja ihan joka kurssilla jengi tahtoo tietää vastauksen kysymykseen X. Mä toki voin sen kertoa, mut se ei o muuta ko knoppologiaa. Kyl mä mielummin kaivan esiin sen ongelman kysymyksen taustalta ja koitan vastata siihen.

Kalliiden laitteiden suojaus sähköhäröiltä? Jos vakuutukset on kunnossa, ni salama saa polttaa vaik puolenmiljoonan omakotitalon kivijalkaa myöten, eikä se rahallisesti pänni omavastuuta enempää. Mut siin mukana palaa asioita, joita ei millään maailman rahalla saa takaisin. Asiat, joista selviää rahalla on halpoja.
One kind of music only - the good kind
tender.insanity
13.12.2012 14:56:41 (muokattu 13.12.2012 14:58:07)
rintapek: Tää nimenomaan ei me näin.

Meneehän. Kyseessä on edelleen kalliiden laitteiden suojaus. Ei tallennusvälineiden, joissa on sinulle arvokkaita tiedostoja. Jollekulle muulle tallennusvälineittesi arvo on niiden myyntiarvo, muulla ei ole kakkaakaan väliä. Ei ketään kiinnosta sinun valokuvat taikka rupiset audioraidat.

EDIT: Talo ei ole kallis laite, tietääkseni. Se on rakennus.
rintapek
13.12.2012 16:49:35

tender.insanity: Meneehän. Kyseessä on edelleen kalliiden laitteiden suojaus. Ei tallennusvälineiden, joissa on sinulle arvokkaita tiedostoja. Jollekulle muulle tallennusvälineittesi arvo on niiden myyntiarvo, muulla ei ole kakkaakaan väliä. Ei ketään kiinnosta sinun valokuvat taikka rupiset audioraidat.

Monasti se on just se oikea kysymys arvokkaampi ko vastaus väärään kysymykseen.
Normiolosuhteiden vallitessa se talo on huomattavasti läppäriä kalliimpi.

Mä en moden kärsivällisyyttä viitti koetella enempiä, joten tää jää mun puolesta tähän.
One kind of music only - the good kind
Vobg
21.01.2013 13:52:43
Tästähän on tulossa hyvä threadi kaikenlaisiin turvallisuus/varmuus-juttuihin liittyen. Älkää nyt pilatko jollain sössötyksellä otsikon muotoilusta. Kallis laite voi olla rahallisesti halpa, ja threadia on lupa jalostaa jos keskustelu siihen suuntaan menee. Edellä mainittua ärsyttävää sekä turanpäiväistä marinaa tulisi niin ikään välttää.
HateHalon
28.01.2013 15:12:45

Mulla on APC halpisups käytössä jossa on 4 pistorasiaa akun perässä ja 4 virtapiikkisuojauksella. makso about 90€, mutta toimii. Vaatimukset kun kasvaa, niin hintakin. Pitäisi hommata kaikille laitteille se akku ja jännitteentasaus väliin, mutta hinnat pomppaa moneen tonniin... Itselläkin tossa jo käytössä reilu 20 sähköä vaativaa laitetta tarkkaamossa, tosin ei aina samanaikasesti päällä...
www.halondesign.com
JAV
28.01.2013 22:15:04
tender.insanity: Meneehän. Kyseessä on edelleen kalliiden laitteiden suojaus. Ei tallennusvälineiden, joissa on sinulle arvokkaita tiedostoja. Jollekulle muulle tallennusvälineittesi arvo on niiden myyntiarvo, muulla ei ole kakkaakaan väliä. Ei ketään kiinnosta sinun valokuvat taikka rupiset audioraidat.

Ei sitte tullu mieleen, että koneella voi olla tallennettuna jotain oikeasti arvokasta? Esim. asiakkaille tehtyjä projekteja, joihin saatetaan haluta muutoksia vaikka vuodenkin jälkeen. Jos ei filejä löydy niin se on pahimmassa tapauksessa asiakkaan menetys, parhaassakin tapauksessa menettää rahat casesta. Ennemmin vaikka äänikortti posahtais ku filet katoais. Ja miksei tallennusvälineetkin ole kalliita laitteita, joiden suojausta kannattaa miettiä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)