Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Uusi vuosi/Uusi interface. Mutta mikä niistä?
1 2
rogue24
16.01.2013 19:08:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elikkäs, tarpeitteni mukaan haarukoituna pitkän puntaroinnin jälkeen olen päätynyt
kahteen vahvaan ehdokkaaseen. Babyface ja 18i6 focusrite.
Koneella teen musiikkia( win7 x64 /Live8), enimmäkseen samplepohjaista mutta vokaaleihin ja kitaraan tarvitsen laadukkaat etuset ja di:n, ja tietty laadukas koversio pienellä latenssilla. Haluan myös adat-laajennetavuuden mikäli setuppia pitää syystä tai toisesta laajentaa.
 
Rme Babyface: 499e
 
http://www.stpaulssound.fi/kauppa/i … oduct_info&cPath=0&products_id=3437
 
Focusrite 18i6: 279e
 
http://www.stpaulssound.fi/kauppa/i … oduct_info&cPath=0&products_id=4817
 
Raakoja lukuja kun katselee niin korteillä näyttäisi olevan melko identtinen suorituskyky mutta focusritessä on enemmän i/o:ta ja on silti about puolet halvempi kuin RME.
Mistä maksan kun ostan RME:n? Siitä ,että rme valmistetaan saksassa ja focusrite kiinassa? Onko korteilla jotain huomattavia eroja joita en nyt osaa miettiä?
Kuulenko ehdottoman eron vaikkapa korttien toistotarkkuudessa kun miksaan?
Ihmiset tuntuu ylistävän tot RME:n vakautta ,ajureita ja latenssia. Mitenköhän on 18i6:sen laita?
 
Entä tuleeko jollekin palstan studiovelhoista mieleen muita kortteja jotka kävis mun tarpeisiin? Käytettynäkin mielelläni ostaisin mutta hyvää ei kukaan tunnu haluavan yllätys yllätys myydä pois^^
 
Tällä hetkellä painan menemään steinbergin ci2:lla joten tarve on suuri haha.
 
ganesha
16.01.2013 20:04:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Steinbergin MR816 on mun suositus. On jonkin verran kalliimpi kuin nuo, mutta hinta-laatu-suhde on kyllä enemmän kuin kohdillaan. Ei pahemmin suhise vaikka vääntäisi gainit täbölle - esim. just kitaroita nauhoitettaessa aika päällikkö interface kun pitää ruuvata gainia isommalle.
 
Noita on kahta eri mallia, se halvempikin riittää kotistudiotarpeisiin.
 
rogue24
16.01.2013 20:07:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ganesha: Steinbergin MR816 on mun suositus. On jonkin verran kalliimpi kuin nuo, mutta hinta-laatu-suhde on kyllä enemmän kuin kohdillaan. Ei pahemmin suhise vaikka vääntäisi gainit täbölle - esim. just kitaroita nauhoitettaessa aika päällikkö interface kun pitää ruuvata gainia isommalle.
 
Noita on kahta eri mallia, se halvempikin riittää kotistudiotarpeisiin.

 
Toikin kävi kyllä mielessä varsinkin ku ois saanu viel käytettynä mut
haluun usb 2.0 vehkeen, sen unohdin mainita tossa mun tekstivallissa.
 
HK
20.01.2013 05:56:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Focusriten mikkietusia ei kyllä ainakaan voi suositella kenellekään, ainakaan vakavalla naamalla.
 
Peltikorva puupäässä.
AcLAc
20.01.2013 06:16:29
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HK: Focusriten mikkietusia ei kyllä ainakaan voi suositella kenellekään, ainakaan vakavalla naamalla.
 
Ai, varmaankin haluat perustella tuon...
 
Minä kuljen, Herra ohjaa!
passe
20.01.2013 09:57:26 (muokattu 20.01.2013 09:59:44)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heitän tähän kohtaan vähän tuoreemman tulokkaan: Roland Octacapture. 10in/out ym. On myöskin sen kokoinen että on paljon kivempi kantaa mukana kuin interfacet, joissa kaikki 8 etusta ovat rinnakkain.
 
Itsellä ollut tuo vasta pari viikkoa, eli ei tässä vielä ihmeitä ole kerennyt, mutta toistaiseksi pelannut kuin Buicki.
 
Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa - mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan.
villeh
20.01.2013 10:15:19
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on tässä ollu Rme Babyface ja Focusrite Forten välillä mietinnässä, että kumpi olis paree, focusritessä arveluttaa kuinka stabiili se kello on, on vissiin ollu focusriten ominaisuus. aika vähän tuosta Fortesta löytyy käyttäjä tietoo netis. Paperilla speksit ok.
 
www.hautaluoma.com
rogue24
20.01.2013 17:37:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En ymmärrä miksei muut valmistajat kuin RME tee tollasta tasokasta pikkuboksia
jossa olis toi adat liitäntä. Nostaisko se hintaa todella merkittävästi?
 
Esim tällänen uutuus tulossa steinbergiltä:
 
http://www.thomann.de/gb/steinberg_ur22.htm
 
Tohon se adat liitin niin varmasti testaisin.
 
anapena
20.01.2013 17:57:59 (muokattu 20.01.2013 19:17:21)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TCllä on tuollainen puolikokoinen purkki, mutta ei sitä ihan halvaksi voi sanoa.
 
Edit. ai mut sori, se onkin fw...adat ja usb ovat melko harvinainen yhdistelmä. Mutta eikö se helpotakin kummasti valintoja, kun ei tartte miettiä niin paljoa?:)
 
Istu ja pala!
mhelin
20.01.2013 21:09:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rogue24: Toikin kävi kyllä mielessä varsinkin ku ois saanu viel käytettynä mut
haluun usb 2.0 vehkeen, sen unohdin mainita tossa mun tekstivallissa.

 
Mutta USB ja pieni latenssi ei oikein sovi samaan ajatukseen, mutta itsepähän joudut seisomaan päätöstesi takansa. Tuossa jotain statistiikkaa, kyllähän toki Babyface suhteellisen hyvin näyttäisi pärjäävän tuossa joukossa:
http://www.gearslutz.com/board/musi … -latency-performance-data-base.html
 
Kallekorvola
20.01.2013 21:13:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mhelin:USB ja pieni latenssi ei oikein sovi samaan ajatukseen, mutta itsepähän joudut seisomaan päätöstesi takansa.
 
Mä jopa sanoisin, että USB ja äänenkuljettaminen ei sovi samaan ajatukseen. Se standardi ei ole yksisuuntaisena siirtoväylänä vaan tarpeeksi nopea äänikäyttöön.
 
FireWire, Thunderbolt jne. ovat rutosti luotettavampia.
 
Tehdäänkö nopeasti, halvalla vai hyvin? Valitse kaksi mieleisintä vaihtoehtoa.
rogue24
20.01.2013 21:43:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kallekorvola: Mä jopa sanoisin, että USB ja äänenkuljettaminen ei sovi samaan ajatukseen. Se standardi ei ole yksisuuntaisena siirtoväylänä vaan tarpeeksi nopea äänikäyttöön.
 
FireWire, Thunderbolt jne. ovat rutosti luotettavampia.

 
Hitto, näistäkin tuntuu olevan niin monta koulukuntaa, jotkut taas väittää
että firewire on jo täysin passeé ja siks monet valmistajat siirtyy joko thunderbolttiin
tai usb 2.0/ 3.0 vaihtoehtoihin. On se sekavaa.
 
Mites sitten noi pci kortit+ ulkonen boxi,,,,taitaa tulla sit jo hintaakin taas lisää? :(
 
Mikael
20.01.2013 22:04:43 (muokattu 20.01.2013 22:05:46)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on ollut läppärin (MBP) kaverina jonkin aikaa RME Babyface ja sen kaverina tarvittaessa RME Octamic II ja olen ollut todella tyytyväinen. 10 kanavan äänittäminen ei oo tuottanut USB:n kanssa mitään ongelmia ja homma on toiminut muutenkin hienosti ja vakaasti. Myöskään latenssien kanssa ei oo ollut ongelmia. Paljon paremmin tää setti toimii myös tietokoneen omien äänten kanssa kuin mitä mikään Digidesign/Avid -kortti mitä mulla on ollut. Etusista vois sanoa sen verran että nuo RME:n etuset ovat selvästi paremmat kuin vaikkapa Focusriten Octopre tai Digidesign 002. Sit vielä lisäksi RME:n TotalMix-softa on todella käyttökelpoinen lisä moneen asiaan...
 
Nyt odottelenkin innolla Fireface 800:n saapumista studion ääniraudaksi :D
 
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
passe
21.01.2013 00:56:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mhelin: Mutta USB ja pieni latenssi ei oikein sovi samaan ajatukseen, mutta itsepähän joudut seisomaan päätöstesi takansa. Tuossa jotain statistiikkaa, kyllähän toki Babyface suhteellisen hyvin näyttäisi pärjäävän tuossa joukossa:
http://www.gearslutz.com/board/musi … -latency-performance-data-base.html

 
Hyvä linkki! Kylmä data aina piristää mutua enemmän. Vähän yllärinä tuli M-audion noinkin hyvä pärjääminen. Taitaa olla vähän niin kuin Behringer, niin kauan kuin toimii niin saattaa toimia hyvinkin...
 
Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa - mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan.
rogue24
21.01.2013 23:19:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hmm tollasen mr816x:n sais käytettynä 430e, siihen firewire kortti+ kuljetukset
nii oltas sit kuitenkin aika samoissa luvuissa ku uuden babyfacen ostamisessa...
 
Kumpihan ois sijotuksena järkevämpi?
 
JPQ
22.01.2013 00:34:27
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä en usko FW tulevaisuuteen.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
passe
22.01.2013 08:42:39 (muokattu 22.01.2013 08:48:09)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ähh, väärä threadi.
 
Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa - mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan.
anapena
22.01.2013 11:19:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Luulisin että firewire Apple-leirissä on vielä useita vuosia toimiva liitäntä. Windows-leiristä en olisi niin varma. Samaten adat on jo todella vanha reikä. Mahtaakohan enää pitkään olla uusissa laitteissa? Molemmat ovat kuitenkin tavattoman levinneitä liitäntöjä äänipuolella, ei niiden tukemista yhtäkkiä voi lopettaa. Tavallaan tuollaiset rajoitukset voivat helpottaa laitevalintoja. Jos yrität ottaa haltuun markkinoiden kaikki vaihtoehdot jostain aiheesta, niin siinä on ihan perkeleellinen suo edessä. Menee maku koko ostamisen ilosta. Jos taas keksit jonkin sulle tärkeän vähän harvinaisemman reunaehdon, niin valikoima suppenee kummasti.
Ja tulevaisuus on aika suhteellinen käsite. Vaihtelee käyttäjän mukaan yhdestä vuodesta ylöspäin. En mä usko usbn olevan sen pitkäikäisemmän kuin muidenkaan liitäntöjen.
Ja jättääkö joku laite hankkimatta sen takia, että sen liitäntä tulee tulevaisuudessa jäämään pois käytöstä? Todennäköisesti kyseinen laite on siinä vaiheessa jo hajonnut, käyttäjä on kyllästynyt siihen tai jotain muuta vastaavaa.
Nojoo, just skannasin verokorttia 90-lukulaisella Umaxilla, jossa taitaa olla SCSI-liitäntä mallia 1. Sehän oli kova sana äänityöasemissa aikanaan. Mä nyt olen tällanen romunkerääjä, ja katselen maailmaa vähän takaviistoon.
 
Istu ja pala!
Kallekorvola
22.01.2013 11:50:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikös se nyt ole jo ihan julkista tietoa, että FW tulee häviämään myös Maceistä ehkä jo seuraavassa päivityksessä, ja se korvataan ThunderBoltilla. Samaten USB2 lähtee, ja tilalle tulee USB3.
 
Ja kyllä voi poistaa liittimiä, vaikka ois rautaa sille väylälle olemassa vaikka kuin paljon. On tapahtunu ennenkin (TJEU, FW400).
 
Rautavalmistajat ei vaan pysy vauhdissa mukana. Sille ei oikein mahda mitään, eikä sen mukaan voi laiteostojaan priorisoida. Pitää ottaa se, joka toimii, ja on saatavilla nyt.
 
Tehdäänkö nopeasti, halvalla vai hyvin? Valitse kaksi mieleisintä vaihtoehtoa.
Hetu
22.01.2013 13:01:32
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kallekorvola: Eikös se nyt ole jo ihan julkista tietoa, että FW tulee häviämään myös Maceistä ehkä jo seuraavassa päivityksessä, ja se korvataan ThunderBoltilla. Samaten USB2 lähtee, ja tilalle tulee USB3.
 
Ja kyllä voi poistaa liittimiä, vaikka ois rautaa sille väylälle olemassa vaikka kuin paljon. On tapahtunu ennenkin (TJEU, FW400).
 
Rautavalmistajat ei vaan pysy vauhdissa mukana. Sille ei oikein mahda mitään, eikä sen mukaan voi laiteostojaan priorisoida. Pitää ottaa se, joka toimii, ja on saatavilla nyt.

 
Jep, eiköhä toi firewire ole aikansa eläny, USB2 kannattaa muistaa että se on kuitenkin yhteensopiva USB3 kanssa. USB2 interfaceen pitänee itekkin sijoittaa koska USB3 interfaceja ei kyl pahemmin tunnu olevan...
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «