Aihe: Miten löysit suosikkiyhtyeesi?
1 2 3 4 58 9 10 11 12
sub zero
28.04.2004 21:51:03
Nyttemmin olen kylläkin huomannut Queenin parhaiden hetkien olevan jossain aivan muualla kuin kokoelmalevyillä.

Mitäs biisejä tarkoitat?
timwee
28.04.2004 21:51:14
Manneilta yleensä kuulee Totosta

Heh, ei ollut manne tuo kaveri... ei tangoa, popia
Rokkari-
28.04.2004 22:00:49

Hellacopters: Taisin jyrkissä nähdä Toys And Flavors musavideon, kolme sekuntia sitä niin olin myyty.

Fleimarit: Velipoika löi levyn kouraan että kuunteles tuosta.

AC/DC, yms: Minulla on kaksi veljeä, toinen 14 vuotta ja toinen 18 vuotta minua vanhempia, niiden takia monesti kuulin jotain itseäkin miellyttävää musiikkia, mm. AC/DC, Led Zeppelin, Black Sabbath, Jimi Hendrix, etc.....

Kingston Wall: Löysin Kingston Wall II:n kasettina joskus kauan sitten jostain laatikosta, kerran kuuntelin ja totesin että jaa, ehkä vuosi sitten löysin sen uudestaan ja aloin diggailemaan.

The Darkness: Kuulin Get Your Hands Off My Womanin, olin myyty heti.

Robert Johnson: Veljen yksi kaveri, joka on pirun kova bluesmies, löi minulle pari levyä kouraan ja sanoi että kuunteleppa tuosta.

Lynyrd Skynyrd: Veljeni on ehkä maailman kovin Lynnari fani, sitä kautta opin.

Tätä listaa voisi jatkaa loputtomiin, en jaksa teitä tylsistyttää enempää...
Juugeli
29.04.2004 07:47:19 (muokattu 29.04.2004 07:54:02)
Nirvana - Löysin kotoa Nirvanan haastattelun videolta ja välissä soitettiin Teen Spirittiä. Hmm, täähän on vitun kova biisi, pakko saada lisää. Ja näin tein.

Metallica - En edes muista, tätä olen kuunnellut niin kauas kuin muistan, tuli varmaan heti Peppi Pitkätossu ja Hölmöläis-kasettien jälkeen.

White Stripes - Kuulin 10 sekunnin pätkän Fell In Love With A Girlistä, kuulosti vallan hyvältä. Sen pätkän perusteella hommasin levyn ja en joutunut pettymään.

System Of A Down - Chop Sueyn video tuli töllöstä ja ihastuin heti. Kuulin pari muuta biisiä ja hommasin levyn.

Misfits - Kaveri kuunteli ja minä innostuin vielä paljon kaveria enemmän.
Excuse me, while I kiss the sky IHKK #3
PomppoK
29.04.2004 09:08:55 (muokattu 29.04.2004 10:00:24)

Tool - Vuosien hehkutuksen jälkeen hankin levyn ja petyin, kunnes sitten Provinssirock '01 jälkeen löysin bändin kunnolla ostettuani viime hetkillä ennen lähtöä Lateraluksen (onnistuin "missaamaan" keikan aika lahjakkaasti eräänkin nautintoaineen ansiosta, vaikka olinkin fyysisesti läsnä).

Kingston Wall - Erinäisten tapahtumien johdosta päädyin lukemaan netistä muutamia juttuja bändistä ja melko pian ostinkin II-levyn. Se oli siinä.

The Mars Volta - Olin kuullut nimen ja laitoin levyn soimaan vitutus-käyrän noustua katon rajaan eräissäkin absurdeissa bileissä. Olin myyty.

Tom Waits - Radio Mafian aikoihin tuli vielä ohjelma nimeltä Ihmisen Äänilevy, jossa oli tällä kertaa Jarkko Martikainen. Mies 'soitti' A Little Rainin ja siitä se vähitellen lähti.

PJ Harvey - Lainasin kirjastosta 'vihjeiden' perusteella levyn ja se oli menoa...

Meshuggah - Myöskin erään suosikkibändini Nicolen kitaristi Olli hehkutti ko. bändiä vieraskirjassaan useaan otteeseen, siitä se lähti.

Radiohead - Creepistähän tuo lähti...

Portishead - Heräteostoksena ostin Dummyn, olin kuullut aiemmin nimen jossain yhteydessä, josta ilmeisesti heräsi kiinnostus.

Dredg - Sain suosituksia 'jostakin aivan uudesta jutusta', ja osittain jouduin myöntymään.

Disco Ensemble - Pahimmassa murrosiässä eksyin synttäreille, jossa en tuntenut ketään, mutta hyvää musiikkia löysin hyllyistä.

Sigur Ros - Pahimman hypen rauhoituttua, uskaltauduin kokeilemaan, hyvin tuloksin.

Plain Fade - Tämä on niiltä ajoilta, kun vielä aktiivisesti jaksoin etsiä uusia bändejä. Löysin vain, se siitä.

Maj Karman Kauniit Kuvat - Kuulin kaverilta ja erikoinen nimi ajoi kokeilemaan.

Lou Reed - Se perinteinen Perfect Day tuli kuunneltua joskus, eihän se antanut juurikaan kuvaa miehen muusta tuotannosta (voikohan mikään biisi antaa...), mutta tykästyin laajemmaltikin vähitellen.

Siinä nyt jotain.
"I've been busier than a one-armed bass player."
    Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
psj
29.04.2004 09:14:40
Nirvana - Ihan mielenkiinnosta hommasin Nevermindin ennen kuin olin Nirvanaa edes missään kuullut. Nyt löytyykin hyllystä kaikki studiolevyt ja ovat kyllä rakkaita levyjä kaikki.

Weezer - Pakko myöntää että tähän tutustuin Kazaalla ja Good Lifen kuultuani olin myyty. Heiltäkin omistan kaikki studiolevyt ja DVD:n. Iski vielä kovempaa kuin Nirvana aikoinaan.
jussiohman
29.04.2004 09:46:02
Beatles -Kaikki hehkuttivat ja lainasin kirjastosta.
Tulenkantajat -Isoveli kuunteli autossaan kun olin kyydissä, tykkäsin.
Metallica -Isoveli taas.
Runsaskuituiset puurot ovat trendikkäitä.
mie
29.04.2004 10:03:42

Guns N' Roses: Isoveli käski kopioida netistä biisejä.

Scorpions: Äiti antoi 20€ käteen ja sanoi: käy ostamassa Scorpionsin levy (äiti siis tykkäsi bändistä)

Eppu Normaali: Kuuntelin isän vanhoja kasetteja ja viinyylejä.

AC/DC: Bändi oli suosittu 80-luvulla, eli sen täytyi olla hyvä.
Minun kirjootuskistani et löydäkirotus virhe itä ,etkä kieli oppi etkä yhdysja väli, merkki virheet. IHKK #10
trapdoorinthesun
29.04.2004 21:44:10
Pearl Jam - kuulin radiosta 90-luvun alussa
TOOL - kaveri toi levyn, jolla oli muka jotain uskomatonta
Queen - vanhemmat osti 6 -vuotis lahjaks Jazz kiekon
Soundgarden - tuli automaattisesti PJ:n mukana

Siinä on muutama ensimmäisistä bändeistä, joita olen kuunnellut.
"Free your mind and your ass will follow !"- George Clinton
mongoloidi
29.04.2004 21:50:08
Iron Maiden - Kuulin muutaman biisin kaverilta,halusin kuulla lisää

Metallica - Joskus Master of Puppets oli jossain rullalautavideossa ja se kuulosti hyvältä.

AC/DC - Howard Stern-leffassa AC/DC soittaa siinä loppupuolella ja siitä lähti AC/DC diggailu.

Beatles - Isän levyjä selailin läpi ja tämmönen bändi löyty.
PJS
29.04.2004 22:03:32

Dire straits-sain ekan sähkökitaran ja sultans of swing cd:n samana jouluna...whats more to it

The Smashing Pumpkins - kuulin 1979:n jossain, musiikki kiehtoi mua jollain syvemmällä tasolla. Tunsin samaistuvani siihen...ja eiku hommaamaan levyjä sitte huomasin, että Sp on ehdoton suosikki bändini, ei mitään huonoa paitsi hajoaminen.

Soundgarden - Blackhole sunin myötä kiinnostuin

Alice in Chains - näin pulpetin kannessa "Alice in Chains on paras" kaiverruksen, bändin nimi vaikutti siltä että musiikki saattaisi olla hyvää...ja niihän se oli

Gunnarit: eno soitti appetitea stereoissa

Cheap Trick: Top Gunin sountrackiltä bongasin tämän

Apulanta: Mitä kuuluu oli kova sana joskus, siihen mä ittekki ihastuin
Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
tuomittu
29.04.2004 22:03:48
CMX - Isosisko ja serkku soittivat Mattia ja Pahaa minulle. En tykännyt. Myöhemmin siskolla oli Rautakantele mukana jollain automatkalla ja huomasin, että poijjaat tekkee loistavaa musiikkia.

Tool - Näin Schismin videon. Muutama vuosi myöhemmin muistin, että piisi oli hyvä ja ostin Lateraluksen.

Guns n' Roses - Näin November Rainin videon. Olin varmaan 7-vuotias. Slashin soolot tekivät melkoisen vaikutuksen.

Kotiteollisuus - Olin joskus kuullut Jos sanon -piisin, se rokkasi. Menin katsastamaan yhtyettä Lutakkoon. Ostin Kuolleen kukan nimi -levyn joitakin päiviä keikan jälkeen.

Smashing Pumpkins - Tajusin tämän yhtyeen aivan liian myöhään. Näin Mellon Collien ja Siamese Dreamin alelaarissa muutama vuosi sitten ja ostin, kun muistin, että ainakin Tonight tonight on hyvä piisi.

No juu, riittäköön nuo nyt.
While hunting in Africa, I shot an elephant in my pajamas. How an elephant got into my pajamas I'll never know.
sub zero
29.04.2004 22:25:26
Tähän väliin voisi huomauttaa että jos vastaus topicin kysymykseen on "Kuulin kaverilta" tai "Löysin vinyylin isin housuista" niin ei se kiinnosta ketään.
reino
29.04.2004 22:57:27
Opeth- Jostain kuulin hehkutusta ja sitten latasin pari biisiä ja ymmärsin, että siinä bändissä on melkein kaikki mitä musiikissa arvostan.

Metallica- Joskus pentuna näin musiikkivideoita. Tästä melkeen lähti koko minun musiikkiharrastus.

Tool- Ozz-festareilla nämä piti nähdä enkä tiennyt yhtään minkälaista musiikkia tekivät, sitten Ozzy perui ja jäi näkemättä. Jälkeenpäin ostin AEniman ja olin myyty.

Jätetään tohon kolmeen.
W00t?
Aerodactev
29.04.2004 23:07:04 (muokattu 29.04.2004 23:18:13)
Jethro Tull:

Katsoin 2001 toukokuussa lehdestä tv:n ohjelmatietoja.
"Sinun tähtesi: Jethro Tull". Tuttu oli nimi, en vain muista, mistä. Myös biisien "Locomotive breath" ja "Aqualung" nimet kuulostivat siisteiltä. Kai luulin sitä joksikin 70-luvun puhdasveriseksi heavy rock - bändiksi. Siihen aikaan siis musiikki oli yhtä kuin metalli.
No, alkupään biisit, mitähän siinä olisi ollut, Skating away... oli ainakin ihan ensimmäinen, eivät täysin sytyttäneet, mutta sitten yksi biisi oli ylitse muiden: Thick as a brick! Se oli ensimmäinen progressiivinen kappale, jonka ikinä kuulin ja se oli todella mahtava kokemus: se vaan jatkui ja jatkui ja kehittyi ja lopulta palasi siihen kivaan alkuteemaan. 15 minuuttia. Olin aika lumoutunut sen takia, enkä tainnut katsoa keikkaa loppuun. Myöhemmin sitten hain laittomasti tuon biisin - tai siis levyn. Säikähdin vähän 43-minuuttisuutta, mutta on edelleen maailman parhain biisi. Hommasin sitten levyjä vähitellen, nyt on paria levyä vaille koko tuotanto 1969-1979. Ian Anderson on nero.

J.M.K.E.:

Eläkeläiset olivat tehneet Tere perestroikasta version, joka kuulosti hyvältä. Imuroin siis alkuperäisen, ja helvetti, ei olisi eestipunkista uskonut! Villu Tamme on nero.

Wigwam:

Rumpalimme kuunteli tätä korvalappustereoilla koulussa ja kuuntelutti minulla. Sillä hetkellä ei kolahtanut, mutta koitin sitten nettiä... 'Kite' - ja sen jälkeen ostin Tombstonen, Hard'n'Hornyn, Fairyportin ja Nuclear Nightclubin.

Tasavallan presidentti:

Kuulin Deep thinker - kappaleen.

Tri-yann:

Gnod.net suositteli. Chanson à boire osui ja upposi. Ranskanopiskelijan märkä uni. Kansanmusarockia, nam.

Renaissance:

On suosikki tällä hetkellä progebändeistä JT:n, Rushin ja muutamien muiden lisäksi. Sinfonista meininkinkiä lisättynä kauniiseen naisääneen. Bändiin tutustuminen vielä kesken. Mother Russia - biisistä kaikki lähti.
If it's good, it must be progressive!
ANDREY BOLSHAKOV - MACTEP OF CXPED!!!
agentti
30.04.2004 00:36:19 (muokattu 24.07.2005 13:02:51)
no tuota suosikeistani suurin eli Agents työntyi elämääni (ilmeisesti lähtemättömästi) lähinnä vanhempieni ja muiden sukulaisten kautta.

Led Zeppelin tuli faijan ansiosta.

Pink Floyd taas kavereilta.
Kaikua, Kaihoa, Kompuraa ja Kireitä Kieliä
Margarita
30.04.2004 07:38:27
Einstürzende Neubauten: Blixa Bargeld osoittautui Bad Seeds -konsertin jälkeen niin paljon mukavammaksi sälliksi kuin Nick Cave, että päätin 16 -vuotiaana ruveta maailman suurimmaksi Blixa -faniksi. Onneksi suunnitelma ei oikeastaan toteutunut. Se olisi jo vähän sairasta.

Crime and the City Solution: Wim Wendersin ihana leffa, Der Himmel über Berlin.

Tom Waits: Kaveri soitti.

Birthday Party: En muista.

Cleaning Women: Paras kaveri vei keikalle.

Vladimir Vysotski: Äiti pakkosyötti pienenä. Vuosia myöhemmin, traumasta toivuttuani, rupesin tykkäämään tuotannosta.

Leningrad: Venäjänproffa lainasi levyn, ja räävittömät sanoitukset nopeuttivat kielenoppimisprosessia.

P J Harvey sekä N. Cave: Kaverit ja MTV(!).

Björk: Human Behavior -video mullisti maailmankuvan.

Magyar Posse: Pomo tutustutti.

On noita tietenkin muitakin, mutten jaksa selittää, ettekä te jaksa lukea.
PoLFus
30.04.2004 07:50:55 (muokattu 30.04.2004 07:52:10)

OK---
~ 7ender $tratocaster ~
PoLFus
30.04.2004 07:51:35 (muokattu 30.04.2004 07:51:53)

Steve Vai: Löysin mummolasta 'The Attitude song' - biisin. Se oli tullut Guitar Player - lehden välistä(Eno soittaa kitaraa..80-luvulta ;)...Sitten siinä lehdessä olisi ollut tabulatuuritkin, mutta ei sitä löytynyt.
Kyseessä on siis semmoinen "lerppu" LP. Ei siis CD. Vaan mummolan lp-soittimella sitä kuuntelin.

Joe Satriani: Basisti lainasi levyn 'Crystal Planet'

Iron Maiden: Olimme 4. luokalla viikon luokkaretkellä Ahvenanmaalla. Siellä yhden luokkalaisen isoveli oli meidän mökin 'valvoja' (17 vuotias silloin). Se kuunteli maidenia kokoajan korvalappustereoilla. Mä sanoin "Mä haluasin kuunnella". Noh, hän laittoi sitten 'Aces High' soimaan.

Frank Zappa: Kuulin paikallisen steelpannu-bändin (Steel Pan Lovers) version Zappan 'Lets move to Cleveland' biisistä.
~ 7ender $tratocaster ~
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)