Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Combo keikoille
1 2
Andi
21.01.2013 00:58:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Alkaa hieman risomaan, kun joutuu kantamaan keikkapaikoille aina ns."läjää" eli nuppi ja 4 x 12 kaappiyhdistelmää. Toki klubi jne.keikoille niitä viekin, että saa soundit kohdilleen, mutta kun keikkaa on myös yksityistilaisuuksissa, pienemmissä kuppiloissa coverpumppujen jne. kera,niin oon aatellut roudauksen helpottamiseksi hommata combon. Comboista ei keikkakäytössä ole kokemusta, joten tarttisin hieman ojennusta asiasta kokeneemmilta.
 
Eli minkälaiset watit riittää, ettei soundi mene ihan ruvelle tai kierrä, mikäli jossain kuppilassa vedettään esim.ihan backlinellä ? Jos on mikitysmahdollisuus, niin silloinhan volaa ei niin mielettömästi tarvitse.
 
Sitten ohella vielä itse comboista: varaa kun ei ole huikeisiin, niin olen ajatellut Bugeran putkikomboa, mutta hinnasta haiskahtaa hieman sitten että kuinkakohan luotettavia on, vai pitäskö ihan suosiolla katsella trankkucomboja, kasailla efekteistä soundit ja käyttää niitä lähinnä päätteinä, vaiko sitten Line 6 Flextone, spider..etc.rakkine.
 
Jos joku voisi vihjaista ja ojentaa, niin olisin kiitollinen =)
 
naavanka_
21.01.2013 01:12:01 (muokattu 21.01.2013 01:16:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bugera V55 tai V22.
Thomannilta parin vuoden takuu ja halapaa kun sipsit.
 
Jos on hieman enemmän laittaa masurkkaa tai ostaa käytettynä niin vaikkapa Vox AC15, Orangen Tiny Terror combo tai perushyvä Peavey Classic 30.
 
Et hirveästi kertonut mitä vahvistimelta tulisi odottaa.
 
Funkånaut
21.01.2013 01:13:02
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

naavanka_: Bugera V55 tai V22.
Thomannilta parin vuoden takuu ja halapaa kun sipsit.

 
Ei Bugera kuulemani mukaan kestä koko keikkaa.
 
"Itse vosin opettaa naisille rumpujen soittoa, jos saisin itse vastalahjaksi ala-majavaa." - heikkijarvinen Kuuntelen tämmöistä
naavanka_
21.01.2013 01:15:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Funkonaut: Ei Bugera kuulemani mukaan kestä koko keikkaa.
 
Takuuseen ja uus tilalle.
 
Kiinailmiö on hieno asia.
 
Kyllähän nuilla on ihmiset soitellu vuosia ilman ongelmia.
 
Enemmän niistä maanantaikappaleista ulistaan.
 
Huono kello kuuluu aina kauemmaksi kuin hyvä.
 
Roelo.
 
Andi
21.01.2013 01:29:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No siis vahvistin pitäisi olla kestävä, ja jolla voisi soittaa kaikkea Zeppelinistä Acceptiin covervedoilla...eli monipuolisia mahdollisuuksia ja kestävyys. Putkivermeet kun on ns "päärojuina", niin niistä lähen ensin haravoimaan....
 
naavanka_
21.01.2013 01:42:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Andi: No siis vahvistin pitäisi olla kestävä, ja jolla voisi soittaa kaikkea Zeppelinistä Acceptiin covervedoilla...eli monipuolisia mahdollisuuksia ja kestävyys. Putkivermeet kun on ns "päärojuina", niin niistä lähen ensin haravoimaan....
 
Peaveyn Classic 30 on edukas ja melkoisen varma vaihtoehto kaikenlaiseen menoon.
 
Andi
21.01.2013 01:49:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hitto, tuon tyyppisellä oon muuten heittänyt eräässä studiossa aikanaan komppiraitoja narulle, oonpa ihan unohtanut Peaveyn olemassaolon =S. Kiitosta, tuosta muuten lähtee !
 
naavanka_
21.01.2013 02:12:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Andi: Hitto, tuon tyyppisellä oon muuten heittänyt eräässä studiossa aikanaan komppiraitoja narulle, oonpa ihan unohtanut Peaveyn olemassaolon =S. Kiitosta, tuosta muuten lähtee !
 
Suosittelen vielä sen Blue Marvel ämyrin nakkaamista muualle ja tilalle vaikkapa joku Alnico tuutti.
 
Jucciz
21.01.2013 02:13:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kerropa hintaluokka.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
PJS
21.01.2013 07:39:29
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Classic 30 ei myöskään juhli kestävyydellään...
 
Peace!
Objectif Lune
21.01.2013 08:35:13 (muokattu 21.01.2013 08:35:23)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä oon soittanut mun Hot Rod Deluxella n. 200 hengen tilassa ilman erillistä vahvistusta ja on riittänyt ihan hyvin. Lähinnä käytän clean-kanavaa. Se on siis 40W. En sitten tiedä onko tyylillisesti oikea.
 
Hopeakala: https://www.facebook.com/Hopeakala // http://hopeakala.bandcamp.com/
naavanka_
21.01.2013 08:50:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PJS: Classic 30 ei myöskään juhli kestävyydellään...
 
Kyllä ne vanhat kestää.
Uusista en tiedä.
 
Volle
21.01.2013 09:02:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

naavanka_: Kyllä ne vanhat kestää.
Uusista en tiedä.

 
Ai näissäkin ennen oli kaikki paremmin? Muistaakseni ainakin semmonen ihan oikea parannus noissa on tapahtunut ajan myötä, että putket on nykymalleissa suojattu toisin kuin vanhoissa.
 
http://guitarsandaudio.com/extras/Peavey/Classic30/Classic30rear.JPG
http://www.pacair.com/Reference/Classic30_Tweed_1.gif
 
sickboy
21.01.2013 09:28:11
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä nuppi sulla nyt on käytössä? Jos sä diggailet siitä niin voihan sen alle hommata vaikka 1x12 kaapin pienempiä tiloja varten. Sun nykyinen kamatilanne kertoo myös jotain siitä mitä kannattaa tarjota. Jos sulla nyt on nuppina vaikka joku Ameriikan Bogner, ni tuskin sä jaksat enää innostua Peaveyn Classicista.
 
Bogner Alchemist on muuten oikein oiva yleisvahvistin keikoille. Comboa saa 1x12 ja 2x12 kokoluokassa. 1x12 on toki kevyempi. Kiinavalmisteisenahan toi ei siis mitenkään älyttömiä maksa. Pyörii käytettynä siellä 500-600€.
 
Peavey Classic on muuten tosiaan ihan jees peruspeli. 30w pitäis periaatteessa riittää mille tahansa keikalle ainakin omaan monitorointiin.
 
Shakata
21.01.2013 09:38:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos hyvää, edullista ja kestävää comboa kaipaat niin tsekkaa ehdottomasti Hughes & Kettnerin Statesman Dual El 84. Torillakin on tällä hetkellä myynnissä yksi combo todella edulliseen hintaan.
 
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=716267
 
"One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz." Lou Reed
iec
21.01.2013 09:59:04 (muokattu 21.01.2013 13:43:43)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Peaveyn Classic 30:een Blue Marvelin tilalle esim:
-WGS Veteran 30
-WGS Retro 30
-Eminence Private Jack
-Celestion Vintage 30
EDIT2: -Weber Blue Dog Ceramic 50w (tätä on kehuttu ulkomaisilla foorumeilla)
 
Mulla on tuo WGS Veteran 30 ja on kyllä rock. Sopivasti hieman rauhallisempi kuin Celestion Vintage 30, eli ei ole sitä ylämiddlepiikkiä. Blue Marveliin verrattuna tuuttaa rokkikompin paljon botnekkaammin pihalle, eli löysyys ja puuromaisuus on poissa kuten myös liika kirkkaus.
 
EDIT: Vanhempaan malliin kannattaa tehdä itse tubetamer, sillä putket saattavat helistä ilman sitä. Pikkuvika - heleppo korjata :) Tubetamerin lisäyksellä ja kaiuttimen vaihdolla Classic 30 on oikein passeli 2-kanavainen combo.
 
Tuossa ohjeet "helinänkesyttäjän" tekemiseen:
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?plink=11022837#p11022837
 
Käytettynä Peavey Classic 30-mallia löytynee noin 350 euron pintaan ja uutena 595 eurolla ainakin Oulusta.
 
-iec
 
Ja niin päin pois...
Gabe
21.01.2013 11:32:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä se käytössä oleva rahamäärä tarkalleen oli? Käytettyjä kannattanee kuitenkin myös harkita.
Andi
21.01.2013 18:28:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No siis Englin Powerball mulla on ns."isoina laitteina", mutta tässä on homman jujuna lisäksi, että kun nämä mun vahvarit sijaitsee treenikämpällä toisella paikkakunnalla, missä on nämä coverjutut, niin välttääkseni jatkuvia roudauksia,ns "kakkos set-upiksi" tämä combo sitten toisille nurkille. Toki on ollut mielessä pelkkä skoben ostokin, mutta silti se roudailu jatkuisi sitten nupin kera. Hankalaa.
 
Mä menen sellaisessa 200-500 euron budjetissa.
 
Kiitos kaikille kommentoitsijoille, näistäkin on ollut paljon apua !
 
Generalissimo
21.01.2013 20:43:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Shakata: Jos hyvää, edullista ja kestävää comboa kaipaat niin tsekkaa ehdottomasti Hughes & Kettnerin Statesman Dual El 84. Torillakin on tällä hetkellä myynnissä yksi combo todella edulliseen hintaan.
 
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=716267

 
Multa löytyy tämä. Hinta/soundisuhde etenkin tuossa käytetyssä kohdallaan mutta tehot eivät tahdo riittää 20w mallissa. Headroom ei vain meinaa riittää bändin kanssa reenatessa. Särokanava ei ehkä ole omimmillaan modernimpaan metalliin, joskin sitä säröä kyllä lähtee mutta luonne enempi rock. Cliinisoundit kirkkaat ja heleät. Statesmania löytyy myös muistaakseni 40w versiona, se ajanee asiansa jo paremmin esim pikku keikoilla.
 
LaMotta
21.01.2013 21:10:04 (muokattu 21.01.2013 21:20:56)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Generalissimo: Headroom ei vain meinaa riittää bändin kanssa reenatessa.
 
Nämä on nyt taas niin näitä veteenpiirrettyjä juttuja. Itse treenaan ja keikkailen tuollaisella Huttus Kettusella, ja 'ongelmat' on täysin päinvastaiset. Äänekäs tuo on. Luultavasti äänekkäämpi kuin VOX AC15, joka sekin on melko äänekäs.
 
Mielessä on käynyt kokeilla Statesmanin tehojen puolitusta.
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «