Niskamies 29.04.2004 21:47:01 | |
---|
Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita. |
mongoloidi 29.04.2004 22:50:51 | |
---|
Tuota TS-ysiä on tullu joskus kaupassa testattua,tosin trankkuvahvarin läpi. Ihan hyvät fiilikset jäi kyseisestä polkimesta. Mutta kannattaa käydä testaamassa mahdollisimman monia pedaaleja ITSE,koska jokaisella yleensä tahtoo olla oma mielipiteensä kustakin polkimesta. Tota Toista en oo kokeillu,mutta pelkkää hyvää olen kuullut siitä(kin). |
Kapane 29.04.2004 22:55:41 | |
---|
onhan tuo ihan pro värkki. tosin se ts-808 reissue ja ts-9 hyperturbosuper versio kandee soittaa hyvin läpi kanssa mua ei huvita enää yhtään mikään.
[Kyllä Lähtee] |
|
BlackD 29.04.2004 23:28:10 (muokattu 29.04.2004 23:30:22) | |
---|
Elikäs tossa mun Ts-7:ssa on aika hyvän kuulonen se ts-9 moodi, mutta tulee käytettyä sitä hot modia. Toista TS-7:aa en kuiteskaan osta, eli joku vähäsäröinen pedaali olisi hakusessa. Thomannilta löysin seuraavat: http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-104010.html http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-131941.html Millasiakos on? Hinnansa väärtejä? Muita ehdotuksia? Mun mielestä ei ole mitään järkeä ostaa TS-9:ä, kun TS-7 tekee ~saman soundin paljon halvemmalla hinnalla. Parin komponentin ero siinä on, joka ei lopputuloksessa kuulu oikeastaan mihinkään. Sitäpaitsi ainakin omassa TS-7:ssa on se ainoa ja oikea alkuperäinen JRC4558 -piiri.. mikä on oikeassa TS808:ssa. EDIT: niin ja olen rakentanut itse täysin identtisen kopion alkup. TS808:n kytkennästä, eikä sen soundi eroa kyllä suuntaan tai toiseen tuon tehdasvalmisteisen TS-7:n vastaavasta.. imo TS-7 on erittäin hyvä, ja kalliimmat mallit vain rahastusta |
Straton 29.04.2004 23:46:18 | |
---|
Itse ostaisin Ts-9:sin vain sen takia että saisin varmemmin toimivan kytkimen :P. Ei ole meinaa kiva kun keikalla pedaali päättääkin alkaa kiukuttelemaan. Ite oot!!! |
ReBeat 29.04.2004 23:50:07 (muokattu 29.04.2004 23:56:47) | |
---|
Jos on kiinnostunut tuosta tubescreamer hommasta, niin kannattaa miettiä muitakin vaihtoehtoja kuin Ibanezin reissuet. Ei niissä sinänsä mitään pahaa, mutta uusien hinta on kyllä liian kova. Kai niissä maksaa se, että niitä on aina ollut ja porukka joka tapauksessa ostaa niitä. Samalla rahalla saa kuitenkin jo muita "tubescreamereita", joissa saattaa olla lisäksi true bypass, laadukkaammat komponentit, ehkä myös laajempi soundikirjo kunnon cleanboostista lähtien. Tuota JRC4558 piiriä hehkutetaan joka paikassa, mutta se on asiana melkeinpä kupla. Maailmassa on varmaan miljoona erilaista piiriä, joissa lukee JRC4558. Purin rikkinäiset viisi vuotta vanhat Salora-videoni ja niissä oli JRC4558 piiri. Testasin TS-9DX:ää sillä, enkä huomannut mitään eroa alkuperäiseen, joka oli joku ihan muu. Lukematon määrä muitakin piirejä (joissa lukee joku muu merkkijono) hoitaa ihan saman homman. Kuka sen kuulee, että mikä niistä tekee sen "oikean" SRV-tubescreamersoundin ? Tekemällä ei synny musiikkia. |
ReBeat 29.04.2004 23:54:23 (muokattu 29.04.2004 23:54:53) | |
---|
---- Tekemällä ei synny musiikkia. |
Imper 30.04.2004 00:05:15 | |
---|
Elikäs tossa mun Ts-7:ssa on aika hyvän kuulonen se ts-9 moodi, mutta tulee käytettyä sitä hot modia. Toista TS-7:aa en kuiteskaan osta, eli joku vähäsäröinen pedaali olisi hakusessa. Thomannilta löysin seuraavat: http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-104010.html http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-131941.html Millasiakos on? Hinnansa väärtejä? Muita ehdotuksia? Perhanan Imper, se sun ts-9 sample oli niin mahtava :) Onhan tossa aika rouhee pikkusärösoundi joo. Itellä on siis toi turbotubescreamer eli TS9DX, mutta enpä noita eri moodeja pahemmin käytä. Ne on kaikki ihan älyttömän bassovoittoisia. Toi turbo-mode tosin alkaa oleen jo oikein säädettynä Big Muffia, ja ihan käyttökelpoinen laulava ja PAKSU leadsoundi sillä irtoaa. Everyone is a per-son |
Ossi 30.04.2004 00:36:20 | |
---|
Baby Blue. Ruåtsalaista käsityötä ja näinollen maksaa hiukan, mutta hyvä ei ole yleensä halpa. "..ttu tästä mitää tuu. Saako muuten kaupunkialueella pitää siipikarjaa?" |
Jucciz 30.04.2004 00:53:58 | |
---|
Jos edullisuutta haetaan, Boss OD-3 on aivan loistava. Samoin BD-2 Blues Driver. Jos taas on pikkaisen enemmän rahaa, osta Voodoo Lab Sparkle Drive. Myös Boss SD-1:stä saa lämpimän mietoa säröä ja se on vielä halvempi kuin yksikään noista. Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. |
Niskamies 30.04.2004 06:56:01 | |
---|
Jos edullisuutta haetaan, Boss OD-3 on aivan loistava. Samoin BD-2 Blues Driver. Jos taas on pikkaisen enemmän rahaa, osta Voodoo Lab Sparkle Drive. Myös Boss SD-1:stä saa lämpimän mietoa säröä ja se on vielä halvempi kuin yksikään noista. SD-1 on jo, sekä TS-7. Mitäs muita noita tubescreamer klooneja olisi? Ja miten Bossin OD-3 eroaa SD-1:stä? Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita. |
Rocktron 30.04.2004 10:35:15 | |
---|
SD-1 on jo, sekä TS-7. Mitäs muita noita tubescreamer klooneja olisi? Ja miten Bossin OD-3 eroaa SD-1:stä? Itse ainakin tykkäsin että sain oman vahvistimeni kautta OD-3:sta lämpimämmät saundit ku SD-1:stä ja tykästyin OD-3 pedaaliin niin että ostin sit pois. Kannattaa kokeilla ainakin ja miel. vielä omalla vahvistimella ja vertailla OD-3:sta ja SD-1:stä. -Näääiin!- |
leather rebel 30.04.2004 11:13:12 | |
---|
Tota DOD-308 YJM Signature overdrivea on mainostettu aika vähäsäröiseksi. Toimii vissiin enemmän boosterin kuin särön lailla. Ynkällähän on ihan miellyttävän kuuloinen high gain-soundi. Olkaa sen soitosta just sitä mieltä kun huvittaa. "If rocks's dead, then bury me with it." -Blackie Lawless |
Pluto 30.04.2004 11:32:44 | |
---|
*kröhöm* Vox Valve Tone *kröhömsis* Ei tosin saa enää uutena. Dillon, you son of a bitch! |
Shaft 30.04.2004 11:41:46 | |
---|
Ynkällähän on ihan miellyttävän kuuloinen high gain-soundi. En ole kyllä ikinä mieltänyt Ynkän soundia high-gainiksi. |
Kuha 30.04.2004 11:48:15 | |
---|
Mä vain kikkailin |
Enska 30.04.2004 11:59:30 | |
---|
Mitäs muita noita tubescreamer klooneja olisi? Ja miten Bossin OD-3 eroaa SD-1:stä? Maxonilta löytyy ainakin noita ibanezin pedaalien klooneja. Tai eikös oikeastaan ibanezin pedaalit ole klooneja noista, muistaakseni siis maxonin pojat tekivät ennen kaikki ibanezin efektit. http://www.maxonfx.comVittu tää ole mikään Kari Vepsä! |
leather rebel 30.04.2004 12:04:33 | |
---|
En ole kyllä ikinä mieltänyt Ynkän soundia high-gainiksi. Kyllä siinä mun mielestä on aika high:isti gainia. Pitääkö näitä soundejakin nyt jumalauta ruveta kategorisoimaan? "Ei ole kuin kaksi soundia, puhdas ja säröinen." Tai näin Zakk Wylde väittää. "If rocks's dead, then bury me with it." -Blackie Lawless |
Jucciz 30.04.2004 12:08:43 | |
---|
Ja miten Bossin OD-3 eroaa SD-1:stä? Paljonkin. OD-3 on jonkin verran "lämpimämpi" eikä syö bassoa niinkuin useimmat Tubescreamer-kloonit ja alkuperäinen Tubescreamer. OD-3:sta ei kovin laulavaa, sustainikasta soolosoundia yksinään oikein saa, mutta lämmin komppisoundi löytyy helposti. Juuri basson määrä yllätti minut erittäin positiivisesti OD-3:ssa. OD-3 ja SD-1 toimivat muuten hienosti myös yhdessä. Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. |