Vic Firth 15.05.2012 15:19:00 | |
---|
lettukastike: Noniin, soittokoe ohi. Palaute: ''Oot yksi niistä harvoista vain vähän aikaa soittaneista (reilu 2 vuotta) jotka pystyy silti tolleen säväyttää'', ja ''Joka tapauksessa pyydän sua jatkamaan koska susta voi tulla ihan mitä vaan, mut siihen tarvitaan aikaa''. Eli ihan hyvin vissiin meni :D Mutta eipäs voi olla mistään varma, jälleen todella kova taso ja paljon uskomattoman hyviä rumpaleita. Nyt vaan odottelemaan päätöstä. Tsemii!! Soittokunnasta on lähestulkoon pelkkiä hyviä muistoja. Kiva skapparit ja mahtava porukka. (Niin kauan ku hommat hoituu....) |
Fetfotad 24.05.2012 13:43:21 | |
---|
Pääsin! (bassokitara) |
lettukastike 24.05.2012 16:31:46 | |
---|
En päässyt. Taidan olla yksi niitä harvoja jotka eivät pääse edes toisella kerralla. Vähän kuin kylmää vettä kaadettaisiin niskaan. Eipä voi mitään kun ei vaan oo tarpeeks taitava. Pistää miettimään |
Häwi 24.05.2012 20:51:35 | |
---|
Helsingin kaartin soittokuntaan tuli sitten päästyä. Todellinen motivaatioruiske kyllä. |
RstoU 25.05.2012 18:24:12 | |
---|
Häwi: Helsingin kaartin soittokuntaan tuli sitten päästyä. Todellinen motivaatioruiske kyllä. Onnittelut! Mukavaa siellä tulee olemaan. Suosittelen opettelemaan Muistoja Pohjolasta bassorumpu- ja symbaalistemman jo valmiiksi ulkoa. :) |
Häwi 27.05.2012 17:46:51 | |
---|
RstoU: Onnittelut! Mukavaa siellä tulee olemaan. Suosittelen opettelemaan Muistoja Pohjolasta bassorumpu- ja symbaalistemman jo valmiiksi ulkoa. :) Kiitos! Ei meinaa malttaa tällä hetkellä edes odottaa, että pääsisi. Selvä kiitokset vinkistä. |
Häwi 29.05.2012 21:54:56 | |
---|
Osaiskohan kukaan muuten kertoa, että mitä eroa on nykypäivänä sillä suorittaako sen soittokunnan Lahdessa vai Helsingissä? |
Fetfotad 29.05.2012 23:13:00 | |
---|
Lahdessa varusmiehiä, Helsingissä sotilasmuusikoita, jotka tekevät työtään? Luulis et tämä näkyy jonkinlaisena erona. |
Michajahu 30.06.2012 23:19:37 | |
---|
|
Strumbali 01.07.2012 00:08:55 (muokattu 01.07.2012 00:30:46) | |
---|
Nojoo, hyvä että on hauskoo. Olin vähän hätäinen... Mähän sanoin, että sä sanoit. |
Häwi 08.11.2012 09:55:17 | |
---|
Sellaista tuli mietittyä, että onko bändihommat pistettävä kokonaan jäihin armeijan ajaksi, vai onko sieltä mahdollista päästä esimerkiksi iltalomille heittämään keikkaa? Ja tarkoitan nimenomaan alokaskauden jälkeistä aikaa. |
ferodoz 08.11.2012 11:17:04 | |
---|
Kyllä mä ainakin pääsin, vaikka en soittokunnassa ollutkaan.. Kannattaa käyttäytyä hyvin. :) Kailis: Jos mä otan joskus tatuoinnin niin se on Joukahainen ottamassa Väinämöiseltä suihin. |
Häwi 08.11.2012 11:58:14 | |
---|
ferodoz: Kyllä mä ainakin pääsin, vaikka en soittokunnassa ollutkaan.. Kannattaa käyttäytyä hyvin. :) Se olis kyllä mukavaa niin ei tarttis tuuraajaa ruveta ettimään. Selvä, näin täytyy tehdä sitten. |
ooidort 30.12.2012 23:53:45 (muokattu 31.12.2012 00:00:29) | |
---|
Varmaankin tyhmä kysymys, mutta tuntuu että tieto on jossain kiven alla piilossa. Itselläni siis palvelukseenastumispäivä 8.7.2013 Kainuun prikaatissa, mutta soittokuntahommat kiinnostaa. Ongelmana on että googlettelun jälkeenkään ei oikein ole selvillä että kuinka sinne sitten loppujenlopuksi haetaan. P-kaudella? Lähettämällä kirjallinen hakemus pääsykokeisiin? Auttakaa! :D EDIT- Olen varmaan sokein kaveri maailmassa, siellähän se olla napotti puolustusvoimien sivuilla vaikka mielestäni skannasin tarkkaan läpi. Perkele. www.mikseri.net/osqvalitut |
Joo pistin tossa menemään hakemuksen soittokuntaan. Haen bassolla sinne niin voisiko joku valottaa mitä kaikkee pitäis osata siellä pääsykokeessa. Ja onkos yleensä basisteista tunkua tuolla? |
steyr 08.03.2013 12:50:02 | |
---|
Sit alkais jännitys ja treenaus, tänään tuli postissa kutsut pääsykokeisiin 17.4. Virvelibiisin aion esittää ja treenata tradia vielä jonkin verran, mutta tuskin ehdin sillä opetella mitään biisiä kuntoon. Lisäksi ajattelin kertailla vielä eri tyylien komppeja, jos sattuvat kysymään. Näillä eväillä ilmeisesti ihan hyvä lähteä koettamaan? |
Epämuusikko 08.03.2013 18:20:38 | |
---|
steyr: Sit alkais jännitys ja treenaus, tänään tuli postissa kutsut pääsykokeisiin 17.4. Virvelibiisin aion esittää ja treenata tradia vielä jonkin verran, mutta tuskin ehdin sillä opetella mitään biisiä kuntoon. Lisäksi ajattelin kertailla vielä eri tyylien komppeja, jos sattuvat kysymään. Näillä eväillä ilmeisesti ihan hyvä lähteä koettamaan? jos on aivot ja korvat päässä ja NARDin materiaali ei mene yli hilseen niin ei pitäis olla suuria vaikeuksia. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
damn u 10.03.2013 22:16:27 | |
---|
Nykyään, kun hakijamäärien kasvun lisäksi taso on taas vaihteeksi noussut kannattaa miettiä mikä omassa soitossa on parasta ja keskittyä siihen. Yleisesti ottaen esim. tuplabasarin soitto soittokunnan koesoitossa on turhaa, koska ei siellä ole sellaisia kokoonpanoja joissa ko taidolle olisi käyttöä, ellet sitten ole joko a) muutenkin hyvä tai b) aivan erityisen hyvä tuplissa. Jos et osaa lukea nuotteja yhtään ei ennuste ole kovin hyvä. Jos olet perushyvä, mutta et mikään virtuoosi, älä silloin koesoitossa yritä näytellä virtuoosia. Aika moni on pilannut vähätkin mahdollisuutensa a) yrittämällä liian vaikeita fillejä tai sooloja ja b) soittamalla liian kovaa. Jos olet kokenut tanssimuusikko, näytä se. Jos soitat hyvin rokkia näytä se, mutta muista että suurin osa lähtee myös rokista liikkeelle. Jos hakijoita on 50 ja niistä suurin osa soittaa peruskomppia samalla volalla kuin oman rokkibändin kanssa treeniksellä, voit uskoa että viimeistään n. kymmenennen hakijan kohdalla alkaa liian kovaa piesty virveli ottamaan aivoon. EI kuitenkaan ole tarkoitus että pitää soittaa aivan helvetin hiljaa. Hyvät klasaripuolen tyypit pääsee lähes aina, varsinkin jos malletit sujuu. |
Aetheries 13.03.2013 10:55:02 | |
---|
Noniii itelläki pääsykokeet hennalassa tollon 17.4 .. Kuumotukset nousseet kun näitä juttuja täältä lukenu .. Jotain Rushia ym. oon aatellu soittaa kun se tuntuu olevan se oma vahvuus .. Soittotunnit mulla päätyy kolmisen vuotta sitte,joten tares varmaa rupee nuottihommia vähä muistuttelee mielee .. Onkoha huono idea soitella progerock juttuja sielä .. ? |
Epämuusikko 13.03.2013 17:02:00 | |
---|
Aetheries: Noniii itelläki pääsykokeet hennalassa tollon 17.4 .. Kuumotukset nousseet kun näitä juttuja täältä lukenu .. Jotain Rushia ym. oon aatellu soittaa kun se tuntuu olevan se oma vahvuus .. Soittotunnit mulla päätyy kolmisen vuotta sitte,joten tares varmaa rupee nuottihommia vähä muistuttelee mielee .. Onkoha huono idea soitella progerock juttuja sielä .. ? Ei välttämättä, jos soitat muutakin hyvällä maulla ja taidolla. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |