Jaava 22.12.2012 17:42:58 (muokattu 22.12.2012 17:43:27) | |
---|
Mulla ei ole ollut ongelmia tuulettimen äänen kanssa koskaan 15" mbp:n kanssa. Pari huomiota: Airissa se tuulettimen aukko on pirun pieni. selvähän se, että hurisee. Tosiaan sellasen usbtuuletinalustan voi hommata läppärille, jos kuumenee liikaa. Siitäkin lähtee meteliä jonkun verran tosin. Mäkitkin syö pölyä. Kannattaa joskus puhdistaa pölyt sieltä koneen sisältä. Silloin ymmärsin, että kansan suurin riemu on saada huutaa yhdessä eikä ole paljon väliä sillä, minkä vuoksi huudetaan, vaan huutaessaan muiden kanssa jokainen tuntee itsensä väkeväksi ja asian, jonka vuoksi huutaa, ainoaksi oikeaksi asiaksi. - M. Waltari |
rockverb 27.12.2012 23:05:00 (muokattu 27.12.2012 23:06:18) | |
---|
Moo! osaisiko joku kertoa näiden yhteen sopivuudesta, kone on md102 mid 2012 jossa mac os x 10.8.2 olisi tarkoitus hommata logic 8 express torilta, tai logic9 jos muu ei auta.. audiointerfaceksi oon miettinyt motu 8pre... ainut probleema on se että pelittääkö nämä keskenään??? Kyllä se siitä! |
Aki 27.12.2012 23:35:52 | |
---|
rockverb: Moo! osaisiko joku kertoa näiden yhteen sopivuudesta, kone on md102 mid 2012 jossa mac os x 10.8.2 olisi tarkoitus hommata logic 8 express torilta, tai logic9 jos muu ei auta.. audiointerfaceksi oon miettinyt motu 8pre... ainut probleema on se että pelittääkö nämä keskenään??? Google tiesi kertoa ettei Logic 8 ja OSX 10.8 ihan kunnolla pelaa keskenään, muita yhteensopivuusongelmia ei pitäisi olla. "En mä oo löytäny tästä Lumiasta mitään hyvää."
- Nokia Lumia 800 -käyttäjä, 12/2012. |
rockverb 28.12.2012 09:45:23 | |
---|
Aki: Google tiesi kertoa ettei Logic 8 ja OSX 10.8 ihan kunnolla pelaa keskenään, muita yhteensopivuusongelmia ei pitäisi olla. Elikkä pitääpä melkein taipua tuohon Logic9..ilmeisesti pitäis moitteetta pelata tuon 10.8.2 kanssa..? Onko olemassa suoraa sivustoa mistä noita yhteen sopivuuksia pystyy tsekkailemaan? Vielä kun sais selville että toimiiko tuo motu 8pre tuon 10.8.2 kanssa ja logicin. Jostain luin että olisi sopiva10.5 Kyllä se siitä! |
anapena 28.12.2012 10:45:44 | |
---|
rockverb: Elikkä pitääpä melkein taipua tuohon Logic9..ilmeisesti pitäis moitteetta pelata tuon 10.8.2 kanssa..? Onko olemassa suoraa sivustoa mistä noita yhteen sopivuuksia pystyy tsekkailemaan? Vielä kun sais selville että toimiiko tuo motu 8pre tuon 10.8.2 kanssa ja logicin. Jostain luin että olisi sopiva10.5 Saatoin vastailla sulle Hopeiseen Omenaan...tai sit jollakin on samat aiheet:) Istu ja pala! |
WanhaWetäjä 28.12.2012 10:51:59 | |
---|
|
rockverb 28.12.2012 13:51:31 | |
---|
Kiitoksia vastauksesta! joo meikäläisen aihe tuolla hopeises omenas=) jatketaan harjoituksia Kyllä se siitä! |
gunner 19.01.2013 21:50:55 | |
---|
Mitkä äänikortit tällä hetkellä tukee myös Applen näppäimistön volume-painikkeita? Ennen pelkästään Apogeen kortit toimi näin. Sisääntuloja en varsinaisesti tartte yhtä enempää, joten niiden pienestä määrästä ei ole haittaa. |
gunner: Mitkä äänikortit tällä hetkellä tukee myös Applen näppäimistön volume-painikkeita? Ennen pelkästään Apogeen kortit toimi näin. Sisääntuloja en varsinaisesti tartte yhtä enempää, joten niiden pienestä määrästä ei ole haittaa. Ainakin mun yks ikivanha M-Audion Firewire 410 tottelee niitä. no is any good musics maked anymore... |
JPQ 20.01.2013 00:42:03 | |
---|
Ainakin Rolandin Octa Capture jos ei muisti pätki tottelee valikon voimakuus säädintä. Luulisin noitakin mutta minulla kun noilla muu tehtävä (toinen kait ottaa Widgetit esille/piiloon, ja ääni/oäälle pois nappula näkyis pienentävän ruudulle valittavaksi pääolevan sovellusksen ikkunat) ja Applen näppis käytössä en tiedä toimiiko mutta oletan koska ylävalikkokin toimii. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
JPQ 20.01.2013 00:43:39 | |
---|
telescope: Selvähän se on se selvä on. Mun cubase käytössä activity monitor näyttää cpu:n käyttävän vähän yli 20% tehoistaan ja tuuletin pörrää jo tuolla kuormalla täysillä Siinä puhinassa ei ainakaan mitään ambientprojekteja kiinnosta vääntää. Selvähän se myös että flash kuormittaa mäkkejä melkolailla. Itsellä sama juttu vähänkään hiljaisemmat jutut ei ole kivoja vääntää ja 80% prossukuorman (max 200%) jälkeen tuuletin huutaa jo tosi kovaa ilmeisesti täysiä. Mac Mini Middle 2011 (i5 2.5ghz) joten miettii mitä ihmettä tehdä seuraavan koneen oston aikaan jos tämä meno jatkuun ajankohta jos itsestä kiinni vasta joskus 2018. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
Öyvind 22.01.2013 20:30:20 | |
---|
Olisi tarkoitus päivitellä Mäkkiä ja ajattelin hankkia tuon karvalakkimallin 13-tuumaisen MBP:n. Kannattaisiko masiinaan vaihtaa suoriltaan tuo pienin SSD, vai onko järkevämpää pysytellä perinteisessä kiekossa ja vaihtaa vaikka ite myöhemmin? Tuntuu nimittäin tuo SSD:n 128 gigan tallennuskapasiteetti aika naftilta. Pro Toolsin ja Diablo kolmosen pyörittelyyn ois kone tulossa. |
Aki 22.01.2013 22:16:36 | |
---|
Öyvind: Kannattaisiko masiinaan vaihtaa suoriltaan tuo pienin SSD, vai onko järkevämpää pysytellä perinteisessä kiekossa ja vaihtaa vaikka ite myöhemmin? Tuntuu nimittäin tuo SSD:n 128 gigan tallennuskapasiteetti aika naftilta. Pro Toolsin ja Diablo kolmosen pyörittelyyn ois kone tulossa. Jos 128GB tuntuu nyt naftilta, se jää pieneksi takuulla hyvin pian. Applen asentamissa SSD:issä on aika kovat hinnat. Yksi pohdittava vois olla Seagate Momentus XT hybridi. Levyn kloonaus ei asentaessa oikein toimi, eli käyttis uudestaan tyhjiltä vaan. "En mä oo löytäny tästä Lumiasta mitään hyvää."
Humanoid 23.01.2013 08:57:55 (muokattu 23.01.2013 08:58:11) | |
---|
Öyvind: Olisi tarkoitus päivitellä Mäkkiä ja ajattelin hankkia tuon karvalakkimallin 13-tuumaisen MBP:n. Kannattaisiko masiinaan vaihtaa suoriltaan tuo pienin SSD, vai onko järkevämpää pysytellä perinteisessä kiekossa ja vaihtaa vaikka ite myöhemmin? Tuntuu nimittäin tuo SSD:n 128 gigan tallennuskapasiteetti aika naftilta. Pro Toolsin ja Diablo kolmosen pyörittelyyn ois kone tulossa. Ostat SSD:n rinnalle (itse hommasin Samsungin 830:n) ja pistät halvan USB3/SATA-kotelon sille vanhalle sisäiselle. Saat siitä kätevästi sitten ulkoisen varmuuskopiolevyn + varastoaseman :) |
h.e.k.a 27.01.2013 15:20:19 | |
---|
Humanoid: Ostat SSD:n rinnalle (itse hommasin Samsungin 830:n) ja pistät halvan USB3/SATA-kotelon sille vanhalle sisäiselle. Saat siitä kätevästi sitten ulkoisen varmuuskopiolevyn + varastoaseman :) Itse tein juuri näin pari viikkoa sitten, kun hommasin 13" MBP:n (i7 2,9MHz). Tuohon tuli kiinni 128Gt:n SSD ja alkuperäinen kovo (750Gt) meni ulkoiseen koteloon. Ulkoisella on kaikki videot, audiot, kuvat ja muu tilaa vievä kama, ja työn alla oleva matsku mahtuu hyvin SSD:lle. "isi, katso, tuo yksi kitara on ihan rikki!" - 3v. tytär DLX-musicin kitaraosastolla kommentoi Jacksonin RR3:sta... |
Janus 27.01.2013 15:27:11 | |
---|
Millaisia kokemuksia jengillä on 3rd party SSD:n asennuttamisesta (tai itse asentamisesta) MB Pro:hon? Itsellä on OCZ Vertex 240 GB, joka on toiminut nyt normaalikäytössä vuoden päivät ilman mitään muita ongelmia, paitsi yhtä: jos koneen laittaa nukkumaan ja siitä loppuu akku tällä välin (tai koneesta loppuu akku sen ollessa käynnissä), verkkovirtaan kytkyn jälkeen kone ei aina herää vaan jumittuu ja pakko käynnistää hard bootilla uudestaan. 3rd party -levyt ilmeisesti toimivat pääsääntöisesti hyvin, mutta ainakin seuraavaa konetta ostaessa mietin tarkkaan, kannattaako sniiduilla tossa kohtaa ja tilata samantien Applelta pakettiratkaisuna SSD-kovis, joka varmasti toimii 100%. Sikäli jos silloin enää on valikoimissakaan läppäreitä mekaanisilla kovalevyillä... |
Öyvind 27.01.2013 15:37:47 | |
---|
Kiitoksia neuvoista. Onko teillä kokemusta muistien lisäämisestä MBP:hon? Kannattaako muistia täräyttää saman tien se 16 gigaa, kun ilmeisesti kone sitä tukee vaikka Apple toisin ilmoittaa? Onko hommassa joitain mahdollisia miinoja, joita kannattaa vältellä? |
Aki 27.01.2013 18:05:42 | |
---|
Öyvind: Kiitoksia neuvoista. Onko teillä kokemusta muistien lisäämisestä MBP:hon? On kokemusta. Ostaa vaan oikeat muistit ja seuraa asentaessa ohjeita tarkasti niin eipä siinä oikein voi mennä pieleen. Mutta sitä en osaa arvioida että tarvitsetko 16GB muistia. Mulle riittää 8GB. "En mä oo löytäny tästä Lumiasta mitään hyvää."
Humanoid 28.01.2013 08:49:35 | |
---|
Janus: 3rd party -levyt ilmeisesti toimivat pääsääntöisesti hyvin, mutta ainakin seuraavaa konetta ostaessa mietin tarkkaan, kannattaako sniiduilla tossa kohtaa ja tilata samantien Applelta pakettiratkaisuna SSD-kovis, joka varmasti toimii 100%. Sikäli jos silloin enää on valikoimissakaan läppäreitä mekaanisilla kovalevyillä... Syy miksi päädyin Samsungin 830:een oli juurikin se, että ilmeisesti Retina-koneissa niitä täsmälleen samoja malleja on siellä sisässä vakiona. Miksi siis maksamaan turhaan 170€:n SSD:stä +500€ Apple-kaupan kautta.. 100% toimiva tuo on, mitä nyt TRIM piti kikkailla päälle erikseen. |
urzaka 04.02.2013 13:42:19 | |
---|
Tuli hommattua tossa suhteellisen tykki iMac macbook pron kaveriksi. Logicit yms asentu ihan vaivattomasti, mutta kun koitan avata vanhoja projekteja iMacilla niin se ei löydä yhtäkään audiotiedostoa. Tätähän olis pitäny miettiä sillon ku bookilla teki, että tallentais ne vähän järkevämpiin paikkoihin, mut meni jo. Mut mihin helkkarin piiloon tää logic noita piilottaa ku ei löydy sitte millään? Kaikki logiciin liittyvä paska on siirretty myös iMaciin. Eikö logic osaa ite löytää niitä sieltä jostain koneen syövereistä vai pitääkö ne ihan tosissaan etsiä kaikki erikseen ihan raitakohtasesti? Jopa huvittavanpuoleinen amatöörivirhe ton tallentamisen kanssa, mutta virheistä oppii ja siperia opettaa ja ketä meitä nyt oli :D Got djent? |