Aihe: Bluetone-vahvistimet
1 2 3 4 5 6 7 8 9215 216 217 218 219
Ziggy Bubba
18.01.2013 21:03:06

Se lain päätös taisi mennä niin, että les paul on yleisnimi tietylle kitaratyypille. Mutta ei tota nyt saa kenen tahansa lapaan skriivata. Mun ymmärtääkseni ero menee just tossa kirjainten koossa: Les Paul on tuotemerkki, les paul -kitara ei.
Yhden miehen pläskiä pruttua ja melankoliaa: CROOKMACHINE
s151669
18.01.2013 21:43:31

Ziggy Bubba: mitäköhän vaikka Fender tykkää kun käytetään suoraan samaa mallinimeä kuin esikuvassa?

Paha sanoa. Ei taida entiseltä Leon pajalta tulla tuolla nimellä nykyään mitään, joten siinä mielessä mitäs niillä olisi sanottavaa. Jos rupeavat mussuttamaan niin äkkiähän Princetonista tulee Princesston :)

Ja vaikka Harry laittaisi kolvin kuumaksi ja kasaisi noita yötä myöten ei taida tulla minkäänlaista lovea Fenderin kassaan. Asiakaskunta taitaa olla ihan toinen...
Antikitarasankari
Artist
18.01.2013 21:57:11 (muokattu 18.01.2013 22:00:05)
s151669: Paha sanoa. Ei taida entiseltä Leon pajalta tulla tuolla nimellä nykyään mitään, joten siinä mielessä mitäs niillä olisi sanottavaa. Jos rupeavat mussuttamaan niin äkkiähän Princetonista tulee Princesston :)

Kyllähän Princeton lienee ihan Fender Musical Instruments Corporationin tuotemerkki:

http://www.fender.com/series/vintage-reissue/65-princeton-reverb/

Sen kummemmin asiaan kantaa ottamatta, ovelaa olisi nimetä Princeton johdannainen vaikka Yaleksi tai Darthmouthiksi. ;)
"They tell me, but I tell them, I do it my way and I always will"
Jucciz
18.01.2013 22:06:17
Artist: Kyllähän Princeton lienee ihan Fender Musical Instruments Corporationin tuotemerkki:

http://www.fender.com/series/vintage-reissue/65-princeton-reverb/

Sen kummemmin asiaan kantaa ottamatta, ovelaa olisi nimetä Princeton johdannainen vaikka Yaleksi tai Darthmouthiksi. ;)

Miltä kuulostais Bluetone Åbo Akademi?
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
s151669
18.01.2013 22:07:03

Artist: http://www.fender.com/series/vintage-reissue/65-princeton-reverb/

Jopas! Mulla oli automaattisesti päällä oletus jotta eihän nyt suuret korporaatiot kykene mitenkään hyödyntämään mennyttä suuruutta...
Antikitarasankari
Ziggy Bubba
18.01.2013 22:09:16

s151669: Paha sanoa. Ei taida entiseltä Leon pajalta tulla tuolla nimellä nykyään mitään, joten siinä mielessä mitäs niillä olisi sanottavaa. Jos rupeavat mussuttamaan niin äkkiähän Princetonista tulee Princesston :)

Ja vaikka Harry laittaisi kolvin kuumaksi ja kasaisi noita yötä myöten ei taida tulla minkäänlaista lovea Fenderin kassaan. Asiakaskunta taitaa olla ihan toinen...

Kuten tossa todettiin, on kyseessä ihan oikea Fenderin tuotemerkki. Kuten myös JCM800, AC30 ja Bassman.

Hienoja vahvareita tuntuu hra Bluetone tekevän, mutta vähän voisi mielikuvitusta noihin nimiin laittaa. Kukaan ei varmasti osta mitään noista odottaen saavan just sitä alkuperäisen firman soundia, mutta silti. On se vaan toisen omaa.
Ziggy Bubba
18.01.2013 22:14:05

Jos nyt ei mun pointti mennyt läpi, niin miltä nämä kuulostavat:

Behringer JCM800
Bugera Dual Rectifier
Biyang Deluxe Reverb
Digitech AC-30
Cort Les Paul
Vantage Stratocaster
Maxon Tubescreamer
s151669
18.01.2013 22:25:46 (muokattu 18.01.2013 22:29:10)

Ziggy Bubba: Jos nyt ei mun pointti mennyt läpi

No, onhan yksittäiskappaleella / puolicustomilla / piensarjalla vs halpiskiinansarjatuotannolla ehkä jokin ero kuitenkin ? Toisaalta mä en ole ameriikan lakimies joten...

Maxon Tubescreamer

Tuubihuutajahan oli alunperin toki Maxonin tekemä, minkä kait tiesitkin ? Eli siinä mielessä ei mulla olisi mitään moista nimeä vastaan. Jenkkilakimiehillä taas voi ollakin - syystä tai ei. Tuo menee maalaisjärjen kannalta harmaalle alueelle.

Edit Piaf:

Suurin osahan Harryn laitoksista perustuu jos johonkin laitteisiin ja kantaa enemmän tai vähemmän omaa nimeä, tuo Princeton Reverb taitaa olla harvoja alkuperäisellä nimellä kulkevia.
Antikitarasankari
Ziggy Bubba
18.01.2013 22:36:34

s151669: No, onhan yksittäiskappaleella / puolicustomilla / piensarjalla vs halpiskiinansarjatuotannolla ehkä jokin ero kuitenkin ? Toisaalta mä en ole ameriikan lakimies joten...

Noita ei kuitenkaan myydä yksittäissarjana, vaan ihan nimellä nettisivuilla.

Tuubihuutajahan oli alunperin toki Maxonin tekemä, minkä kait tiesitkin ?

Tää nyt oli semmonen sisäpiirin vitsi. Taisit tajuta :)

Suurin osahan Harryn laitoksista perustuu jos johonkin laitteisiin ja kantaa enemmän tai vähemmän omaa nimeä, tuo Princeton Reverb taitaa olla harvoja alkuperäisellä nimellä kulkevia.

Kuten tossa listasin, niin JCM800, AC30 ja Bassman löytyy myös.

P.S. Harrylle vinkkiä: älä muuta vahvareita mihinkään, mutta keksi niille vielä fiksummat nimet. Noi on jo käytössä.
s151669
18.01.2013 22:56:49

Ziggy Bubba: Noita ei kuitenkaan myydä yksittäissarjana, vaan ihan nimellä nettisivuilla.

Melkoista piensarjaa ne silti on Bugeraan tms. verrattuna. Ei sillä että mä tietäisin mikä pykälien mukaan on sallittua tai ei.

Tää nyt oli semmonen sisäpiirin vitsi. Taisit tajuta :)

Netissä ei voi aina tietää :)

Kuten tossa listasin, niin JCM800, AC30 ja Bassman löytyy myös.

HKn800, HK30 ja Harryman ?

keksi niille vielä fiksummat nimet. Noi on jo käytössä.

Juu, se etten mä keksi mitään syytä nykykäytäntöä vastaan ei tarkoita sitä etteikö ameriikan lakimiehet keksi... Offtopicia pahoitellen ja Harrylle hyviä jatkoja toivotellen.
Antikitarasankari
Lespaul66
18.01.2013 23:33:34
Nyt meni keskustelu mielestäni saivarteluksi. Johan tuolla Harryn pääsivulla todetaan että lähtokohtana on oma osaaminen ja huippuvalmistajien kokemukset. Kysymyksessä on yhdistelmä lisänä omia modauksia. Ei kai sitä voi valmistajan viaksi lukea jos tekee vähän modaamalla parempia vahvistimia kuin alkuperäiset. Sen verran on tuolta jenkkibusineksestä kokemusta ihan paikan päältä useita vuosia pyörineenä ja patenttiasioihinkin sekaantuneena että kaikki on mahdollista mutta Bluetone tarkennusmerkinnän edessä kyllä selkeästi viittaa eri tuotemerkkiin. Jos pelkistä nimistä merkintöinä spekuloidaan - en olisi huolissani.

Minusta nimet ovat onnistuneita sillä näin ostajalle selkeästi viitataan soundimaailman suunta.

Johan nyt noita alkuperäisiä nimiä on kaikki kitara ja vahvistinkloonit täynnä puhumattakaan mallintavista vahvistimista.

Mulla on jo Bluetone Lead Jr ja odottelen siis tota Princeton Reverbiä.
Gafa
18.01.2013 23:56:45
Lespaul66: Nyt meni keskustelu mielestäni saivarteluksi. Johan tuolla Harryn pääsivulla todetaan että lähtokohtana on oma osaaminen ja huippuvalmistajien kokemukset. Kysymyksessä on yhdistelmä lisänä omia modauksia. Ei kai sitä voi valmistajan viaksi lukea jos tekee vähän modaamalla parempia vahvistimia kuin alkuperäiset. Sen verran on tuolta jenkkibusineksestä kokemusta ihan paikan päältä useita vuosia pyörineenä ja patenttiasioihinkin sekaantuneena että kaikki on mahdollista mutta Bluetone tarkennusmerkinnän edessä kyllä selkeästi viittaa eri tuotemerkkiin. Jos pelkistä nimistä merkintöinä spekuloidaan - en olisi huolissani.

Minusta nimet ovat onnistuneita sillä näin ostajalle selkeästi viitataan soundimaailman suunta.

Johan nyt noita alkuperäisiä nimiä on kaikki kitara ja vahvistinkloonit täynnä puhumattakaan mallintavista vahvistimista.

Samoilla linjoilla ja eiköhän tää nyt ole harryn oma asia.

DV247: "Cornell LegACy 30 Valve Guitar Amp Combo".
Hynkel
19.01.2013 00:11:33
Lespaul66: Mulla on jo Bluetone Lead Jr ja odottelen siis tota Princeton Reverbiä.

Mulla on Black Face and it's FUCKIN' AWESOME!!!
Varmista aina että nakissa on kaksi päätä. Jos näin ei ole, kyseessä on rinkeli.
mopar
19.01.2013 01:09:28

Hynkel Belzepop: Mulla on Black Face and it's FUCKIN' AWESOME!!!

Mites toi Blackfece imppaa noita pedaaleja? Se on kyllä hienoääninen laite. Kaverilla on tommonen kombo ja oon sitä kerran testaillu, mut omat soittotaidot ei oiken anna oikeutta tolle värkille...
AngieRainbow
19.01.2013 01:22:06 (muokattu 19.01.2013 01:22:22)
mopar: Mites toi Blackfece imppaa noita pedaaleja? Se on kyllä hienoääninen laite. Kaverilla on tommonen kombo ja oon sitä kerran testaillu, mut omat soittotaidot ei oiken anna oikeutta tolle värkille...

Silloin kun ko nuppi oli mulla ja siihen törkkäsi Carl Martinin Plexitonen eteen niin huh huijaa mikä saundi.
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
Hynkel
19.01.2013 07:08:13
mopar: Mites toi Blackfece imppaa noita pedaaleja? Se on kyllä hienoääninen laite. Kaverilla on tommonen kombo ja oon sitä kerran testaillu, mut omat soittotaidot ei oiken anna oikeutta tolle värkille...

En ole Plexitonea kokeillut, mutta muita röpöttimiä on laudassa ja kassissa kosolti. Todella hyvältä kuulostaa...
Varmista aina että nakissa on kaksi päätä. Jos näin ei ole, kyseessä on rinkeli.
Laulava Kylätohtori
19.01.2013 11:25:42
Perkele, kiirettä pitää, ei ole vielä ehtinyt testejä tekemään. Paitsi eilen illalla hätäisesti todella hiljaisella volumella, mutta jo sen perusteella uskallan odottaa soundilta todella paljon....

Mielestäni Harryn nimet ovat hyviä, koska niistä tietää heti, minkälaisesta soundimaailmasta on kyse. Ja sivuillahan kerrotaan, että vahvistimet perustuvat niihin, eivät ole yksi yhteen klooneja...
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Vetehinen
19.01.2013 11:37:23
Mullakin on kehitysehdotus Bluetonelle. Uusi logo: https://dl.dropbox.com/u/26643221/bluetone.gif

:-D
Tataa.
Vladi
19.01.2013 13:26:45
beliel: Mullakin on kehitysehdotus Bluetonelle. Uusi logo: https://dl.dropbox.com/u/26643221/bluetone.gif

:-D

Noniin, jos ei nyt ei viedä jo rienaamisen puolelle tätä touhua.

Sen sijaan, jos lauantaipäivälle kaipaatte tekemistä, niin voitte keksiä vaikka oikeita varteenotettavia nimiehdotuksia. Tiedä vaikka joku niistä oikeasti päätyisi nimeksi. Olisi varmaan maailmanhistorian ensimmäisiä yhteisön avulla nimettyjä kitaravahvareita (?).
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)