hallu 09.01.2013 11:38:54 | |
---|
Tomtom: No tää nyt karkaa ehkä aiheesta pikkasen mutta mulla on seuraava versio "kasauksessa" eli iPad ja Garageband sekä Focusrite itrack solo (joka on "iPad-optimoitu"). Tää tulee enemmän nauhotushommiin eli focusritellä kaikki muut sisälle paitsi rummut jotka hoituu Rolandin Um-one Mk2:sella kun vaan löytäis jostain sen. Um-one mk1 ei skulaa iPadin kanssa mikä oli pikku pettymys, mutta ei liity kitarakamoihin. Ipad & iRig pitäis toimia hyvin ja noitahan voi käyttää minkä tahansa taustan kanssa soittamiseen. Microcube on tosiaan aika nihkeä mutta loistokkaana sitä pidettiin sitäkin kun tuli markkinoille. Voxin DA-5 on mulle ollut ihan eri tason vehjes ku Cube ja sitä olis kiva soittaa rinnan THR:n kanssa. Sinällään jokainen voi puolestani käyttää mitä vehkeitä huvittaa, mutta pakko sanoa että jos iPadissa Garagebandin mallinnukset on yhtä surkeita kun iMacissa Garagebandin ja Logicin mallinnukset niin melko vähään ollaan jo tyytymässä ja nimenomaan soiton harjoitteluun noi soveltuu erityisen huonosti. Nauhoitteluun vielä jotenkuten menee koska soundit varman monelle kelpaa mutta soittotuntuma on jo melko tunnoton. Jos sitten iPadissa Garagebandia ei ole viety ihan eri tasolle kuin iMacissa. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka. |
Tomtom 10.01.2013 10:05:57 | |
---|
Joo, mää "reenaankin" Voxilla ja yritän tehdä säälittäviä demoja Garagebandillä.. "Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson |
hallu 10.01.2013 10:30:05 | |
---|
Tomtom: Joo, mää "reenaankin" Voxilla ja yritän tehdä säälittäviä demoja Garagebandillä.. No kyllä Garagebandi ja Ligic minusta ihan ok on demoiluunja äänittämiseen muuhunkin ja miksipä ei vaikka julkaisemiseen, mutta harjoitteluun ne ei ole kovin hyviä. Toisaalta jokin aika sitten täällä käytiin keskustelua siitäkin minkälaista ongelmaa miksaamisen kannalta mallinnettu raita voi aiheuttaa, mutta en oikeastaan itse ole vielä kiinnittänyt sellaiseen huomiota. Harjoittelu vahvistimena Garageband tai Logic ovat huonoja siksi etteivät ne tunnu kovin luonnollisilta vaikka ihan okoolta kuulostaakin (tai no se on vähän makuasia). Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka. |
hjukke 17.01.2013 21:46:17 | |
---|
Onko kenelläkään kokemuksia THR5:sesta? Tekeekö sillä mitään? Olis vähän siedettävämmän hintanen kotipimputteluun kuin kymppi. |
Klezberg 17.01.2013 21:51:05 | |
---|
hjukke: Onko kenelläkään kokemuksia THR5:sesta? Tekeekö sillä mitään? Olis vähän siedettävämmän hintanen kotipimputteluun kuin kymppi. Ei ole omia kokemuksia viitosesta, mutta mitä olen nähnyt kommentteja, niin eikös se pohjimmiltaan ole ihan sama peli. Vähän pienempikokoinen, vain yksi tonesäädin, ei muistipaikkoja, mutta samat viisi perusmallinnusta, mutta ei basso, flat eikä acoustic -moodeja. Näillä eroilla käsittääkseni ihan kelpo peli sekin. huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta.. siksi siirryinkin haitariin |
Gabe 17.01.2013 23:13:06 | |
---|
hjukke: Onko kenelläkään kokemuksia THR5:sesta? Tekeekö sillä mitään? Olis vähän siedettävämmän hintanen kotipimputteluun kuin kymppi. Mulla on tuo ollut, ihan kelpo peli se oli. |
hjukke 17.01.2013 23:25:57 | |
---|
Gabe: Mulla on tuo ollut, ihan kelpo peli se oli. Toki joku VT20+ Vox olisi vielä edullisempi, mutta turhan "nintendo", ja ainakin videoissa huomattavasti karskimman kuuloiset soundit.. |
hjukke: Toki joku VT20+ Vox olisi vielä edullisempi, mutta turhan "nintendo", ja ainakin videoissa huomattavasti karskimman kuuloiset soundit.. Jep, minusta THR vie kuitenkin näistä voiton. Hyvä soundi ja helppo käyttää. Ja pieni kuin mikä! |
Speedking 18.01.2013 01:02:28 | |
---|
"Playing acoustic is like havin' sex with your clothes on, you know how to do it, but it's fucking difficult" |
E-tu 18.01.2013 02:54:07 | |
---|
Blackstar HT-1 tai HT-5. Kaiutinemuloitu ulostulo on yllättävän hyväsoundinen, ja sitten tarvittaessa voi kuitenkin soittaa ihan vahvarin omalla kaiuttimella. Talvi tulee - Minä en. |
Ziggy Bubba 18.01.2013 06:49:21 | |
---|
E-tu: Blackstar HT-1 tai HT-5. Kaiutinemuloitu ulostulo on yllättävän hyväsoundinen, ja sitten tarvittaessa voi kuitenkin soittaa ihan vahvarin omalla kaiuttimella. Tai vaikka ulkoisella kaapilla. HT-1:stä irtoaa varsin muhkeat murinat ja helinät kun lykkää 2x12 kaappiin. Ja *vinks*, torilla on eräs yksilö :) |
Point 19.01.2013 14:40:22 | |
---|
E-tu: Blackstar HT-1 tai HT-5. Kaiutinemuloitu ulostulo on yllättävän hyväsoundinen, ja sitten tarvittaessa voi kuitenkin soittaa ihan vahvarin omalla kaiuttimella. Pitääs muuten kokeilla kohta vetää suoraan nupista interfaceen ja tsekata miltä kuulostaa. Varmaan noin pari vuotta sitten kokeilin viimeksi. :D Ht-5 on kyllä loustava vahvistin. Ite huudatan omaani 4x12"-kaapin kautta, hyvin murahtaa. Ainoa pieni miinus cleaneista. Vähän turhan hengettömän kuuloinen puhdas kanava. Ei sillä väliä, itse otan cleanini kitaran volapotikkaa vääntämällä. |
Schaller 20.01.2013 12:18:36 | |
---|
hjukke: Toki joku VT20+ Vox olisi vielä edullisempi, mutta turhan "nintendo", ja ainakin videoissa huomattavasti karskimman kuuloiset soundit.. Minulla on hallussani tuollainen VOX VT40+, siksi suosittelinkin tuota Amplugia:-) Äänimaailmaa VT+asta saa vaikka minkälaista. Omaan korvaan varsin mielekästä livenä. Nyt tulee se mutta... Tuo Nintendo vertaus on tosi lähellä totuutta. Menisin jopa niin pitkälle että vertaan sitä Linuxiin. Pystyy tekemään mitä vaan haluaa kunhan itse jaksaa säätää ja räpeltää. VT+ on erittäin hankala käyttää. En pidä itseäni kovinkaan teknisesti tumpelona, mutta tuo on jo liian turhan digitaalinen värkki. En suosittele VT+ sarjan VOXia hiljaiseen treenaamiseen. Liika vaivaa ja liian iso purkki käytettäväksi pelkästään kuulokevahvarina. Menee enemmän aikaa säätämiseen kun mitä jää soittamiseen. Mielummin se Amplug. Leluja on, muttei taitoja. |
perttime 14.02.2014 11:19:20 | |
---|
|
PIM 14.02.2014 11:27:38 | |
---|
En tyytynyt tavanomaiseen. |
perttime 05.04.2014 18:08:49 (muokattu 05.04.2014 18:09:12) | |
---|
PIM: Mä lisäisin tuohon listaa BOSS BR-80:n eli Bossin taskukokoisen nauhurin, josta löytyy niin 8-raituriominaisuus, livetallenninominaisuus kuin läjäpäin efekti- ja vahvistinmallinnuksia sekä muuta sälää. - - - http://www.thomann.de/fi/boss_micro_br_br80.htmTuota näkyy saavan Suomesta halvemmalla.... paitsi ainakin Musacornerista (paikallinen mulle) näyttää loppuneen. |
blues guitar 05.04.2014 19:51:28 | |
---|
En lukenut koko ketjua läpi, joten en tiedä mikä oli budjetti? Itselläni käytössä Kemper jos ei voi oikeata putkivahvistinta käyttää volumen takia. Bändin kanssa testattiin yhdistelmää Kemper, sähkörummut, basso suoraan linjaan, mikseri ja pienet aktiivikaapit. Ihan kiva oli soittaa kun ei tarvinnu korvatulppia. : ) ...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt... |
mopar 05.04.2014 22:16:00 | |
---|
blues guitar: En lukenut koko ketjua läpi, joten en tiedä mikä oli budjetti? Itselläni käytössä Kemper jos ei voi oikeata putkivahvistinta käyttää volumen takia. Bändin kanssa testattiin yhdistelmää Kemper, sähkörummut, basso suoraan linjaan, mikseri ja pienet aktiivikaapit. Ihan kiva oli soittaa kun ei tarvinnu korvatulppia. : ) Mitämitä...eeeeihän se ole uskottavaa jos ei lahkeet lepata. :) |