Klezberg 17.01.2013 21:37:30 | |
---|
baron: Mä käytän sen komppausta vain himatreenaamiseen. Se on aika yksitoikkoista konekomppia, sattuneesta syystä vertasin samaa piisiä Aebersoldiin jossa on livekomppi. Mutta se iReal B on kuiteskin mukavampi kuin metronomi:-) iBeat on kyllä aika kiva metronomi. Näyttää oikealta mekaaniselta metronomilta, mutta haluttaessa sille saa annettua tahtilajin ja valittua eri iskuille eri soundin. Metronomin kanssa pystyy lipsahtamaan tahdista iskun verran, mutta tuolla kun erottaa ykkösen niin jää kyllä kiinni. huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta.. siksi siirryinkin haitariin |
baron 17.01.2013 21:50:10 (muokattu 17.01.2013 21:53:48) | |
---|
Klezberg: iBeat on kyllä aika kiva metronomi. Näyttää oikealta mekaaniselta metronomilta, mutta haluttaessa sille saa annettua tahtilajin ja valittua eri iskuille eri soundin. Metronomin kanssa pystyy lipsahtamaan tahdista iskun verran, mutta tuolla kun erottaa ykkösen niin jää kyllä kiinni. Mun himametronomi antaa saman äänen joka iskulle ja jossain piisissä mä olin tottunut missaamaan yhden iskun ja iReal B:n kanssa treenaaminen paljasti sen. Jos mä ikinä enää ostan metronomia niin sen pitää antaa ykköselle eri ääni kuin muille. iPadin forScoressa on metronomi joka antaa eri äänen ykköselle! You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
Klezberg 17.01.2013 21:53:40 | |
---|
huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta.. siksi siirryinkin haitariin |
baron 17.01.2013 21:54:55 | |
---|
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
Klezberg 17.01.2013 21:55:30 | |
---|
baron: No mä just ehdin kirjoittaa että forScoressakin on metronomi eli ei tarvitse erikseen ostaa. Joo, mutta tää on visuaalisestikin kuin oikea metronomi :) huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta.. siksi siirryinkin haitariin |
baron 17.01.2013 22:00:05 | |
---|
Klezberg: Joo, mutta tää on visuaalisestikin kuin oikea metronomi :) On se forScorenkin ja siinä on lisäksi piano! You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
Klezberg 17.01.2013 22:07:48 (muokattu 17.01.2013 22:14:30) | |
---|
baron: On se forScorenkin ja siinä on lisäksi piano! Meinasin kokeilla, mutta mun forScore on lakannut toimimasta. Tulee pelkkä valkoinen ruutu. Onkohan tullut päivitettyä semmoinen versio mikä ei enää pelaa tässä ikivanhassa iPadissa. Onneksi mulla ei ollut tuolla mitään oikeata nuottikirjastoa. Mulla kun on nuo kehitystyökalut, niin voisin katsoa iPadin virhelokia mitä siellä lukee. EI kun nyt alkoi näkyä jotakin. Mutta ei tuo metronomi näytä perinteiseltä. Tuommoinen läpyskä jossa rengas jolla musta rengas. Mutta joo, ykkönen kuulostaa erilaiselta. Mutta iBeatilla saa bassorummun ykköselle ja muille vaikka hihatin. Edit: Joo, tuo että tuli vain valkoinen ruutu johtuikin viallisesta pdf-nuotista joka näkyi pelkkänä valkoisena sivuna. huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta.. siksi siirryinkin haitariin |
baron 17.01.2013 22:12:59 | |
---|
Klezberg: Meinasin kokeilla, mutta mun forScore on lakannut toimimasta. Tulee pelkkä valkoinen ruutu. Onkohan tullut päivitettyä semmoinen versio mikä ei enää pelaa tässä ikivanhassa iPadissa. Onneksi mulla ei ollut tuolla mitään oikeata nuottikirjastoa. Mulla kun on nuo kehitystyökalut, niin voisin katsoa iPadin virhelokia mitä siellä lukee. Joskus kun mä oon päivittänyt sitä se varoittaa että käyttiksen pitää olla jotain. Mä huomasin kun tsekkasin metronomia että sekin osaa automaattisesti kääntää sivua: Jos osaat pitää tempon niin sille voi ilmoittaa kuinka monen iskun tai tahdin jälkeen sivu käännetään:-) Ehkä kuiteskin enemmän luotan mun jalkapolkimeen, ainaskin piiseissä jossa mennään edestakaisin. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
baron 17.01.2013 22:14:53 | |
---|
Klezberg: EI kun nyt alkoi näkyä jotakin. Mutta ei tuo metronomi näytä perinteiseltä. Tuommoinen läpyskä jossa rengas jolla musta rengas. Ai, mun mielestä perinteinen on se puinen pyramidin näköinen jossa metalliheiluri heiluu edestakaisin, en nyt tiedä sille nimeä. forScoren symboli metronomille on samannäköinen:-) You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
baron: Joskus kun mä oon päivittänyt sitä se varoittaa että käyttiksen pitää olla jotain. Mä huomasin kun tsekkasin metronomia että sekin osaa automaattisesti kääntää sivua: Jos osaat pitää tempon niin sille voi ilmoittaa kuinka monen iskun tai tahdin jälkeen sivu käännetään:-) Ehkä kuiteskin enemmän luotan mun jalkapolkimeen, ainaskin piiseissä jossa mennään edestakaisin. Joo, mä muistan tuon autoturn-homman, taisin mainitakin siitä mahdollisuudesta kun taannoin tästä ja sivun vaihtokeinoista oli puhetta. huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta.. siksi siirryinkin haitariin |
Klezberg 17.01.2013 22:18:12 | |
---|
baron: Ai, mun mielestä perinteinen on se puinen pyramidin näköinen jossa metalliheiluri heiluu edestakaisin, en nyt tiedä sille nimeä. forScoren symboli metronomille on samannäköinen:-) Niin semmoinen pyramidi se on iBeatissa, ja se heiluu se heiluri ja sitä painon kohtaa voi siirtää. forScoresta mä löydän kyllä sen symbolin, mutta se metronomi joka aukeaa siitä symbolista onkin semmoinen läpyskä. huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta.. siksi siirryinkin haitariin |
baron 17.01.2013 22:21:24 (muokattu 17.01.2013 22:22:13) | |
---|
Klezberg: Niin semmoinen pyramidi se on iBeatissa, ja se heiluu se heiluri ja sitä painon kohtaa voi siirtää. forScoresta mä löydän kyllä sen symbolin, mutta se metronomi joka aukeaa siitä symbolista onkin semmoinen läpyskä. No nyt ymmärsin mitä tarkoitat perinteisellä. http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Wooden_Metronome.jpgOn mulla sellainenkin ollut mutta kaikesta "mainostamisestasi" huolimatta tyydyn digitaalisen metronomin jäljitelmään:-) You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
Speedy 17.01.2013 22:22:39 | |
---|
Frozen Ape:n Metronome on kyllä ehdottomasti paras metronomi, padille ja phonelle - ainakin näin rumpalin näkökulmasta. Siinä on kaikki mitä voi metronomilta vaatia.. Mutta miten niitä biisejä saa tuonne iReal B:hen? Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse |
Klezberg 17.01.2013 22:26:35 | |
---|
baron: No nyt ymmärsin mitä tarkoitat perinteisellä. http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Wooden_Metronome.jpg On mulla sellainenkin ollut mutta kaikesta "mainostamisestasi" huolimatta tyydyn digitaalisen metronomin jäljitelmään:-) Eipä tämä nyt mainostusmielessä, kunhan tämmöistä vertailevaa jutustelua. huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta.. siksi siirryinkin haitariin |
baron 17.01.2013 22:28:32 (muokattu 17.01.2013 22:29:18) | |
---|
Speedy: Mutta miten niitä biisejä saa tuonne iReal B:hen? http://www.irealb.com/ Kyllä niitä saa, niitten kotisivuilta löytyy ohjeet. (Edit and Create) You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
baron 17.01.2013 22:54:26 | |
---|
Mä oon mökillä ja just äkkäsin että iPadin Air Sharing voisi olla se tapa jolla pidän yhteyttä mökkiläppärin ja stadidesktopin välillä. Joteskin kätevää kun ei tarvitse mitään piuhoja datan siirtämiseen. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
Klezberg 17.01.2013 23:03:33 (muokattu 17.01.2013 23:04:52) | |
---|
baron: Mä oon mökillä ja just äkkäsin että iPadin Air Sharing voisi olla se tapa jolla pidän yhteyttä mökkiläppärin ja stadidesktopin välillä. Joteskin kätevää kun ei tarvitse mitään piuhoja datan siirtämiseen. Siis iPad olis niinkuin langaton usb-tikku :) Tossa vois kokeilla sitä Dropboxia. Kaikki kolme (iPad ja mökki- ja kotikoneet) näkisi sen yhteisen Dropbox-aseman. huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta.. siksi siirryinkin haitariin |
baron 17.01.2013 23:17:56 | |
---|
Klezberg: Siis iPad olis niinkuin langaton usb-tikku :) Tossa vois kokeilla sitä Dropboxia. Kaikki kolme (iPad ja mökki- ja kotikoneet) näkisi sen yhteisen Dropbox-aseman. Miksei? Toistaiseksi oon pärjännyt USB-tikulla kun vain läppäri ja desktop mutta nyt kun tuolle iPadillekin on alkanut tulla käyttöä. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
Klezberg 17.01.2013 23:24:31 (muokattu 17.01.2013 23:25:37) | |
---|
baron: Miksei? Toistaiseksi oon pärjännyt USB-tikulla kun vain läppäri ja desktop mutta nyt kun tuolle iPadillekin on alkanut tulla käyttöä. Joo, miksei. Justhan mä päivemmällä selitin sitä kuinka yhdelle kaverille järjestettiin Android-tabletti ikäänkuin usb-tikuksi (mutta ei langattomaksi) jolla pystyi myös katsomaan ja käyttämään niitä tiedostoja mitä sinne on tallennettu. Nyt kun ajattelen, niin USB-tikuissa onkin se puute että niistä ei näe mitä niissä on, jos ei ole pc:tä mihin panee sen kiinni. huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta.. siksi siirryinkin haitariin |
Anonymous-jazz 18.01.2013 06:58:29 (muokattu 18.01.2013 06:58:47) | |
---|
ÄM: Kysytääns nyt semmonen vielä... Oletetaan, että mä nyt saan jotenkin pdf:n sinne iPadiin ja sen auki sielä. Pdf:n, jossa on samassa kaikki laput, setti järjestyksessä, eli moni sivuinen pdf. Sitten kun keikka alkaa, niin ruudulle ilmestyykin, että "Cannot read pdf files" :) "In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act"
- George Orwell |