Aihe: J. Karjalainen
1 2 3 4 5 6 7 8 913 14 15 16 17
hjukke
17.01.2013 21:26:04

phren: Onkos siinä Em jossain kohtaa?

Mennyt mies, "mies" kohdassa about, skeballa ainakin? En nyt 100-varmaksi sano.
AleksiKyll
22.01.2013 22:17:20
Oisko kellään tabulatuureja tuohon J.Karjalaisen Mennyt Mies -biisiin? On nimittäin perhanan rimmaavat riffit! Voishan sen toki korvakuulolla opetella, mutta ei jaksaisi :D
Jucciz
23.01.2013 03:26:05
AleksiKyll: Voishan sen toki korvakuulolla opetella, mutta ei jaksaisi :D

No käytä niitä korvia sitten. Tämmöistä blues-pohjaista musaa ei ole mitään järkeä lähteä tabittamaan, saati tabeista lukemaan. Koko tyylin idea on korvien käytössä.

Meinasin sanoa paljon voimakkaammin, mutta tyydyin lempeäsävyiseen ohjeistukseen.

Tuskin tabeja löytyy. Toivottavasti ei löydy.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Funkånaut
23.01.2013 03:56:48

AleksiKyll: Oisko kellään tabulatuureja tuohon J.Karjalaisen Mennyt Mies -biisiin? On nimittäin perhanan rimmaavat riffit! Voishan sen toki korvakuulolla opetella, mutta ei jaksaisi :D

Tommonen viesti ei ansaitsis apua, mut heitetään kuitenski. Kurkkaa vaikkapa ketjun edellistä sivua. Sieltä löytää apua.
"Itse vosin opettaa naisille rumpujen soittoa, jos saisin itse vastalahjaksi ala-majavaa." - heikkijarvinen Kuuntelen tämmöistä
hjukke
24.01.2013 23:06:41 (muokattu 24.01.2013 23:07:06)

http://www.youtube.com/watch?v=ctN7ScIKg0k

Parempi kuin albumiversio.
Hitsi miten letkeää soitantaa.

Lupiineja siis.

Parkuu se kitara kyllä mahtavasti alkuperäisessäkin,
tai nimenomaan siinä.
Jucciz
25.01.2013 01:27:23
hjukke: http://www.youtube.com/watch?v=ctN7ScIKg0k

Parempi kuin albumiversio.
Hitsi miten letkeää soitantaa.

Lupiineja siis.

Parkuu se kitara kyllä mahtavasti alkuperäisessäkin,
tai nimenomaan siinä.

Just viime yönä kattelin koko tän DVD:n taas kerran läpi ja oon vahvasti sitä mieltä, että se on yksi hyväntuulisimpia ja parassoundisimpia keikkatallenteita mitä tässä maassa on koskaan tehty. Lupiinit kasvaa aikamoiseksi rokiksi loppua kohti, mieletön veto. Ja eipä tohon Doriksen versioon kauheesti myöskään oo lisättävää. Heti alussa Kolme Cowboytä ottaa luulot pois: Mitjan pitkien bassoäänten päällä on oikein kiva köllötellä. Kiva kun voi vaan kuunnella, katsella ja nauttia eikä mikään häiritse.

Yhden asian pistin merkille tuolla DVD:llä, nimittäin Vikstenin Telecaster pörisee paikoin aika kuuluvasti tuolla tallenteella - ei toki siinä määrin, että pilaisi fiiliksen, mutta huomasinpahan vaan. Liekö keikkapaikan sähköissä parantamisen varaa, koska ei ihan joka paikassa yksikelaisetkaan noin paljoa hurise.

Vuonna 2001 näin ES:n livenä Keitelejazzeilla Äänekoskella. Olin mukana festarin talkooväessä ja roudausapulaisena, ja itse asiassa kannoin tuon J:n puoliakustisen Gibsonin silloin lavalle. Tuollakin keikalla tuli Doriksesta aivan huikea versio ja tietty paljon muitakin kuolemattomia biisejä. Kiitos J tuosta keikasta, jos luet tämän - t: toinen J. :)
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
hjukke
25.01.2013 17:03:17

Onkos tuo se "mikä mahtaa olla in", 2004 -dvd? Pitää hommata.
T. kolmas J.
Super-Jari
25.01.2013 21:09:59 (muokattu 25.01.2013 21:20:30)
On kyllä todella kova tuo uus biisi. Facebookissa jo kirjottelinkin että tervetuloa takas.

Neljäs J

e. tuo live oli kyllä hämmentävän kova. Mistä tuo on?
juhakki
26.01.2013 18:45:19
Kyllä tuo on siitä DVD:ltä, loistava keikka. Vikstenin telecaster..hitto mikä saundi..
It's only eiku
haaard
03.02.2013 18:43:08
Pitäisköhän tilata toi tuplavinyyli+CD-paketti. Olis 21,9 €. Toisaalta myös kiinnostais toi niin limited edition digipak, mut ei siinä säästäis kun kahta euroo. Ja onko se nyt säästöä.
Rokkia voi soittaa myös akustisesti
Thyvon
06.02.2013 17:22:59 (muokattu 06.02.2013 17:23:23)
Jucciz: hyväntuulisimpia ja parassoundisimpia keikkatallenteita mitä tässä maassa on koskaan tehty

DVD läks just pyörimään eka kertaa, hyvä meno ja hyvää soundia sinänsä, mutta vasta Espanja menossa ja joku ihme masterkompuran tms. pumppaus hämää pahasti. Stereoversio kuuntelussa, kajarit Behringer Truthit ja mummiälest J:n laulu kyykyttää välillä epämiellyttävästi ja rumasti muuta bändiä. Onko mun korvat vaan väsyneet pitkän päivän jälkeen vai mikäs se tämmönen mix/master...
Jucciz
08.02.2013 00:28:59 (muokattu 08.02.2013 00:29:27)
Thyvon: DVD läks just pyörimään eka kertaa, hyvä meno ja hyvää soundia sinänsä, mutta vasta Espanja menossa ja joku ihme masterkompuran tms. pumppaus hämää pahasti. Stereoversio kuuntelussa, kajarit Behringer Truthit ja mummiälest J:n laulu kyykyttää välillä epämiellyttävästi ja rumasti muuta bändiä. Onko mun korvat vaan väsyneet pitkän päivän jälkeen vai mikäs se tämmönen mix/master...

Pitäis varmaan Hemmiltä kysyä. Mää tarkoitin soundeilla enemmänkin sitä, että yksittäiset instrumentit kuulostavat hienoilta - masterointi voi tosiaan ollakin hieman pumppaavahko, kuten sanoit. Suorastaan häiritsevässä määrin se ei sitä kyllä mun korviin siltikään ole. Tai sit vaan oon itse musasta niin fiiliksissä, etten jaksa välittää.

P.s. Liput Pakkahuoneelle plakkarissa. Siellä nähdään!
Thyvon
08.02.2013 07:59:29
Jucciz: Pitäis varmaan Hemmiltä kysyä. Mää tarkoitin soundeilla enemmänkin sitä, että yksittäiset instrumentit kuulostavat hienoilta - masterointi voi tosiaan ollakin hieman pumppaavahko, kuten sanoit. Suorastaan häiritsevässä määrin se ei sitä kyllä mun korviin siltikään ole. Tai sit vaan oon itse musasta niin fiiliksissä, etten jaksa välittää.

P.s. Liput Pakkahuoneelle plakkarissa. Siellä nähdään!

Jep, bändi on huikea, levollinen svengi vertaansa vailla ja soundit tosiaan itsessään ovat hienoja yksittäin ja kokonaisuutenakin. Silti, kokonaisuutta mun korviin häiritsee, että J:n laulu tai jokin muu elementti kyykyttää muun bändin ja varsinkin rummut välillä todella pahasti. Keimo svengaa ja yhtäkkiä vedetään mattoa setin alta... ;)

Pakkahuone todellakin kutsuu.
Jucciz
09.02.2013 14:26:09
Jaha. Karjalainen nähdään kesällä myös Keitelejazzeilla Äänekoskella. Kattaus ei muutenkaan näytä hullummalta, sillä samana iltana esiintyy myös Kolmas nainen ja Kari Peitsamo.

Sinne siis, vanhaan kotikaupunkiin, ei epäilystäkään.
-Spade-
09.02.2013 23:20:51
Jucciz: Sinne siis, vanhaan kotikaupunkiin, ei epäilystäkään.

No eläpä muuta sano. Toivottavasti Lättähattu kulkee taas Jyväskylästä.
Ohan se varma.
Deg
12.02.2013 12:19:36

Jucciz: Jaha. Karjalainen nähdään kesällä myös Keitelejazzeilla Äänekoskella. Kattaus ei muutenkaan näytä hullummalta, sillä samana iltana esiintyy myös Kolmas nainen ja Kari Peitsamo.

Sinne siis, vanhaan kotikaupunkiin, ei epäilystäkään.

Tiukahkoa jazzin rytistystä koko kolmikko!
Sexual chocolate, baby!
Jucciz
12.02.2013 17:00:17
Derek Riggs: Tiukahkoa jazzin rytistystä koko kolmikko!

Jatsin syvin olemus, Äiti pojastaan pappia toivoi, Yö kun saapuu Helsinkiin.

Jatsibändejä kaikki.
J-PPP
14.02.2013 22:31:57
Jokapaikanapina
19.02.2013 20:54:18
Hitto, tekis mieli ostaa tuo LP+CD-paketti, mutta saada valkoinen paita: http://www.levykauppax.fi/artist/ka … jalainen_j/et_ole_yksin/#cd-t-paita

Ei kukaan (mieluusti Tampereella päin asuva) haluis toisin päin, eli pelkän CD:n mutta tummalla paidalla?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)