Aihe: nauhojen vaihto & kitara tuunaus
1 2 3 4
Gafa
16.01.2013 11:39:27
Terry Pantheras: http://www.stewmac.com/shop/Tools/S … tting/Offset_Diamond_Fret_File.html

Saakelin kalliita, mutta kun kerran kokeilee niin ei harmita enää yhtään.

E: Mulla on tuo 300, mutta 150 ois vielä parempi rosterille.

E2: Insane Kane ehtikin...

Outs.

No ei kai noita tarttis joka viikko ostaa.

Just ostelin partaveitsille vesihiomakiviä unt muita teroitusvehjestä.
Halpojahan nekin on. Ei. Prkl.
Vetehinen
16.01.2013 12:14:21
Terry Pantheras: Vanha ketju, tuore aihe.
...
http://guitartero.blogspot.fi/2013/ … ld-s-100-polara-1973-otelaudan.html

Hieno nosto, vielä hienompi raportti. Tämmöisiä vastaavia ei ole liikaa suomenkielellä. Ylitarkastajan kuva suorastaan riemastutti.

Plussaa. Plop plop.
Tataa.
ibnz
16.01.2013 12:21:12
Plussaa täältäkin ja erityinen kunniamaininta loistavasta tilannekomiikan käytöstä vakavan aiheen lomassa :)
Grugi
16.01.2013 12:24:48 (muokattu 16.01.2013 12:25:43)
Aivan loistava blogi, hitto kun itekkin osais tehdä moisen homman.
Ja plussa poksahti kuppiin.
The only true wisdom is in knowing you know nothing.
Terry Pantheras
16.01.2013 13:28:50
Perskeles, mukavaa kuulla noin paljon positiivista palautetta! Pitää siis jatkaa blogitusta uusien projektien tiimoilta.
Uutta Masteroidia: SOUNDCLOUD
Numb
16.01.2013 13:31:32

Terry Pantheras: Pitää siis jatkaa blogitusta uusien projektien tiimoilta.

Ilimammuuta, ja linkkejä peliin aina :)
Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head MySpace
Terry Pantheras
16.01.2013 13:43:10
Numb: Ilimammuuta, ja linkkejä peliin aina :)

Jees, pitää vaan ens kerralla ottaa kuvat jollain muulla kuin Nokian C7:lla, se ei oikein futaa lähikuvissa...
jra
16.01.2013 19:53:08 (muokattu 16.01.2013 19:55:06)
Plussaa tuli täältäkin. Aina kiinnostaa tee itse -hommelit, ja erityisesti millaisia työmenetelmiä ja -kaluja kukakin on keksinyt kotioloissa käyttää ja kehittää. Ja, kuten todettua, vielä kun on mukavasti dokumentoitu, niin aina hienompaa.

En huomannut oliko yllä, mutta kiinostaisi se nauhojen muotoiluun käytetty kovera teollisuustimanttiviila, mistä moista kannattaisi kysellä?
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
aimoo
16.01.2013 23:23:05

beliel: Hieno nosto, vielä hienompi raportti. Tämmöisiä vastaavia ei ole liikaa suomenkielellä. Ylitarkastajan kuva suorastaan riemastutti.

Plussaa. Plop plop.

Loistava kuvareportaasi. Tässä toinen kiinnostava linkki samasta aiheesta;

http://kitaratohtori.org/2012/10/28/jackson-rr/
Terry Pantheras
17.01.2013 07:49:16
aimoo: Loistava kuvareportaasi. Tässä toinen kiinnostava linkki samasta aiheesta;

http://kitaratohtori.org/2012/10/28/jackson-rr/

Joo, Kitaratohtori on loistava, olen seurannut blogia jo vuoden päivät.
Gabe
17.01.2013 10:56:15
Terry Pantheras:Itse vaihdoin yhteen Guildeistani rosteri, eli ruostumaton teräs, eli stainless steel -nauhat.

Saundi ehkä kirkastui hieman, soittotuntuma jotenkin hauskasti "liukastui" ja yleisfiilis on jämäkämpi.
Tuossa blogitukseni aiheesta ja työvaiheista: http://guitartero.blogspot.fi/2013/ … ld-s-100-polara-1973-otelaudan.html

Mielenkiintoinen pätkä, ja hyvä blogi! Näitä ei ole liikaa suomeksi. Olen itsekin pohtinut rosterinauhoja, ainoastaan tuo niiden soundi on arveluttanut. Tulee juttua puolesta ja vastaa, itsehän se kuitenkin pitäisi todeta. Nytkään ei nauhoja kovin usein vaihdella tarvitse niin tuollaiset kestäisivät varmaan aika kauan. :) Teetkö näitä muuten muille? Jos teet niin paljonko otat?
Gafa
17.01.2013 11:37:13
Gabe: Mielenkiintoinen pätkä, ja hyvä blogi! Näitä ei ole liikaa suomeksi. Olen itsekin pohtinut rosterinauhoja, ainoastaan tuo niiden soundi on arveluttanut. Tulee juttua puolesta ja vastaa, itsehän se kuitenkin pitäisi todeta. Nytkään ei nauhoja kovin usein vaihdella tarvitse niin tuollaiset kestäisivät varmaan aika kauan. :) Teetkö näitä muuten muille? Jos teet niin paljonko otat?

Mnetin äänimaailmasankareiden jutustelua sivusta seuranneena osaan itsevarmasti todeta: Jos äänen kirkkaus häiritsee niin tuhnua mikkiä tilalle :)
Gabe
17.01.2013 12:03:23
Gafa: Mnetin äänimaailmasankareiden jutustelua sivusta seuranneena osaan itsevarmasti todeta: Jos äänen kirkkaus häiritsee niin tuhnua mikkiä tilalle :)

Mikeillähän sitä pystyisi tasoittamaan jos se liian kirkkaaksi menee, ei vain jaksaisi taas siihen rumbaan lähteä :/
Terry Pantheras
17.01.2013 12:09:14 (muokattu 17.01.2013 12:10:16)
Gabe: Mielenkiintoinen pätkä, ja hyvä blogi! Näitä ei ole liikaa suomeksi. Olen itsekin pohtinut rosterinauhoja, ainoastaan tuo niiden soundi on arveluttanut. Tulee juttua puolesta ja vastaa, itsehän se kuitenkin pitäisi todeta. Nytkään ei nauhoja kovin usein vaihdella tarvitse niin tuollaiset kestäisivät varmaan aika kauan. :) Teetkö näitä muuten muille? Jos teet niin paljonko otat?

No ei ne nyt niiiin kirkassaundiset ole; aika hienosäätöosastolla mennään (kuulastaa saundia hieman) ja isoin ero on mielestäni soittotuntumassa, varsinkin venytyksissä sen huomaa ja soittotatsin herkistymisessä. Venytykset tuntuu lopsahtavan kohilleen kuin itsestään.

Iso(in?) vaikutus on varmasti sitten käyttöiässä ja veikkaan, ettei kitaraan tarvitse seuraavaan sataan vuoteen nauhoja vaihtaa... :D Itselleni suurin syy noihin on nikkeliallergia, mutta tulipahan sitten samalla todettua niiden hyvyyskin - onneksi.

Itse asiassa olen miettinyt toiminimen perustamista, mutta lapsenhoito, päivätyö ja bändihommat vie aikalailla aikaa... Mutta kyllä se joku päivä on todellisuutta, sen verran alan hommat polttelee.
Arkka
17.01.2013 12:15:50

Joku vois viitsiessään tehdä a/b-ääninäytteen kun vaihtelee nauhat. Suora DI-signaali vaikkapa. Mutuna uskosin että se ei hirveän suuri ero ole enkä murehtisi saundiongelmaa ite, mutta olis kyllä mielenkiintosta kuulla. Ja toki siinä vaikuttaa säädötkin jne.
Gafa
17.01.2013 12:44:56
Terry Pantheras: No ei ne nyt niiiin kirkassaundiset ole; aika hienosäätöosastolla mennään (kuulastaa saundia hieman) ja isoin ero on mielestäni soittotuntumassa, varsinkin venytyksissä sen huomaa ja soittotatsin herkistymisessä. Venytykset tuntuu lopsahtavan kohilleen kuin itsestään.

Iso(in?) vaikutus on varmasti sitten käyttöiässä ja veikkaan, ettei kitaraan tarvitse seuraavaan sataan vuoteen nauhoja vaihtaa... :D Itselleni suurin syy noihin on nikkeliallergia, mutta tulipahan sitten samalla todettua niiden hyvyyskin - onneksi.

Itse asiassa olen miettinyt toiminimen perustamista, mutta lapsenhoito, päivätyö ja bändihommat vie aikalailla aikaa... Mutta kyllä se joku päivä on todellisuutta, sen verran alan hommat polttelee.

Ite rykäsen fast frettiä kieliin ja nauhoihin ni bendaukset lähtee "herkästi". Ja ehkä noi nauhat ei kuluis niin nopee.. En tiä.

Ei kai sitä nyt muutaman nauhanvaihdon takii mitään toiminimee tarvitse perustaa. :)
Terry Pantheras
17.01.2013 12:51:26
Gafa: Ei kai sitä nyt muutaman nauhanvaihdon takii mitään toiminimee tarvitse perustaa. :)

No ei... :D Mut tulevaisuuden suunnitelmia ajatellen lähinnä.
kk59
07.05.2013 09:58:36
Suunnittelin nauhanvaihtoa vanhaan kitaraan ja jäi epäselväksi tarvitseeko kaulan kireyttä säätää mitenkään otelaudan hiomisen yhteydessä. Pitääkö otelauta säätää ensin ilman kieliä mahdollisimman suoraksi ja sitten hionta vai miten?
Celeb
07.05.2013 10:20:58
Aihetta sivuten: kuinka paljon kulumaa nauhoissa täytyy olla, että ne kannattaa hioa? Yhden kitarani nauhat on muuten siistit, mutta yhdessä-kahdessa nauhassa on pari pientä painaumaa.

kuva: https://dl.dropboxusercontent.com/u/5794703/otelauta2.JPG
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)