MikeS 29.04.2004 17:53:32 | |
---|
Terve. Onko käsiinne sattunut stratoja, jotka olisivat lepästä? Koska leppä lienee varsin kevyttä puuta, ovatko leppärunkoiset stratot helposti kaulapainoisia? Onko esim. kenellekään sattunut vastaan sellaisia? Leppääkin on varmasti eri painoista olemassa, mutta osaisko joku suurinpiirtein arvioida kuinka suuri todennäköisyys on, että vastaan tulee kaulapainoinen strato. Ja onko sen kaulapainoisuuden kanssa paljoa väliä, mitä puuta kaula on (mahonki vs. vaahtera - onko mahonki paljonkin raskaampaa)? Ai niin, siis kitaraa olen tilaamassa osissa, enkä halua kaulapainoista keppiä. MIKKO |
Fortune 29.04.2004 17:56:18 | |
---|
Joskus kokeilin jotakin Squieria, joka ei kyllä leppää ollut, mutta vieläkin kevyempää puuta (mitä lie balsaa ollut :). Ei se kaulapainoinen kyllä ollut mitenkään, straton painopiste on hihnatappien takia minusta sellainen, että aika painavan maskotin saa lapaan ripustaa, että kaulapainoisen siitä saa. "Look behind you, a three-necked guitar!" |
p130 29.04.2004 17:58:53 | |
---|
No eipä ole koskaan straton kanssa ollut kaulapainoisuusongelmaa. Leppästratoja olen omistanut äkkiseltään laskien seitsemän... Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |
Man1ac 29.04.2004 18:03:47 | |
---|
Terve. Onko käsiinne sattunut stratoja, jotka olisivat lepästä? Koska leppä lienee varsin kevyttä puuta, ovatko leppärunkoiset stratot helposti kaulapainoisia? Onko esim. kenellekään sattunut vastaan sellaisia? Leppääkin on varmasti eri painoista olemassa, mutta osaisko joku suurinpiirtein arvioida kuinka suuri todennäköisyys on, että vastaan tulee kaulapainoinen strato. Ja onko sen kaulapainoisuuden kanssa paljoa väliä, mitä puuta kaula on (mahonki vs. vaahtera - onko mahonki paljonkin raskaampaa)? Ai niin, siis kitaraa olen tilaamassa osissa, enkä halua kaulapainoista keppiä. MIKKO Heh, eiköhän suurin osa perinteisistä stratoista ole leppää tai saarnia. ;) Kaulapainoisuutta ei stratoissa ilmene koska hihnan kiinnityspiste on riittävän etäällä bodystä, enemmän tuota kaulapainoisuutta ilmenee Gibsonin SG:ssä. Under Construction... |
askomiko 29.04.2004 18:11:59 (muokattu 29.04.2004 18:12:31) | |
---|
Pahin on explorer. Mutta stratoa ei voi kaulapainoiseksi millään järkikonsteilla saada, on se niin hyvin mietitty sillon joskus. |
makoskela 29.04.2004 19:19:45 | |
---|
No eipä ole koskaan straton kanssa ollut kaulapainoisuusongelmaa. Leppästratoja olen omistanut äkkiseltään laskien seitsemän... Muuten sama, mutta viisi. Eli ei ole ollut ongelma. Jos et tiedä niin ole hiljaa. |
Kiitoksia! Case closed, over and out. MIKKO |