gunner 11.10.2009 13:35:40 | |
---|
Miten usein yleensä joudutte vaihdattamaan nauhoja kitaroihin? Mulla olis taas edessä, mutta vähän nihkeeltä tuntuu maksaa 200 (?) euroa kitaran huollatuksesta. Pitäis olla kunnollinen arvopeli niin vois aina hyvillä mielin huollatella. Vauhti korjaa virheet |
B-tone-flat 11.10.2009 15:47:06 | |
---|
gunner: Miten usein yleensä joudutte vaihdattamaan nauhoja kitaroihin? Mulla olis taas edessä, mutta vähän nihkeeltä tuntuu maksaa 200 (?) euroa kitaran huollatuksesta. Pitäis olla kunnollinen arvopeli niin vois aina hyvillä mielin huollatella. Oletko varma ettei pelkkä hionta riittäis? Vai onko jo kertaalleen tehty? No Comments! |
gunner 11.10.2009 17:08:30 | |
---|
B-tone-flat: Oletko varma ettei pelkkä hionta riittäis? Vai onko jo kertaalleen tehty? Kertaalleen on tehty, ja kuopat on kyllä taas semmoset, ettei noita enää hio millään. Vauhti korjaa virheet |
kimurantti1 11.10.2009 17:10:06 | |
---|
gunner: Kertaalleen on tehty, ja kuopat on kyllä taas semmoset, ettei noita enää hio millään. Kannattaa ainakin kysyä soitinrakentajan mielipidettä asiasta. Mun Musarista hiottiin kolmeen kertaan nauhat ennen kuin ne piti vaihtaa. |
Crossroad 11.10.2009 17:19:02 (muokattu 11.10.2009 17:19:41) | |
---|
isokitara: hei, sen takia vaan laitoin viestiä keskusteluun kun olen niin hemmetin tyytyväinen ko kaverin työn jälkeen ja hintatasoon. nauhojen vaihto (rosterit) 180e parh terv jorma 180€ on varsin kohtuullinen hinta mielestäni.Oliko vaahtera vai ruusupuu otelauta? |
zuppermuhle 11.10.2009 17:37:22 | |
---|
B-tone-flat: Youtubesta kattelin jokunen aika sitten pikku dokkarin EVH:n uusimmasta wolfgang versiosta. Siinä on rosterinauhat ja kehu niitä vuolaasti. Sano niiden kestävän pitkän kiertueen ja olivat senkin jälkeen kuin uudet. Vanhat nauhat normaalista materiaalista kestivät noin 2 kuukautta. 2-kk? Mulla kait on ollut kitara jokapäiväisessä soitossa 4 vuotta ennen kuin nauhat on niin kololla ettei pelaa. Ja nytkin riittäisi pelkkä hionta. Soittoa: http://www.mikseri.net/artists/veri_heavynsooloprojektit.65005.php |
kimurantti1 11.10.2009 17:54:44 (muokattu 11.10.2009 17:59:07) | |
---|
veri_heavy: 2-kk? Mulla kait on ollut kitara jokapäiväisessä soitossa 4 vuotta ennen kuin nauhat on niin kololla ettei pelaa. Ja nytkin riittäisi pelkkä hionta. Lienee selvää, että päivittäisen soiton määrä vaikuttaa myös, eikä pelkästään se, että kuinka monta vuotta kitaraa on soitettu. Mulla on kitaroiden nauhat hiontakunnossa puolen vuoden tai vuoden välein. Vuoden jälkeen intonaatio heittää jo oikein kunnolla, melkein puolen vuoden välein pitäisi hioa, mutta olen totta puhuen sen verran saita, että kärvistelen niiden kanssa vähän pitempään. |
B-tone-flat 11.10.2009 18:12:50 | |
---|
veri_heavy: 2-kk? Mulla kait on ollut kitara jokapäiväisessä soitossa 4 vuotta ennen kuin nauhat on niin kololla ettei pelaa. Ja nytkin riittäisi pelkkä hionta. Kuluminen riippuu varmaan soittotatsista ja tyylistä paljon. Lisäksi tollanenkin heppu kun EVH ei varmaan kauaa kuuntele epävireistä intonaatiota. Kyllä mäkin soitan melko nopeasti jostain skujusta nauhat koloille. Sen verta pehmeetä patarautaa ne on. No Comments! |
isokitara 11.10.2009 22:40:29 | |
---|
randy rhoads: 180€ on varsin kohtuullinen hinta mielestäni.Oliko vaahtera vai ruusupuu otelauta? ruusupuuta both. whatever doesn' t kill you makes you stronger |
Quill 18.11.2009 20:48:45 | |
---|
Kuinka isoja kulumia/"koloja" tuolla hionnalla pystytään ottamaan? Paljon hionta tulee maksamaan yleisesti, hionta ja uudelleen muotoilu tai jopa nauhojen vaihto? Itsellä olisi edessä, mutta ei kuitenkaan haluaisi itseään kipeäksi maksaa. |
Grugi 18.11.2009 21:00:17 | |
---|
Quill: Kuinka isoja kulumia/"koloja" tuolla hionnalla pystytään ottamaan? Paljon hionta tulee maksamaan yleisesti, hionta ja uudelleen muotoilu tai jopa nauhojen vaihto? Itsellä olisi edessä, mutta ei kuitenkaan haluaisi itseään kipeäksi maksaa. Ihan vaan off topic mutta kumpi sitten tulee loppupeleissä edullisemmaks, ostaa uus kaula/kitara vaiko teettää se hionta siihen? SDMF |
jussi1976 18.11.2009 21:21:35 | |
---|
Kiitos muuten tiedoista! Toihan munkin pitää tehdä mun Music Man EVH signatureen. Eipä tartte enää paljoa hioskella nauhoja. Muuttuukos saundi miksikään vai merkitseekö mitään? |
Terry Pantheras 15.01.2013 22:27:46 (muokattu 15.01.2013 22:50:23) | |
---|
Vanha ketju, tuore aihe. Itse vaihdoin yhteen Guildeistani rosteri, eli ruostumaton teräs, eli stainless steel -nauhat. Sanoisin, että vittumaista hommaa, mutta palkitsevaa, varsinkin kun kyseessä oli extrajumbo-nauhat. Saundi ehkä kirkastui hieman, soittotuntuma jotenkin hauskasti "liukastui" ja yleisfiilis on jämäkämpi. Puolen vuoden soiton jälkeen ei näy mitään kulumisen jälkiä ja mulla on aika ronski ote soittoon ja käytän stainless steel -kieliä. Suosittelen! Aion pikku hiljaa vaihtaa muihinkin kitaroihin moiset, mutta vastaisuudessa taidan jättää jumbot väliin... :D Tuossa blogitukseni aiheesta ja työvaiheista: http://guitartero.blogspot.fi/2013/ … ld-s-100-polara-1973-otelaudan.html |
Gafa 16.01.2013 01:29:03 (muokattu 16.01.2013 01:29:26) | |
---|
Terry Pantheras: Vanha ketju, tuore aihe. Itse vaihdoin yhteen Guildeistani rosteri, eli ruostumaton teräs, eli stainless steel -nauhat. Sanoisin, että vittumaista hommaa, mutta palkitsevaa, varsinkin kun kyseessä oli extrajumbo-nauhat. Saundi ehkä kirkastui hieman, soittotuntuma jotenkin hauskasti "liukastui" ja yleisfiilis on jämäkämpi. Puolen vuoden soiton jälkeen ei näy mitään kulumisen jälkiä ja mulla on aika ronski ote soittoon ja käytän stainless steel -kieliä. Suosittelen! Aion pikku hiljaa vaihtaa muihinkin kitaroihin moiset, mutta vastaisuudessa taidan jättää jumbot väliin... :D Tuossa blogitukseni aiheesta ja työvaiheista: http://guitartero.blogspot.fi/2013/ … ld-s-100-polara-1973-otelaudan.html Hieno blogi. Toi kovera viila, timangia, mistä hankittu ja paljon kustansi? Yrittäny noita erikoisviiloja metsästellä. Menestys huonoa. Oon noita nauhoja hionu jonkun verran. Parit vaihtanu. Ku tuppaa nauhat kuluu silmissä. |
Insane Kane 16.01.2013 02:54:40 | |
---|
Gafa: Hieno blogi. Toi kovera viila, timangia, mistä hankittu ja paljon kustansi? Yrittäny noita erikoisviiloja metsästellä. Menestys huonoa. Oon noita nauhoja hionu jonkun verran. Parit vaihtanu. Ku tuppaa nauhat kuluu silmissä. Ameriikastahan noita on ruukattu tilata. http://www.stewmac.com/shop/Frettin … _supplies/Shaping_and_crowning.html En ite ole tältä puolen merta samallaista liikettä löytäny. Ei kellään sattus olemaan tiedossa? Debitille? |
Gafa 16.01.2013 03:33:34 | |
---|
Insane Kane: Ameriikastahan noita on ruukattu tilata. http://www.stewmac.com/shop/Frettin … _supplies/Shaping_and_crowning.html En ite ole tältä puolen merta samallaista liikettä löytäny. Ei kellään sattus olemaan tiedossa? Näytti terryn viilassa olen reikä kärsässä ja timanttiako? Että mikähän fiila? Mistä hankittu? Mulla jo yks on vaihtopäillä varustettu. Enkä muista tuliko rapakon takaa vai pohojanmaalta tai jostain. Kamarunkkauksen lisäks oon viel työkalu friikki. Puukot ja veitset. Jouset ja nuolet. Pahus. |
Insane Kane 16.01.2013 05:06:51 | |
---|
Gafa: Näytti terryn viilassa olen reikä kärsässä ja timanttiako? Että mikähän fiila? Mistä hankittu? Mulla jo yks on vaihtopäillä varustettu. Enkä muista tuliko rapakon takaa vai pohojanmaalta tai jostain. Kamarunkkauksen lisäks oon viel työkalu friikki. Puukot ja veitset. Jouset ja nuolet. Pahus. Juu, niin näytti olevan reikä. http://www.stewmac.com/shop/Frettin … Diamond_Fret_File.html?tab=Pictures Hyvät työkalut on kyl kivoja. Mut monasti iskee piheys niitä hankkiessa. Debitille? |
balanced1 16.01.2013 07:35:48 (muokattu 16.01.2013 08:45:11) | |
---|
Terry Pantheras: Vanha ketju, tuore aihe. Itse vaihdoin yhteen Guildeistani rosteri, eli ruostumaton teräs, eli stainless steel -nauhat. Sanoisin, että vittumaista hommaa, mutta palkitsevaa, varsinkin kun kyseessä oli extrajumbo-nauhat. Saundi ehkä kirkastui hieman, soittotuntuma jotenkin hauskasti "liukastui" ja yleisfiilis on jämäkämpi. Puolen vuoden soiton jälkeen ei näy mitään kulumisen jälkiä ja mulla on aika ronski ote soittoon ja käytän stainless steel -kieliä. Suosittelen! Aion pikku hiljaa vaihtaa muihinkin kitaroihin moiset, mutta vastaisuudessa taidan jättää jumbot väliin... :D Tuossa blogitukseni aiheesta ja työvaiheista: http://guitartero.blogspot.fi/2013/ … ld-s-100-polara-1973-otelaudan.html ............................Sekoilin :D |
Gafa: Hieno blogi. Toi kovera viila, timangia, mistä hankittu ja paljon kustansi? Yrittäny noita erikoisviiloja metsästellä. Menestys huonoa. Oon noita nauhoja hionu jonkun verran. Parit vaihtanu. Ku tuppaa nauhat kuluu silmissä. http://www.stewmac.com/shop/Tools/S … tting/Offset_Diamond_Fret_File.html Saakelin kalliita, mutta kun kerran kokeilee niin ei harmita enää yhtään. E: Mulla on tuo 300, mutta 150 ois vielä parempi rosterille. E2: Insane Kane ehtikin... |
Numb 16.01.2013 09:20:04 | |
---|
|