![]() 14.01.2013 00:30:31 | |
---|---|
Spedemix: Nyt on tiukka mixi soitossa! Olet ennenkin selkeesti miksannu metallia :D Jonkin verran. Loppujen lopuksi aika vähän miksaillu, mutta raskaampaa kuitenki enimmäkseen. Tämä on todennäköisesti yhdistelmä sivistymättömyyttäni ja makuasioita, mutta oliko synien pakko olla suoraan 90-luvun puolestavälistä? Olisiko se ollut huomattavasti hankalampaa koodata jotain joka muistuttaisi saundeiltaan vaikkapa Nightwisihin orkesteriarreja? (tavallaan tyhmä kysymys). :D Saundeja lukuunottamatta arri oli erittäin hyvä ja synat toivat paljon lisää tähän muuten varsin tappavan tasaiseen biisiin. Mulla ei valitettavasti oo varaa mihinkään parempiin orkesterisampleihin tällä hetkellä :D Noi on tehty IK Multimedian Miroslav Philharmonik Classic Editionin sampleilla (sai kympillä ton paketin Audiomidin nobrainer-tarjouksista:) ja niistä tulee aina mieleen jotku 90-luvun pelimusat lähinnä, missä niitä on eniten varmaan käytetty. Sen takia vielä tahallaan korostin sitä ja toin sinne ihan kunnon syntikoita ja arpeggioita mukaan. Noitaki aika vähän tullu tehtyä. Aina niissä kohtaa, kun vokaali "tuplaantuu", kaiun määrä tuntuu lisääntyvän epämiellyttäviin määriin. Tulee hieman klaustrofobinen olo (en tiedä oliko tätä sitten haettu...), aivan kuin miksauksesta loppuisi tila kesken. "Yhden" vokaalin saundi on tosi hyvä, etenkin vokaalin "levitys" efekti kuulostaa onnistuneelta. Tein sen ihan tarkoituksella. Tää oli taas tää, että mun mielestä se laulaja kuulosti enemmän joltain pelin hahmolta ku metalliörisijältä ja tein vielä peliscorenkin siihen, niin tein tahallaan siihen lauluun sinne väliin semmosen efektihäröilyn. Vähän ku ois isossa luolassa :D Tuossa oli nyt lähinnä mielipideasioita. Hyvän mixin olet tehnyt! Kiitos. Ja ehän mää tollein sitä olis miksannu, jos oikeasti olisin miksannut. Lähinnä kokeilin kaikkea jännää, kun se näissä kilpailuissa on hauskinta. | |
![]() 14.01.2013 09:10:43 (muokattu 16.01.2013 04:18:27) | |
Versio #2 myös delattu. Toinen turha viesti. | |
![]() 14.01.2013 12:10:00 (muokattu 14.01.2013 12:24:47) | |
Spedemix: Tästähän on ollut jo puhetta, mutta nuo toudella keskiääniset kepit antaa tälle miksulle todella omituisen tunnelman. Jos ei edes keskitytä siihen (yleiseen) kekkaiuteen, minun korvaani kuulostaa siltä, kuin niissä olisi rajua kampafiltteröintiä. Eri etäisyyksillä olevien mikkien summausta? Vaiko mikki vain semmoisessa kohtaa ämyriä, josta tulee luonnostaan vähän kampasuodatusta (Onko sellainen edes mahdollista?). Rajut kekkarit kitarat kyllä antavat sen ensivaikutelman, että koko miksaus tulisi lujempaa... Mielestäni laulu ei jää (liikaa) piiloon, mutta tosiaan tuntuu istuvan hiukan nihkeästi miksaukseen, ikään kuin inan erillään muusta musasta. Yksi syy mitä arvailisin siihen voisi olla se tosiasia, että laulun kitaran maailma on kovin erilainen. Kärjistäen: Raikas ja heleä laulu tanssii tumpun ja tukkoisehkon kitaran päällä. Mutta näitä spektriasioita (joista on jo aiemmin puhuttu) lukuunottamatta miksaus soi kyllä tasaisesti ja yleisbalanssit on kohillaan. Reversesnaret oli ihan kuningasveto!! En oo ihan varma mitä kampafiltteröinti on tai teenkö just sitä kun mikitän kaappia mutta teen ite näin... Oon pari kertaa mikittäny kaappia fredman-tyylillä mutta ei ole oikein mun juttu. Pointtina siinä on kiskasta toinen mikki keskelle elementtiä ja toinen mikki off axis asennossa viereen. Kakkosmikkiä siirretään sitten taaksepäin kunnes vaihe eroa (phase-cancellation) on sen verran että yläpään kihinä häviää. Mun mielestä toi on turhaa kikkailua ja sen saa aikaan hyvin sijoitetulla yhellä 57:lla. Mun kaapin paras kohta on jossain kartion (cone) ja pölysuojan (dustcap) yhdistymä-kohdassa. Mikki suoraan kangasta kohti, etsin mikkiä liikuttamalla sen parhaan kohdan (samalla kuunnellen miksattuja rumpuja ja bassoa luureista) Kun sweetspot on löydetty nappaan kitaran sololle ja käännän mikkiä pari astetta vinoon (ja tarkoitan pari) kunnes kuulen että yläpään vittumainen sihinä häviää. Noi kitarat, mitä mulla on miksauksessa kuulostaa yksinään ja ilman mitään prosessointia tältä: https://dl.dropbox.com/u/23190863/Feared_Reamp_Raw.mp3 Kitarasoundien rajuista kekkareista täytyy sanoa että mun 6505 nupin asetukset oli pre4,low6,mid3,high7,post3,resonance6,presence8 Eikä mulla ole tapana pahemmin boostailla kitaroita eq:lla softasta. Jännä tosiaan että sitä middlea on niin paljon :D Eniveis tykkään kekkareista kitarassa.....ylläri. Ja tosiaan miksaus on helppo saada soimaan kovaa vaikkei se oikeasti ole kovalla... Attack Attack, Were back again baby! | |
![]() 14.01.2013 12:32:25 | |
Spedemix: Doddi. Tulipahan tämäkin tehtyä. Raakaraidat olivat kyllä positiivinen yllätys; koskaan ei tiedä mitä sieltä tulee vastaan. Ehkä ainoa mikä itseäni jäi vaivaamaan oli kovin matalavireinen virveli (itse tykkään hieman enemmän sellaisesta kalahduksesta, kuin tuollaisesta tussahduksesta) ja narulle tarttunut basso, joka aiheutti paljon päänvaivaa. Joku oli innostunut laittamaan botnea reamppattuihin kitaroihin oikein olan takaa ja sen takia biisi meinaa haluta miksata itsensä kovin botnekkaaksi. Omasta miksustani taisi tulla varsin mid-scoop (yritin loppumetreillä vähän palauttaa raitoihin keskiääniä). Soundirefuina toimivat varhainen Slipknot ja Avenged Sevenfold. https://soundcloud.com/spede-1/feared-possessed-remix-by Symbaalit on mun mielestä turhan kovalla ja jotenkin ride tulee hämmentävästi keskeltä (?) vaikka overit muuten kuulostavat varsin leveältä. Mun makuun yleissoundi hieman liian scuupattu ja laulut tuntuu vähän raa-alta ja kuivalta. Symbaaleita lukuunottamatta balanssi on musta kuitenkin hyvä. Hyvä! Attack Attack, Were back again baby! | |
![]() 14.01.2013 12:56:58 (muokattu 14.01.2013 14:44:19) | |
E: No joo, otanpa koko paskan pois. Pistän myöhemmin uuden viestin ja miksauksen, kun se meni jo niin paljon eteenpäin. "I like big tits and an onion butt." "What's an onion butt?!" "It's an ass that brings tears to your eyes." | |
![]() 14.01.2013 14:44:21 | |
Antti1 koita tällästä kikkaa sille bassolle Jaa se kolmelle raidalle. 50-100hz (pidä DI:nä. pistä pari L1 limitteriä peräkkäin ja vedä ihan lyttyyn. Ei haittaa jos menee vähän murolle.) Leikkaa kuoppa siihen kohtaan mihin ekvalisoit basarin alapään. suosittelen 70hz.) 100-800hz (vedä vahvarimallinnoksen läpi. pidä puhtaana. skuuppaa reilusti jostain 400-600 väliltä) ei kompressoria, limitteriä perään. 800-8000hz (sama mallinnos kuin edellinen mutta säröt täysille. 2-5k välillä on jotain huutavia taajuuksia, nipistä ne pois.) limitteri perään vaihda lopuks kaikkien noiden outputiks joku vapaa bus ja feiderit alas. pistä kitarat sololle ja nosta ton keskimmäisen raidan feideriä kunnes kuuluu pikkusen kitaroiden alta. sit pikkusen taaksepäin. sit vaa koko sirkus käyntii ja vedät noi muut raidat mukaan. printtaa vaikka toi aux lopuks. Attack Attack, Were back again baby! | |
![]() 14.01.2013 14:45:42 | |
darkus: Antti1 koita tällästä kikkaa sille bassolle Pitää pistää testaten. Teen ton koko basso-osaston aivan uudestaan alusta asti muutenkin, se ei etene nykyisellään haluttuun suuntaan. "I like big tits and an onion butt." "What's an onion butt?!" "It's an ass that brings tears to your eyes." | |
![]() 14.01.2013 22:50:34 (muokattu 15.01.2013 11:49:22) | |
Kaikkeahan se pitää kuulemma kokeilla, paitsi omaa mummoa ja kansantanhuja. Olkoot siis tässä meikäläisen mättöhevit tältä vuosikymmeneltä. https://soundcloud.com/groovi-1/fearedmixcomp Edit: tulkitsinkohan sääntöjä oikein, tää ilmeisesti saa olla vain joko soundcloudissa tai youtubessa, mutta ei molemmissa yhtäaikaa? Youtube linkki poistettu. Onneksi musiikki pelasti minut nuorena. Muuten olisin sekaantunut urheiluun tai opiskeluun. | |
![]() 15.01.2013 10:54:16 | |
Groovi: Kaikkeahan se pitää kuulemma kokeilla, paitsi omaa mummoa ja kansantanhuja. Olkoot siis tässä meikäläisen mättöhevit tältä vuosikymmeneltä. http://www.youtube.com/watch?v=dQo1O7yAA5g https://soundcloud.com/groovi-1/fearedmixcomp Ihan näppärä. Toi basson läpsytys ja poksahteleva laulu oli musta vaan vähän ärsyttävää kuunneltavaa Masterointi ei oo ihan nykyhevi standardien mukainen mutta onpahan jätetty parit dynamiikat ainakin.. Attack Attack, Were back again baby! | |
![]() 15.01.2013 16:10:31 | |
darkus: Masterointi ei oo ihan nykyhevi standardien mukainen mutta onpahan jätetty parit dynamiikat ainakin.. Eihän tätä ollut nyt kritiikiksi tarkoitettu? Hitler used Telefunkens. | |
![]() 15.01.2013 16:36:53 | |
saastara: Eihän tätä ollut nyt kritiikiksi tarkoitettu? Ei, lähinnä huomio. Mulle on ihan yks paskan sama kuinka kovalle ihmiset biisinsä masteroivat, yllätyin vain koska oon tottunu sekä näkemään että kuulemaan sitä -7rms meininkiä. Ootan innolla sun miksausta, Saastara. Attack Attack, Were back again baby! | |
![]() 15.01.2013 16:55:11 (muokattu 15.01.2013 17:03:58) | |
darkus: Ootan innolla sun miksausta, Saastara. En mä tiedä onko mulla mitään lisättävää tohon, ilman, että joku ei olis tehnyt tuolla sitä jo huomattavasti paremmin. Biisin ollessa geneeristä hevipaskaa olisi munkin mixi mitä suurimmalla todennäköisyydellä sitä samaa geneeristä skeidaa. Mutta pitää kattoa.. On ollut sen verran hektistä, että en oo viikkoon kerennyt ees studiolla käydä vaikka matkaa on hurjat 30m kotiovelta E: Ja tarkoitus ei ole siis mitenkään vähätellä Olaa muusikkona, äänittäjänä tai eliönä. Genremääritelmänä tota geneeristä hevipaskaa enemmänkin tarkoitin. Hitler used Telefunkens. | |
![]() 15.01.2013 17:37:56 | |
Jaahas, piti ihan koklata kun on vierasta tämmöinen musiikki. Mulla ei nyt ole mitään omia lisäyksiä ja kikkoja, mutta arvelin tänne postata kuitenkin kun oppimistarkoituksella tässä kait vähän kaikki liikkeellä on (ainakin mie). Aikamoinen jyystö tuli kun teidän muiden juttuihin vertasi, äkkiä puuroutuu korva tallaisessa :) Werihukalla oli tykki versio. Mainittakoot vielä että Harrison Mixbus ohjelmalla tein vakiosysteemeillä, jos jotakuta kiinnostaa. https://soundcloud.com/muikku/feared-possessed-miksi | |
![]() 16.01.2013 04:46:11 | |
Kolmas versio saa olla, sananmukaisesti viimeinen. Vaihtelin "kaappeja", sun muita ja renderöin kaikki kitarat, basson, rummut ja laulut uusiksi. Eikä todellakaan kiinnostanut lytätä tota, kovinkaan "modernin kuuloiseksi". Eri asia, oliko se huono juttu vaiko ei. https://soundcloud.com/jeris-boltsin/feared-possessed-remix-vfinal Ja joo, alku nyt on, mikä on. Kun keksii idean, se täytyy toteuttaa. Vasta sitten kuulee, oliko se hyvä vaiko. Olisi ollut "ehkä vähän" helpompaa ja nopeampaa, tehdä se "Äänikortti -> 4-raiturilla" + "4-raituri -> Äänikortti" tavalla... | |
![]() 17.01.2013 18:25:11 (muokattu 17.01.2013 18:25:56) | |
Tämmöistä musaa ei ole tullut miksattua aikoihin, hyvää harjoitusta siis. Luureilla tehty ITB-miksaus, joten täytyy ennen kisan loppumista käydä kuuntelemassa paremmalla kuuntelulla jossain. https://soundcloud.com/hipelius/feared-possessed-mix E: Karmea tuo Soundcloudin äänenlaatu kyllä. | |
![]() 04.02.2013 08:08:24 | |
Tässä mun lopullinen versio: https://soundcloud.com/moyhiss/feared-possessed-moyhiss-mix Tänään viimeinen päivä osallistua, kun ennen helmikuun 5. päivää pitää olla tuol. | |
![]() 10.02.2013 17:26:02 | |
Kas, tähänkin kisaan on näköjään saatu voittajat valittua: http://www.metalguitarist.org/forum … 0-feared-mixing-competition-40.html Onneksi musiikki pelasti minut nuorena. Muuten olisin sekaantunut urheiluun tai opiskeluun. | |
![]() 10.02.2013 19:34:52 | |
Ainakin kisan voittanut miksaus oli aivan karmeeta, lytättyä ja säröstä shaibaa. Radiossakaan ei kuule noin huonosti masteroitua musaa ;/ terveisin katkera Attack Attack, Were back again baby! | |
![]() 10.02.2013 20:15:46 | |
darkus: Ainakin kisan voittanut miksaus oli aivan karmeeta, lytättyä ja säröstä shaibaa. Radiossakaan ei kuule noin huonosti masteroitua musaa ;/ terveisin katkera Täytyy kyllä yhtyä. Enkä ole edes katkera. Kummastuttaa vaan, etteikö oikeesti ton parempaa löytyny ku oli jotain 1000 osallistujaa. | |
![]() 10.02.2013 20:22:03 | |
darkus: Ainakin kisan voittanut miksaus oli aivan karmeeta, lytättyä ja säröstä shaibaa. Radiossakaan ei kuule noin huonosti masteroitua musaa ;/ terveisin katkera Joo, ehkä olen väärä henkilö kommentoimaan asiaa koska mättömetalli ei ole ihan sitä meikäläisen genreä, mutta aika omituinen miksaus munkin mielestäni voitti. Voittomiksaus on varsin kaukana ns. yleisestä kaupallisesta äänenlaadusta. Onneksi musiikki pelasti minut nuorena. Muuten olisin sekaantunut urheiluun tai opiskeluun. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)