Aihe: Raskaan musiikin sooloskabojen jälkipyykki
1 2 3 4 5101 102 103 104 105112 113 114 115 116
ruikku20
11.01.2013 21:27:43
Pääsettekö muut Gisben "profiilia" tai mitälie katsomaan? Itse en ainakaan pääse.
Ei tässä mikään kiire ole, ajattelin vaan, ettei sitten turhaan venailla hältä kommentteja. Eli ootellaan nyt Vladi ja Tonski ja sitte skaba nippuun.
TAI sitten mulla vaan kone lagii... Ei ois kyllä mitenkään uutta.

Niin ja soolo on sävelletty kokonaan "korvalla" varmaan ymmärrätte mitä tarkoitan. Sen takia menee vähän ulos tuosta taustasta ja soinnuista noin muutenkin. Pari vuotta nyt kitaraa soitellu ja oikeestaan pelkästään tekniikka tullu harjoteltua (Dream Theater :D). No okei kyllä mä nyt muutamia perussointuja osaan, mutta noista skaaloista en oikeen ymmärrä tai siis en osaa käyttää niitä sointujen päälle, oikein. Trumpetin soiton kautta on kyllä tullu joku viis vuotta opiskeltua klassisen musiikin teoriaa, josta nyt on kyllä jonkin verran hyötyä kitaran soitossakin.

Mikähän saarna tämä nyt oikeen oli? :D
Guitar playing is my life.
hevikukko
11.01.2013 21:42:54
ruikku20: Mikähän saarna tämä nyt oikeen oli? :D

Ei mikään saarna =) Tämä on perus "Fiiliksissä olen ja täytyy sanoa ja puolustautua vaikke tarvii mitään selitellä vaan olla oma itsensä" saarna :D Hyvä että treenailet ja huomaat asioita joita ehkä pitää parantaa ja ehkä soitella toisin. Tämä on arkipäivää kun hiukan alkaa pääsee enemmän jyvälle. Tämä kierre jatkuu kuule monien hyvien likkien jälkeen loputtomasti! Olet musiikin kierteissä ja nautinnossa mukana juuri kuten pitääkin.
Mikä Boogie? ... No Mesa Boogie tietenkin! Hahahaa
Tonski
12.01.2013 02:33:50 (muokattu 12.01.2013 02:36:17)

E: mitvit viestilähetys bugaa
Tonski
12.01.2013 02:36:21 (muokattu 12.01.2013 02:36:32)

ruikku20: Pääsettekö muut Gisben "profiilia" tai mitälie katsomaan? Itse en ainakaan pääse.

En itekään! Iskee jotain virheellisestä käyttäjänumerosta tms. Sai vihdoin aikaseks hoideltua ton äänestyksen, Vladi vielä (btw, hieno veto:D) niin päästään uuden taustan kimppuun. 300bpm bläst biittiä! Toivottavasti ei omat kommentit menny ihan liian kriittisiks, myönnettäköön siis että itellä oli ainakin joku kaiveleminen tauolta palatessaan ton taustan harmoniaan sopivien nuottien kanssa.. :D
Vladi
12.01.2013 14:38:46 (muokattu 12.01.2013 14:52:02)
Oho oho, meikällä taas unohtuu asiat. Käynpä välittömästi äänestämässä, niin päästään elämässä eteenpäin!

Sori Tonski, tuli näköjään vähän kriittinen kirjoitus sulle, mutta luulen, että kestät sen. ;)

Ja kiitos myös asiallisesta palautteesta meikän vetoon! Näin jälkikäteen vähän harmittaa, että jouduin tekemään tuon vedon noin kiireessä, oli aika inspiroiva tausta. Ensi kerralla paremmin sit.
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
arppah8
12.01.2013 21:07:05

Skaba purkissa, uutta paskaa housuun :)

Tonski: Itellä tuntu että A-osassa oli taustan harmoniassa vähän hakemista, en oo vieläkään varma meneeks se ihan niinkun pistin menemään, mutta menkööt.. :D

Mun korvaan pysyit parhaiten taustan sävellajeissa, yksi jatsinuotti (lyhyt sellainen) tais eksyä jonnekin keskivaiheille. Tymäkkä veto oli muutenkin, ansaittu voitto!
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30.
Tonski
13.01.2013 18:19:19

Vladi:
Sori Tonski, tuli näköjään vähän kriittinen kirjoitus sulle, mutta luulen, että kestät sen. ;)

No rehellisesti sanottuna kyllä loukkaannuin ja itkin koko eilispäivän... Lopulta pääsin tänään sängystä ylös nyyhkyttämästä omaa rajallisuuttani, elämä jatkuu..

Eivaan:D Tuo taustan temposta ulos soittaminen on ihan totta. Se on osaltaan vähän tietoinen juttu kun tekee mieli pistää joku vaihdoskohta täyteen tiluam eikä jaksa sitä 16-osanakutusta, niin on kiva leikkiä tommosella jatkuvalla linjalla joka ei mee tietosesti mihinkään randomtoli-jakoon ja sit tähdätä takas seuraavan soinnun yköselle taitekohdassa.. Lopputulos on vaan vähemmän osaavissa käsissä tommosta puuroo:D Täällä skaboissa kävi joskus juusoputti-nickillä tyyppi joka veteli tolla tavalla ihan perkeleen hyviä linjoja, mikäli muisti nyt oikein palvelee..

Ja vielä sen verran tähän viestiin, että jos jollain sattuu olemaan valmista taustaa ehdotettavaks niin saa pistää skaban käyntiin! Mulla ei todnäk nyt oikein ole mahiksia päästä semmosta tekemään eikä valmistakaan taida löytyä.
Norppa78
13.01.2013 18:47:45
Tonski:
Ja vielä sen verran tähän viestiin, että jos jollain sattuu olemaan valmista taustaa ehdotettavaks niin saa pistää skaban käyntiin! Mulla ei todnäk nyt oikein ole mahiksia päästä semmosta tekemään eikä valmistakaan taida löytyä.

Mulla olis parikin vaihtoehtoa tuossa tehtynä.
Tähän yhteen pitäisi ainakin olla suht helppo keksiä sooloa.. toinen olikin sit vähän teknisempi tapaus.

Haluatko pistää itse skaban aluille jos pistän sulle linkin? vai?
Tonski
13.01.2013 19:09:33

Norppa78: Mulla olis parikin vaihtoehtoa tuossa tehtynä.
Tähän yhteen pitäisi ainakin olla suht helppo keksiä sooloa.. toinen olikin sit vähän teknisempi tapaus.

Haluatko pistää itse skaban aluille jos pistän sulle linkin? vai?

Se taitaa oikeastaan olla yks ja lysti kuka ne triidien kanssa leipomiset hoitaa.. Jos ehdotettavan taustan tekijä itse (esmes sinä?) haluaa ja jaksaa vetää seuraavan RMSS-skaban läpi niin se oikeastaan ihan enemmän kuin käy mulle!
Vladi
13.01.2013 20:11:29
Tonski: No rehellisesti sanottuna kyllä loukkaannuin ja itkin koko eilispäivän... Lopulta pääsin tänään sängystä ylös nyyhkyttämästä omaa rajallisuuttani, elämä jatkuu..

Eivaan:D Tuo taustan temposta ulos soittaminen on ihan totta. Se on osaltaan vähän tietoinen juttu kun tekee mieli pistää joku vaihdoskohta täyteen tiluam eikä jaksa sitä 16-osanakutusta, niin on kiva leikkiä tommosella jatkuvalla linjalla joka ei mee tietosesti mihinkään randomtoli-jakoon ja sit tähdätä takas seuraavan soinnun yköselle taitekohdassa.. Lopputulos on vaan vähemmän osaavissa käsissä tommosta puuroo:D Täällä skaboissa kävi joskus juusoputti-nickillä tyyppi joka veteli tolla tavalla ihan perkeleen hyviä linjoja, mikäli muisti nyt oikein palvelee..

No hyvä että toivuit kuitenkin. ;)

Rockpuolelta Slash tuntuis harrastavan tuota, että linjat alkaa napakasti iskulta, mutta sitten tempo voi olla ihan jotain muuta ja lopuksi koko litania päättyy taas napakasti iskulle. Ja taitaa myös mainitsemallani Marty Friedmanilla olla vähän samanlainen tyyli. Ehkä sun oma veto olis voinut elää vielä hieman lisää tempossa, niin se olis kuulostanut tarkoituksenmukaiselta. Tai sitten vaan meikän korvat ei tajua asioita.

Ajatuksena tuo kyllä varsin mielenkiintoinen ja ehkä myös vähän poikkeava raskaamman musan puolella, jossa vallitsevana ajattelutapana tuntuu olevan supertarkka tahtiin menevä tilu. Pitääpä itsekin vähän pähkäillä tuota! :)
Norppa78
13.01.2013 20:47:44
Siellä olis sitten uutta skabaa!
Joku voi tunnistaakin kenen alkuperäinen sävellys :)
Vladi
13.01.2013 21:01:08 (muokattu 13.01.2013 21:16:12)
Norppa78: Siellä olis sitten uutta skabaa!
Joku voi tunnistaakin kenen alkuperäinen sävellys :)

Hyvältä kuulostaa! Toivottavasti huomenna pärähtäis vielä uusi kitara DPD:n kuljettamana, niin pääsis korkkaamaan sen tähän skabaan. :)

Kenen alkuperäinen sävellys mahtaa olla? En tahdo tunnistaa miksikään Dream Theaterin biisiksi ainakaan, vaikka hyvin samantapaista meno onkin. Luulen, että tähän tulee keksittyä hyvin soitettavaa.
Tonski
13.01.2013 23:35:01

Ohhoh, nyt tuli aika mehevä tausta! Kainona pyyntönä jos ei ens sunnuntaina oo vielä tarpeeks osallistujia (joku pari vaan..) niin pistetäänkö surutta aikaa sit vaikkapa helmikuun alulle? Alkuperäistä säveltäjää en tunnista, mut tausta kuulostaa just siltä ettei tähän välttämättä tarviis älyttömän pitkään miettiä mitä soittaa(hyvässä mielessä, tausta antaa soittajalle paljon).

Vladi:
Ajatuksena tuo kyllä varsin mielenkiintoinen ja ehkä myös vähän poikkeava raskaamman musan puolella, jossa vallitsevana ajattelutapana tuntuu olevan supertarkka tahtiin menevä tilu. Pitääpä itsekin vähän pähkäillä tuota! :)

Äh joo, toi on monesti jopa vähän tommonen pakotien omainen ratkasu kun ei jaksa pitkään miettiä ja handlaa jotkut pari likkiä kitaran kaulalta:D Paskaksi puoleksi tulee se, jos koettaa transkriboida tuota suttua paperille.. Siinä ei mee kun hermot.

Oiskohan tän taustan kanssa btw saumat saata wanhat khunnon RM SS -karkelot aikaseks taas; 15 osallistujaa tavotteeks ja kaikki BigPapaa myöten mukaan?!
Kontiak
15.01.2013 03:03:56
Norppa78: Joku voi tunnistaakin kenen alkuperäinen sävellys :)

http://goarticles.com/article/How-T … tening-To-Yngwie-Malmsteen/7309021/
http://www.truthinshredding.com
Norppa78
15.01.2013 08:31:49
hevikukko: Enää 14 puuttuu :D Skaba avattu ilman sen suurempia hieromisia.

Hieno avaus!

Kontiak: http://goarticles.com/article/How-T … tening-To-Yngwie-Malmsteen/7309021/

Kukas muukaan kuin itse maestro :)
hevikukko
15.01.2013 09:14:09
Aalaturrin linkki ei skulaa, siksi tilua on vähemmän ;)
Mikä Boogie? ... No Mesa Boogie tietenkin! Hahahaa
aalataur
15.01.2013 09:38:31

hevikukko: Aalaturrin linkki ei skulaa, siksi tilua on vähemmän ;)

Nyt varmaan skulaa.
http://hikipedia.info/wiki/Tilutus
Vladi
18.01.2013 11:43:23 (muokattu 18.01.2013 11:43:57)
Hiphei, voisiko tuota osallistumisaikaa pidentää? Meikä on ehdottomasti mukana, mutta tässä ois päivätöiden lisäks pari projektia, jotka pitäis saada tällä viikolla valmiiks. Menee hiton tiukalle, jos meinaan saada vielä skabankin ääniteltyä.

Oon jo pari kertaa jammaillu tuon tahtiin ja aika mukavasti tuntuis ideoita löytyvän. Koitan nykyään tehdä vähän perusteellisempaa jälkeä noiden soolojeni kanssa ja siihen uppoaa yleensä hieman enemmän aikaa. Jos vaikka viikko lisää?
Norppa78
18.01.2013 13:34:28
Vladi: Hiphei, voisiko tuota osallistumisaikaa pidentää? Meikä on ehdottomasti mukana, mutta tässä ois päivätöiden lisäks pari projektia, jotka pitäis saada tällä viikolla valmiiks. Menee hiton tiukalle, jos meinaan saada vielä skabankin ääniteltyä.

Oon jo pari kertaa jammaillu tuon tahtiin ja aika mukavasti tuntuis ideoita löytyvän. Koitan nykyään tehdä vähän perusteellisempaa jälkeä noiden soolojeni kanssa ja siihen uppoaa yleensä hieman enemmän aikaa. Jos vaikka viikko lisää?

Joo, eiköös sitä vois jonkun verran pistää lisää. Esim 25.päivä Perjantaille?
Itse koitan tuossa viikonlopun aikana saada jotain narulle.
Mutta katsotaan vaikka tilanne sunnuntaina..
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)