Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Lindy Fralin mikkejä
1 2
esaa
04.03.2009 15:35:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko porukalla tietoa kuka myy suomessa(muu kuin custom shop) lindy frailin vh mikkejä stratoon? Kaula mikki olis hakusessa.
 
McNulty
04.03.2009 15:47:39 (muokattu 04.03.2009 15:48:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

esaa: Onko porukalla tietoa kuka myy suomessa(muu kuin custom shop) lindy frailin vh mikkejä stratoon? Kaula mikki olis hakusessa.
 
Ehkä jotkut jälleenmyyjät, jotka ostavat ko. mikit Custom-Soundsilta (Customshop). Mikset vain kysy tarjousta Customshopista?
 
PS. se on muuten Lindy Fralin.
 
giddyup!
Jucciz
04.03.2009 15:48:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PS. se on muuten kaulamikki.
 
esaa
04.03.2009 16:35:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos äidinkielen opettajille:)
Kysyin Custom shopista jo, mutta niillä ei ole kaulamikkejä varastossa.
 
McNulty
04.03.2009 18:06:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

esaa: Kiitos äidinkielen opettajille:)
Kysyin Custom shopista jo, mutta niillä ei ole kaulamikkejä varastossa.

 
Son huonompi juttu sitten, koska he ovat kyseisen merkin maahantuoja. Ei muuta kuin tilaamaan. Hyvää kannattaa odottaa.
 
giddyup!
Jucciz
05.03.2009 09:08:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kelpo mikki sinänsä. Yhden mikin hinnaksi ei kyllä tulisi kohtuuttomia, vaikka tilaisit suoraan valmistajalta tai joltain amerikkalaiselta jälleenmyyjältä. Toimituskulut, tullit ja verot olisivat maksimissaan pari-kolme kymppiä ja itse mikin hinnassa varmasti säästää kotimaan hintaan nähden.
 
Toisaalta olen taipuvainen ehdottamaan myös Sheptonen tuotteita. Itse vaihdoin Fralineista niihin ja ei muutos nyt ainakaan huonompaan suuntaan ollut. :)
 
http://mp3.jucciz.com/budda_sd30/strat_sheptone_blues.mp3
http://sheptone.com
 
McNulty
05.03.2009 11:23:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Kelpo mikki sinänsä. Yhden mikin hinnaksi ei kyllä tulisi kohtuuttomia, vaikka tilaisit suoraan valmistajalta tai joltain amerikkalaiselta jälleenmyyjältä.
 
Aika moni valmistaja sanoopi ettei käy. Luottavat siihen että maahantuojat ja jälleenmyyjät hoitavat myynnin. Samoin amerikkalaiset kauppiaat ovat alkaneet karsia ulkomaille myyntiä... eli siellä on pelisäännöt hieman kiristyneet valmistajien ja maahantuojien kanssa. Onpi sitä tavattu ihan UK-storeissakin, ettei Marshallia myydä saaren ulkopuolelle. En vain tiedä mitä EU:n säännöt ja laki moisesta sanoo. Eikös sen pitäisi olla vapaata kauppaa koko EU:n alueella?
 
Eli siinä suhteessa Fralineja voi metsästellä vaikka Keski-Euroopasta.
 
Toimituskulut, tullit ja verot olisivat maksimissaan pari-kolme kymppiä ja itse mikin hinnassa varmasti säästää kotimaan hintaan nähden.
 
Ehkä, jos vertaa OVH-hintaan. Siksi pyysinkin aloittajaa kysymään tarjousta Customshopista. Yleensä hyvä tinkaaja välttyy siltä "merta edemmäksi kalaan" touhulta, eikä tarvitse murehtia verojen ja tullien makselua, ei tarvitse soitella ulkomaille selvittääkseen mitä haluaa (tai lähettää jatkuvasti sähköpostia). Sen muutaman euron minkä ulkomailta tilatessa ehkä säästää, joutuu maksamaan juoksevien asioiden tiimoilta. Ja jos sen mikin tilaa ulkomailta, niin eikö sitä ole sitten ihan sama odotella tilattuna kotimaisesta puodista? Odottamaan joutuu joka tapauksessa.
 
giddyup!
Illu
05.03.2009 12:04:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aika moni valmistaja sanoopi ettei käy. Luottavat siihen että maahantuojat ja jälleenmyyjät hoitavat myynnin. Samoin amerikkalaiset kauppiaat ovat alkaneet karsia ulkomaille myyntiä... eli siellä on pelisäännöt hieman kiristyneet valmistajien ja maahantuojien kanssa. Onpi sitä tavattu ihan UK-storeissakin, ettei Marshallia myydä saaren ulkopuolelle. En vain tiedä mitä EU:n säännöt ja laki moisesta sanoo. Eikös sen pitäisi olla vapaata kauppaa koko EU:n alueella?
 
Tavaroiden ja ihmisten vapaa liikkuvuus on ok, niin kauan kuin se hyödyttää teollisuutta. vaan annappas olla jos tavan pulliainen aikoo siitä hyötyä, niin johan ollaan asettamassa jos jonkinlaisia rajoituksia ja ties mitä, esim. nyt vaikka DVD-levyjen alue koodit yms. Minkäs muunkaan takia EU:ia laajennetaan, muuta kuin sen, että saadaan taas uusia halpatyömaita rinkiin. Edellisissä sellaisissa kun ovat pahuksen orjat tajunneet mitä työstä pitää maksaa. Sori, meni offtopiciksi.
 
harryk
05.03.2009 16:02:31
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Kelpo mikki sinänsä. Yhden mikin hinnaksi ei kyllä tulisi kohtuuttomia, vaikka tilaisit suoraan valmistajalta tai joltain amerikkalaiselta jälleenmyyjältä. Toimituskulut, tullit ja verot olisivat maksimissaan pari-kolme kymppiä ja itse mikin hinnassa varmasti säästää kotimaan hintaan nähden.
 
Toisaalta olen taipuvainen ehdottamaan myös Sheptonen tuotteita. Itse vaihdoin Fralineista niihin ja ei muutos nyt ainakaan huonompaan suuntaan ollut. :)
 
http://mp3.jucciz.com/budda_sd30/strat_sheptone_blues.mp3
http://sheptone.com

Olen itse miettinyt mikkien vaihtoa Flying Finn kitaraani. Kaverilla on Lindy Fralinit omassa stratossaan ja se kuulosti tosi niillä hyvältä. Miten Jucciz vertaat noita Fralineja ja Sheptonen tuotteita äänellisesti ja tilasitko omat mikkisi suoraan tuolta jenkeistä valmistajan nettikaupasta? Harry
 
buju
05.03.2009 18:00:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toisaalta olen taipuvainen ehdottamaan myös Sheptonen tuotteita. Itse vaihdoin Fralineista niihin ja ei muutos nyt ainakaan huonompaan suuntaan ollut. :)
 
Juuri näin. Itsellä oli Fralin blues-setti, joka vaihtui AB custom-settiin. Tilasin myös Sheptonelta standard-setin. Näiden mikkien selkeys ja -herkkyys on omaa luokkaa(myös humbukkereissa).
 
Damn right, I´ve got the blues
McNulty
05.03.2009 20:15:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

buju: Juuri näin. Itsellä oli Fralin blues-setti, joka vaihtui AB custom-settiin. Tilasin myös Sheptonelta standard-setin. Näiden mikkien selkeys ja -herkkyys on omaa luokkaa(myös humbukkereissa).
 
Veikeää kun minä en huomannut kovinkaan merkittäviä eroja kevyesti alikäämityn Fralin Humbuckerin ja Sheptonen PAF-replican välillä. Kahden hyvän vertailu oli lähes mahdotonta ja eroja ei käytännössä ollut lainkaan (kummatkin kitarat Gibsonin Pauleja). Samoin oman Customini Fralinit vs. Customin ja Stankun Bare Knucklet ovat hyvin lähellä toisiaan. Standardissa on hivenen kuumempi ulostulo kyllä, mikin ollessa selkeästi "PAFfeja" kuumempi. Sen sijaan kaulamikeissä eroja on TODELLA VÄHÄN.
 
En mie ainakaan osaa suoraan sanoa mikä esim. nuista kolmesta on PARAS! Kaikki ne on hyviä ja todella lähellä toisiaan, kun puhutaan perinteisestä PAFfista. Siis siellä 7-8K välimaastossa. Veikkaankin ettei niitä erota sokkotestistä kukaan... korkeintaan arvalla (silloin kannattaa pistää lottokin vetämään).
 
giddyup!
Jucciz
05.03.2009 21:41:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Stratomikkien välisistä soundieroista (Sheptone vs. Fralin) ei ole kauhean tarkkaa muistikuvaa enää, mutta Sheptonet jäivät mieleen (ja kitaraan) ehkä aavistuksen erottelevampina, mutta ei mitään yö/päivä-eroa kumminkaan. PAF:eissa ero oli mielestäni selkeämpi: Fralinien soundi oli huomattavankin kirkas ja paikoin suorastaan nasaali. Sheptonen PAF:ien soundi on yhtä sanaa käyttääkseni, hmm... tasapainoisempi. Molemmat on hyviä mikkejä, mutta ei mulla Fralineita silti suorastaan ikävä ole. Sheptonejen hommaamisen jälkeen mulla on ylipäätään mennyt mielenkiinto mikkien vaihteluun: nyt on löytynyt jotain niin hyvää, että vika on jossain ihan muualla, jos lopputulos on kuraa. :)
 
McNulty
06.03.2009 09:57:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Stratomikkien välisistä soundieroista (Sheptone vs. Fralin) ei ole kauhean tarkkaa muistikuvaa enää, mutta Sheptonet jäivät mieleen (ja kitaraan) ehkä aavistuksen erottelevampina, mutta ei mitään yö/päivä-eroa kumminkaan.
 
Sehän se, kun kahden hyvän mikin väliset erot ovat todella pieniä. Joskus täysin psykoakustisiakin...
 
PAF:eissa ero oli mielestäni selkeämpi: Fralinien soundi oli huomattavankin kirkas ja paikoin suorastaan nasaali. Sheptonen PAF:ien soundi on yhtä sanaa käyttääkseni, hmm... tasapainoisempi.
 
Kai muistit testata samalla vaffarilla ja asetuksilla? Ajattelin vain, ettei vertailu ole kovin reilua jos toisia testasit Orangella ja toisia Buddalla. Tai jos kitarana oli kovin erilaiset luutut. Omissa rinnakkaistesteissä en kyllä kauheasti eroja löytänyt... nimenomaan PAF-tyylin humbuckereita vertaillessa. Kaikki kolme settiä (Fralin, BKP ja Sheptone) käväisivät G:n LP Customissa. Standardissa onkin ollut kaikkea DiMarzion PAFfeista BKP:n tuotteisiin asti... itseasiassa nuo DiMarzion uudet Anniversary PAFfit ei kauheasti häpeä "kalliimpien putiikkiveljestensä" vieressä.
 
Molemmat on hyviä mikkejä, mutta ei mulla Fralineita silti suorastaan ikävä ole. Sheptonejen hommaamisen jälkeen mulla on ylipäätään mennyt mielenkiinto mikkien vaihteluun: nyt on löytynyt jotain niin hyvää, että vika on jossain ihan muualla, jos lopputulos on kuraa. :)
 
Juu, miulla samanlaisen reaktion aiheutti BKP:n Stormy Monday ja The Mule. Kummatkin varsin mainioita PAF-tyylisiä mikkejä, joiden vaihtamista johonkin muuhun ei ole tarvinut miettiä. Niissä on hyvä saatavuus (Turusta tai Briteistä, ei tulleja), miellyttävä valikoima optioita (Tim Mills jeesaa ja tekee just sellaisen kuin tarvitsee) ja passeli hinta (verraten vaikka perus-Duncaneihin tms.). Ihan vain vertailun vuoksi:
- BKP kuorellinen humbucker ~100€
- S. Duncan kuorellinen humbucker ~80-90€
 
giddyup!
Tigerstedt
14.01.2013 21:20:53
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nostetaanpas kivikaudella viimeksi esillä ollut aihe. Kertokaas joku, joka on omassa stratossaan testaillut Fralinin Vintage Hotteja, kuinka paljon baseplate vaikuttaa soundiin ja millä tavoin? Kyseistä settiä ajattelin istuttaa omaan stratooni, mutta pohdiskelin tuon platen vaikutuksia. Olen kyllä soitellut stratoa, jossa ko. mikit ovat kiinni ilman baseplatea, joten tuo perussoundi on tuttu.
juki
14.01.2013 22:00:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tigerstedt: Nostetaanpas kivikaudella viimeksi esillä ollut aihe. Kertokaas joku, joka on omassa stratossaan testaillut Fralinin Vintage Hotteja, kuinka paljon baseplate vaikuttaa soundiin ja millä tavoin? Kyseistä settiä ajattelin istuttaa omaan stratooni, mutta pohdiskelin tuon platen vaikutuksia. Olen kyllä soitellut stratoa, jossa ko. mikit ovat kiinni ilman baseplatea, joten tuo perussoundi on tuttu.
 
Itellä on ruokankaassa vintage hotteja 5% käämitymmät blues speciaalit baseplatella, erittäin jees. Mitä baseplaten vaikutukseen tulee niin suora lainaus customshopista: "Bass Plate on tallamikin alle sijoitettu teräslevy ALNICO mikeille joka lisää 10% alapäätä ilman että se yhtään vaikuttaa keski- tai ylä-ääniin."
 
Ei se taito vaan se tatsi! Ja SOUNDI!
petrip
14.01.2013 22:16:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tigerstedt: Nostetaanpas kivikaudella viimeksi esillä ollut aihe. Kertokaas joku, joka on omassa stratossaan testaillut Fralinin Vintage Hotteja, kuinka paljon baseplate vaikuttaa soundiin ja millä tavoin? Kyseistä settiä ajattelin istuttaa omaan stratooni, mutta pohdiskelin tuon platen vaikutuksia. Olen kyllä soitellut stratoa, jossa ko. mikit ovat kiinni ilman baseplatea, joten tuo perussoundi on tuttu.
 
Mielestäni sen verran, että kannattaa ehdottomasti laittaa Baseplaten kanssa. Tuo mukavasti alapäätä soundiin mukaan. Single Coil tallamikkinä on usein vähän ohut ja kireä, jolloin Baseplate kompensoi mukavasti tätä.
 
Tigerstedt
14.01.2013 22:32:07
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jees, kiitti herroille kommenteista. Pitänee tilailla platen kanssa sitten, saahan sen tarvittaessa sieltä mikin alta poiskin :) Itseä ei ole oikeastaan koskaan häirinnyt singlecoil-tallamikin kirkkaus/riipivyys, toki pieni tanakkuus on välillä poikaa.
Jucciz
14.01.2013 22:58:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voisko moderaattori muuttaa otsikon "frailin" -> "Fralin", jotta hakukone löytäisi? Kaikki eivät tajua etsiä väärin kirjoitetulla nimellä. Samalla voi toki nuo kaksi turhaa pistettä ottaa otsikosta pois. :)
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Gabe
15.01.2013 00:24:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Voisko moderaattori muuttaa otsikon "frailin" -> "Fralin", jotta hakukone löytäisi? Kaikki eivät tajua etsiä väärin kirjoitetulla nimellä. Samalla voi toki nuo kaksi turhaa pistettä ottaa otsikosta pois. :)
 
Painelin varoitusta jos huomaisivat. Kelpo ketju muuten, en itsekään haulla löytänyt kun aiemmin tietoa etsin.
Tigerstedt
15.01.2013 07:25:10 (muokattu 15.01.2013 07:26:01)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Painelin varoitusta jos huomaisivat. Kelpo ketju muuten, en itsekään haulla löytänyt kun aiemmin tietoa etsin.
 
Lindy-hakusanalla tuli mulle vastaan tämä ketju.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «