Aihe: MItäs seuraavaksi kotistudioon
1
rock777
29.04.2004 11:57:22
Elikkäs nyt pitäis päivittää studiokamoja jotenkin järkevästi( rumpujen nauhoitusta silmälläpitäen)

tällä hetkellä mulla on:

digi002rack ainoastaan, (tietokoneen lisäksi tietenkin)
mikkejä audio technica 4040 ja 4033, shure 57, akg d112

mikkejä en varmaan nyt tässä vaiheessa enempää osta, koska niitä saa lainattuakin.

Itsellä ollut mielessä jonkinlaisen pöydän ostaminen? mikä pöytä? digipöytä vai joku vanha legenda?

onko esim yamaha 01v pöydän etuasteen minkälaatuiset, entä nyt juuri ilmestynyt yamahan 01x pöytä ja sen etuasteet?
-onko esim digin omat etuasteet yleensäkkään n.2000euron miksereiden luokkaa?
entäs mitä rautaa olisi välttämätön olla että saa rummut kunnialla narulle? kompuraa?

noh, tässä on tietysti laaaaaaja kysymys johon ei tietysti yksiselitteistä ratkaisua löydy. Mutta koneneempien milipiteitä kaipaisin.
Locrian
29.04.2004 12:52:22
Mä ostaisin ihan kärkeen hyvän kompuran tai parikin.Sitten joko Wanhakunnon analogipöytä tai digimallinen, riippuen siitä mitä haluat tehdä.Kummassakin etunsa.Tai vaihtoehtoisesti Channel-strip tyyliin etuasteita räkki täyteen.Vähän vaikea sanoa kun ei tiedä mitä teet tai haluat tehdä.Onko aamuksi maitoa ja kahvia?Ilman niitä ei tuu muistakaan hommista mitään...
I hate eatin' vegetables... Can't swallow the wheelchair...
Mikael
29.04.2004 13:10:18

Joku hyvä äänityskanava, mielellään tietty stereo (tai kaksi monoa joista saa kompurat toimimaan stereo-modessa). Tai sitten hyvä stereo-etunen ja erikseen kompura. Tai sitten joku tuollainen 8-kanavainen esivahvistin. Kompuraa kannattaa äänittäessä käyttää vasta kun todella tietää mitä on tekemässä.

Paljonkos olet ajatellut sijoittaa?
Millaista musaa ja millainen rumpusetti?

Noilla sun kamoillahan jo kyllä rumpuja äänittää ihan mallikkaasti. AT4040 overheadiksi, SM57 virvelille ja D112 bassarille ja AT4033 ambienttimikiksi.
miten käy Kekkoselta rock'n'roll?
rock777
29.04.2004 17:46:04
Niin, tarkoitus olisi pystyä mahdollisimman hyvää jälkeä tekemään. Lähinnä rock osaston juttuja.mm. Audioslaven levyllä oli mahtava saundimaailma. Ja oon diggaillu myös zenkafen:piha ilman sadettajaa rummuista.

tämän hetkinen ongelma on siinä, että vaikka rummut on ok:t ja perus saundin oon saanu hyvin narulle, en kuitenkaan saa niistä sellaista "isoa ja dynamista" vaan ne jää jotenkin etäiseksi. jos joitain kiinnostaa/jaksaa perehtyä ongelmaani enemmän, voin laittaa sähköpostiin mp3 klippejä.

Tila vaikuttaa tietysti paljon rumpujen saundiin.

Pitäis vaan saada hahmotettua nyt seuraava siirto, joka mahdollistaa parempitasoisen äänityksen.

Tietenkään en voi mitään huippua odottaa näillä investoinneilla, eikä rahaa tietenkään ole sijoittaa mitään hirveitä. ehkä n.2000e max. nii, ja seki kiinnostais että saako tälläsilla summilla sitte sellasia laitteita joilla voi oikeesti tehdä jotain muutakin kuin demoja? Joitain pieniä julkaisuja olis kiva pystyä tekemään ja vielä kuuntelemaan niitä ilman suurempaa häpeää:)

Mutta jos esim ostaisin yamaha 01v96 pöydän tai 01x pöydän, tekeekö niitten etuasteilla mitään. ja kuinka paljon maksaa sellaset etuasteet, jotka saundaa hyvin(esimerkkejä malleista)

entäs kun digi002rackissä on myös adatin kautta mahdollisuus saada vielä 8raitaa lisää, kuinka saan sen käyttöön. eli minkälaisissa pöydissä on adat. mä oon ihan noviisi koko äänitystouhussa, mutta kiinnostus on kova:)

kiitti vastanneille.

tietysti tää protools ympäristö vähän rajoittaa kun olen sen valinnut. mutta kaikki alkoi viattomasti kun ostin mboxin...
Daunt
29.04.2004 19:08:33
entäs kun digi002rackissä on myös adatin kautta mahdollisuus saada vielä 8raitaa lisää, kuinka saan sen käyttöön. eli minkälaisissa pöydissä on adat. mä oon ihan noviisi koko äänitystouhussa, mutta kiinnostus on kova:)

Tarvitsetko todella kaikkia miksauspöydän ominaisuuksia? ADAT-liitännäisistä mikkietusista tsekkaa ainakin Focusrite Octopre ja M-Audio Octane.

http://www.focusrite.com/products/platinum/octopre/
http://www.m-audio.com/index.php?do … ID=fb3e9310bc0341f272b3b31d2cbf4e97
kivi
29.04.2004 19:41:58 (muokattu 29.04.2004 19:43:27)
ehkä n.2000e max. nii, ja seki kiinnostais että saako tälläsilla summilla sitte sellasia laitteita joilla voi oikeesti tehdä jotain muutakin kuin demoja? Joitain pieniä julkaisuja olis kiva pystyä tekemään ja vielä kuuntelemaan niitä ilman suurempaa häpeää:)

No tottahan toki saa, osta seuraavaksi kunnon kaiuttimet. Kuuntelusta se on kiinni, muutenhan sun kamat on jo nyt riittävät julkaistavan levyn tekoon - seuraavaksi pitää vaan saada varmuutta siihen, että tietää mitä tekee.

Digipöydän asemesta ostaisin ennemmin erillisiä etusia (analogitiski on sitten aivan toinen juttu niin etuasteena kuin signaalien summaamisessakin) sen mukaan kuinka rahaa jatkossa on, ja optinen kompressori on hyvä olemassa - mieluummin sekä rautana joku hyvä ja halpa että plugina joku todella hyvä. Mutta ilman kuuntelua mistään muusta ei oo juuri iloa.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
rock777
29.04.2004 22:06:36
En tarvitse kaikkia miksauspöydän ominaisuuksia, koska kuitenkin kaikkihan tehdään koneella kuitenkin...

elikkä onko nuo eri laitteita? eli siis toinen on etuaste ja toinen on se adat juttu?

kuuntelu mulla on genelec 1049, fostex pm-1 ja akg:n 240studio luurit. voishan nuo tietysti olla paremmat, mutta oon jotenkin tottunu jo noitten genelecien saundiin ja mieltyny siihen. nuo fostexit on ihan kelpopelit, suhkot värittömät ja sopivan healvat, että tohtii roudaillakkin.
Daunt
30.04.2004 09:28:04
elikkä onko nuo eri laitteita? eli siis toinen on etuaste ja toinen on se adat juttu?

Focusriteen joutuu ostamaan erikseen ADAT-kortin, mutta M-Audiossa on liitäntä jo valmiina.
fireal
30.04.2004 09:44:00
Miä oon katellut sellasta soundcraftin spirit M8 pöytää. Mitä mieltä siitä olette? Käsittääkseni ihan kätevä vehje, Ghostin etuset jne. Hintaa on sellaset rapiat 600e.
Jucciz
05.05.2004 01:11:36
Miä oon katellut sellasta soundcraftin spirit M8 pöytää. Mitä mieltä siitä olette? Käsittääkseni ihan kätevä vehje, Ghostin etuset jne. Hintaa on sellaset rapiat 600e.

Itse olen kyseisen laitteen onnellinen omistaja. En ole reilun puolen vuoden käytön aikana löytänyt laitteesta kerrassaan mitään moitittavaa. Etuasteet ovat hiljaisia ja laadukkaita, AUXeja neljä, monokanavissa on erikseen insertit ja direct outit, pitkät liu'ut ja mikä parasta: S/PDIF-ulostulo. Saa siis rojun suoraan digitaalisena ulos, eikä tarvitse koneelle nauhoittelussa hoitaa konvertointia koneen sisällä häiriöiden seassa. Kätevää on myös se, että takaa löytyvällä alun perin dokumentoimattomalla kytkimellä saadaan S/PDIF-ulostuloon reititettyä AUX1- ja AUX2-lähdöt, joten voi tarvittaessa nauhoittaa vain haluamansa kanavat. Ainakin minun käyttööni (enimmäkseen kotiäänittely) erittäin passeli, sillä tuohon saa sopivasti kiinni kaiken, mitä tarvitsen: pari mikkiä, kitara, piano, syntikka, tietokoneen molemmat äänikortit, CD-soitin ja tarvittaessa jotain muutakin.
Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin.
AoA
05.05.2004 08:45:54
Souncraft Spirit M8

Onkos tuossa montako ryhmää? Ja minkälaiset lähdöt niistä lähtee?
-Anssi A-
Mikael
05.05.2004 09:18:28

Onkos tuossa montako ryhmää? Ja minkälaiset lähdöt niistä lähtee?

http://www.soundcraft.com/product_sheet.asp?product_id=24
miten käy Kekkoselta rock'n'roll?
AoA
05.05.2004 10:15:51 (muokattu 05.05.2004 10:25:05)
http://www.soundcraft.com/product_sheet.asp?product_id=24

Ymmärsinkö oikein tuosta eli tuossa on ainoastaan neljä stereokanavaa noiden kahdeksan monon lisäksi?

edit: huomasin juuri että tässä olis mikseri paikallaan minun käyttööni. Eikä ole hinnallakaan pilattu.
-Anssi A-
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)