Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: apua aloittelijalle!!
1
urpojannu
12.01.2013 23:21:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen jo jonkin aikaa haaveillut basson soittamisesta, mutta en ole löytänyt vielä tunteja. Pari kertaa olen koulussa soitellut ja tykkäsin kovasti. Onko alkeiden itsenäinen opettelu vaikeaa, ja kuinka kauan siihen suurinpiirtein menee, että voi soittaa esim. nuoteista?
Kiitos jo etukäteen!!
 
Isotalo
13.01.2013 02:09:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.f-musiikki.fi/nuotit/ban … nard_bassokoulu_1_cd_/_ed_friedland
 
Tuon avulla pääset liikkeelle.
 
170178
13.01.2013 02:34:36 (muokattu 13.01.2013 02:37:38)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi
 
Kuten Isotalo sanoi tuo on ihan hyvä kirja.
 
Suosittelen kuitenkin etsimään jonkun hyvän maikan joka korjaa virheelliset tottumukset ennen kun niitä edes muodostuu.
 
Itse opettelin soittamaan ominpäin ja eka sähköbassomaikka oli vasta 16 vuotiaana.
Sahasin kaapia (kontra) ja muitakin instrumenttejä sillon kersana soittotunneilla joten jotain järkeä siinä kuitenkin oli.
 
Vieläkin vastustaa 34v ne "väärin" opitut jutut sieltä nuoruudesta.
 
-jame-
 
Ultrabass
13.01.2013 10:10:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos basson soitto kiinnostaa, niin kyllä sitä voi opetella aivan hyvin ilman opettajaakin. Toki suosittelen lämpimästi hyvän opettajan etsimistä, MUTTA hanki nyt ihmeessä silti se basso ja ala soittelemaan :)! Youtube on täynnä opetusvideoita ja kirjastot täynnä opetuskirjoja millä pääsee jo pitkälle ja sitten heti vaan opettajan oppiin kun sopiva löytyy!
 
jappo121
13.01.2013 10:39:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elävä opettaja on tietysti paras ratkaisu + aiemmin mainitut kirjat.
Heitän kuitenkin kehään vielä tämän.
http://www.rockway.fi/
Opetus on laadukasta, hinta edullinen ja mikä parasta, vähän ujompikin aloittelija voi kelata videon alkuun jos haluaa opettajan kertovan asian uudestaan.
Ilmaiseksi pääsee kokeilemaan...
 
Jos se ensimmäinen basso on vielä ostamatta, kannattaa harkita jotain bassot tuntevaa henkilöä kaveriksi kauppaan...
 
"En tunne, enkä tiedä hänestä henkilönä mitään, en halua häntä millään tavalla loukata tai muutenkaan kenenkään mieltä pahoittaa." Lause joka oikeuttaa kommentoimaan mitä vaan kenestä vaan...
Danny_fox
13.01.2013 11:33:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ultrabass: Jos basson soitto kiinnostaa, niin kyllä sitä voi opetella aivan hyvin ilman opettajaakin. Toki suosittelen lämpimästi hyvän opettajan etsimistä, MUTTA hanki nyt ihmeessä silti se basso ja ala soittelemaan :)! Youtube on täynnä opetusvideoita ja kirjastot täynnä opetuskirjoja millä pääsee jo pitkälle ja sitten heti vaan opettajan oppiin kun sopiva löytyy!
 
ton youtuben kans kannattaa aloittelijan olla tarkkana, kun sieltä löytyy kyllä myös niin paskaa "opastustakin". mutta jos pitäytyy tunnettujen soittajien videoissa, ni kyllä hyvä materiaalia löytyy.
 
Kun ihmisiä ei syödä, on niitä turha teurastaa.
jperala
13.01.2013 11:50:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

urpojannu: Olen jo jonkin aikaa haaveillut basson soittamisesta, mutta en ole löytänyt vielä tunteja. Pari kertaa olen koulussa soitellut ja tykkäsin kovasti. Onko alkeiden itsenäinen opettelu vaikeaa, ja kuinka kauan siihen suurinpiirtein menee, että voi soittaa esim. nuoteista?
Kiitos jo etukäteen!!

 
Itse olen pääasiallisesti yksin opetellut, kävin kylläkin yhtenä kesänä ihan maikan koulutuksessa. Edistyminen on ollut sellainen pitkä ja tasainen tie, hitaasti mutta varmasti :). Täyty painottaa että itselle bassottelu on täysin harrastus, en haaveile bänditouhuista tai rockstaran elämästä. Teoria on täysin hakusessa ja vaikka nuotin tunnistan niin opettelen biisit tabulojen avulla.
 
Mutta se kuinka nopeasti taitaa olla ihan itsestä kiinni.
 
Jazz Bass Fretless
Esa H
13.01.2013 13:41:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Isotalo: http://www.f-musiikki.fi/nuotit/ban … nard_bassokoulu_1_cd_/_ed_friedland
 
Tuon avulla pääset liikkeelle.

 
Mä kannatan myös tätä ja sen jatko-osia. Kirjassa mennään aina asia kerrallaan sopiva pätkä eteenpäin. Sen läpikäyminen on mielekästä, koska edistystä tapahtuu eikä turhautumien iske helposti.
 
Youtubessa on monenlaista. Sieltä on vaan vaikea kasata mitään järkevää suunnitelmaa treenaamiseen. Aika paljon siellä on myös filosofointia ja tiluttamista, mistä ei ainakaan minulle ole ollut apua.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «