Aihe: Eleven Rack (11R) presetit, kysymykset jne.
1 2 3 4 518 19 20 21 2233 34 35 36 37
mattim
02.12.2012 15:22:06

Ziggy Bubba: Silti, eivät kuulokkeet viivettä tuota nekään. Mun ymmärtääkseni soundi menee hilppasen lujempaa piuhaa kuin ilmoja pitkin.

E: Ellei sitten kyseessä ole jotkut oikein kehnot langattomat tai vastaavat.

Oikeasssa olet, homma on vielä täysin avoin ja kumma
kekkuliheikki
03.12.2012 12:32:17
Noi ei tassa mitaan. Ilman kuulokkeita vaan. Vaimo kiittaa.
TTV
03.12.2012 12:39:48
kekkuliheikki: Noi ei tassa mitaan. Ilman kuulokkeita vaan. Vaimo kiittaa.

Pystytkö kokeilemaan toisilla kuulokkeilla?
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Grugi
03.12.2012 13:33:47
Tai toisella vaimolla. Okei joo takki -->
The only true wisdom is in knowing you know nothing.
Neponen
11.01.2013 12:54:55

Tässä hieman hölmö kysymys. En muista olenko aikaisemmin kysynyt ja en löytänyt googlailemalla vastausta.

Mulla on 11R koneessa kiinni USB:llä. Se toimii täten koneen äänikorttina. Ääniketju on seuraavanlainen:
Kone USB->11R USB->Main balanced Outputs (XLR Left/Right)->M-Audio Bx5a 2kpl.

Miten saisin säädettyä taajuuskäyrää elokuvien katsomista ja musiikin kuuntelua ajatellen? Spotifyllä kuuntelen musiikkia ja sieltä ei omaa EQ:ta löydy.
Tietokoneen omassa äänikortissa olisi kyllä EQ-ohjelma, mutta sehän toimii vain jos käytän 3,5mm ulostuloja.

Eli, löytyykö 11R:stä jostain EQ jolla voi säätää ulostulon äänikäyrää? Tai, onko jotain ohjelmistoa millä voisi säätää tuota taajuuskäyrää?
Tokihan preseteissä tällainen on, mutta presetithän ohitetaan esimerkiksi musiikkia kuunnellessa.
Grugi
11.01.2013 13:01:46 (muokattu 11.01.2013 13:14:48)
Neponen: Tässä hieman hölmö kysymys. En muista olenko aikaisemmin kysynyt ja en löytänyt googlailemalla vastausta.

Eli, löytyykö 11R:stä jostain EQ jolla voi säätää ulostulon äänikäyrää? Tai, onko jotain ohjelmistoa millä voisi säätää tuota taajuuskäyrää?
Tokihan preseteissä tällainen on, mutta presetithän ohitetaan esimerkiksi musiikkia kuunnellessa.

Ei taida ihan onnistua 11R:llä toi, en tosin ole tutkinutkaan mutta kun siinä ei ole globaalia EQ:ta niin siksi epäilen moista. Jos sulla sattuu olemaan mäkki koneena niin siihen löytyy Audio Hijack Pro niminen softa jolla saa hienosti hoideltua melkein lähteestä kuin lähteestä tulevan signaalin vaikka millasten pluginien läpi. PC:lle ei nyt heti muista vataavaa softaa.
JuSu
14.01.2013 08:46:31
Ok. Tämä vehjes kiinnostaa.

Avaisin tässä hieman keskustelua 11R:n käytöstä päätteen ja KITARAkaapin kera. Ymmärrän, että tämä on hieman rajoittavaa, koska silloin se kaappi on aina sama, mutta näin(kin) mä haluan vehjettä käyttää, jos sellaisen hankin.

Minkätyyppinen pääte tuohon hommaan olisi omiaan? Kaiutinsimulaation pystyy käsittääkseni laittamaan pois päältä, mutta 11R:n mallinnuksessa on aina mukana pääteaste, joten käyttämällä kitarapäätettä tulisi soundiin ikäänkuin pääteaste kahteen kertaan päätteen värittäessä soundia osaltaan. Olisiko siis joku lineaarinen PA-pääte toimiva ratkaisu 11R:n ja kitarakaapin välissä?

Kokemusta kellään tällaisesta...?

JuSu
Grugi
14.01.2013 09:18:12
JuSu: Ok. Tämä vehjes kiinnostaa.

Avaisin tässä hieman keskustelua 11R:n käytöstä päätteen ja KITARAkaapin kera. Ymmärrän, että tämä on hieman rajoittavaa, koska silloin se kaappi on aina sama, mutta näin(kin) mä haluan vehjettä käyttää, jos sellaisen hankin.

Minkätyyppinen pääte tuohon hommaan olisi omiaan? Kaiutinsimulaation pystyy käsittääkseni laittamaan pois päältä, mutta 11R:n mallinnuksessa on aina mukana pääteaste, joten käyttämällä kitarapäätettä tulisi soundiin ikäänkuin pääteaste kahteen kertaan päätteen värittäessä soundia osaltaan. Olisiko siis joku lineaarinen PA-pääte toimiva ratkaisu 11R:n ja kitarakaapin välissä?

JuSu

Juu kyllähän tollasta setuppia tuntuu olevan porukoilla ja aika kirjavaa tuntuu olevan toi päättäri osastokin. Jotkut ovat maailmalla kehuneet Matrix GT1000FX hyväksi tuohon hommaan mutta ehkä se on enemmän makuasia nyt kuin että joku päättäri olis se "parhain". Ja kyllä kappi simulaation saa pois päältä.
Neponen
14.01.2013 09:41:58

Grugi: Juu kyllähän tollasta setuppia tuntuu olevan porukoilla ja aika kirjavaa tuntuu olevan toi päättäri osastokin. Jotkut ovat maailmalla kehuneet Matrix GT1000FX hyväksi tuohon hommaan mutta ehkä se on enemmän makuasia nyt kuin että joku päättäri olis se "parhain". Ja kyllä kappi simulaation saa pois päältä.

Matrix gt800fx ja art-sla 2 olivat muistaakseni ne 11r:n hyvetyt päättärit.
JuSu
14.01.2013 11:39:57 (muokattu 14.01.2013 12:10:28)
Neponen: Matrix gt800fx ja art-sla 2 olivat muistaakseni ne 11r:n hyvetyt päättärit.

Hyvän hintainen tuo Matrix... =)

Tuosta Artista olen lukenutkin, kovasti on kehuttu. Se on kuitenkin valmistajan sivujen mukaan 'linear power amplifier', joten mikähän tekee siitä sitten erityisen muihin PA-päätteisiin verrattuna?

http://artproaudio.com/art_products/studio_amplifiers/product/sla2/

Lisäksi mieleen tuli EHX Magnum 44... Mitenkähän sellainen toimisi 11R:n ka kitarakaapin välissä? Tehot voivat olla vähän niin ja näin. Tietty niitä voisi olla kaksi, mutta sitten alkaa hintaluokka olla jo ihan räkkipäätteen kanssa samoissa.

Kiitoksia!

JuSu
Tami
14.01.2013 15:38:48 (muokattu 14.01.2013 15:39:28)

JuSu: Hyvän hintainen tuo Matrix... =)

Tuosta Artista olen lukenutkin, kovasti on kehuttu. Se on kuitenkin valmistajan sivujen mukaan 'linear power amplifier', joten mikähän tekee siitä sitten erityisen muihin PA-päätteisiin verrattuna?

http://artproaudio.com/art_products/studio_amplifiers/product/sla2/

Lisäksi mieleen tuli EHX Magnum 44... Mitenkähän sellainen toimisi 11R:n ka kitarakaapin välissä? Tehot voivat olla vähän niin ja näin. Tietty niitä voisi olla kaksi, mutta sitten alkaa hintaluokka olla jo ihan räkkipäätteen kanssa samoissa.

Kiitoksia!

JuSu

Mä olen soitellut 11r:llä( ja podeillakin) ehx22:n kanssa ja hyvinhän ne toimii. Mä olen sillai skeptinen noista matrixeista ja arteista. TOki ne on varmasti hyviä pelejä, mutta onkohan niiden ylivertaisuudessa kuinka paljon sitä "tää on nyt tosi hyvä"-hypeä.
Itse ajattelen näinpäin: Mulla tarttee olla semmoset laitteet, että niistä saan ruuvattua omaan korvaan sopivat soundit. Jos joku osa-alue muuttuu(kaappi, pääte,kitara) niin sitten mä ruuvaan soundit sen mukaan...

EHX22:n kanssa ainakin meteli piisaa sillai, että cover-bändissä meteli riitti mikitetyn kaapin kanssa soittamiseen...
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
JuSu
14.01.2013 18:48:42 (muokattu 14.01.2013 18:51:34)
Tami: Mä olen soitellut 11r:llä( ja podeillakin) ehx22:n kanssa ja hyvinhän ne toimii. Mä olen sillai skeptinen noista matrixeista ja arteista. TOki ne on varmasti hyviä pelejä, mutta onkohan niiden ylivertaisuudessa kuinka paljon sitä "tää on nyt tosi hyvä"-hypeä.
Itse ajattelen näinpäin: Mulla tarttee olla semmoset laitteet, että niistä saan ruuvattua omaan korvaan sopivat soundit. Jos joku osa-alue muuttuu(kaappi, pääte,kitara) niin sitten mä ruuvaan soundit sen mukaan...

EHX22:n kanssa ainakin meteli piisaa sillai, että cover-bändissä meteli riitti mikitetyn kaapin kanssa soittamiseen...

Ok, tämä oli hyvää tietoa. Varmaan tuo EHX44 luulisi sitten riittävän... Ja voihan sitten tarpeen tullen ostaa toisen? =)

Laitetaanpa testi/hankintalistalle.

Kiitos!

JuSu
Michi
16.01.2013 13:29:48
JuSu: Ok. Tämä vehjes kiinnostaa.

JuSu

Mulla on nyt tuo 11R ollut käytössä vähän toista kuukautta. Livenä ainoastan yhden keikan soittanut, treenejä en kertaakaan vielä. Levyn skebat äänitin paria biisiä lukuunottamatta kokonaan suoraan koneelle 11R:llä.

Jonkun kerran treeniksellä toki käynyt olen kokeilemassa soundeja ja ihastelemassa.

Mun setuppi on tällä hetkellä siis kitara -> 11R -> output to Amp1 -> Peavey Windsor fx return -> Marshall JCM900 1960B, ja samaan aikaan XLR outista suoraan PA:han.

Kaappimallinnukset on koko ajan päällä, output to Amp1 on "Rig Output"-asetuksella. Täytyy sanoa, että soundaa pirun hyvältä näinkin. En ole edes kokeillut miltä 11R kuulostaa ilman kaappimallinnuksia Windsorin fx loopin kautta, en ole kokenut tarvetta. On sellainen "best of both worlds"-fiilis :-).
-Up The Irons!-
JuSu
16.01.2013 15:00:01
Michi: Mun setuppi on tällä hetkellä siis kitara -> 11R -> output to Amp1 -> Peavey Windsor fx return -> Marshall JCM900 1960B, ja samaan aikaan XLR outista suoraan PA:han.

Kaappimallinnukset on koko ajan päällä, output to Amp1 on "Rig Output"-asetuksella. Täytyy sanoa, että soundaa pirun hyvältä näinkin. En ole edes kokeillut miltä 11R kuulostaa ilman kaappimallinnuksia Windsorin fx loopin kautta, en ole kokenut tarvetta. On sellainen "best of both worlds"-fiilis :-).

Voikos tuon säätää niin, että XLR:istä tulee ns. koko paketti kaappimallinnuksineen päivineen, ja 'output to Amp1':stä tulee sama ilman kaappimallinnusta?

Eli voisi ajaa toista signaalia suoraan pöytään/Pa:han, ja toista sitten päättäriin ja kitarakaappiin?

Kiitos!

JuSu
Grugi
16.01.2013 15:07:25 (muokattu 16.01.2013 15:08:21)
JuSu: Voikos tuon säätää niin, että XLR:istä tulee ns. koko paketti kaappimallinnuksineen päivineen, ja 'output to Amp1':stä tulee sama ilman kaappimallinnusta?

Eli voisi ajaa toista signaalia suoraan pöytään/Pa:han, ja toista sitten päättäriin ja kitarakaappiin?

Kiitos!

JuSu

Juu onnistuu.

Set the Signal control to one of the following,
using the first lit Control knob:
Rig Input (no processing)
Amp Input (pre-amp effects only)
Amp Output (pre-amp effects and amp simu-
lation)
Rig Output (all processing)
Rig Out No Cab (all effects and amp simula-
tion, no speaker or microphone simula-
tion)
Michi
16.01.2013 15:19:40 (muokattu 16.01.2013 15:41:13)
Grugi: Juu onnistuu.

Set the Signal control to one of the following,
using the first lit Control knob:
Rig Input (no processing)
Amp Input (pre-amp effects only)
Amp Output (pre-amp effects and amp simu-
lation)
Rig Output (all processing)
Rig Out No Cab (all effects and amp simula-
tion, no speaker or microphone simula-
tion)

Joo, näin seisoo manuaalissa, mutta taisin tota kokeilla ihan ekan kerran kun kytkin, ni ei onnannut, tai sitten en osannut. "Rig Out No Cab" taitaa kadottaa kaappimallinnukset XLR-ulostuloistakin. Tuo "Amp Output" on muuten kokeilematta, sehän voisi toimiakin. Tai sit en vaan osaa.

Itse itseäni EDIToiden: pääsen testaamaan tuota setuppia huomenissa illalla, jos JuSu haluat?
-Up The Irons!-
Grugi
16.01.2013 17:27:56
Michi: Joo, näin seisoo manuaalissa, mutta taisin tota kokeilla ihan ekan kerran kun kytkin, ni ei onnannut, tai sitten en osannut. "Rig Out No Cab" taitaa kadottaa kaappimallinnukset XLR-ulostuloistakin. Tuo "Amp Output" on muuten kokeilematta, sehän voisi toimiakin. Tai sit en vaan osaa.

Itse itseäni EDIToiden: pääsen testaamaan tuota setuppia huomenissa illalla, jos JuSu haluat?

Testasin tossa ja kyllä toi vaikuttaa yhtä kaikki myös tuolla Main Out:tiin eli eipä onnaa iha tolla tavalla.
Michi
16.01.2013 17:41:36
Grugi: Testasin tossa ja kyllä toi vaikuttaa yhtä kaikki myös tuolla Main Out:tiin eli eipä onnaa iha tolla tavalla.

Eli "Amp Out" kadottaa myös kaappimallinnukset XLR-ulostuloista?
-Up The Irons!-
Grugi
16.01.2013 17:58:02 (muokattu 16.01.2013 18:00:37)
Michi: Eli "Amp Out" kadottaa myös kaappimallinnukset XLR-ulostuloista?

Sori kun osaan olla taas vähän epäselvä, eli Amp Out ei kadota kaappeja vaan Rig Out No Cab. Eli kaappi simulaatiota ei saa pois jos tahtoopi ajella Amp Outista vaffariin ja samalla koko settiä Main Outista.

Niin ja käsittääkseni Amp Out valinnalla vahvistimen jälkeen olevat efektit jää pois. Amp Outista.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)