BigPapa 10.01.2013 20:17:11 (muokattu 10.01.2013 20:23:32) | |
---|
Jucciz: Tokihan siinä mielessä kyseessä on Standard, että se ei ole vaikkapa Custom tai Junior. Siltikin puhekielessä ja ihan muutenkin harrastelija- ja ammattipiireissä Les Paul Standard tarkoittaa noita "liukuhihna-stankkuja" eikä Custom Shopin tekeleitä, millään tapaa ensiksi mainittuja väheksymättä siis. Vaikka kyllä sää varmaan tän tiesitkin. :) Jep jep, mitäs näistä. Sitä Standardiakin on niin tänäpänä niin monenlaista. Tossa mm. GIBSON 1959 LES PAUL STANDARD VOS: 2012, Faded Tobacco Burst, Case, 3.99kg ... 4250e http://www.kitarapaja.com/pics/r9121_1024x768.JPG http://www.kitarapaja.com/pics/r9122_1024x768.JPG |
Jucciz 10.01.2013 20:23:45 | |
---|
BigPapa: Jep jep, mitäs näistä. Sitä Standardiakin on niin tänäpänä niin monenlaista. Tossa mm. GIBSON 1959 LES PAUL STANDARD VOS: 2012, Faded Tobacco Burst, Case, 3.99kg ... 4250e http://www.kitarapaja.com/pics/r9121_1024x768.JPG Jep. Tuo 1959-vuosilukumerkintä paljastaa vempeleen Custom Shopin Historic-sarjalaiseksi. Sellainenhan toi munkin "Stankku" on. :) Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Jucciz: Jep. Tuo 1959-vuosilukumerkintä paljastaa vempeleen Custom Shopin Historic-sarjalaiseksi. Sellainenhan toi munkin "Stankku" on. :) Hienoja pelejähän ne ja hyviäkin. Ei vaan oo tarvetta kun mulla on se ensimmäiseksi reissueksi kutsuttu Stankku. |
Jucciz 10.01.2013 20:29:45 | |
---|
BigPapa: Hienoja pelejähän ne ja hyviäkin. Ei vaan oo tarvetta kun mulla on se ensimmäiseksi reissueksi kutsuttu Stankku. Joo, kyllä yhdellä pötkii pitkälle. Ja keräily nyt muutenkin on sairaus. Onneks mulla ei oo taipumusta sellaiseen. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
BigPapa 10.01.2013 20:31:30 | |
---|
Jucciz: Joo, kyllä yhdellä pötkii pitkälle. Ja keräily nyt muutenkin on sairaus. Onneks mulla ei oo taipumusta sellaiseen. Eipä jaksa keräillä. Pikemminkin poäin vastoin. Pistin vähän nurkista pois noita kitaroita, kun tuli hommattua se -68 SG Special P90:llä. |
fox 10.01.2013 20:42:18 | |
---|
Jucciz: Tokihan siinä mielessä kyseessä on Standard, että se ei ole vaikkapa Custom tai Junior. Siltikin puhekielessä ja ihan muutenkin harrastelija- ja ammattipiireissä Les Paul Standard tarkoittaa noita "liukuhihna-stankkuja" eikä Custom Shopin tekeleitä, millään tapaa ensiksi mainittuja väheksymättä siis. Niin no, niin.. ;) Kyl Standardit Standardi näyttää.. =) Ja eipä toki sen kummemmin väheksytä niit "vakio" Stankkujakaan, ei. Vaikka kyllä sää varmaan tän tiesitkin. :) Toki, kunhan taas jotain kommunikoin täält perämettiltä käsin... |
Jucciz 10.01.2013 21:00:22 | |
---|
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
joku muu sikko 10.01.2013 21:09:03 (muokattu 10.01.2013 21:09:31) | |
---|
There is no school like "old school". |
BigPapa 10.01.2013 21:19:57 (muokattu 10.01.2013 21:22:31) | |
---|
|
Joees 10.01.2013 21:51:04 | |
---|
Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja. |
Valka 10.01.2013 21:57:59 | |
---|
En tiä onko nyt oikea kyssäri tähän topikkiin, mutta kun teitä Gibson asiantuntioita täällä on näin rutkasti. Kuinkas yleisiä nuo reunalistan pienet "pullotukset" jokaisen nauhanpään kohdalla ovat. Ei ainakaan vielä ole halkeilua tai listan irtoilua havaittavissa. Tämänkin ongelman olisi amerikan setä varmaan voinut eliminoida viistämällä nauhanpäitä sisäänpäin? Top Soundista bongasin varaston perukoille jääneen Nighthawk -10 jolla nyt muutama kuukausi tullut soiteltua. Kyseinen keppi muuten leimattu 011. Eikös tämä malli pitänyt olla limited run, sata kappaletta per väri vaihtoehto? Muuten kyllä loistava kitara jos ei ota huomioon viimeistely virheitä (epätasainen lakkapinta), "vuotavaa" volumepotikkaa ja näitä reunanauhan pullotuksia. Olisi varmaan pitänyt laittaa vielä tonni lisää tiskiin niin olis saanu priimaa. Eli ei kaikki ihan hyvin........ T: Leppäkertun kaveri Started out with nothing and still got most of it left. |
korvaoo 11.01.2013 08:43:03 | |
---|
offaanpa minäkin hieman, kun tästä ketjusta saattaa joku Gibsoneista tietäväkin löytyä (jota ei uskois kaiken hehkutuksen keskellä :P) Eli kyseessä tuo lucilleissa sijaitseva varitone nappula ja gibsonin & epiphonen ero, eli käyttääkö Ep ja G samaa hellannappulaa ja jollei, niin onko noiden soundeilla oikeasti isokin ero? kaikki paitsi on turhaa. |
Spiral 25.01.2013 11:11:41 | |
---|
Omistan Gibsonin ja kaikki on hyvin. Sitä kuitenkin olen huvittuneena ihmetellyt että miksi minun SG tuoksuu vaniljalle? Ostin siis uutena, ja siinä on semmoinen aika voimakas, jopa miellyttävä, vaniljan (miten helvetissä tämä sana oikeasti kirjoitetaan ja taivutetaan?!?) tuoksu. Vai tuoksuuko kaikki uudehkot Gibsonit tuolle? |
Numb 25.01.2013 11:13:26 | |
---|
Spiral: ...tuoksuuko kaikki uudehkot Gibsonit tuolle? Juu. Nitrolakan raikas tuulahdus. |
Vladi 25.01.2013 11:15:59 | |
---|
Spiral: Omistan Gibsonin ja kaikki on hyvin. Sitä kuitenkin olen huvittuneena ihmetellyt että miksi minun SG tuoksuu vaniljalle? Ostin siis uutena, ja siinä on semmoinen aika voimakas, jopa miellyttävä, vaniljan (miten helvetissä tämä sana oikeasti kirjoitetaan ja taivutetaan?!?) tuoksu. Vai tuoksuuko kaikki uudehkot Gibsonit tuolle? Mun koko työhuone omaa mukavan vaniljaisen tuoksun kiitos vajaa pari viikkoa sitten saapuneen Midtown Customin. Eihän se kauhean miehekäs aromi ole, mutta ihan miellyttävä. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka. |
Gabe 25.01.2013 11:41:36 | |
---|
Vladi: Mun koko työhuone omaa mukavan vaniljaisen tuoksun kiitos vajaa pari viikkoa sitten saapuneen Midtown Customin. Eihän se kauhean miehekäs aromi ole, mutta ihan miellyttävä. Hah.... :D Tästä tulikin mieleen kun aikoinaan ostin ensimmäisen Gibsonini ja vaimo oli töistä tullessan ihan varma että nyt on kotona käynyt naisvieraita hänen poissaollessaan. |
Vladi 25.01.2013 11:43:31 | |
---|
Gabe: Hah.... :D Tästä tulikin mieleen kun aikoinaan ostin ensimmäisen Gibsonini ja vaimo oli töistä tullessan ihan varma että nyt on kotona käynyt naisvieraita hänen poissaollessaan. En ymmärrä, miten tämä kitaranosto liittyy vaimosi epäilyihin. ;) Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka. |
Gabe 25.01.2013 11:47:24 | |
---|
Vladi: En ymmärrä, miten tämä kitaranosto liittyy vaimosi epäilyihin. ;) *krhm* Ovelle asti kantautuvalla hentoisella vaniljantuoksulla oli kuulemma hieman osuutta asiaan. Onneksi epäilykset hälvenivät kun räppäsin kitaralaukun auki. :) |
Joees 25.01.2013 11:50:56 | |
---|
Gabe: Hah.... :D Tästä tulikin mieleen kun aikoinaan ostin ensimmäisen Gibsonini ja vaimo oli töistä tullessan ihan varma että nyt on kotona käynyt naisvieraita hänen poissaollessaan. Kai sitä nyt miehellä naisvieraita saa käydä vaimon ollessa poissa? Tai paikalla, ihan sama. Mun 339 tuppaa hetken laukussa oltuaan edelleen tuoksumaan hieman vaniljalle. Ostin sen uutena about viisi vuotta sitten. Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja. |
naavanka_ 25.01.2013 11:55:47 | |
---|
Nitrolakka itsessään ei kyllä tuoksu vaniljalle. Veikkaan että joku kiillotusmöhnä tuoksuu. |