Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ongelmia Floyd Rosen kanssa
1 2
Shredder96
10.01.2013 17:38:40
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elikkä mulla tuli tämmönen ongelma floyd rose tallan kanssa, lisenssi floikka eli ongelmat on yleisiä :D
Tässä oli 4 jousta, poistin yhen jousen että oli kevyempi soittaa. Bendaaminen kävi kipeää sormeen ku oli kielet nii jäykät. Noh, ei siinä sen kummempia ongelmia. Nyt vaan ei enää vire pysy. Hieman kikkailin vibrakammella nii johan laski vire melkeen 1/2 sävelaskelta..
Oisko vinkkejä mikä vikana? Pitääkö laittaa takasi se jousi? Tosiaan mun toisen ESP:n kanssa ei oo ollu ongelmia vaikka on 3 jousta, eikai siihe voi vaikuttaa pelkästään se että vanhassa kielet 10-52, ja tässä uudemassa 11-52? Voiko se vaikuttaa noin paljon, vai pitäskö suosista ostaa uudet jouset tallaan?
Kertokaa ihmeessä jos keksitte mikä voi olla vikana :D
 
the-Antero
10.01.2013 17:41:06
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos otat jousen pois niin talla pitää säätää uudelleen. Vaihtaisin kyllä ohkasemman setin tilalle myös...
 
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
Shredder96
10.01.2013 17:44:23
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Säädin kyllä tallan siinä vaiheessa uudelleen ku otin jousen pois, onko muuta mitä pitäs siinä hommassa huomioida? :D Vai onko se edes samanlainen säätöoperaatio ku esim. vireen vaihtaminen?
Soitan sillä Drop C vireestä nii ei kovin ohkaset kielet voi olla, 10-52 aika minimi mitä vihtii laittaa..
 
ReBeat
10.01.2013 17:46:11
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … sts.php?c=11&t=108106&o=0&#p3740770
 
Jos kolmella jousella ei saa tasapainoa toimimaan, vaikka jousia kiristää sieltä takaa, sitten ei saa. Pitää laittaa neljä.
 
TMik
10.01.2013 17:48:59 (muokattu 10.01.2013 17:49:48)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo siis se floikka pitää olla tasapainossa. Jos irrottelet jousia tai löysäät niitä niin kielten jännityksen pitää samalla laskea samassa suhteessa.
 
Kokeile 10-46 kielisettiä vaikka nyt alkuun ja sitten ruuvailet sen tallan lopuksi ihan suoraan kiristämällä/löysäämällä niitä jousia.
 
Youtubesta löytynee hyvät ohjeet floikan säätöön, ei se vaikeeta ole mutta vie vähän aikaa.
 
Edit. Hidas, unohda noi ohkasemmat kielet
 
Shredder96
10.01.2013 17:50:15
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ReBeat: http://muusikoiden.net/keskustelu/p … sts.php?c=11&t=108106&o=0&#p3740770
 
Jos kolmella jousella ei saa tasapainoa toimimaan, vaikka jousia kiristää sieltä takaa, sitten ei saa. Pitää laittaa neljä.

 
Joo justiin nuin tein sen säädön :D
Pitäskö koittaa jos jostaki sais uudet jouset tuohon? Voiskohan se toimia?
Vai laittaa vaan se neljäs jousi takasi
 
the-Antero
10.01.2013 17:58:20
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laita se neljäs jousi takas
 
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
ReBeat
10.01.2013 18:08:25
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuunteletko Cobbii? Niiden hitit on tehty kai jouset vinossa. Eli yks vaihtoehto voi olla että kokeilee säätää kireyttä osaltaan myös siten, että laittaa sinne Roope Latvala -configuraation.
 
http://i141.photobucket.com/albums/ … 20stuff/CruellaFloydRoseSprings.jpg
 
Yks toinen vaihtoehto on laittaa neljä jousta, mutta parille jouselle metallinen prikka kiinnituslenkin ja jousileuan väliin. Eli välikädeksi siihen... ettei jousen tarvi venyä niin paljoa. Sitten pitää ruuvata jousileuan ruuvit sopivalle syvyydelle runkoon ja hakea se tasapaino taas. Tällä voi saavuttaa sen, että sulla on neljä jousta, mutta kun niiden muodostamaa kokonaisuutta venyttää, se vastuksen muuttuminen tuntuu erilaiselta kuin ilman väliprikalla relaksoituja jousia.
 
pekurides
10.01.2013 21:38:49 (muokattu 10.01.2013 21:41:25)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kolme jousta pitäs kyllä riittää, tosin niitä jousiakin on eri vahvuisia... toiset jäykempiä , hae suosiolla uudet schallerin "original" jouset niin ei tarvitse niitä enään arpoa, ainakin musamaailmasta olen niitä muistaakseni hakenut... vai oliko fasulta no musaliikkeistä pitäs löytyä ja ei montaa euroa maksa.
 
veikkaan kyllä että vika jossain muualla niinku tylsissä veitsissä ja kulkuneissa tolpissa.
 
orkkisfloikkaa vaan tilalle ni loppuu leikkiminen, kyllä se vaan niin on!
 
itsekin aikoinani eri jousilla paljon eri variaatioita kokeilin eikä niillä ollut mitään vaikutusta vireenpitoon, tatsiin kyllä vaikuttavat ja ne schallerin original floydroset parhaitenb toimivat, niin noitahan vaikka mitä tarvikejousta ja fenderin malleja ja kaikki hiukan erilailla venyy ja paukkuu.
 
liian jäykät jouset tosiaan raskaat venyttää, tasaisempi vastus kun kiristää takakappaletta samaan vastukseen.
 
itse hain joskus sellaista tatsia ettei dempatessa olisi antanut talla yhtään periksi mutta se oli kyllä vitun raskas sen jälkeen bendata ja kun teit kammella pullupin niin jousetkin putosivat pois joskus paikoiltaan, ei hyvä keikalla:=)
 
mielummin vähän liikaa kuin liian vähän!
Shredder96
10.01.2013 23:34:39
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

orkkisfloikkaa vaan tilalle ni loppuu leikkiminen, kyllä se vaan niin on!
 
Joo oon suunnitellu että kyllä heti ku on rahaa nii vaihan orkkisfloikan :D loppuu tämä lisenssien kanssa pelleily :D nytku itellä löytyy kaks lisenssifloikkaa nii lupasinki jo että en ikinä osta enää lisenssifloikallista kitaraa..
 
Krice
10.01.2013 23:44:02
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Shredder96: Tässä oli 4 jousta, poistin yhen jousen että oli kevyempi soittaa. Bendaaminen kävi kipeää sormeen ku oli kielet nii jäykät.
 
Soittamisen jäykkyys johtuu kielten vahvuudesta ja käytetystä vireestä. Jousien vähentäminen ei juurikaan kevennä bendauksia, koska ne antavat enemmän periksi ja pitää myös venyttää enemmän. Suurin ongelma on se kielten vahvuus. Ohuemmat kielet niin alkaa soittokin sujumaan paremmin ja samalla riittää 3 jousta pitämään tallan oikeassa asennossa.
 
Decadetroll
11.01.2013 07:03:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Shredder96: Joo oon suunnitellu että kyllä heti ku on rahaa nii vaihan orkkisfloikan :D loppuu tämä lisenssien kanssa pelleily :D nytku itellä löytyy kaks lisenssifloikkaa nii lupasinki jo että en ikinä osta enää lisenssifloikallista kitaraa..
 
Ei ehkä noin ehdotonta lupausta kannata tehdä, on meinaan hyviä lisenssifloikkia olemassa. Ibanezilla edget, gotohilla omansa, schallerilla jne.
 
don't look so surprised, happy birthday...fucker! Blow that candle out, we're gonna kick you, kick you!
Jeszse
11.01.2013 17:48:20 (muokattu 11.01.2013 17:48:38)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Shredder96: Joo oon suunnitellu että kyllä heti ku on rahaa nii vaihan orkkisfloikan :D loppuu tämä lisenssien kanssa pelleily :D nytku itellä löytyy kaks lisenssifloikkaa nii lupasinki jo että en ikinä osta enää lisenssifloikallista kitaraa..
 
Jes, pääsen taas puolustaan tota mun ESP-leimalla varustettua lisenssifloikkaa.
 
Vuodesta 2008 palvellut, LTD:n MH-250 -kitarassa vakiona roikkuva lissutalla nimittäin pitää vireen paremmin ku kumpikaan noista mun OFR-kepeistä. Orkkisfloikkaa saa hieman viritellä hienovireruuveista joka reenien alussa että vire on täysin kohdallaan. Tänään otin ton LTD:n kouraan ekan kerran varmaan kuukauteen ja vire on just se mitä pitääki.
 
Sisällä taitaa olla neljä jousta, kiinni 11-52 kielisetti ja vireenä drop-B.
 
Ja mä kyllä oon rankonu sitä kampee aika huolella näitten vuosien varrella... :)
 
RekoS: Ihan normaali mnettiläinen varustettuna keskimääräistä mnettiläistä huomattavasti paremman näköisellä tyttöystävälläm.
Shredder96
11.01.2013 18:03:08
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jeszse: Jes, pääsen taas puolustaan tota mun ESP-leimalla varustettua lisenssifloikkaa.
 
No joo, on se mullaki vanhemmassa LTD:ssä toiminu espin lisenssi floikka aivan hyvin, ainoa on se että se on jo kulunu, mutta pitää vireen hyvin :D Mutta kyllä se tuntuu että nuitten kanssa saa vähä turhanki paljo säätää. Tosin voihan se orkkisfloikassaki olla sama homma silti? :D
 
ibnz
11.01.2013 18:08:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voihan se olla originaalinkin kanssa säätämistä, joskin syyttäisin useimmissa tapauksissa kitaran kaulan elämistä vuodenajan mukaan ("venyy & paukkuu"), kielten venyttämisen unohtamista ja ankkuritolppien kuluttamista urille (yleensä pyörittelemällä tallaa ylösalas täydellä kielten jännityksellä. Laatu tulee esiin vuosien saatossa ns. oikeaoppisella käytöllä, vaan originaali tai vastaava laatutalla kestää myös väärinkäyttöä paremmin sanoisin.
 
Jeszse
12.01.2013 11:21:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Shredder96: No joo, on se mullaki vanhemmassa LTD:ssä toiminu espin lisenssi floikka aivan hyvin, ainoa on se että se on jo kulunu, mutta pitää vireen hyvin :D Mutta kyllä se tuntuu että nuitten kanssa saa vähä turhanki paljo säätää. Tosin voihan se orkkisfloikassaki olla sama homma silti? :D
 
Aivan samat liikkuvat osat niistä löytyy.
 
RekoS: Ihan normaali mnettiläinen varustettuna keskimääräistä mnettiläistä huomattavasti paremman näköisellä tyttöystävälläm.
Midrange
12.01.2013 20:05:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkos kellään kuluneet floikan veitsen terät niin pahasti että niitä ei enää ole, vaan sen sijaan esimerkiksi sen vasemmanpuoleisen suoran terän tilalla onkin tolpan kaivama kunnon kuoppa?
 
Meikän Ibanezin ässässä nimittäin on käynyt noin. Siinä on originaalifloikan halpa 1:1 kopio ja tähän on tarvittu 10 vuotta kammen ahkeraa käyttöä. Vielä jos tuo kuoppa syvenee 2 milliä niin talla alkaa jyrsimään sitä floikan altaan reunapuuta.
 
How many guitarist does it take to screw in a light bulb? Answer 50, one to screw it in, and 49 to stand back and say I could do that better
Decadetroll
12.01.2013 21:25:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Midrange: Onkos kellään kuluneet floikan veitsen terät niin pahasti että niitä ei enää ole, vaan sen sijaan esimerkiksi sen vasemmanpuoleisen suoran terän tilalla onkin tolpan kaivama kunnon kuoppa?
 
Meikän Ibanezin ässässä nimittäin on käynyt noin. Siinä on originaalifloikan halpa 1:1 kopio ja tähän on tarvittu 10 vuotta kammen ahkeraa käyttöä. Vielä jos tuo kuoppa syvenee 2 milliä niin talla alkaa jyrsimään sitä floikan altaan reunapuuta.

 
Täytyy kyllä sanoa, että eipä ole ikinä moista tullu vastaan. Ootko varma, että se kolo ei oo ihan alunperin tarkotettu? Esim. Edgessä on toinen terä suora ja toinen on sellanen montulla, noin niinku tehtaalta lähtiessään.
 
Letku-omena. Tuo kasvimaailman peenis... -Delorean
Midrange
13.01.2013 00:19:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Decadetroll: Täytyy kyllä sanoa, että eipä ole ikinä moista tullu vastaan. Ootko varma, että se kolo ei oo ihan alunperin tarkotettu? Esim. Edgessä on toinen terä suora ja toinen on sellanen montulla, noin niinku tehtaalta lähtiessään.
 
Se oli suora aluksi, mutta ei ole enää. Tämän muutoksen huomaa siis myös siinä, että tallan vasen puoli lähestyy koko ajan puuta ja enää väliä on 2 milliä. Voisin ottaa tuosta valokuvan seuraavaksi kun otan tallan irti kitarasta.
 
Se oikea puoli tallasta on ollut "montulla" alusta alkaen kuten kuuluukin.
 
How many guitarist does it take to screw in a light bulb? Answer 50, one to screw it in, and 49 to stand back and say I could do that better
Midian-
13.01.2013 00:52:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jeszse: Jes, pääsen taas puolustaan tota mun ESP-leimalla varustettua lisenssifloikkaa.
 
Vuodesta 2008 palvellut, LTD:n MH-250 -kitarassa vakiona roikkuva lissutalla nimittäin pitää vireen paremmin ku kumpikaan noista mun OFR-kepeistä. Orkkisfloikkaa saa hieman viritellä hienovireruuveista joka reenien alussa että vire on täysin kohdallaan. Tänään otin ton LTD:n kouraan ekan kerran varmaan kuukauteen ja vire on just se mitä pitääki.
 
Sisällä taitaa olla neljä jousta, kiinni 11-52 kielisetti ja vireenä drop-B.
 
Ja mä kyllä oon rankonu sitä kampee aika huolella näitten vuosien varrella... :)

 
Täältä ääni kans esp lissufloikalle.
 
kitara: ltd m-400 7 vuotta vanha korealainen.
muistaakseni 3 jousta, d vire ja kielisetti 10-56.
 
ikinä ei ole ollut vireen pitämisen kanssa ongelmia.
 
Floikka näyttää nykyään aika härskiltä: https://www.dropbox.com/s/sn0yxquy3fgykxy/2013-01-13%2000.38.06.jpg
 
Kai Hahto lutakko 12.10.2012 "On tää metallin soittaminen vaan niin perkeleen hikistä hommaa"
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «